Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^Juu, tuo älyllinen rehellisyys on toki ansioksesi laskettava. Tosin jotain outoa on siinä, että oikein korostat tätä välinpitämättömyyttäsi tiedostamasi epäkohdan ja inhimillisen kärsimyksen äärellä. En oikein osaa lukea sitä. Välillä se kuulostaa itseruoskinnalta, jolla haluat oikein tehdä tästä puutteestasi julkisen häpeän itsellesi, ja välillä päinvastoin identiteettiperformanssilta, jolla haluat ylpeänä korostaa kovan linjan asennoitumistasi. Olen hämmentynyt.

Sanoisin homman olevan 50:60.

Lisäajatuksena tuli mieleen, että epävarmuus on epämiellyttävä. Eli varmasti yritän selkeyttää omaa ajatteluani ja nyt olen lukinnut vastauksen niin, että olen vähän huono ihminen, en aio muuttua ja en halua hävetä sitä.

Miten sinä olet ratkaissut tämän? Ajattelet, että riittää, kun äänestää oikeaa henkilöä? Sinun ei tarvitse henk. koht. tehdä mitään?
Ei tähän oikein ole ratkaisua, vaan ongelma pysyy jonkinlaisena eksistenssiä kalvavana kroonisena huonona omatuntona ja riittämättömyyden tunteena. Tosin mä luulen, että mulla on aika suuri toleranssi epävarmuutta kohtaan henkilökohtaisessa elämässäni. Mä en tunne oikein minkäänlaista vetoa erilaisiin kysymykset lopettaviin uskomusjärjestelmiin. Vastausten lukitsemisen sijaan etsin lisäymmärrystä, uusia kysymyksiä ja uusia näkökulmia.

Äänestäminen ei toki riitä, mutta on mulle omakuvani kannalta tärkeää, että mun äänestyspäätökseni ei yleensä perustu oman välittömän hyödyn maksimoimiseen vaan vähän laajempaan eettiseen harkintaan. Tai ainakin näin itselleni uskottelen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Vastausten lukitsemisen sijaan etsin lisäymmärrystä, uusia kysymyksiä ja uusia näkökulmia..
Voisiko tämä olla defenssi? Sun ei tarvitse tehdä mitään, kun "etsit lisäymmärrystä, uusia kysymyksiä ja uusia näkökulmia"?

Eikös tuo olisi intelligentsian defenssi? Ei tehdä mitään, mutta fundeerataan ja diskuteerataan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Vastausten lukitsemisen sijaan etsin lisäymmärrystä, uusia kysymyksiä ja uusia näkökulmia..
Voisiko tämä olla defenssi? Sun ei tarvitse tehdä mitään, kun "etsit lisäymmärrystä, uusia kysymyksiä ja uusia näkökulmia"?

Eikös tuo olisi intelligentsian defenssi? Ei tehdä mitään, mutta fundeerataan ja diskuteerataan?
On tässä tosiaan varmaan aika lailla tätä. Kuten on kirjoiteltukin, kyllä mä tunnen hyvinkin läheiseksi sellaisen tuomiojalaisen etäännytyksen, jossa kyllä kritisoidaan muita, mutta ei hirveästi saada aikaan mitään konstruktiivista. Tosin mä vähän ja varovaisesti puolustelisin tätä siltä kannalta, että olen kanssasi samoilla linjoilla siitä, että mulla ei ole tarvetta kieltää ongelman olemassaoloa - mutta että tosiaan mulla ei myöskään ole tarvetta lukita tilannetta siihen, että tällainen mä nyt vain olen enkä yritä tai halua muuttua. Kyllä mä ajattelen, että etsin ja löydän keinoja tehdä enemmän ja paremmin, ja koen myös jatkuvaa huonoa omaatuntoa tekemättömyydestäni.

Ja kyllä mä välillä jopa kuvittelen, että vaikka intelligentsian narina on vähän puuduttavaa ja karttaa konkreettisia tekoja, voi sillä kuitenkin olla kuitenkin ihan hyviäkin seurauksia jonkinlaisena yleisen ilmapiirin haastajana ja moniäänistäjänä. Eli ehkä sekin sitten "jonkin tekemsieksi" lasektaan ja parempi, että sitäkin joku harrastaa, kuin että kukaan ei sitä harrastaisi. En kuitenkaan kuvittele, että toimintani olisi jotenkin absoluuttisen optimaalinen tapa parantaa maailmaa, kaukana siitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Kyllä mä ajattelen, että etsin ja löydän keinoja tehdä enemmän ja paremmin, ja koen myös jatkuvaa huonoa omaatuntoa tekemättömyydestäni.
En syytä sinua EW:lystä, jossa jokainen kädenliike muuttaa maailmaa parempaan suuntaan, mutta hiukan aavistelen tässä toimintaa, jota valtiomies elco luonnehtisi kysymällä, oletko toteuttaja vai paskanpuhuja.

