Elppis kirjoitti:Toi on vähän vaikeaa, jos on tissiriippuvainen lapsi ja tissiriippuvainen mies.
Mä en tietysti käytännöstä mitään tiedä mutta oon ajatellut yrittää opettaa lapsen syömään tissin lisäksi myös pullosta. Itsekkäänä ihmisenä kun haluisin joskus imetysaikanakin nukkua enemmän kuin kolme tuntia putkeen ja toiseksi, kai sitä mieskin tuntisi itsensä eri tavalla hyödylliseksi ja tärkeäksi jos kykenisi tarpeen tullen ruokkimaan muksunsa. Niin ja saisi sellaista omaa kontaktia lapseen, ettei syntyisi niin voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta kuin olen kuullut voivan syntyä.
Mut toi tissiriippuvainen mies kuulostaa jo tosi pahalta
Elppis kirjoitti:Toi on vähän vaikeaa, jos on tissiriippuvainen lapsi ja tissiriippuvainen mies.
Mä en tietysti käytännöstä mitään tiedä mutta oon ajatellut yrittää opettaa lapsen syömään tissin lisäksi myös pullosta. Itsekkäänä ihmisenä kun haluisin joskus imetysaikanakin nukkua enemmän kuin kolme tuntia putkeen ja toiseksi, kai sitä mieskin tuntisi itsensä eri tavalla hyödylliseksi ja tärkeäksi jos kykenisi tarpeen tullen ruokkimaan muksunsa. Niin ja saisi sellaista omaa kontaktia lapseen, ettei syntyisi niin voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta kuin olen kuullut voivan syntyä.
Mut toi tissiriippuvainen mies kuulostaa jo tosi pahalta
Näin itseasiassa ajattelee aika paljolti puolet tulevista äideistä. Ensinnäkään mitään takeita ei ole siitä että imetys onnistuu, ja joskus se onnistuu niin hyvin, ettei lapsi suostu hyväksymään tuttia/tuttipulloa OLLENKAAN. Tissi on tutin korvike = hereillä öisin. Jee!
The great club outshines the individual, always and forever.
Mut suunnitelmat on hyvä juttu! Aika moni upea asia on tullu suunnittelematta ja lahjana, mutta silti pyrin olemaan kovin suunnitelmallinen ihminen. On kyse parisuhteesta, lasten imemistarpeista tai about kaikesta. On kyllä harjottelemista.
Kävin keskustelun miehen kanssa eilen illalla. Kuten tapansa on, suuttui heti ja alkoi mököttämään. Sanoin sitten että minusta meillä on ongelma ja kysyin voisitko harkita pariterapeutin kanssa juttelua. Mies suuttui vain lisää ja alkoi haukkua minua pihtariksi ja nipottajaksi ja kertoipa vielä että minun pitäisi olla kiitollinen siitä että hän ostelee minulle kalliita alusvaatteita. Suutuin siinä vaiheessa itsekin ja sanoin että et sinä niitä minua varten osta vaan itseäsi, vastoin minun toiveitani. Eipä siihen osannut enää mitään sanoa, mykkäkoulua sitten vaan.
EvaPeron kirjoitti:Kävin keskustelun miehen kanssa eilen illalla. Kuten tapansa on, suuttui heti ja alkoi mököttämään. Sanoin sitten että minusta meillä on ongelma ja kysyin voisitko harkita pariterapeutin kanssa juttelua. Mies suuttui vain lisää ja alkoi haukkua minua pihtariksi ja nipottajaksi ja kertoipa vielä että minun pitäisi olla kiitollinen siitä että hän ostelee minulle kalliita alusvaatteita. Suutuin siinä vaiheessa itsekin ja sanoin että et sinä niitä minua varten osta vaan itseäsi, vastoin minun toiveitani. Eipä siihen osannut enää mitään sanoa, mykkäkoulua sitten vaan.
Ei taida olla ihan aikuinen tuo miehesi. Miksi katsot tollasta, onko muilta osin sitten ok äijä?
No kyllä se on kunnollinen ja ihana mies. Kaksi huonoa puolta, tuo ainainen alusvaatehinku ja se, että on riidellessä aina niin ilkeä. Ainahan se myöhemmin pyytää anteeksi, mutta ei se oikein poista mitä sanoo. Molemmat huonot puolet on kyllä pahentunut tässä vuosien mittaan.
EvaPeron kirjoitti:No kyllä se on kunnollinen ja ihana mies. Kaksi huonoa puolta, tuo ainainen alusvaatehinku ja se, että on riidellessä aina niin ilkeä. Ainahan se myöhemmin pyytää anteeksi, mutta ei se oikein poista mitä sanoo. Molemmat huonot puolet on kyllä pahentunut tässä vuosien mittaan.
