Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Venäjän ulina raja-asemien sulkemisesta lämmittää. Monet suomalaiset eivät ole hahmottaneet, että rajan yli on lapannut bussitolkulla ryssiä ihan jatkuvasti lentääkseen meiltä eurooppaan. Nyt joutuvat kiertämään pohjoisen kautta ja pohjoinenkin voi mennä kiinni. Nämä ovat niitä hyvintoimeentulevia ryssiä, jotka hyötyvät kansanmurhaavasta kleptokratiasta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Itärajan vois laittaa pysyvästi kiinni. Venäläiset joutaa kiertää länsirajan kautta ja terveellä suomalaisella ei ole mitään tarvetta mennä itään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2023 10:13 Venäjän ulina raja-asemien sulkemisesta lämmittää. Monet suomalaiset eivät ole hahmottaneet, että rajan yli on lapannut bussitolkulla ryssiä ihan jatkuvasti lentääkseen meiltä eurooppaan. Nyt joutuvat kiertämään pohjoisen kautta ja pohjoinenkin voi mennä kiinni. Nämä ovat niitä hyvintoimeentulevia ryssiä, jotka hyötyvät kansanmurhaavasta kleptokratiasta.
Siis niitä turvapaikanhakijoita on ollut niin vähän, että näiden ihmisten ilmoilla olevien raja-asemien sulkemisen primääri-idea on tietysti ollut hankaloittaa venäläisten laillista rajanylitystä, ja vain toissijaisesti rajoittaa ei-venäläisten turvapaikanhakijoiden tuloa. Siis viestiä, että jos Venäjä kiusaa suomalaisia, Suomi kiusaa venäläisiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Dynaamisessa maailmassa luvut eivät pysy vakioina, joten on parempi toimia ennen kuin luvut nousevat.

Vai missä kohtaa laittaisit rajan kiinni:
1
2
4
8
16
..
1 048 576
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo toi on se toissijainen tavoite, mutta 2015 näimme, että ei Venäjälle ole mikään ongelma masinoida tätä hommaa pohjoiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Näissä turvapaikanhakija pohdinnoissa voi tietysti valita minkä tahansa tulokulman. Kyllä kai yksimielisyys siitä, että vaikka tuoreessa itärajan tapauksessa kyse olisi vain pienestä määrästä turvapaikanhakijoista ja heihin liittyvistä inhimillisistä seikoista, niin voittava näkökulma on kansallinen turvallisuuteemme ja tähän vahvasti liittyvä toimenpiteiden etupainotteisuus, jotta viesti Venäjälle on mahdollisiman selvä ja painava. Tämä toivottavasti helpottaa ongelman/asian hoitoa tulevaisuudessa huomattavasti.

Kun on kyse Venäjästä, kiltit syödään elävältä, kuten on jo nähtykin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 10:33 Joo toi on se toissijainen tavoite, mutta 2015 näimme, että ei Venäjälle ole mikään ongelma masinoida tätä hommaa pohjoiseen.
Sitten nekin raja-asemat suljetaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 10:24
sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2023 10:13 Venäjän ulina raja-asemien sulkemisesta lämmittää. Monet suomalaiset eivät ole hahmottaneet, että rajan yli on lapannut bussitolkulla ryssiä ihan jatkuvasti lentääkseen meiltä eurooppaan. Nyt joutuvat kiertämään pohjoisen kautta ja pohjoinenkin voi mennä kiinni. Nämä ovat niitä hyvintoimeentulevia ryssiä, jotka hyötyvät kansanmurhaavasta kleptokratiasta.
Siis niitä turvapaikanhakijoita on ollut niin vähän, että näiden ihmisten ilmoilla olevien raja-asemien sulkemisen primääri-idea on tietysti ollut hankaloittaa venäläisten laillista rajanylitystä, ja vain toissijaisesti rajoittaa ei-venäläisten turvapaikanhakijoiden tuloa. Siis viestiä, että jos Venäjä kiusaa suomalaisia, Suomi kiusaa venäläisiä.
En usko tuollaiseen salattuun motiiviin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
En minäkään. Suomi on ollut varsin haluton lisäämään painetta Venäjää kohtaan. Tuo jatkuu hämmentävästi senkin jälkeen kun on liitytty Natoon.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pidättekö mua foliohattuna ja salaliittoteoreetikkona!

Edelleen pätee, että jos joku kommunikoi suomalaiselle viranomaiselle olevansa suojelun tarpeessa ja hakevansa siksi turvapaikkaa, niin hakemus pitää käsitellä. Tähän perustuvaa rajanylitystä on vaikea kontrolloida. Sen sijaan kaikki muuhun perustuva rajanylitys voidaan kieltää, ja siitä on enemmän haittaa Venäjälle ja venäläisille kuin Suomelle ja suomalaisille. Mun foliohattuni alta tää on ihan selvä keissi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2023 10:38
urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 10:33 Joo toi on se toissijainen tavoite, mutta 2015 näimme, että ei Venäjälle ole mikään ongelma masinoida tätä hommaa pohjoiseen.
Sitten nekin raja-asemat suljetaan.
Juu. Ei mikään sopimus vaadi Suomea pitämään yhtään raja-asemaa auki.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 11:01 Pidättekö mua foliohattuna ja salaliittoteoreetikkona!

