Homien ihmettely ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä verotus on sananvapauskysymys. tai ainakin noin kirjoitin just verottajalle. Olen aika varma, että verojen maksuni on nyt ohi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.07.2023 16:28 ^ Kyllä verotus on sananvapauskysymys. tai ainakin noin kirjoitin just verottajalle. Olen aika varma, että verojen maksuni on nyt ohi.
Jos ei toimi, eskaloi se ihmisoikeuskysymykseksi. Olet transveronmaksaja, köyhä veronmaksaja vankina maksukykyisen veronmaksajan ruumissa. Vaadi, että identifioitumistasi alle 10.000 € vuodessa tienaavaksi nahjukseksi täytyy kunnioittaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homie artikuloi kantansa huonosti, mutta kyllä mä olisin valmis puolustamaan jotain siellä urpojen muotoilujen takana ehkä vaikuttavaa kantaa, jonka mukaan avoimen, liberaalin demokratian työkalupakkiin kuuluu myös hyvin harkiten käytetty kansalaistottelemattomuus.

Toki lähtökohtaisesti huonoina tai epäoikeudenmukaisia pidettyjä lakeja ei rikota, vaan pyritään muuttamaan normaalin parlamentaarisen prosessin kautta, mutta autoritäärisestä enemmistön tyrannia -näkemyksestä poiketen voin jossain tapauksissa hyväksyä lain rikkomisenkin.

Mikä tahansa urpoilu ei kuitenkaan - tietenkään - käy, vaan hyväksyttävä kansalaistottelemattomuus on aika vaativaa. Peruspiirteitä hahmottelin tuolla: viewtopic.php?t=13762&start=5825#p790273
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin. Kansalaistottelemattomuuteen liittyy se, että
esiinnytään omalla nimellä ja otetaan vastaan seuraukset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 25.07.2023 23:57 Homie artikuloi kantansa huonosti, mutta kyllä mä olisin valmis puolustamaan jotain siellä urpojen muotoilujen takana ehkä vaikuttavaa kantaa, jonka mukaan avoimen, liberaalin demokratian työkalupakkiin kuuluu myös hyvin harkiten käytetty kansalaistottelemattomuus.

Toki lähtökohtaisesti huonoina tai epäoikeudenmukaisia pidettyjä lakeja ei rikota, vaan pyritään muuttamaan normaalin parlamentaarisen prosessin kautta, mutta autoritäärisestä enemmistön tyrannia -näkemyksestä poiketen voin jossain tapauksissa hyväksyä lain rikkomisenkin.

Mikä tahansa urpoilu ei kuitenkaan - tietenkään - käy, vaan hyväksyttävä kansalaistottelemattomuus on aika vaativaa. Peruspiirteitä hahmottelin tuolla: viewtopic.php?t=13762&start=5825#p790273
Kyllä se kanta siellä takana on. Minun pointtini vaan on täysin yksinkertaisesti että on hyvin vaarallinen ajatus että yhteiskunnan lait, säänöt ym. ovat sellaisia absoluutteja joita pitää joka tilanteessa noudattaa. Sellainen johtaa helposti mielettömyyksiin.
Kitinäraati ei varmaan kiistä sitäkään että eduskunta voi aivan vapaasti säätää epäoikeudenmukaisia ja älyttömiä lakeja.
Suomessahan samastetaan laki ja moraali. Vaikka ne ovatkin vuorovaikutuksessa keskenään, ne ovat silti eri asioita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 26.07.2023 13:05 [
Kitinäraati ei varmaan kiistä sitäkään että eduskunta voi aivan vapaasti säätää epäoikeudenmukaisia ja älyttömiä lakeja.
Suomessahan samastetaan laki ja moraali. Vaikka ne ovatkin vuorovaikutuksessa keskenään, ne ovat silti eri asioita.
Toki eduskunta voi säätää lain, että villaisia välihousuja täytyy pitää kesät talvet sakkorangaistuksen ohella, mutta se ei säädä.

