Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minkä takia kenenkään kannattaisi äänestä puoluetta, joka ei halua mihinkään hallitukseen? Eikö poliitikoiden pitäisi palkkansa eteen politikoida, vaikka kuinka maistuisi paskalta?
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Aika moni kepulainen näyttää somessa kommentoivan Saarikon ilmoitusta oppositioon menosta, että se on epäkunnioittavaa niitä aika lukuisia tyyppejä kohtaan, jotka haluavat kepulaista (hallitus)politiikkaa ja äänestivät kepua. Heidän mukaansa kepun homma on pyrkiä olemassa olemalla mandaatilla ajamaan mahollisimman kepulaista politiikkaaa. Vanhanen ei näemmä ajattele näin. Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennälöistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:38 Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennälöistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
^Aika monta piimäyliopistoa, porrastettua kilometriveroa, porrastettua veroprosenttia, alueellista opintolainahyvitystä, isoja luonnonsuojelukorvauksia ja monta monitoimihallia tuo vaatisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2023 8:43
urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:38 Mun mielestä on ihan mahdollista, jos ei varmaankaan todennäköistä, että kepu joutuu vielä suostumaan vastaamaan isänmaan kutsuun.
^Aika monta piimäyliopistoa, porrastettua kilometriveroa, porrastettua veroprosenttia, alueellista opintolainahyvitystä, isoja luonnonsuojelukorvauksia ja monta monitoimihallia tuo vaatisi.
Joo. Mut kyllä tässä yhteys sekä RKP:hen että uuteen maakuntapuolue persuihin voisi löytyä helposti. Lisäksi välillä unohtuu se, että vaikka kokoomus teoriassa puhuu aluepolitiikasta ihan järkeviä, käytännössä kaikkien edustajien pitää tulla valituksi omilta alueiltaan (paitsi uusmaalaisten, koska Suomen poliittisessa jäsennyksessä Uusimaa ei ole alue). Kaikki puolueet ovat tosipaikan tullen aluepuolueita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 8:53 Joo. Mut kyllä tässä yhteys sekä RKP:hen että uuteen maakuntapuolue persuihin voisi löytyä helposti.
Joo, kok+ps+kesk+rkp olisi aikamoinen maalaisliitto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

Väittäisin kepun oppositiopuheen olevan taktikointia. Ilman kepua voisi syntyä vain porvarihallitus kok + per + kd + rkp tai kolmen ison kok + per + sdp. Porvarihallitus 104 olisi todella hankala persujen takia. Ei persujen tarvitse hajota, riittää että 5 makaa krapulassa niin hallitus voi kaatua. Kok + per + sdp taas voi olla demareille vaikea. Kepun kannattaa pidätellä intoaan ja odottaa keskustelun avausta. Sitten vaan siima kireälle.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.

Vasemmistoliitto on ainoa puolue jota en näe tulevassa hallituksessa. Kokoomus haluaa tehdä talouden tasapainotusta ja se ei vaan noiden kanssa onnistu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:07 Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.
Sama, vaikka ehkä kok+ps+kd+rkp näyttää kuitenkin vähintään yhtä todennäköiseltä. Korkman nostaa aamun Hesarissa taas aika vahvasti sitä työnantajien ja työntekijöiden yhdessä tekemää Suomen suunta -sinipunahallitusohjelmahahmotelmaa: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009497043.html
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Laskeeko kokoomus edelleen rkp:n oikeistopuolueeksi, vai meinaako kokoomus kasata vassarihallituksen?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

sivustahuutaja kirjoitti: 04.04.2023 9:12 ^ Laskeeko kokoomus edelleen rkp:n oikeistopuolueeksi, vai meinaako kokoomus kasata vassarihallituksen?
RKP on oikeistopuolue. Vähintään yhtä paljon kuin keskusta ja kd.

Kuva
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 8:58 Joo, kok+ps+kesk+rkp olisi aikamoinen maalaisliitto.
Tuossa ei hurreille tarvitsisi kuitenkaan luvata mitään. Pohjoismaisen yhteistyön salkku käteen ja sillä selvä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onko se persut nyt sitten kaikkien mielestä nimen omaan oikeistopuolue? Eikös Vartiainenkin joskus kirjoittanut, että esmes puolueen talous- ja sosiaalipolitiikka on vasemmistolaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 9:10
Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:07 Mä pidän kok+sdp+rkp+vihr edelleen varsin realistisena vaihtoehtona.
Sama, vaikka ehkä kok+ps+kd+rkp näyttää kuitenkin vähintään yhtä todennäköiseltä. Korkman nostaa aamun Hesarissa taas aika vahvasti sitä työnantajien ja työntekijöiden yhdessä tekemää Suomen suunta -sinipunahallitusohjelmahahmotelmaa: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009497043.html
Teoreettisesti tän vaalituloksen pitäisi olla erinomainen kokoomukselle, koska demareilla ja persuilla on oikea kilpailuasetelma hallitukseen pääsystä, koska sillä kumman kanssa kokoomus hallitusta lähtee muodostamaan on suuri merkitys sille miten tulevat sopeutustoimet toteutetaan. Mä niin toivon, että kokoomus oikeasti puskee neuvotteluihin talous edellä ja jättää arvokysymykset kilpakosijoiden ongelmaksi :pliis:
sivustahuutaja
Kitisijä

