Vagabondo kirjoitti: 08.08.2022 10:10
Kävin kuun vaihteessa hakemassa uuden maskin CPAP-laitteeseen. Vaihto oli taas mennyt vähän pitkäksi ja oli iso hyppäys unenlaadussa kun uusi maski ei vuoda niin paljoa kuin vanha.
Tää käy mulle joka kerta. Ei vaan osaa olla kärppänä hakemassa maskia vuoden välein, vaan kitkuttelee vanhalla kuvitellen, että tää on vielä ihan hyvä. Sitten kun hakee uuden niin tajuaa, että vanha oli jo ihan paska
Siis se silikoni varmaan löystyy/venyy(?)
Autaakohan muuten päivittäinen pesu ja ihorasvan poisto siis pesulla vai löysyttääköhän tuo pesu sitä enemmän?
Tai onhan sitä pestävä pesuaineella kerran päivässä muutoinkin. Mikähän tuota silikonia löysyttää, minä en tiedä. Mutta uusiahan se täytyy.
On kyllä melkoinen juttu tuo kun yhteiskunta tukee laittein tätä uniapneaa. Supertärkeä ja tied kuinka paljon ihmisiä kärsii turhaan ja on päiväväsynyt.
Minäkin olen ollut uniapneatestissä, mutta sain normaalin paperit! Mutta sehän voi tulla iänkin myötä. tai lihomisen. Mutta kuten tiedämme ihan nuorikin ja hoikka voi sairastua uniapneaan.
Minä en uskonut ollenkaan, että nukkuisin ne härpäkkeet nenässä ja keholla, mut nukuin kuitenkin viitisen tuntia.
Mut siis Jameksella on hammaskiskot, siis ne antaa jotenkin nielulle tilaa ja mekaanisesti ei ilmankulku tukkeudu. Miksei Jamekselle ole cpap-laitetta annettu? Vai koetko sen ikäväksi, James. Ilmeisesti se on monelle epämukava??
Luoja on kyllä onneksi järkännyt, että ihminen herää kun ilma ei kulje. Ja toki vakavinta on, jos happisaturaatio vaihtelee suuresti.
ELOHOITO OY
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.