Miehesi taitaa olla hiukan keskenkasvuinen, mitä aikuisuuteen tulee. Kyllä hänen pitäisi osata keskustella asioista vaikka kuinka kipeää tekisi hänen egolleen. Olet oikeassa siinä, että omaa nautintoa hän ajattelee, kun niitä alusvaatteita ostaa sinulle.
Sinähän tässä suhteessa taidat kärsiä kaikkein eniten vaikka miehelläsi niitä hyviä puolia onkin, mutta mutta....
Älä hyvä ihminen kärsi tässä suhteessa liian kauan, jos sinulle hänen fetisminsä ei natsaa.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
EvaPeron kirjoitti:Kävin keskustelun miehen kanssa eilen illalla. Kuten tapansa on, suuttui heti ja alkoi mököttämään. Sanoin sitten että minusta meillä on ongelma ja kysyin voisitko harkita pariterapeutin kanssa juttelua. Mies suuttui vain lisää ja alkoi haukkua minua pihtariksi ja nipottajaksi ja kertoipa vielä että minun pitäisi olla kiitollinen siitä että hän ostelee minulle kalliita alusvaatteita. Suutuin siinä vaiheessa itsekin ja sanoin että et sinä niitä minua varten osta vaan itseäsi, vastoin minun toiveitani. Eipä siihen osannut enää mitään sanoa, mykkäkoulua sitten vaan.
Ei taida olla ihan aikuinen tuo miehesi.
Sama tuli mieleen. Eikä se ikä kypsyyttä takaa. Kyllä pitäs osaa käyttäytyä vaikka riitaa on, kertaluontoiset purkautumiset asia erikseen, mutta jos joka kerta tulee haukkuja ja päälle mykkäkoulu, niin...
Sama tuli mieleen. Eikä se ikä kypsyyttä takaa. Kyllä pitäs osaa käyttäytyä vaikka riitaa on, kertaluontoiset purkautumiset asia erikseen, mutta jos joka kerta tulee haukkuja ja päälle mykkäkoulu, niin...
SE ON NAINEN!
En minä tässä eroa ole harkitsemassa, avioliittoon ei mennä kevyin perustein eikä siitä lähdetä poiskaan kevyin perustein. Kuitenkin tuollaiset kunnolliset miehet ovat aika harvassa. Tiedän ettei tarvitse koskaan pelätä että kävisi vieraissa, ei käytä alkoholia juuri lainkaan, on huumorintajuinen, älykäs, komea ja hyvätapainen muulloin kuin suuttuneena. En nyt vain oikein vain ymmärrä, miksi juuri tämä on niin herkkä asia miehelle, aika harvoin se muuten mistään suuttuu. Onko se niin noloa myöntää itselleen, että on fetissi?
EvaPeron kirjoitti:En minä tässä eroa ole harkitsemassa, avioliittoon ei mennä kevyin perustein eikä siitä lähdetä poiskaan kevyin perustein.
Niin no tämän kertominen alkuun olisi helpottanut kaikkien spekulointia ja neuvojen antamista Parisuheterapia vois olla se just oikea paikka.
Vaiko jopa joku seksiterapeutti.. ?
EvaPeron kirjoitti:En minä tässä eroa ole harkitsemassa, avioliittoon ei mennä kevyin perustein eikä siitä lähdetä poiskaan kevyin perustein. Kuitenkin tuollaiset kunnolliset miehet ovat aika harvassa. Tiedän ettei tarvitse koskaan pelätä että kävisi vieraissa, ei käytä alkoholia juuri lainkaan, on huumorintajuinen, älykäs, komea ja hyvätapainen muulloin kuin suuttuneena. En nyt vain oikein vain ymmärrä, miksi juuri tämä on niin herkkä asia miehelle, aika harvoin se muuten mistään suuttuu. Onko se niin noloa myöntää itselleen, että on fetissi?
Miten olisi sama käytäntö, kuin koirien koulutuksessa: etsi jokin mieleinen vaihtoehto kielletylle tavalle/tekemiselle.
Eli puhtaasti ehdottaisit jotain muuta, hiljalleen siirtymä vaikkapa seksin harrastamiseen eri paikoissa tmv.? Vähän sellainen kiero tapa vieroittautua fetissistä uusilla virikkeillä...? Tottakai vaarana se, ettei normiseksi enää kelpaa, mutta tähänkin voit tietty huijata "tehdään se sängyssä!"
Elppis kirjoitti:
SE ON NAINEN!
Mulla on ollut yksi tuollainen mies. Riitatilanteissa jos jostain älähdin, niin toinen sulkeutui kuoreensa eikä halunnut olla missään tekemisissä. Parin päivän kuluttua se onneksi rauhoittui ja kaikki oli taas niinkuin ennenkin, paitsi että ei ollut.
