Mitä teillä Tänään syödään?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Toimistorotta

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Pitikö tuon puoliraan hotelliaamiaispekoninäkymän jotenkin olla vasta-argumentti yllä esitetylle?
bliss

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Pekoni on kauheeta. Ihan kauheeta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16824
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toimistorotta kirjoitti:Kaikki muu kuin pekonin paistaminen rapeaksi tai kääriminen kokolihan ympärille grillaamista varten on hyvän pekonin raiskausta.
bliss kirjoitti:Pekoni on kauheeta. Ihan kauheeta.
No en nyt sanoisi kauheata, mutta muuten olen kyllä kallistumassa siihen suuntaan, että Toimistorotan mainitsemien pekoninkäyttötarkoitusten ulkopuolella - siis kaikenmaailman pastat, piiraat ja mitä niitä onkaan - pekoni kannattaa oikeastaan poikkeuksetta korvata hyvällä ilmakuivatulla kinkulla, Berlusconin kunniaksi mieluummin espanjalaisella kuin italialaisella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sama setti kuin eilen + kihlajaiskahvit (ei omat).
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Toimistorotta

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

[quote="urpiainen"]pekoni kannattaa oikeastaan poikkeuksetta korvata hyvällä ilmakuivatulla kinkulla, Berlusconin kunniaksi mieluummin espanjalaisella kuin italialaisella.[/quote

Mieshän alkaa puhua asiaa. Olkoonkin että schwartzwaldin kinkku on pienen savunmakunsa kanssa pistämätön kaikenlaiseen tuollaiseen. Prosciutto, mozzarella ja hunajameloni.. Mmmm.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23600
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toimistorotta kirjoitti:Pitikö tuon puoliraan hotelliaamiaispekoninäkymän jotenkin olla vasta-argumentti yllä esitetylle?
Munakkaaseen en tunkisi rapsakkaa pekoa, erikseensyötynä ehkä.

Ja savupekoni oli jo kypsää kun sen paketista asettelin tuohon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja masa »

Toimistorotta kirjoitti: Mieshän alkaa puhua asiaa. Olkoonkin että schwartzwaldin kinkku on pienen savunmakunsa kanssa pistämätön kaikenlaiseen tuollaiseen. Prosciutto, mozzarella ja hunajameloni.. Mmmm.

Paitsi Fasaanin päällä uunissa. Siihen pekoni, happamat omenat ja Calvados on pettämätön yhdistelmä.
ninnithequeen

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nyt mää sain kermaa. Eli pekonipastaa it is!

Elppa: rekkis juu opetti laittamaan pekonia makaronilaatikkoon. Tosin silppuna, ja se on nam. Vedin itteni niin ähkyyn ekan kerran ku sitä tehtiin etten noussu sohvalta kolmeen tuntiin ja mulle naurettiin...
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lihapullapastaa ja salaattia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Söisitte vihanneksiaki joskus!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä suosin serranoa (joka siis on espanjalainen ilmakuivattu kinkku vrt. prosciutto). Sen kun paahtaa uunissa rapeaksi, samoin kuin halkaistut kirsikkatomaatit ja sekottelee sitten nämä sekaisin mozzarellan kanssa ja maustaa mukavasti basilikalla, hyvällä suolalla ja mustapippurilla, alkaa olla herkut kohillaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Söisitte vihanneksiaki joskus!
Söin just pakastevihanneksia, kanaa ja riisiä maustettuna appelsiinimehulla!

Ei ollu hyvää. Unohin pannun hellalle ja kasviksista tuli ihan mössöä. :roll:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nakkisoppaa ja ruisleipää
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Rahkaa, mustikkakeittoo, gojimarjoja ja macajauhetta foliohattu päässä ding dong.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti: gojimarjoja ja macajauhetta
:roll: Que?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5054
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti:Eikö sitruuna olekaan vihannes?
Se on hedelmä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5054
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minestronekeittoa ja höyrytettyjä vihanneksia (jotka kippasin keittoon) sekä raikas salaatti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Super foods ;-) Aarnehan näistä vouhotti jo pari vuotta sitten. Siis tuskin nuo on sen kummempia kuin kotimaiset marjatkaan, ainakaan mitään tieteellistä tutkimusta aiheesta ei oo tehty vielä, mutta aattelin että tuskin ottaa ellei annakaan.

