Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ johan tätä ovat viisaat kommentoineet presidenttiä myöten, että tehtiin niin tai näin, niin hallituksen kannattaisi päättää mitä tehdään.

Tämä on helpompi keissi kuin talous, työmarkkinat tai sote. Luulisi hallituksen kykenevän edes tästä päättämään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 12.12.2019 11:01 Tulkitset tilanteen väärin. Virkavastuullinen virkamies tulkitsi lakia niin, että mitään ei voida tehdä, koska äideille ei ole laillista tarjota kyytiä Suomeen. Tämä ei kelvannut Haavistolle, ja hän lähti ilman poliittista päätöstä ohituskaistalle ja samalla passitti väärää mieltä olleen virkamiehen sivuraiteelle, mahdollisesti lainvastaisella päätöksellä.
Eiks erityisedustajan lähettämisestä ja hänen valtuuksistaan sovittu hallituksen iltakoulussa, jossa oikeuskansleri oli läsnä varmistamassa menettelyn sopivuuden?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos noin on, niin varmaan pääministeri voisi sanoa asian ääneen? Ei tarvitsisi spekuloida ja vatuloida, vaan voitaisiin siirtyä esim. työllisyystavoitteiden toteuttamiseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 12.12.2019 12:15
So Hard kirjoitti: 12.12.2019 11:01 Tulkitset tilanteen väärin. Virkavastuullinen virkamies tulkitsi lakia niin, että mitään ei voida tehdä, koska äideille ei ole laillista tarjota kyytiä Suomeen. Tämä ei kelvannut Haavistolle, ja hän lähti ilman poliittista päätöstä ohituskaistalle ja samalla passitti väärää mieltä olleen virkamiehen sivuraiteelle, mahdollisesti lainvastaisella päätöksellä.
Eiks erityisedustajan lähettämisestä ja hänen valtuuksistaan sovittu hallituksen iltakoulussa, jossa oikeuskansleri oli läsnä varmistamassa menettelyn sopivuuden?
Ei mikään iltakoulun hiljainen hyväksyntä luo lainsäädäntövaikutusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.12.2019 12:46 jos noin on, niin varmaan pääministeri voisi sanoa asian ääneen? Ei tarvitsisi spekuloida ja vatuloida, vaan voitaisiin siirtyä esim. työllisyystavoitteiden toteuttamiseen.
Joo, tästä mä olen samaa mieltä. Minusta tässä näyttäisi olevan ennen muuta kyse siitä, että Haavisto ja Valtioneuvosto olisivat ihan hyvin voineet olla paljon avoimempia tässä (ja Haavisto olisi voinut viedä asian hallituksen yleisistuntoon), mutta eivät hölmöyttään näin tehneet. Ilmeisesti ongelma on, kuten yleensäkin, kepu: he haluavat pitää tämän vihreiden ja osin demarien asiana, jotta voivat itse ajaa kaksilla rattailla hallituspuolueena sekä persujen veroisena mamukriitikkona. Kepu vedättää taas hallitusta, ja muut puolueet kärsivät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jumalauta tuota viherpiiperöinnin määrää.

Estääkö merimetso miljarditilaukset Rauman telakalta ja satamasta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luulen, että Haaviston keississä ja monissa muissakin nimen omaan poliitikoiden viestintäskandaaleissa on osaltaan kyse usein salassapidettävien asiakirjojen hallinnan kokemattomuudesta. Siis varsinkin siinä vaiheessa, kun joku vuotaa salassapidettäviä tietoja, ei poliitikolla ole kokemattomuuttaan mitään askelmerkkejä miten toimia. Tilannehan on todella paskamainen poliitikolle. Hän ei usein voi kommentoida ja jos voikin, ei voi olla välttämättä selkeä ja riittävät perusteellinen. Tämä on oma tulkintani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 14:45 ^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
Kyllä hallitus voisi päättää, että pyritään kotiuttamaan ja sitten kaikki diplomatia ja toimet salassapidettävinä siltä osin kuin esim. turvallisuus vaatii. Tämä "ei ole päätöstä", "hiljainen hyväksyntä", "kysykää Marinilta/Haavistolta" on täyttä paskaa ja kansalaisten kusetusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.12.2019 14:47
James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 14:45 ^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
Kyllä hallitus voisi päättää, että pyritään kotiuttamaan ja sitten kaikki diplomatia ja toimet salassapidettävinä siltä osin kuin esim. turvallisuus vaatii.
Juu. Ei salassapito estä tekemästä päätöksiä. Olisikin aika erikoista, jos niin olisi. Päätöksenteon estää se, että päätöksestä joutuisi ottamaan vastuun. Ikävä juttu, että ministerin ja pääministerin toimenkuvaan vähän niinQ kuuluu päätöksien tekeminen.

