Homien ihmettely ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 9:05 Daven mainitsemien vakavien epäkohtien lisäksi jotkut saattavat viitata vaikka huumekuolemiin, alkoholismiin, itsemurhiin, nuorisosyrjäytyneisyyteen tai vaikkapa lähisuhdeväkivaltaan, joiden esiitymisluvut ovat kai kv-vertailussa edelleen vähän yllättäviä maailman onnellisimmalle maalle. Vai onko tämä mutuni valistumattomampi kuin kuvittelen?
Öö...kai sinun nyt pitäisi tajuta että maailman onnellisin maa ei kuitenkaan tarkoita jotain paratiisia jossa kaikki on täydellisen hyvin? Ovatkohan huumet, alkoholismi ja em. väkivalta YHTEISKUNNAN syytä? :think:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:10
urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 9:05 Daven mainitsemien vakavien epäkohtien lisäksi jotkut saattavat viitata vaikka huumekuolemiin, alkoholismiin, itsemurhiin, nuorisosyrjäytyneisyyteen tai vaikkapa lähisuhdeväkivaltaan, joiden esiitymisluvut ovat kai kv-vertailussa edelleen vähän yllättäviä maailman onnellisimmalle maalle. Vai onko tämä mutuni valistumattomampi kuin kuvittelen?
Öö...kai sinun nyt pitäisi tajuta että maailman onnellisin maa ei kuitenkaan tarkoita jotain paratiisia jossa kaikki on täydellisen hyvin? Ovatkohan huumet, alkoholismi ja em. väkivalta YHTEISKUNNAN syytä? :think:
Mistä tuo paratiisi-sössötys tuli? Ehdotus oli, että jos noin keskeisillä henkisen hyvinvoinnin, sosiaalisten näkymien ja turvallisuuden mittareilla pärjätään kv-vertailussa kovin huonosti, niin ei ehkä ihme, että tietystä näkökulmasta on perustellusti kysenalaistettavissa väite Suomesta maailman onnellisimpana maana. Ei tuollainen ajatus täydellisyydestä liity tähän mitenkään.

Mitä syihin tulee, niin varmaan analysoisin noiden ilmiöiden syyn eri tavalla kuin sinä, mutta syy ei liene keskiarvoisen onnellisuuden kannalta relevantti asia oikeastaan ollenkaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 11:23
Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:10
urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 9:05 Daven mainitsemien vakavien epäkohtien lisäksi jotkut saattavat viitata vaikka huumekuolemiin, alkoholismiin, itsemurhiin, nuorisosyrjäytyneisyyteen tai vaikkapa lähisuhdeväkivaltaan, joiden esiitymisluvut ovat kai kv-vertailussa edelleen vähän yllättäviä maailman onnellisimmalle maalle. Vai onko tämä mutuni valistumattomampi kuin kuvittelen?
Öö...kai sinun nyt pitäisi tajuta että maailman onnellisin maa ei kuitenkaan tarkoita jotain paratiisia jossa kaikki on täydellisen hyvin? Ovatkohan huumet, alkoholismi ja em. väkivalta YHTEISKUNNAN syytä? :think:
Mistä tuo paratiisi-sössötys tuli? Ehdotus oli, että jos noin keskeisillä henkisen hyvinvoinnin, sosiaalisten näkymien ja turvallisuuden mittareilla pärjätään kv-vertailussa kovin huonosti, niin ei ehkä ihme, että tietystä näkökulmasta on perustellusti kysenalaistettavissa väite Suomesta maailman onnellisimpana maana. Ei tuollainen ajatus täydellisyydestä liity tähän mitenkään.