Kaakaonibsejäkin löytyy, mutta ovat ainakin sellaisenaan ihan saatanallisen pahoja. Kahviin/kaakauiin/pirtelöihin sekoitettuna kuulemma ok.
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5054
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: Perskeles, kohta varmaan väität ettei HK:n bleussa ole lihaa :C
No ei olekaan, sehän on juures!
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mullakin on himassa niitä goji-marjoja, mutta koska en osaa päättää minkä kanssa niitä pitäis syödä..niin näyttäähän ne ihan nätiltä siellä purkissakin. 8) Jogurtti olis varmaan hyvä kyytipoika, pitää vaan muistaa ostaa joskus kaupasta.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti:Super foods ;-) Aarnehan näistä vouhotti jo pari vuotta sitten. Siis tuskin nuo on sen kummempia kuin kotimaiset marjatkaan, ainakaan mitään tieteellistä tutkimusta aiheesta ei oo tehty vielä, mutta aattelin että tuskin ottaa ellei annakaan.
Eikö? Mulla on se käsitys että niiden hivenaine-, antioksidantti- ja vitamiinipitoisuus on omaa luokkaansa.

Mustikka ainaki on superfood, se auttaa silmiä. Tästä on tutkimuskin olemassa. Ja esim mun äitillä omakohtaisia kokemuksia :o

Yks kaveri esitti sellaisen idean, että suomalaisten on ihan turha syyä muilta mailta tuotuja "superruokia" koska suomalainen elimistö on tottunut ottamaan superinsa täkäläisestä sapuskasta kuten puolukasta, mustikasta, hilloista, karpaloista jne eli kaukaa tuotujen ruokien hyödyntäminen ois vähemmän tehokasta kuin lähiruuan. En usko, ei ihmisen ruuansulatuselimistö niin ole voinut erikoistua alueellisesti. Mitäs mieltä olette?

Minä syön tänään kookoslinssikeittoa ja ruisleipää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Mitäs mieltä olette?
Sitä mieltä, että kaikki tuotteet joihin liitetään etuliitteeksi "super-" sopivat parhaiten TV-shoppiin typeryksiä kusettamaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Enpä tiiä vielä - jotain ravintolasapuskaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Elppis kirjoitti:Enpä tiiä vielä - jotain ravintolasapuskaa.
Aaah, mä vedin eilen kiinalaista. (AINA mainitsemisen arvoinen asia.)
:h:
En tosin vielä päässy niille puistotreffeille, mutta jahka kerkiää.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Soijabolognese, tavallaan

Mikrossa keitin kulhossa 2,5 dl soijarouhetta, reilusti kaikenlaisia mausteita ja yrttejä kuten ruohosipulia(kuiv.), paprikajauhetta, kuivattua salviaa ja lipstikkaa, loraus soijakastiketta en muista mitä kaikkee meni. Nuo siis keitetään mikrossa ehkä väh. kuudessa desissä vettä, saa lähes kokonaan imeytyä. Pari valkosipulinkynttä murskattuna oli kans.
---
Pannulla öljyssä freesataan pari tai yks sipuli, tuoretta inkivääriä, valkosipulinkynsiä maun mukaan. Hetken päästä mukaan paloteltua varsiselleriä, raastettua porkkanaa. Sitten soijamössö sekaan, ja tomskumurskaa purkki oman hifistelyasteen mukaan, samoin purkki pyreetä. Heittelin sekaan vielä kermaviili- ja rahkapurkkien jämät. Ja hieman välimeren mausteseosta. Saa hautua reilun aikaa, maku tuntui olevan hyvinkin kohdillaan.

Kyytipojaksi perinteisiä makaruuneja, luomukepsuttia ja 15% polaria tai ehkä mieluummin mustaleiman jämät.


------
Annepa: Jos löydät/tiedät jotain tieteellistä tutkimusta superfoodseista niin laita linkki. Tietämäni mukaan ovat toki terveellisiä, mutta eivät mitään sata kertaa terveellisempiä kuin monet jo terveellisiksi tiedetyt ruuat :) Kiinassa kasvaneissa saattaa olla epäterveellisiä jäämiä.
Prepare for the worstest.