Kulmuni muuten kait aika väkevästi naulasi, että terroristimammoja ei olla tuomassa Suomeen. Saa nähdä, mitä tapahtuu. En usko, että Kulmuni tuota ilmoitustaan pyörtää, olisi sen verran paha arvovaltatappio.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 14:45 ^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
En minä sitä tarkoittanut, en nyt noin tyhmä ole. Tarkoitukseni oli antaa näkökulma koko Haaviston keissin epäonnistuneelta vaikuttavan viestinnän osalta. Ihmiset eikä poliitikot keskimäärin osaa toimia, kun ei varmasti tiedä mitä kannattaa ja voi asiasta kertoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 15:07 Juu. Ei salassapito estä tekemästä päätöksiä. Olisikin aika erikoista, jos niin olisi. Päätöksenteon estää se, että päätöksestä joutuisi ottamaan vastuun. Ikävä juttu, että ministerin ja pääministerin toimenkuvaan vähän niinQ kuuluu päätöksien tekeminen.
Päättämättä jättäminen tietty toimii monessa hommassa, mutta ei ministerinä.

Onneksi Suomessa lehdistö on sen verran kyllästynyt hallitusten taapertamiseen, että jaksavat penätä päätöksiä ja vetävät tilille tarvittaessa myös päättämättömyydestä.

Itse tosiaan ihmettelen päätöksen puutetta, jos joku kerran uskoo 40 suomalaisen olevan kuolemanvaarassa?

Kun tsunamin uhreja lähdettiin hakemaan, niin ei siinä vatuloitu, vaan toimittiin.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotima ... rannoilta/

Minä haluan, että hallitus toimii kun on tarve.

Tietenkään mitään islamistisissejä ei tule missään olosuhteissa lähteä hakemaan suomeen, kun kerran ovat kalifaatin kansalaisiksi ryhtyneet.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.12.2019 15:28
James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 14:45 ^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
En minä sitä tarkoittanut, en nyt noin tyhmä ole. Tarkoitukseni oli antaa näkökulma koko Haaviston keissin epäonnistuneelta vaikuttavan viestinnän osalta. Ihmiset eikä poliitikot keskimäärin osaa toimia, kun ei varmasti tiedä mitä kannattaa ja voi asiasta kertoa.
En nyt vaan vieläkään ymmärrä, miten salassapito liittyy siihen, että kukaan ei halua tehdä päätöstä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Jos ei ole tehty päätöstä ja on vain häröilty, niin silloin on vaikea kertoa mitään järkevää, jos pitää häröilyä salassapidettävänä.

Jos häröilystä saa kertoa, niin silloin mitään ongelmaa ei ole. Ministeri puhuu ihan pyytämättä medialle ilmastoaikeista, ihmisoikeuksien puolustamisesta ja lasten oikeuksista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 15:46
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.12.2019 15:28
James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 14:45 ^Ei siinä, että hallitus päättää tai ei päätä toimia tässä asiassa ole salassapidettävää. Salassapito on tässä vain hätäkakka tekosyy.
En minä sitä tarkoittanut, en nyt noin tyhmä ole. Tarkoitukseni oli antaa näkökulma koko Haaviston keissin epäonnistuneelta vaikuttavan viestinnän osalta. Ihmiset eikä poliitikot keskimäärin osaa toimia, kun ei varmasti tiedä mitä kannattaa ja voi asiasta kertoa.
En nyt vaan vieläkään ymmärrä, miten salassapito liittyy siihen, että kukaan ei halua tehdä päätöstä?
Kommenttini oli, edelleenkin, koko Haavisto Gatea koskeva. Ei se liittynyt päätökseen sinänsä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.12.2019 18:00
James Potkukelkka kirjoitti: 12.12.2019 15:46
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.12.2019 15:28
En minä sitä tarkoittanut, en nyt noin tyhmä ole. Tarkoitukseni oli antaa näkökulma koko Haaviston keissin epäonnistuneelta vaikuttavan viestinnän osalta. Ihmiset eikä poliitikot keskimäärin osaa toimia, kun ei varmasti tiedä mitä kannattaa ja voi asiasta kertoa.
En nyt vaan vieläkään ymmärrä, miten salassapito liittyy siihen, että kukaan ei halua tehdä päätöstä?
Kommenttini oli, edelleenkin, koko Haavisto Gatea koskeva. Ei se liittynyt päätökseen sinänsä.
Ymmärrän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Halla-ahon levittämät paskapuheet johtivat siihen, että tulli joutuu kommentoimaan omia harjoituksiaan että jutut ei lähde ihan käsistä.

----
Miksi tullin biologisiin uhkiin liittyvä harjoitus vaikutti ”hassulta yhteensattumalta”?

”Se vaikutti hassulta yhteensattumalta.”

Mikä ajatuksesi oli siitä, mitä kentällä keskiviikkona olisi tapahtunut?