^^ Persujen talouslinja on niin sekopäinen, ettei siitä ota selvää. Eivät ole äärivasemmalla, eivätkä äärioikealla talouden suhteen, muusta on vaikea sanoa. Kaipa se lievä vasemmistolaisuuskin on hylätty, koska kannattajakunta koostuu nykyään muustakin kuin kaljoittelevasta väestönosasta. Eli keskustaa tai keskusta-oikeistoa talousasioissa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.04.2023 9:31 Onko se persut nyt sitten kaikkien mielestä nimen omaan oikeistopuolue? Eikös Vartiainenkin joskus kirjoittanut, että esmes puolueen talous- ja sosiaalipolitiikka on vasemmistolaista.
Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle, niin että just linkkaamallani arvokartalla näyttää olevan rkp:n kanssa samalla tasolla. Oikeastihan puolueella ei tunnu olevan talouspoliittista linjaa, vaan tuntuu että kaikesta voidaan neuvotella. Puolueen merkitykselliset tavoitteet tuntuu olevan identiteettipolitiikassa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Muistutuksena vanha uutinen vuodelta 2020: Työllisten keskuudessa Perussuomalaisten kannatus oli 26,1 prosenttia ja SDP:n vain 9,3 prosenttia. Persut ovat liikkuneet oikealle, koska heitä äänestävät omalla työllään elävät.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:38 Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle, niin että just linkkaamallani arvokartalla näyttää olevan rkp:n kanssa samalla tasolla. Oikeastihan puolueella ei tunnu olevan talouspoliittista linjaa, vaan tuntuu että kaikesta voidaan neuvotella. Puolueen merkitykselliset tavoitteet tuntuu olevan identiteettipolitiikassa.
Joo, Persujen idea on olla kv-mallin mukainen kansalliskonservatiinen populistipuolue ja identiteettiperformanssihanke, jonne erilaisista syistä erilaisiin asioihin pettyneet tai erilaisia asioita pelkäävät saavat rasismin lisäksi projisoida omia käsityksiään, koska oikeaa sisältöä ei ole.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Tuo persujen aavemainen hiljaisuus ja välinpitämättömyys talousasioista on mulle pieni mysteeri. Se, että ainoa seikka on kehitysavun kitkeminen ja tällä talous jiiriin, edustaa minulle seitsemän Danin ylimielisyyttä ja holtittomuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Eikös sinun pitäisi olla tyytyväinen persujen talouslinjaan, jos he eivät ehdota merkittäviä muutoksia Sannan hallituksen talouslinjaan?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Jos mun talousajatteluani pitäisi kuvailla, se olisi lähempänä kokoomusta kuin demareita. Sanna on mulle tässä mielessä selvästi väärä linjaaja.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: 04.04.2023 9:42 Joo, Persujen idea on olla kv-mallin mukainen kansalliskonservatiinen populistipuolue ja identiteettiperformanssihanke, jonne erilaisista syistä erilaisiin asioihin pettyneet tai erilaisia asioita pelkäävät saavat rasismin lisäksi projisoida omia käsityksiään, koska oikeaa sisältöä ei ole.
Todellakin. Mä uskon, että hallitusvastuu on kova isku puolueen kannatukselle. Koska pääosa äänestäkunnasta on politiikkaan pettyneitä ja toisaalta demokratiassa, vallankin Suomen tapaisessa monipuoluejärjestelmässä, asiat ei muutu nopeasti, niin kannattajakunta tulee pettymään puolueen saavutuksiin, vaikka se kauden aikana saisikin joitain tavoitteitaan edistettyä. Oppositiossa puolue pystyy kasvamaan, kun puheistaan ei tarvi ottaa vastuuta. Näin ollen persut on todennäköisesti joko tässä apupuolueena tai sitten seuraavassa hallituksessa pääministeripuolueena.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2023 9:38

Soinin persut oli vasemmistopuolue. Hajoamisen jälkeen puolueen poliittinen linja on liikkunut oikealle
Näin. Soinin persut oli SMP, nykyinen ei ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksei Liike nytin mediaani ole samassa kohtaa kuin Harry? Kai tuon nyt pitäisi olla valittujen suhteen.

edu.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Persut on siis ruohonjuuritason populistinen protestipuolue. Voiko itsensä kanssa sinut oleva, elämässään mielestään menestynyt ja tyytyväinen ihminen mitenkään äänestää puoluetta?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.04.2023 9:55 Persut on siis ruohonjuuritason populistinen protestipuolue. Voiko itsensä kanssa sinut oleva, elämässään mielestään menestynyt ja tyytyväinen ihminen mitenkään äänestää puoluetta?
Ei voi.