Luultavasti hiilen kaappaus ei kannata, mutta tuokin kannattaisi jättää markkinoiden hoidettavaksi. Jos kaappaaminen osoittautuu halvemmaksi kuin haittaverojen maksu, niin tietenkin kaikki tehtaan siirtyvät kaappaamiseen.urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 11:49 Hiilipäästöjen haittaverottamisesta samaa mieltä. Hallituksen linja sen sijaan on ollut alentaa hiilipäästöjen haittaveroa (esim. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011472420.html), koska heidän kärkihankkeensa päästöjen tulppaamisesta tulppaa haitat. Minusta hallituksen positio vaikuttaa kovin epäjohdonmukaiselta.
Ilmastonmuutos
-
- Kitisijä
Re: Ilmastonmuutos
-
- Kitisijä
Mikä on tuon keskustelukontribuution tarkoitus? Mitä se antaa keskustelulle? Mitä mun on tarkoitus siitä vetää johtopäätökseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2025 11:51Tietenkään noin ei pitäisi tehdä, mutta näin demokratian on tarkoitus toimia.urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 11:49 . Hallituksen linja sen sijaan on ollut alentaa hiilipäästöjen haittaveroa (esim. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011472420.html)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Yritän lohduttaa. Minua ainakin tuntiessani tuskaa järjettömistä päätöksistä helpottaa, kun ajattelen, että demokraattisesti olemme näin päättäneet.urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 12:00Mikä on tuon keskustelukontribuution tarkoitus? Mitä se antaa keskustelulle? Mitä mun on tarkoitus siitä vetää johtopäätökseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2025 11:51Tietenkään noin ei pitäisi tehdä, mutta näin demokratian on tarkoitus toimia.urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 11:49 . Hallituksen linja sen sijaan on ollut alentaa hiilipäästöjen haittaveroa (esim. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011472420.html)
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
^
Miten tuo muka lohduttaa? Demokratia on aika perseestä. Parempi olisi jättää enemmän asioita markkinoiden päätettäväksi.
Miten tuo muka lohduttaa? Demokratia on aika perseestä. Parempi olisi jättää enemmän asioita markkinoiden päätettäväksi.
-
- Kitisijä
Ok, kiitos. Kai. Ollaan varmaan keskusteltu tästä ennenkin, mutta hyvä taas kerrata, kun ehkä temperamenttimme vetävät tässä vähän eri suuntiin ja tulee helposti väärinkäsityksiä.James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2025 12:08Yritän lohduttaa. Minua ainakin tuntiessani tuskaa järjettömistä päätöksistä helpottaa, kun ajattelen, että demokraattisesti olemme näin päättäneet.urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 12:00Mikä on tuon keskustelukontribuution tarkoitus? Mitä se antaa keskustelulle? Mitä mun on tarkoitus siitä vetää johtopäätökseksi?James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2025 11:51
Tietenkään noin ei pitäisi tehdä, mutta näin demokratian on tarkoitus toimia.
Itse jotenkin koen tuon vähän ärsyttäväksi eikä ollenkaan lohduttavaksi. Ihan keskustelukontribuutiona koen sen vähän niin, että minun ei pitäisi arvostella hallitusta, kun kansa on tällaista halunnut. En ollenkaan tykkää moisesta asenteesta.
Ja laajemmin, ajatus siitä, että tehdään järjettömiä päätöksiä, koska olemme demokraattisesti niin päättäneet, ei helpota tai lohduta minua ollenkaan, vaan ihan päinvastoin. Mitä lohtua tai toivoa on jäljellä, jos enemmistö valitsee tietoisesti typeryyksiä? Enemmän saan lohtua ajatuksesta, että ehkä urpo kansa ja urpot poliitikot eivät tajua, mitä ovat tekemässä, ja hyvä argumentaatio saisi heidät muuttamaan mielensä ja valitsemaan toisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mulla on tapana hoitaa ahdistustani niin, että
kirjoitan itselleni Applen muistiinpanot sovelluksella erilaisia pohdintoja asioista. Se helpottaa mua.
Tästä aiheesta ole itselleni kirjoittanut seuraavaa
Demokratiassa saa esittää mielipiteitä ja sitten demokrataattisesti päätetään. Enemmistön kanta yleensä voittaa.
Jos esim Helsinki demokraattisesti päättää kieltää autoilun, niin mikäs siinä. Tai kepu vie rahaa maaseudulle. Tai demarit rahat pienituloisille eläkeläisille. Vaalit ratkaisevat.
Opinions are like assholes ”lukijan mielipide”.
Toimittajan mielipide.
Mullakin on mielipide. Mä voin kirjoittaa (ja olen kirjoittanutkin mielipiteeni Hesariin).
kirjoitan itselleni Applen muistiinpanot sovelluksella erilaisia pohdintoja asioista. Se helpottaa mua.
Tästä aiheesta ole itselleni kirjoittanut seuraavaa
Demokratiassa saa esittää mielipiteitä ja sitten demokrataattisesti päätetään. Enemmistön kanta yleensä voittaa.
Jos esim Helsinki demokraattisesti päättää kieltää autoilun, niin mikäs siinä. Tai kepu vie rahaa maaseudulle. Tai demarit rahat pienituloisille eläkeläisille. Vaalit ratkaisevat.
Opinions are like assholes ”lukijan mielipide”.
Toimittajan mielipide.
Mullakin on mielipide. Mä voin kirjoittaa (ja olen kirjoittanutkin mielipiteeni Hesariin).
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
Samis!urpiainen kirjoitti: 05.09.2025 12:17 Ja laajemmin, ajatus siitä, että tehdään järjettömiä päätöksiä, koska olemme demokraattisesti niin päättäneet, ei helpota tai lohduta minua ollenkaan, vaan ihan päinvastoin. Mitä lohtua tai toivoa on jäljellä, jos enemmistö valitsee tietoisesti typeryyksiä? Enemmän saan lohtua ajatuksesta, että ehkä urpo kansa ja urpot poliitikot eivät tajua, mitä ovat tekemässä, ja hyvä argumentaatio saisi heidät muuttamaan mielensä ja valitsemaan toisin.

Edistetään yhdessä liberalismia, niin valtio pienenee ja ihmiset voivat keskittyä tekemään huonoja päätöksiä omasta elämästään muiden elämän sijaan.
-
- Kitisijä
Mulla on 418 muistiinpanoaJames Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2025 12:25 Mulla on tapana hoitaa ahdistustani niin, että

Kaikki eivät toki ole ahdistuksen hoitoa, vaan mukana on myös perinteisempiä muistiinpanoja. Ylivoimainen enemmistö kuitenkin on.
-
- Kitisijä
Söin vahingossa maa-artisokkaa. Kohta ilmasto kaatuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^Kiina kalpenee!