EvaPeron kirjoitti:En minä tässä eroa ole harkitsemassa, avioliittoon ei mennä kevyin perustein eikä siitä lähdetä poiskaan kevyin perustein.
Niin no tämän kertominen alkuun olisi helpottanut kaikkien spekulointia ja neuvojen antamista Parisuheterapia vois olla se just oikea paikka.
No en minä nyt oikein tajunnut, että ongelmasta kertominen olisi muuta kuin ongelman käsittelyä. Enhän minä suinkaan kysynyt, että pitäisikö tässä erota vai ei. Aika moni täällä on valmis heittämään pyyhkeen kehään parisuhteessa aika pienestä.
nowaysis kirjoitti:Kyllä minusta se on fetissi, jos kaunis nainen ilman kauniita alusvaatteita ei kelpaa.
Tai ainakaan oma vaimo.
Kainalon provon ohitan suosiolla
Mun mielestä "pientä" ei ole se, etteikö aviomies TAJUA, että suhteessa on ongelma, johon vaimo ehdottaa ratkaisua tai edes yritystä korjata tilannetta.
EvaPeron kirjoitti:
Tarkoittaako avioliitto sinusta velvollisuutta tehdä kaiken niinkuin toinen haluaa?
Ei, mutta fakta on kuitenkin tuo edellä kirjoittamani.
Se fetissi ei haihdu minnekään, ennen kuin siitä saa tarpeekseen. Ja jos sitä ei kotoa saa, sitä haetaan mualta.
Aika pieni ja harmiton fetissi IMO. Mitäs jos miehesi halauaisi kolmannen pyörän sänkyynne. Miehen tai naisen, tai vaikkapa ponin. Mitä siitä sanoisit?
No en minä nyt oikein tajunnut, että ongelmasta kertominen olisi muuta kuin ongelman käsittelyä. Enhän minä suinkaan kysynyt, että pitäisikö tässä erota vai ei. Aika moni täällä on valmis heittämään pyyhkeen kehään parisuhteessa aika pienestä.
Ääh, edes muista sitä alkuperäistä "tehtävänantoa". Vaikuttaa vaan oleellisesti mielestäni se että kuinka kauan on ollut yhdessä ennenkuin ongelmaa ilmenee. Aika moni näytti täällä luulevan että on tuore tapaus kyseessä. Tuo on kuitenkin kohtuullisen iso ongelma, jota ei ehkä kannata suhteen alkumetreillä suvaita, ainakin suur-osa palstalaisista antoi kovan tuomion. Työtähän tuon eteen joutuu tekemään, joka suhteen alussa vois olla jo kova ja se ei lupaa kovinkaan hyvää jos heti alusta joutuu tekemään töitä suhteen eteen...
Tilanteesta aika lailla toisen tekeekin se että jos on ollut pitkään yhdessä ja toiselle muodustaa tommoinen fetissi, tiedä sitten syystä.
Elpan neuvot vaikutti kyllä munkin mielestä viksuille. Ekana tietty pitäs puhelukko saada auki...
nowaysis kirjoitti:Kyllä minusta se on fetissi, jos kaunis nainen ilman kauniita alusvaatteita ei kelpaa.
Niinno. Minun käsittääkseni mies on melkoisen paljon enemmän visuaalinen lämpeämisen suhteen kuin nainen. Siinä missä nainen tarvitseee helliä sanoja, kosketuksia ja suudelmia, mies tarvitsee syötävää silmilleen.
Ainakin minä olen. Tunnustaaako muut miehet olevansa toista?
Kai Nalo kirjoitti:
Aika pieni ja harmiton fetissi IMO.
No en mä tiedä. Mun mielestä se, että ei voi tuntea itseään halutuksi omana itsenään, ei ole ihan pieni ja harmiton asia.
(Ja huomaa kyllä ettei ukot oo itse joutunut niissä seksihepeneissä keikistelemään, enimmältä osalta kun ne on päällä ihan saatanan epäkäytnnöllisiä ja epämukavia.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Worst case skenaario on se, ettei mies näe ongelmana muuta kuin sinun kieltäytymisesti eli ongelma oletkin sinä, eikä hän nyt ainakaan suostu siitä minkään terapeutin kanssa keskustelemaan. Toivottavasti olen väärässä.
Onko mies aina vaatinut niitä hepeneitä? Oliko alussa erilaista? Oletko valmis pukeutumaan niihin ja ottamaan sen omaksi tappioksesi, jos suhteessa muut asit kuin seksi toimivat?
Tässä varmaan porukka jakautuu, toisille seksin toimimattomuus(= halujen yhteensopimattomuus) kertoo, että suhde on tosi pahasti pielessä, jos asiaan ei tule muutosta. Toiset jatkavat sitten keskittyen muihin asioihin.