Meillä on perjantaina firman kesäjuhlat. Ruoka ja pelihomma on lykätty mun hommiksi, juomapolitiikka on muualla hallussa. Ainaki siellä on runsaasti punkkua ja valkkaria, olutta ja varmaan jotain limppaa yms. Paikalle tulee n.15-20 hlöä, määrä tarkentuu lähipäivinä. Aiotaan olla pihalla ja grillata parilla pallogrillillä. Alustavan suunnitelman mukaan mä käyn hakemassa stokkalta kaikki mitä tarvitaan, mahdollisimman valmiina. Ite grillaus on kuitenkin yksi "ohjelma" eli raakaa tavaraa meinaan hankkia. Mutta mitä?
Jotain loimulohta (tää vois olla jo kypsä)
Paria erilaista salaattia, toinen kevyempi, toinen ruokaisampi
Stokkalla on kuulemma jotain valmiita vartaita
patonkia
pakkohan sitä on olla makkaraa (ukkopekkaa!)
hedelmiä
jotain jälkiruokaa, Mitä?
Pomo haluaa grillata jotain entrecote pihvejä (pahoittelen maalaisuuttani, mä en tiedä tällaisia ruokien hienoja nimiä... Nää on siis ilmeisesti jotain paksuja mureita pihvejä vai? Kypsyyköhän tämmöset pallogrillissä?)
Hä, onko noissa mitään järkeä? Vähältä näyttää! Mitähän muuta sinne pitäis olla? jotain suolasta naposteltavaa, onkohan sipsit vähän turhan helppo ratkaisu? Jäätelö jälkkäriksi ois pop, en oikein tiiä saadaanko sitä pysymään kylmänä iltaan asti? Ja kannattaakohan mun sinne stokkalle ees mennä, soittasko johonki pitopalveluun?
Ja mitä me siellä pelattais? Ainaki mölökky, tikka ja hevosenkengän heitto, onko niitä jotain muita hyviä kesäpelejä?
Kokemuksia ja ideoita tännepäin KIiTos!