Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.02.2022 16:41 Mä en kerta kaikkiaan tajua Putlerin ajatuksenjuoksua. Mikä on se ongelma, jonka sota ratkaisee? Eihän kukaan ole Venäjälle hyökkäämässä.
Sama kuin aina ryssälandiassa: kansan ajatukset pois sisäisistä ongelmista.

Osalla myös himo saada suurvallan aikaiset alueet takaisin. Venäläinen kulttuuri on tainnut lähteä liikkelle nykyisen Ukrainan alueelta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Venäjän rahat ja rahoilla ostettavat kamat tulevat ulkoa. Jos kaupankäynti laitetaan seis, niin kansa saa opetella soittamaan puheluita raaka-öljyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ryssä selviää muutaman vuoden rahastojensa turvin ja Kiina kyllä myy tavaraa ja ostaa öljyä kun on pakko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 21.02.2022 17:05 Ryssä selviää muutaman vuoden rahastojensa turvin ja Kiina kyllä myy tavaraa ja ostaa öljyä kun on pakko.
Tämä sama matsihan on näillä näkymin edessä Kiinan kanssa.

Jos ryssät sekoilee niin pahasti, että heitä voi näpäyttää kunnolla, niin näpäytyksen ehkä halutaan toimivan varoituksena juuri Kiinalle. Onko Yhdysvallat siis valmis sanomaan Kiinalle, että jos käytte kauppaa Venäjän kanssa, niin estämme Yhdysvalloissa toimivia yrityksiä käymästä kauppaa kanssanne?

Itse näen tässä massiivisen kauppasodan uhan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.02.2022 17:15

Jos ryssät sekoilee niin pahasti, että heitä voi näpäyttää kunnolla, niin näpäytyksen ehkä halutaan toimivan varoituksena juuri Kiinalle. Onko Yhdysvallat siis valmis sanomaan Kiinalle, että jos käytte kauppaa Venäjän kanssa, niin estämme Yhdysvalloissa toimivia yrityksiä käymästä kauppaa kanssanne?

En tuohon usko. Tuo nimittäin kuulostaa liian vaaralliselta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti: 21.02.2022 17:05 Ryssä selviää muutaman vuoden rahastojensa turvin ja Kiina kyllä myy tavaraa ja ostaa öljyä kun on pakko.
Saavatko kuljetettua? Logistiikka voi olla haastavaa jos EU / USA asettavat varustamoillekin pakotteita.

Kiinnostaisi että mikä olisi ihan oikean merisaarron mahdollisuus - ei Itämerelle pääse Tanskan salmien ohi huomaamatta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Spekulaatioihin laittaisin jäitä hattuun: ei kukaan halua kolmatta maailmansotaa Ukrainan takia. Eli kaikki sanktiot tulevat olemaan sellaisia, että tuota vaaraa ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti: 21.02.2022 17:49 Saavatko kuljetettua? Logistiikka voi olla haastavaa jos EU / USA asettavat varustamoillekin pakotteita.
Kiinalla ei ole mitään ongelmaa pistää paria miljoonaa ihmisyksikköä rakentamaan rautateita, onhan heillä huomattavaa kokemusta viimeajoilta. Mikä onkin yksi Kiinaa uhkaavan romahduksen syistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4298
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Onko Venäjä vain varas?
CCCP vei Suomesta 43.000 km2. Petsamossa valtavat luonnonvarat. Karjalassa oli paljon tehtaita, sähkölaitoksia ja metsää.
Donetskin alue Ukrainassa on 8900 km2, asukkaita 2,3 miljoonaa ja valtaosa venäjänkielisiä. Valtavat luonnonvarat. (Kuin Petsamo). Luhanskin alue on 27.000 km2, asukkaita 2,1 miljoonaa. Enemmistön äidinkieli venäjä. Alueella on paljon teollisuutta. (Kuin Karjala). Mitä tästä opimme? Venäläisten Suomeen muutto tulee lopettaa. Myös kaksoiskansalaisuus lopetettava. - Pauli Vahtera
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.02.2022 17:57 Spekulaatioihin laittaisin jäitä hattuun: ei kukaan halua kolmatta maailmansotaa Ukrainan takia. Eli kaikki sanktiot tulevat olemaan sellaisia, että tuota vaaraa ei ole.
Jaksuhali Ukrainalle ja Taiwanille!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sytytin jo kynttilän!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ itse ryhdyin myös toimenpiteisiin! 16h paloajan pitäs riittää! Siitäs sai! Oppii tavoille!

Mitäs Nesteen jalostama ryssän öljy maksaa pumpulla tänään? Ettei vaan nousis?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös noita hotelleja ole valmiina/valmistumassa/suunnitteilla ihan himputisti?

Mistä niihin kaikkiin asiakkaita? En muista kuulleeni, että käyttöaste lähentelisi tappia.