Kuten aiemminkin olemme yhdessä todenneet, voisit tinkiä helposti kulutustasostasi ja lähettää rahaa esim. tänne

http://www.toisenlainenlahja.fi/?gclid= ... cgodekIAaQ

Mä muuten olen laittanut joskus :twisted:

Muista ajatella kehitysmaiden lapsiperheitä Michelin-päivällisellä!

Edit: toisaalta en kyllä myöskään halua väittää, että et voi sanoa mitään, ellet lahjoita kaikkia rahojasi hyväntekeväisyyteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No mä en nyt voi olla huomauttamatta tuomiojalaisessa hengessä, että minusta hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen ei saisi olla mahdollisuuksien tasaamisen ja heikompien auttamisen ensisijainen tai edes keskeinen keino. En pidä ajatuksesta, että puutteenalaiset joutuvat käymään alentavia missikisoja varakkaampien huomiosta jakaen ihmiset saajiin ja antajiin: sivistynyt yhteiskunta hoitaa asian demokraattisessa ohjauksessa olevan asiantuntija-apparaatin kautta. Mulla on oikeus sanoa tämä, koska - vaikka en kirkon puljuista niin paljoa perusta - olen lahjoittanut linkkaamaasi kohteeseen rahaa merkittävästi: hyvinkin yhden Michelin-illallisen verran.

Ja kyllä mä ilman muuta tunnistan paskanpuhujan hajun itsessäni, ei minusta oikein dynaamista toteuttajaa saa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:olen lahjoittanut linkkaamaasi kohteeseen rahaa merkittävästi: hyvinkin yhden Michelin-illallisen verran.
Kitinän VIP-jäsenyyden minulle suomalla Avainten vallalla päästän syntisi Osmo Soinivaaran nimessä ja veressä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:En pidä ajatuksesta, että puutteenalaiset joutuvat käymään alentavia missikisoja varakkaampien huomiosta jakaen ihmiset saajiin ja antajiin: sivistynyt yhteiskunta hoitaa asian demokraattisessa ohjauksessa olevan asiantuntija-apparaatin kautta. Mulla on oikeus sanoa tämä...
Mä olen tästä sun kanssa samaa mieltä. Rahat tulisi vielä jakaa mahdollisimman kustannustehokkaasti ja turhaa juoksutusta välttäen. En siis kannata mitään vastiikkeellisia tukitoimia (lähinnä koska oletan sen tulevan yhteiskunnalle kalliimmaksi), joita osa oikeiston kannattajista ajaa. Mulla on oikeus sanoa tämä, koska en kuitenkaan anna rahaa hyväntekeväisyyteen, eli omalla kohdallani olen sen jo ulkoistanut verojen kautta valtion hoidettavaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pääideologilla on asiaa näin vaalivuoden kynnyksellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Mielenkiintoinen kirjoitus ja noinhan se varmaankin on.

Itsekin olen ihmetellyt sitä ajatusta, että Suomessa olisi joku vakiomäärä työpaikkoja työvoiman määrästä huolimatta. Miksi Saksassa sitten on työpaikkoja 80-miljoonaiselle kansalle tai Yhdysvalloissa 300-miljoonaiselle?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Mielenkiintoinen kirjoitus ja noinhan se varmaankin on.

Itsekin olen ihmetellyt sitä ajatusta, että Suomessa olisi joku vakiomäärä työpaikkoja työvoiman määrästä huolimatta. Miksi Saksassa sitten on työpaikkoja 80-miljoonaiselle kansalle tai Yhdysvalloissa 300-miljoonaiselle?
Ruotsi ja Tanska ovat näissä työmarkkina-ajatuksissa tosiaan valovuosia edellä, mutta ei siitä nyt ihan demareita voi yksin kiittää. Vihreät ja vassarit ovat yhtenä rintamana demsujen kanssa vastustaneet kaikkea järkipäistämistä työmarkkinoilla. Kun työelämän tarjonta etenee enenevästi kohti silppua ja säännöllistä kokoaikatyötä katoaa erityisesti heikosti koulutetuilta kovaa vauhtia, tämä juopa senkun syvenee. Kun katsoo miten sotekin sössittiin silkaksi paskaksi niin ei ole minkäänlaista luottamusta että mikään puolue saisi tätä maata millään kurin jaloilleen.

