Pakkassäät

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä mieltä talvikeleistä tänä vuonna

Ihquu, tulisipa vielä paljon kylmempää
13
41%
Sellainen -5 olisi hyvä ei yhtään enempää
16
50%
Sataisi vaikka vettä ennemmin
3
9%
Tuulenpuiska
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 32

Elppis
Kitisijä

Re: Pakkassäät

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Jos haluaa tilata niin esim. Ellos myy Adidasta. Siellä kannattaa käydä aleaikoina. Noin 20€ setti.
Kiitos :) Samoin X-pera :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja täältä samoja ilman kallista logoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:Ja täältä samoja ilman kallista logoa.
Mutta hinnassa ei juuri eroa, jos alennuksella ostaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ei ne oikein maistu kun ei pääse ulkoilemaan näissä pakkasissa.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Älkää valittako. Vaihtoehtona voisi olla musta maa ja vesisadetta yötä päivää.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:Älkää valittako. Vaihtoehtona voisi olla musta maa ja vesisadetta yötä päivää.
Nimenomaan.
Tämä on hyvä talvisää. Täällä päin maailmaa kun ei tammikuussa ole +24° vaikka kuinka haluaisi niin parempi olla pakkasta kuin kuraa!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kai Nalo kirjoitti:Älkää valittako. Vaihtoehtona voisi olla musta maa ja vesisadetta yötä päivää.
Lopputulos on kuitenkin sama, sisällä kökkimistä. Joten ei voi voittaa. Jos jotain positiivista niin on valoisampaa ja mies saa kuntoilla enemmän kun ei halua rääkätä autoa näillä pakkasilla aka kävelee töihin. Säästyy bensaakin. No hitto, pakkaset onkin hyvä juttu nyt kun tarkemmin funtsin!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Kunnon Ned Flanders -rotsi kyllä.
Manaaja

exPertti kirjoitti:^ Kuis? Untuvatakki on untuvatakki on untuvatakki.
Untuvatakkeja ON erilaisia.

In comparison:

Kuva
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

hmmm, eikai kukaan väitä että Manalan postaama pilkkuhirviö on paremman näköinen? :think:
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vittu, että on kylmä ja sama paska näköjään jatkuu vaan. Mitä tapahtuikaan sille ennusteelle, että tästä vuodesta tulisi lämpimin siltä ajalta kun lämpötiloja on mitattu?

*liittyy niiden joukkoon, jotka eivät kaipaa perinteisiä talvia Suomeen*
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kyllä tänään taas korpes, alan kyllästymään tähän sisällä kökkimiseen. Normaalisti ollaan ulkoiltu päivittäin, nyt ei piiiitkään aikaan kun on ollut vähintään päälle -20. Tytsällä raja on vielä -15, ja silloinkin ilmoittaa ettei diggaa. Ei sen puoleen, en itsekään.

Ja nyt kun tuo autokin kenkkuilee. Mittarissa nyt -29 ja ikävä pieni tuuli päälle.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Yksi asia missä Suomalaiset ovat maailman ehdotonta kärkeä. Valittamisessa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä olen lakannut palelemasta ulkona, tai siis ilmeisesti oppinut pukeutumaan oikein. Tänäänkin oltais menty ulos koko valoisaksi ajaksi ellei oltais molemmat kuumeessa. Upea päivä ja piti pilata se sisällä. Pakkasta oman mittarin mukaan -21°.
Tenava tuntuu tykkäävän kylmästä ilmasta eikä ehdi palelemaan, päinvastoin - pää ja selkä märkänä sisälle tullessa joka kerta vaikka on vähennetty vaatekerroksiakin välillä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kyllä se vaan niin on että pää alkaa hajoomaan pahemman kerran kun ei ulos terveenä pääse. Joulukuun ekan päivän jälkeen ei ole pakkaslukemat montaa kertaa sallituissa olleet. Puhutaan muutamista kerroista. Mies vielä myöhään töissä niin ei yksikseenkään pääse. Ja nyt kun auto sanoi poks niin voi heittää hyvästit viikottaiselle kauppareissullekin.

Valitan niin en pimahda. Alan ymmärtään mitä mökkihöperyys on.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Liikkuvan lapsen kanssa on eri. Tytsä taas ei jäädy, mutta se on herkkäkeuhkoinen eikä kestä -15 ylöspäin. Sille optimi olisi -10.
Manaaja

Kävin just hevalla. Auton lämpömittari näytti kotipihassa kohtuulliset -28. Ei paljoa tarvinnut leikkiä automaagisen ilmastoinnin astelukemien kanssa matkan aikana. "HI" oli ihan kohtuullinen asetus.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mun diisselissä riitti hyvin lämpötilan asetuksena +20. Yöreissusta palatessa oli reilut 30 pakkasta. Eikä ollut ees pitkää aluskerrastoa tai toppavaatteita. Ehkä 5kW lisälämppäri auttoi?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bhven

Puol seiskan aikaan oli -9. Ei tuntunut yhtään kylmältä, kun mukistelin kahvimuki kädessä ilman hanskoja. Siis tuntui ihan nollakeliltä kasvojen ihoa vasten verrattuna eiliseen -17:änn.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mä oon sitämieltä että netissä saa vinkua melkein mahottomasti ja siitä saa myös ärsyyntyäkin melkein mahottomasti.

Ja että ulkona on välillä kylymä ja välillä ei, nyt vaan on ollut jokunen viikko viileämpää. En laita pahakseni.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään vain -18 ja aurinko paistaa, joten me päästään ulos <3
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Se elää. Aamulla ei inahtanutkaan, mutta tutulta lainattu akkulaturi latasi pari tuntia elämän virtaa sen verran että lähti käyntiin kuin unelma <3
Bhven

Ens yönä paukahtaa sitten Helsinkiin mitatun historian lumisin talvi -palkinto. Tiiä vaikka menisi metri rikki kevään aikana. Pakkasta tullee olemaan jonnekkin maaliskuun loppuun. lähde: tiede-lehden asijantuntijakeskustelut.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:^ Amöriikkalaiset ennustivat alun perin, että kun pakkaset alkavat niin kestävät kolme kuukautta. Kaksi on kohta mennyt...
Useimmiten joku osuu oikeaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven

Suvinen kirjoitti:Vituttaa kun putsaa autoa lumen alta jonka jälkeen on itse ihan lumessa ja sen jälkeen auton ikkunat huurussa kun vaatteisiin jäänyt lumi sulaa ja höyrystyy
Sulla on väärät vaatteet, jos lumi tarttuu kiinni. Aikaisemmin kirjoitit näin:
Suvinen kirjoitti:http://kitina.net/viewtopic.php?p=471248#471248

Itse olen ihan alusta asti saanut taistella samaisen ongelman kanssa: en ole ulkoiselta habitukseltani "tarpeeksi" radikaalin, boheemin ja vihreän näköinen tiettyihin piireihin.

...mutta toisaalta aidan toiselle puolelle on turha hypätä niin kauan kuin ajelee autolla kun voisi pyöräillä, syö maitotuotteita ja käyttää uusia, kaupasta ostettuja vaatteita.
Mitäs jos hommaisit kirpparilta vaatteet, joihin lumi ei tartu? Ja sen jälkeen voitkin luopua koko autosta.