”Siinä näytti olevan erilaisten viranomaisten yhteinen harjoitus. Monilla tahoilla heräsi epäily, että varaudutaanko tällä harjoituksella mahdollisesti al-Holista tulevien ihmisten saapumiseen.”

Tulli on kertonut joutuneensa disinformaation kohteeksi, ja he todensivat harjoituksen tarkoituksen kuvilla ja videoilla. Et twiitannut enää tästä tullin selvityksestä.

”Minulla ei ollut mitään tarvetta jatkaa asian keskustelua enää yhtään enempää. En ole esittänyt mitään disinformaatiota mistään.”

Mitä mielestäsi on disinformaatio?

”En ole käyttänyt sanaa disinformaatio, joten ei ehkä ole tehtäväni määritellä sitä. Se on varmaan väärien tietojen levittämistä.”

Tullin mukaan heihin kohdistui disinformaatiota ja vääriä huhuja. Myös sinä levitit tätä huhua twiiteissäsi.

”En suinkaan.”

Mutta twiiteissäsihän vihjaat siihen suuntaan puhumalla ”hassusta sattumasta”. Se on hyvin helposti tulkittavissa vihjaamiseksi.

”Se oli erikoinen yhteensattuma, joka herätti ymmärrettävästi ihmisissä kysymyksiä, kun julkisuudessa liikkuu tietoja siitä, että tällä viikolla oltaisiin tuomassa ihmisiä tilauskoneella. Ja, että samaan aikaan on tällainen harjoitus, jonka profiili näyttäisi sopivan tällaiseen tilanteeseen. Mutta hyvä, että tulli selvitti tämän asian.”

Eli et epäile, että taustalla olisi ollut kyse jostain muusta?

”Ihmisten luottamus viranomaisten ja päätöksentekijöiden toimintaan murenee, jos päätöksentekijät jäävät kiinni siitä, että he antavat väärää tietoa.”

Tulli viranomaisena näyttää antaneen aivan oikeaa tietoa toiminnastaan, minkä he ovat todentaneet kuvilla ja videoilla.

”En ole nähnyt niitä kuvia ja videoita.”
----

Hieno ennätys paskanpuhumiselle kyllä taas.

https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... ml?ref=rss
---

Tulispa iso kivi ja tappaisi ihan kaikki, ei tarvisi katsoa tämmöistä paskaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.12.2019 8:08 Halla-ahon levittämät paskapuheet johtivat siihen, että tulli joutuu kommentoimaan omia harjoituksiaan että jutut ei lähde ihan käsistä.
Joo. 2012 kirjoitin Halliksen kirjoitustyylistä näin:
urpiainen kirjoitti: 08.06.2012 14:09 hommapersujen hölmöilyyn, jossa mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla todistellaan, että joku persujen rasistisiiven kirjoitus ei ole kirjaimellisesti rasistinen eikä siis riko lain kirjainta, vaikka kaikille on selvää, että pointti on rasistinen ja lain hengen vastainen. Tuomas Nevanlinnahan joskus takavuosina kirjoitti hyvin siitä, että Halla-ahon ja hännystelijöidensä kirjoitukset ovat vink, vink -kirjoituksia: kirjoitetaan niin, että sanatarkasti ottaen ei sanota mitään kovin raskauttavaa, mutta kirjoitukseen sisältyy jonkinlainen kirjallinen silmänisku: sanon näin, mutta - vink, vink - ymmärrättehän, että tosiasiassa tarkoitan tätä paljon rankempaa viestiä, jota ei tässä kukkahattutätien maassa viitsi niin jyrkästi sanallistaa.
Tätä samaa linjaa Hallis on itsepintaisesti jatkanut jo vuosikymmenen, ja edelleen tyhmälistöön menee täydestä kuin väärä raha. Vedotaan alhaisiin epäluuloihin ja ruokitaan henkisesti heikkojen epäluuloja ja taipumusta salaliittoteorioihin. Persujen kannattajakunnan ilmeiset kognitiiviset rajoitteet luovat hedelmällisen maaperän tälle populismin ja vihjailun epäpyhälle liitolle: ajetaan hyvin yksinkertaisella agendalla - ja samalla vihjailulla ja oman joukon koodikieleen perustuvalla diskurssilla pidetään yllä illuusiota siitä, että vain hommakultin vihityt jäsenet tajuavat, mistä todella on kyse. Keisarilla ei toki ole vaatteita, mutta Halliksen uhrit ovat aika huonoja huomaamaan sitä. Tämä näkyy sekä isoissa asioissa että näissä popcorn-hymiöissä.