Kreikan viitoittamaa tietä sitkeästi eteenpäin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Joo. Mielenkiintoinen kirjoitus ja noinhan se varmaankin on.
Niin, kuten olen Juhana Vartiaisen juttuja kommentoidessani aiemminkin kirjoittanut, uskon aika lailla tähän Oden ja Vartiaisen historialliseen rekonstruktioon siitä, että klassinen hyvinvointivaltio on ikään kuin työväenliikkeen etujärjestötoiminnan epäintentionaalinen sivutuote, mutta nykyoloissa sen puolustaminen tapahtuu kuitenkin jopa tehokkaammin työnantajaliikkeen etujärjestötoiminnan epäintentionaalisena sivutuotteena. Ongelmana valaistuneelle äänestäjälle tietenkin tällöin on, että mitään puoluetta on kovin vaikea tukea, koska niiden intentionaalinen toiminta on epäkannatettavaa. Eikä Odekaan asetu enää ehdolle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suomessahan seuraavat eduskuntavaalit voittanee Kepu, joka alkaa puuhata kansallista miljardirahastoa teollistamisviisivuotissuunnitelman rahoittamiseksi. Epäilemättä erilaista risupakettia pukkaa myös kovasti maataloutta unohtamatta.

Suomi nousuun!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noiden miljardien jakamisen ehtona tulee olemaan käpykylään sijoittuminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Noiden miljardien jakamisen ehtona tulee olemaan käpykylään sijoittuminen.

Aivan varmasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan perustaa buffalofarmin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Taidan perustaa buffalofarmin.
Kunhan se ei kasvata yhtään buffaloa taikka tuota buffalonmaitoa-, -lihaa tai -nahkaa se saa varmasti tukirahaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Buffalonnahat menevät muuten ongelmajätteeksi Suomessa. Liian paksua ja kallista käsitellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Taidan perustaa buffalofarmin.
Kunhan se ei kasvata yhtään buffaloa taikka tuota buffalonmaitoa-, -lihaa tai -nahkaa se saa varmasti tukirahaa.
Hyvä olisi kuitenkin tuottaa päästöjä, jotta voisi saada ympäristötukea!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Taidan perustaa buffalofarmin.
Kunhan se ei kasvata yhtään buffaloa taikka tuota buffalonmaitoa-, -lihaa tai -nahkaa se saa varmasti tukirahaa.
Hyvä olisi kuitenkin tuottaa päästöjä, jotta voisi saada ympäristötukea!
Bluntly on varmaan riittävän flatulentti ruokavaliollaan, notta päästörajat ylittyy.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmi kun yksityishenkilönä ei voi myydä päästöosuuksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:flatulentti
Tää on ehkä kaunein sana, joka on ikinä kirjoitettu kitinään tai minnekään muualle.

Toivottavasti tämä sana on ensimmäinen, jonka ulkoavaruuden pirujen SETI-viritys nappaa maasta tulevasta radiosäteilystä.

EDIT: UAP:jen tiedustelu-upseeri suuramiraalille: "Ne vittuilee meille!"
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Bluntly kirjoitti:Harmi kun yksityishenkilönä ei voi myydä päästöosuuksia.
Montako tarvitsisit?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suurpäästösmurffina voisin myydä kaikki. Eikös se näin mene? Ainakin Kiinassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.hs.fi/blogi/yhariaitijaunelm ... f=fb-share

Tämä teema puhutti paljon, kun tein töitä perheväkivaltaa kohdanneiden perheiden kanssa. Silloin aina ajattelin, että tuo "lasten takia" on vähän sellainen tekosyy tai mantra, jota hoetaan kun on liian väsynyt/peloissaan tekemään mitään muita ratkaisuja. Se tuntuu vastaukselta, ja hyväksyttävältä sellaiselta, joten ei tarvitse edes miettiä vaihtoehtoja.

Tämä ei tietystikään tarkoita sitä, että lapsiperheiden tulisi erota ekasta impulssista, ettei vain lasten tarvitse koskaan nähdä tai kuulla mitään negatiivista. Mutta joissain tapauksissa lasten etu on kaksi erillistä kotia, joissa on molemmissa hyvä fiilis.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.