Itse olet aina innokkaasti nostamassa moraalin esiin, paitsi silloin, kun se koskisi sinua. Silloin ei yhden miehen tekemisellä enää olekaan merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.07.2023 13:13
Homeboy65 kirjoitti: 26.07.2023 13:05 [
Kitinäraati ei varmaan kiistä sitäkään että eduskunta voi aivan vapaasti säätää epäoikeudenmukaisia ja älyttömiä lakeja.
Suomessahan samastetaan laki ja moraali. Vaikka ne ovatkin vuorovaikutuksessa keskenään, ne ovat silti eri asioita.
Toki eduskunta voi säätää lain, että villaisia välihousuja täytyy pitää kesät talvet sakkorangaistuksen ohella, mutta se ei säädä.

Olkiukkoilua. Tietenkään eduskuta ei säädä mitään noin absurdia, mutta kyllä se silti voi säätää melko älyttömiä ja epäoikeudenmukaisia lakeja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä tuumit ed. viestini jälkimmäisestä kappaleesta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.07.2023 13:23 Mitä tuumit ed. viestini jälkimmäisestä kappaleesta?
En minä elämässä toimi läheskään täysin oman pääni mukaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 26.07.2023 13:27
James Potkukelkka kirjoitti: 26.07.2023 13:23 Mitä tuumit ed. viestini jälkimmäisestä kappaleesta?
En minä elämässä toimi läheskään täysin oman pääni mukaan.
Vastaapa nyt vaan kunnolla!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.07.2023 14:25
Homeboy65 kirjoitti: 26.07.2023 13:27
James Potkukelkka kirjoitti: 26.07.2023 13:23 Mitä tuumit ed. viestini jälkimmäisestä kappaleesta?
En minä elämässä toimi läheskään täysin oman pääni mukaan.
Vastaapa nyt vaan kunnolla!
Omasta mielestäni toimin elämässäni aika moraalisesti. En vastaa tuon kunnollisemmin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Köyhyyskeskustelua: päivitellään miten jotkut menevät leipäjonoon hienolla autolla. Newsflash. Hienon auton omistajakin voi joutua työttömäksi tai tehdä konkurssin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 10:35 Köyhyyskeskustelua: päivitellään miten jotkut menevät leipäjonoon hienolla autolla. Newsflash. Hienon auton omistajakin voi joutua työttömäksi tai tehdä konkurssin.
Newsflash: hienon auton voi myydä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:45
Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 10:35 Köyhyyskeskustelua: päivitellään miten jotkut menevät leipäjonoon hienolla autolla. Newsflash. Hienon auton omistajakin voi joutua työttömäksi tai tehdä konkurssin.
Newsflash: hienon auton voi myydä.
Voi y r i t t ä ä myydä. Ja kaupaksi meneminenkin vie aikansa, jos ylipäänsä menee kaupaksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 17.07.2023 18:25 Kitinäläisistä ehkä 95 % on akateemisia. Tämä homogeenisuus hieman ihmetyttää.
Ihmetyttää myös keskustelu koulutuksesta. Ihmeen harvoin tuodaan esiin lukiolaisten ja yliopisto/korkeakouluopiskelijoiden yletön työtaakka ja mielenterveydelliset ongelmat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 16:33 Ihmetyttää myös keskustelu koulutuksesta. Ihmeen harvoin tuodaan esiin lukiolaisten ja yliopisto/korkeakouluopiskelijoiden yletön työtaakka ja mielenterveydelliset ongelmat.
Mikä yletön työtaakka? Lukio meni ihan muniin puhallellessa. Matikka oli ainoa minkä eteen tein läksyt, fysiikan kokeisiin luin ja kaikki muut meni ihan itsestään. Kirjoituksiinkaan en viitsinyt kerrata, kun ajattelin että jos en ole 3 vuodessa oppinut, niin en opi kuukaudessa.

Yliopisto oli sitten jo vähän eri tasolla ja siellä joutui opiskelemaan melkein joka kurssilla. Pari syventävää oli liian vaikeita mun matemaattiselle hahmotyskyvylle. Kuitenkin jos olisi edennyt normaalitahdilla, niin ei se taakka mikään yletön olisi ollut. Mä suoritin noin puolet opinnoista puolessatoista vuodessa ja sekin oli ihan ok tuollaisena loppukirinä.