Mitä syihin tulee, niin varmaan analysoisin noiden ilmiöiden syyn eri tavalla kuin sinä, mutta syy ei liene keskiarvoisen onnellisuuden kannalta relevantti asia oikeastaan ollenkaan.
No rivien välistä olin lukevinani että kun kyseessä on maailman onnellisin maa niin ihmettelit että täällä on kuitenkin niitä ja näitä epäkohtia. Maailman onnellisin maa ei ole maailman täydellisin maa.
Ja yhteiskunta. Jos jotkut haluavat esim. dokata rajusti tai käyttää huumeita niin yhteiskunnalta ei taida olla kovinkaan hyviä keinoja noita vastaan...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 11:23 [ Ehdotus oli, että jos noin keskeisillä henkisen hyvinvoinnin, sosiaalisten näkymien ja turvallisuuden mittareilla pärjätään kv-vertailussa kovin huonosti, niin ei ehkä ihme, että tietystä näkökulmasta on perustellusti kysenalaistettavissa väite Suomesta maailman onnellisimpana maana.

Pärjätäänkö me noilla mittareilla huonosti?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:04
exsu kirjoitti: 03.08.2023 9:25
Homeboy65 kirjoitti: 28.07.2023 13:08
Minä ihmettelen miksi humanistis/yhteiskunnallisesti suuntautuvien lukiolaisten pitää lukea niinkin paljon matikkaa ja kemiaa.
Oon ihan yrittänyt pohtia sellasta työtä noilla koulutuksella jossa lyhyen matikan hallitsemisesta ei ole hyötyä. En keksi. Itse oon siis ko. tutkinnolla, ja oon työllistänyt kymmeniä ihmisiä kahdella eri alalla näillä tutkinnoilla. Luulen, että työelämä on erilainen kuin Homie mieltää.

Lukio oli itsellekin kouluna helppo, vaikka ajanjaksona raskas. Yksi helpottava asia oli varmaan se, ettei ollut selkeitä jatkosuunnitelmia, niin ei tarvinnut tähdätä johonkin tietynlaiseen todistukseen.
No esim. juristit eivät tarvitse enempää matikkaa kuin mitä opetetaan peruskoulun 1-7:llä luokilla. Tämä kai indikoi jotain?
Monikaan ei lukiossa tiedä, mitä aikoo tehdä isona. Sama henkilö saattaa päätyä opiskelemaan teoreettista fysiikkaa tai juristiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2023 11:32
Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:04
exsu kirjoitti: 03.08.2023 9:25

Oon ihan yrittänyt pohtia sellasta työtä noilla koulutuksella jossa lyhyen matikan hallitsemisesta ei ole hyötyä. En keksi. Itse oon siis ko. tutkinnolla, ja oon työllistänyt kymmeniä ihmisiä kahdella eri alalla näillä tutkinnoilla. Luulen, että työelämä on erilainen kuin Homie mieltää.

Lukio oli itsellekin kouluna helppo, vaikka ajanjaksona raskas. Yksi helpottava asia oli varmaan se, ettei ollut selkeitä jatkosuunnitelmia, niin ei tarvinnut tähdätä johonkin tietynlaiseen todistukseen.
No esim. juristit eivät tarvitse enempää matikkaa kuin mitä opetetaan peruskoulun 1-7:llä luokilla. Tämä kai indikoi jotain?
Monikaan ei lukiossa tiedä, mitä aikoo tehdä isona. Sama henkilö saattaa päätyä opiskelemaan teoreettista fysiikkaa tai juristiksi.
Pitää kyllä paikkansa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 03.08.2023 9:11 En ole yhtään onnellinen kun en saa valtiolta vastikkeetonta rahaa kuten selkärangattomat.

Olen maksanut syntymän, koulutuksen ja työttömyyden jo veroina, luultavasti moninkertaisesti.
Mikään ei estä sinua jäämästä työttömäksi. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:38 Mikään ei estä sinua jäämästä työttömäksi. :wink:
On semmoinen yksi hassu este: moraali.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Päiv. torstai kello 9.00.
Tilaus: yksi (1) kuppi kahvia
Lisätarvikkeet: 0,05 Ml kermaa,
yksi (1) pala sokeria
Toimitus: mieluiten kuumana (+ 100 C)
Tilaaja: Kapteeni Kaaos
B-kompp. maastossa
10 Km. Paukapäiden Pataljoonasta länteen