Vink, vink -diskurssin ja typerän kirjaimellisuuden kääntöpuoli on sitten tämä, että muiden puolueiden poliitikkojen puheista kytätään vimmaisesti pintatason epäjohdonmukaisuuksia tai epätarkkuuksia, jotka voidaan tulkita valheiksi tai sisällöltään aiotusta poikkeavaksi. Tarkoitus ei ole puhua itse asiasta tai ymmärtää muiden puolueiden poliitikkojen viestin oikeaa sisältöä, vaan väännellä sananmuotoja. Surkeaa. Persujen nousu on ollut Suomen julkisen tilan älyllisyyden kannalta katastrofinen kehityskulku.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.12.2019 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.12.2019 10:53 Jos kaiken tämän sanoisi ääneen, persut räksyttäisivät, mutta mitä sitten. Lahjoitan viestintäkonsultaatiopalkkioni Al-holin lasten auttamiseen.
Tämähän meni hyvin. Haavisto sai tämän sanottua eduskunnassa, ja Hesari kirjoitti lehteen: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006341640.html Nyt vielä koko hallituksen vastaava päätös/julkinen linjaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tuo tapauskohtainen harkinta virkamiesten toimesta riitä pelastamaan poliitikkoja. Väki on kutsuttu koolle, pölkky aseteltu ja kirves terotettu. Se on ihan yksi ja sama, millä mekanismilla jatkossa toimitaan, jos tuo tulevaisuudessa tapahtuva toiminta edes laajalla pensselillä julkisesti siunataan hallituksen toimesta.

Kansa ei halua teromammoja tänne ja rankaisee Haavistoa sekä koko hallitusta, jos joku virkamies myöhemmin "tapauskohtaisesti harkiten ilman poliittista päätöstä" muiluttaa tänne teromamman.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Urpsu ja Hämis; kyllähän viranomaisten puheet ovat olleet sellaista tuubaa, että Halla-ahon ajatukset harjoituksen varjolla tapahtuvasta paluulennosta eivät olleet aivan järjettömiä.

Katsokaa nyt tätäkin

” Ylen näkemän, teidän allekirjoittamanne asiakirjan mukaan ulkoministeriön tavoitteena oli järjestää palautuslento viikolla 50 eli tällä viikolla.”

https://yle.fi/uutiset/3-11115356

Poliisijohtaja allekirjoittaa asiakirjan ja istuu asiaa käsittelevissä kokouksissa, mutta ei silti tiedä tai muista mitään. Eikä varsinkaan valehtele, kun sanoo, että ei ole tietoinen allekirjoittamastaan suunnitelmasta.

Faktahan on, että tälle viikolla _oli_ suunnitteilla kotiutuslento.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kolehmaisen selittely oli luokatonta. Olisi vain sanonut, että valhettelin suojellakseni salassapitoa. Sittemmin on oppinut sanomaan "en kommentoi" mikä tietysti vuotojen jälkeen luetaan että salassapidettävä suunnitelma on.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.12.2019 10:59 Urpsu ja Hämis; kyllähän viranomaisten puheet ovat olleet sellaista tuubaa, että Halla-ahon ajatukset harjoituksen varjolla tapahtuvasta paluulennosta eivät olleet aivan järjettömiä.

Katsokaa nyt tätäkin
En ymmärrä. Viranomaisten ja poliitikkojen puheet ovat olleet surkeita ja jopa tuubaa, se lienee selvää. Mutta vaikka tuubaa tulisi ilmi vieläkin enemmän, en mitenkään näe, että Halla-ahon foliohattuilut tulisivat siitä jotenkin järjellisemmiksi.

Mä olisin todella ihmeissäni, jos Tulli järjestäisi jonkin julkisesti tiedotetun harjoituksen vain peitelläkseen leiriläisten maahantuontia. Kuulostaa järjettömältä ja mahdottomalta. Toisaalta, Kitinässä taidettiin uskoa sekin, että jokin tv-lähetyksen tekninen ongelma kesken presidentin puheen oli YLE:n masinoima sensurointi, kun Niinistö sanoi jotain mahdollisesti persuhenkiseksi tulkittavaa
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitkästä aikaa jotain hyvääkin kuuluu arkadianmäen sirkuksesta.

122 kansanedustajaa allekirjoitti aloitteen yksityisen pysäköinninvalvonnan lopettamiseksi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 13.12.2019 12:11 Pitkästä aikaa jotain hyvääkin kuuluu arkadianmäen sirkuksesta.

122 kansanedustajaa allekirjoitti aloitteen yksityisen pysäköinninvalvonnan lopettamiseksi
Nykyisessä toteutuksessa voi olla valuvikoja, mutta onhan se nyt selvää, että parkkipaikan omistajan on voitava määrätä kuka omaisuutta saa käyttää ja millä ehdoilla.

Hoituisihan tämä hyvin esim automaattivalvonnalla, jossa julkiset pysäköinnin valvojat saisivat potentiaaliset käryt luuriinsa ja sitten vain.ajaisovat skootterilla laputtamassa autot.