Oman etusi mukaista on, että et tiedä kaikkea!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 11:01
Edelleen pätee, että jos joku kommunikoi suomalaiselle viranomaiselle olevansa suojelun tarpeessa ja hakevansa siksi turvapaikkaa, niin hakemus pitää käsitellä.
Maahan pyrkivät ohjattaisiin ja opastettaisiin Vartiuksen ja Sallan
rajanylityspaikoille, joille kansainvälisen suojelun hakeminen olisi keskitetty,
informaatiolla, estelaitteiden ja partioiden avulla. Maahan pyrkivät vastaisivat
lähtökohtaisesti itse siirtymisestään avoinna olevalle rajanylityspaikalle.
Mä luen tuon noin, että hakemuksia ei oteta vastaan muualla kuin noilla asemilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2023 11:04 Mä luen tuon noin, että ei hakemuksia ei oteta vastaan muualla kuin noilla asemilla.
Joo, niinhän ne sanoo. Aamulla oli radiossa ihan hyvä keskustelu, jossa rajaheebot sanoivat just tätä (ja sitä, että jos rajavyöhykkeelle jää jotain tyyppejä nääntymään, niin ne on Venäjän vastuulla). Martti Koskenniemi sanoi, että näin tietysti sanovat, koska haluavat viestinnällä vaikuttaa tilanteeseen, mutta tosipaikassa lait sanovat muuta. Pitää auttaa, ja ohjata jonnekin, mihin voi realistisesti päästä hakemuksen jättämään. Rajaheebot sanoivat vain, että linjaukset ovat nuo, mitä kerrottu, ja että kaikki tehdään lakien mukaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tuo ongelma ei varmastikaan realisoidu, ellei Venäjä kieltäydy ottamasta hakijoita takaisin. Toki Venäjä halutessaan voi niin tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Venäjä köyhdyttää itseään lahjoittamalla meille rikastavia tulijoita.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 11:01Edelleen pätee, että jos joku kommunikoi suomalaiselle viranomaiselle olevansa suojelun tarpeessa ja hakevansa siksi turvapaikkaa, niin hakemus pitää käsitellä.
Ei päde. Jos huomaat, muut maat ovat toimineet toisin jo vuosia. Se on ihan valintakysymys.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.11.2023 14:05
urpiainen kirjoitti: 17.11.2023 11:01Edelleen pätee, että jos joku kommunikoi suomalaiselle viranomaiselle olevansa suojelun tarpeessa ja hakevansa siksi turvapaikkaa, niin hakemus pitää käsitellä.
Ei päde. Jos huomaat, muut maat ovat toimineet toisin jo vuosia. Se on ihan valintakysymys.
Tää oli tällainen normatiivinen "pätee", ei faktuaalinen tilastoväite siitä, toimivatko kaikki maat näin. Mutta ehkä se silti oli vähän liian vahva, ja olisi pitänyt kirjoittaa hieman varauksellisemmin, vaikka kai lähtökohtaisesti ainakin nämä tutkijat ovat taipuvaisia olemaan pitkälti samaa mieltä teesini kanssa:
”Kun ihminen hakee kansainvälistä suojelua, riittää, että hän ilmaisee hakevansa turvapaikkaa. Viranomaisten velvollisuus ottaa turvapaikkahakemus vastaan syntyy jo siinä vaiheessa, kun turvapaikanhakija saa jonkinlaisen yhteyden rajaviranomaisiin”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009993663.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

De facto on paljon merkittävämpi asia kuin jonkun kammiokaverin Dr jure horina. Tosiasia on että kansallisen turvallisuuden poikkeus menee kaikista de jure horinoista ohi, kun niin vain päätetään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.11.2023 16:27 De facto on paljon merkittävämpi asia kuin jonkun kammiokaverin Dr jure horina. Tosiasia on että kansallisen turvallisuuden poikkeus menee kaikista de jure horinoista ohi, kun niin vain päätetään.
Juu. Olen tosin varma, että Scheinin tai joku muu desantti tekee tilaisuuden tullen kantelun EIT:een, mutta senkään tuloksesta ei tulla välittämään, jos kansallinen turvallisuus niin vaatii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päivän mietelause: Ajatelkaa, maailmassa on 143 000 000 ihmistä, jotka pitävät meitä kaikkia suomalaisia natseina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23548
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.11.2023 9:07 Päivän mietelause: Ajatelkaa, maailmassa on 143 000 000 ihmistä, jotka pitävät meitä kaikkia suomalaisia natseina.
Ja maailmassa on yli 6 miljardia ihmistä, jotka pitää noita 143 miljoonaa lampaina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 20.11.2023 9:09
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.11.2023 9:07 Päivän mietelause: Ajatelkaa, maailmassa on 143 000 000 ihmistä, jotka pitävät meitä kaikkia suomalaisia natseina.
Ja maailmassa on yli 6 miljardia ihmistä, jotka pitää noita 143 miljoonaa lampaina.
Mietelauseeni idea ei ollut toistaa Putinin "totuutta", vaan tuoda esiin sen järjettömyyden mittakaava.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21494
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Liberaaleissa demokratioissa elää enää 18% ihmisistä. Aika karmea pudotus vuoden 2008 osuudesta 25%.