Ihmettelinkin missä Kapteeni on...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 03.08.2023 11:42
Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:38 Mikään ei estä sinua jäämästä työttömäksi. :wink:
On semmoinen yksi hassu este: moraali.
Olisiko toinenkin hassu syy. Paalu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2023 11:30
urpiainen kirjoitti: 03.08.2023 11:23 [ Ehdotus oli, että jos noin keskeisillä henkisen hyvinvoinnin, sosiaalisten näkymien ja turvallisuuden mittareilla pärjätään kv-vertailussa kovin huonosti, niin ei ehkä ihme, että tietystä näkökulmasta on perustellusti kysenalaistettavissa väite Suomesta maailman onnellisimpana maana.

Pärjätäänkö me noilla mittareilla huonosti?
No se vähän oli se mun kysymys. Alustava mielikuvani on, että ehkäpä ainakin huonommin kuin onnellisimmalta maalta odottaisi. Pitäisi tarkistaa, mutta nyt ei jaksa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noissa on se ongelma, että "what you measure is what you get".

Maissa joissa epäkohtiin kiinnitetään huomiota, niitä mitataan ja niitä saadaan.

Tositarina: globaalin firman työterveydenhuollossa todettiin, että Suomessa on paljon työtapaturmia, mutta Venäjällä ei ollenkaan...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, on tilastojen vertailussa aina tuo ongelma. Mut eiköhän ne ainakin EU sisällä toimi kohtalaisesti
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:04 No esim. juristit eivät tarvitse enempää matikkaa kuin mitä opetetaan peruskoulun 1-7:llä luokilla. Tämä kai indikoi jotain?
Ööh tuota kyllä tarvitsevat, mutta kai sä kaikella kokemuksellasi juristitöistä tiedät paremmin. Esim. tilastomatematiikan osaaminen on täysin must.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 03.08.2023 13:08
Homeboy65 kirjoitti: 03.08.2023 11:04 No esim. juristit eivät tarvitse enempää matikkaa kuin mitä opetetaan peruskoulun 1-7:llä luokilla. Tämä kai indikoi jotain?
Ööh tuota kyllä tarvitsevat, mutta kai sä kaikella kokemuksellasi juristitöistä tiedät paremmin. Esim. tilastomatematiikan osaaminen on täysin must.
Ok, olin väärässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Käänsin Kitinä-paitani nurin ettei tule laitonta mainontaa puolueettomalla saitilla. Nyt siis päivän runo:

Lällän lällän
loro loro
perseesi on aivan horo :perse:

Jaa kenen? Pirkko Pepun. :h:

Homeboy
an integral part of Kitinä
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmettelen että kun tänä vuonna olen ottanut kuppia noin 1 kertaa viikossa niin Kitinässä monet ovat sitä mieltä että Homie ei juuri muuta tee kuin röpöttää... :?