Helsingin keskustan vanhimpaan puistoon rakennetaan 200 huoneen hotelli
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti: 22.02.2022 15:13 Eikös noita hotelleja ole valmiina/valmistumassa/suunnitteilla ihan himputisti?

Mistä niihin kaikkiin asiakkaita? En muista kuulleeni, että käyttöaste lähentelisi tappia.

Helsingin keskustan vanhimpaan puistoon rakennetaan 200 huoneen hotelli
https://www.stat.fi/til/matk/2019/06/ma ... 01_fi.html

Helsingissä ennen koronaa oli korkein käyttöaste, 81.7 prosenttia. Kuulostaa jo aika korkealta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Putinin puhe englanniksi käännettynä:
http://en.kremlin.ru/events/president/news/67828

Suosittelen lukemaan ainakin ensimmäisestä Lenin-maininnasta muutaman kappaleen eteenpäin. Koskee myös suomea.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9462
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mielenkiintoista. EUlta tulossa tiukkaa luonnonsuojeluohjelmaa.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008630965.html

Ihmetystä lähinnä herätti miksi peltoja pitää poistaa viljelykäytöstä, mutta jos tämä pitää paikkaansa, niin erinomainen idea:

"Suomessa tutkijat pitävät turvepeltoja ylivoimaisen tehokkaana kohteena maatalouden ilmastopäästöjen vähentämiseksi. Turvepeltoja on kuitenkin vain pieni osa viljelymaasta.

Turvemaiden viljelyn kasvihuonekaasupäästöt ovat jopa seitsenkertaiset kivennäismaihin verrattuna. Suomen pelloista vain kymmenesosa on turvepeltoja, mutta ne tuottavat yli puolet maatalouden päästöistä."

Muutenkin mä kannatan suoalueiden entisöintiä ja pidän suo-ojituksia suomen metsätalouden suurinpana virheenä.

Nyt vaan toivotaan, että tähän EU tasoiseen pakettiin liittyy myös EU tasoinen rahoitus toimenpiteille ja taloudellisten menetysten korvaamiseen maanomistajille. Ei kai Suomen poliitikot ole niin tyhmiä, että suostuisivat vähempään?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Maanomistajille maksettiin tukia ensin soiden ojittamisesta ja nyt niiden ennaltamisesta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9462
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2022 8:45 ^Maanomistajille maksettiin tukia ensin soiden ojittamisesta ja nyt niiden ennaltamisesta :)
Näinhän tuossa käy. Aina saa korjailla suurten ikäluokkien virheitä :9mm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Nykyään tiedetään, että suon kuivaaminen aiheuttaa hiilivuotoa. Silti sen takaisin muuttaminen voi pahentaa tilannetta.
" Kaikki tätä juttua varten haastatellut tutkijat arvioivat, että kaikkia soita ei edes kannata ennallistaa. Syy on siinä, että ennallistamisesta aiheutuu päästöjä: kun vesi nousee takaisin, muun muassa metaanin tuotanto kiihtyy. Luonnontilainen suo tuottaa metaania ja ennallistamalla suo palautuu metaanin tuottajaksi."
https://yle.fi/uutiset/3-11157959

Kepulaiset kyllä ennallistavat ja ojittavat rahasta ihan mitä vaan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9462
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^

Mä oon enemmän huolissani vesistöistä kuin ilmastosta. Mun puolesta ei tarvitse muuttaa takaisin suoksi, kunhan ojista valuvat ravinteet saadaan suodatettua ennen jokiin ja järviin päätymistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 23.02.2022 8:36 Ihmetystä lähinnä herätti miksi peltoja pitää poistaa viljelykäytöstä, mutta jos tämä pitää paikkaansa, niin erinomainen idea:

"Suomessa tutkijat pitävät turvepeltoja ylivoimaisen tehokkaana kohteena maatalouden ilmastopäästöjen vähentämiseksi. Turvepeltoja on kuitenkin vain pieni osa viljelymaasta.
Linkkaamani uutisen mukaan kasvihuonepäästöt voivat nousta paljonkin, jos peltoja ruvetaan ennallistamaan. Tällä hetkellä maatalous kannattaa huonosti ja uhkana on monien viljelijöiden lopettaminen, jolloin päästöt nousevat. Tästä syystä viljelijöille pitääkin maksaa Kasvihuonpäästöjen Kasvun Estämistukea (KAKAET).


Juuri tämmöisten laskentakikkailujen takia pitäisi keskittyä siihen maasta kaivettavan hiilen vähentämiseen,. Fosssiilnen hiili pystytään ottamaan nopeasti kontrolliin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulle pitää maksaa tukea, jotta en ryhdy ojittamaan soita!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onneksi patsas on valmiiksi musta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vihreät tulevat vaatimaan tämän suuren mustan homosotapäällikön poismenon johdosta uutta liputuspäivää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.