Ei lukio ja yliopisto ole mitenkään liian rasittavia, jos vaan on riittävän älykäs eikä tapa itseään tekemällä turhaa työtä silkkaa perfektionismiään pelkkiä kymppejä tavoitellessa.

EDIT: Ja mä en siis ole mikään yleisnero. Ehkä keskivertoa pätevämpi, mutta aina on opinnoissa samassa ryhmässä ollut selvästi älykkäämpiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 10:48
James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:45
Newsflash: hienon auton voi myydä.
Voi y r i t t ä ä myydä.
Minä voin myydä hankalasti myytävät hienot autot. Provisioni on 10% myyntihinnasta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.07.2023 8:01
Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 10:48
James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:45
Newsflash: hienon auton voi myydä.
Voi y r i t t ä ä myydä.
Minä voin myydä hankalasti myytävät hienot autot. Provisioni on 10% myyntihinnasta.
Tää bisnes on jo olemassa. Autoliikkeet ostaa vaihtoautoja sisään myös ihan rahalla. Hinta ei tietenkään ole yhtä hyvä, kuin jos saat itse myytyä suoraan, mutta kaupat syntyy varmasti, jos sun pitää saada muutettua hieno auto rahaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Älä nyt tule pilaamaan bisneksiäni. Haluan homien hienon auton välitettäväksi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.07.2023 8:07 ^ Älä nyt tule pilaamaan bisneksiäni. Haluan homien hienon auton välitettäväksi.
Sä varmaan maksat Homielle siitä paremman hinnan :paijaa: :]
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen muistaakseni neljä autoa myynyt käteisellä suoraan autoliikkeeseen. Kaikissa tapauksissa kyse oli noin kahden tunnin homma. Rahat näkyivät tilillä viimeistään seuraavana päivänä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 28.07.2023 7:55
Homeboy65 kirjoitti: 27.07.2023 16:33 Ihmetyttää myös keskustelu koulutuksesta. Ihmeen harvoin tuodaan esiin lukiolaisten ja yliopisto/korkeakouluopiskelijoiden yletön työtaakka ja mielenterveydelliset ongelmat.
Mikä yletön työtaakka? Lukio meni ihan muniin puhallellessa. Matikka oli ainoa minkä eteen tein läksyt, fysiikan kokeisiin luin ja kaikki muut meni ihan itsestään. Kirjoituksiinkaan en viitsinyt kerrata, kun ajattelin että jos en ole 3 vuodessa oppinut, niin en opi kuukaudessa.

Yliopisto oli sitten jo vähän eri tasolla ja siellä joutui opiskelemaan melkein joka kurssilla. Pari syventävää oli liian vaikeita mun matemaattiselle hahmotyskyvylle. Kuitenkin jos olisi edennyt normaalitahdilla, niin ei se taakka mikään yletön olisi ollut. Mä suoritin noin puolet opinnoista puolessatoista vuodessa ja sekin oli ihan ok tuollaisena loppukirinä.

Ei lukio ja yliopisto ole mitenkään liian rasittavia, jos vaan on riittävän älykäs eikä tapa itseään tekemällä turhaa työtä silkkaa perfektionismiään pelkkiä kymppejä tavoitellessa.

EDIT: Ja mä en siis ole mikään yleisnero. Ehkä keskivertoa pätevämpi, mutta aina on opinnoissa samassa ryhmässä ollut selvästi älykkäämpiä.
Mielenterveyden ongelmat ovat määritelmän mukaan päänsisäisiä
asioita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yhden yksilön kokemus ei ole relevantti, kun puhutaan suomalaisista opiskelijoista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. Ja yritin sanoa, että koska kyse on päänsisäisestä asiasta, ei se, onko todellisuus objektiivisesti vaikea, vaikuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 28.07.2023 8:13 Sä varmaan maksat Homielle siitä paremman hinnan
Palveluni perustuu enemmän nopeuteen ja helppouteen kuin parhaaseen hintaan.