No tätähän olen ihmetellyt ennenkin. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 06.08.2023 13:25
sivustahuutaja kirjoitti: 04.08.2023 13:16 ^ miten tuo koulutusasia liittyy nyt mihinkään?
Niin mikä liittyy? Olipa vain neutraali toteamus...
Jos nää sun havaintosi ja toteamuksesi eivät sun omastakaan mielestä liity mihinkään, niin tämä lienee niille oikea ketju.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 06.08.2023 13:55
Homeboy65 kirjoitti: 06.08.2023 13:25
sivustahuutaja kirjoitti: 04.08.2023 13:16 ^ miten tuo koulutusasia liittyy nyt mihinkään?
Niin mikä liittyy? Olipa vain neutraali toteamus...
Jos nää sun havaintosi ja toteamuksesi eivät sun omastakaan mielestä liity mihinkään, niin tämä lienee niille oikea ketju.
Jos vaan totean jotain en ymmärrä miten se nyt mihinkään liittyy.
- Ulkona sataa.
- Mihin tuo nyt sitten liittyy?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Maailman onnellisimmasta maasta vielä. Vaikka meillä olisi asiat kuinka hyvin niin sitten keksittäisiin että vielä pitäisi parantaa. Minusta monissa asioissa voisi olla yksinkertaisesti tyytyväinen.
Moni olisi onnellisempi kuin osaisi tyytyä siihen mitä hänellä on eikä vaatia koko ajan kaikkea lisää. Osaisi hellittää ja nauttia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2023 10:39 Maailman onnellisimmasta maasta vielä. Vaikka meillä olisi asiat kuinka hyvin niin sitten keksittäisiin että vielä pitäisi parantaa. Minusta monissa asioissa voisi olla yksinkertaisesti tyytyväinen.
Moni olisi onnellisempi kuin osaisi tyytyä siihen mitä hänellä on eikä vaatia koko ajan kaikkea lisää. Osaisi hellittää ja nauttia.
Toki. Mutta ihmisluonne on tuollainen. Jos tyytyisimme vallitseviin olosuhteisiin, asuisimme maakuopassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kuopat ovat ihan turhia. Maassa on hyvä pötköttää.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2023 10:43
Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2023 10:39 Maailman onnellisimmasta maasta vielä. Vaikka meillä olisi asiat kuinka hyvin niin sitten keksittäisiin että vielä pitäisi parantaa. Minusta monissa asioissa voisi olla yksinkertaisesti tyytyväinen.
Moni olisi onnellisempi kuin osaisi tyytyä siihen mitä hänellä on eikä vaatia koko ajan kaikkea lisää. Osaisi hellittää ja nauttia.
Toki. Mutta ihmisluonne on tuollainen. Jos tyytyisimme vallitseviin olosuhteisiin, asuisimme maakuopassa.
Toki. Mutta kun ollaan jo helvetin kaukana maakuoppa-ajoista niin eikö voisi olla jo tyytyväinen? Popula olisi varmasti onnellisempi jos osaisi olla tyytyväinen vähempään. Siis ei todellakaan vähään vaan vähempään. Voisi asennoitua että vaikka en eläkään kuin kuningas, niin kyllä minä olen tähän tyytyväinen...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2023 10:47
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2023 10:43
Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2023 10:39 Maailman onnellisimmasta maasta vielä. Vaikka meillä olisi asiat kuinka hyvin niin sitten keksittäisiin että vielä pitäisi parantaa. Minusta monissa asioissa voisi olla yksinkertaisesti tyytyväinen.
Moni olisi onnellisempi kuin osaisi tyytyä siihen mitä hänellä on eikä vaatia koko ajan kaikkea lisää. Osaisi hellittää ja nauttia.
Toki. Mutta ihmisluonne on tuollainen. Jos tyytyisimme vallitseviin olosuhteisiin, asuisimme maakuopassa.
Toki. Mutta kun ollaan jo helvetin kaukana maakuoppa-ajoista niin eikö voisi olla jo tyytyväinen? Popula olisi varmasti onnellisempi jos osaisi olla tyytyväinen vähempään. Siis ei todellakaan vähään vaan vähempään. Voisi asennoitua että vaikka en eläkään kuin kuningas, niin kyllä minä olen tähän tyytyväinen...
En paheksu, jos joku on tyytyväinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2023 10:59
Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2023 10:47
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2023 10:43

Toki. Mutta ihmisluonne on tuollainen. Jos tyytyisimme vallitseviin olosuhteisiin, asuisimme maakuopassa.
Toki. Mutta kun ollaan jo helvetin kaukana maakuoppa-ajoista niin eikö voisi olla jo tyytyväinen? Popula olisi varmasti onnellisempi jos osaisi olla tyytyväinen vähempään. Siis ei todellakaan vähään vaan vähempään. Voisi asennoitua että vaikka en eläkään kuin kuningas, niin kyllä minä olen tähän tyytyväinen...
En paheksu, jos joku on tyytyväinen.
Paheksuminen olisikin absurdia. :|
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix