Onko Homie vähäosainen
-
- Kitisijä
Re: Onko Homie vähäosainen
Taloudellisesti vähäosainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Keskustelu on palannut alkuun
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
Ei hän mitään uskonasioita profetoinut vaan kuivakiskoisia faktoja ekologisista ongelmista. Kuivakiskoisia laskelmia.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 15:29Ei huumoria. Ei uskonnollisia johtajia koskaan ole pidetty vähäosaisina.Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 15:28Huumoria? Sai hän tuloja myös kirjoistaan.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 15:26
Hänhän oli profeetan roolissa. Ei missään tapauksessa vähäosainen.
-
- Kitisijä
Lähde"On tunnustettava se palvelus, minkä tuo filosofia jo 30 vuotta sitten teki vapauttaessaan maapallon kymmenien miljoonien ylensyövien eurooppalaisten kuormituksesta, niistä kuuden miljoonan lähes ihanteellisen kivuttomalla, ympäristöä haittaamattomalla tavalla.”[10]
Linkolan näkemys natsismista
”Mitkä tahansa diktatuurit ovat demokratioita parempia. Suurelta osin kansallissosialismi oli erittäin hieno filosofia”[10]
Linkolan näkemys kansallissosialismista ja demokratiasta
https://www.verkkouutiset.fi/a/pentti-l ... /#51b3b0d9
-
- Kitisijä
No en minä natsismia hyväksy.
-
- Kitisijä
Mulla on käsitys, että Linkola ei juurikaan mitään kuivakiskoisia laskelmia esittänyt vaan enemmin julisti omia näkemyksiään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Li ... yksi%C3%A4
Hieno mies?
LähdeJ. P. Roos on katsonut Linkolan edustavan ajattelussaan ekofasismia.[33] Jera ja Jyri Hännisen kirjan Tuhansien aatteiden maa mukaan ”Linkola on ehkä ainoa avoimesti fasismia ja diktatuuria kannattava julkisuuden henkilö Suomessa”.[34]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Li ... yksi%C3%A4
Hieno mies?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 25.08.2024 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
No joo. Kyllä hän esitti faktoja mutta kovin harvoin mitään eksakteja faktoja.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:28 Mulla on käsitys, että Linkola ei juurikaan mitään kuivakiskoisia laskelmia esittänyt vaan enemmin julisti omia näkemyksiään.
-
- Kitisijä
Voitko esimerkinomaisesti linkittää jonkin hänen esittämänsä merkittävän faktan?Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 16:30No joo. Kyllä hän esitti faktoja mutta kovin harvoin mitään eksakteja faktoja.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:28 Mulla on käsitys, että Linkola ei juurikaan mitään kuivakiskoisia laskelmia esittänyt vaan enemmin julisti omia näkemyksiään.
-
- Kitisijä
ATK-taidot on kovin vaatimattomat. Mutta kirjastoista löytyy teoksia:James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:32Voitko esimerkinomaisesti linkittää jonkin hänen esittämänsä merkittävän faktan?Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 16:30No joo. Kyllä hän esitti faktoja mutta kovin harvoin mitään eksakteja faktoja.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:28 Mulla on käsitys, että Linkola ei juurikaan mitään kuivakiskoisia laskelmia esittänyt vaan enemmin julisti omia näkemyksiään.
Toisinajattelijan päiväkirjasta
Johdatus 1990-luvun ajatteluun
Voisiko elämä voittaa
Kirjeitä Linkolan ohjelmasta (Osmo Soininvaaran kanssa)
-
- Kitisijä
Kiitos, mutta en aio mennä kirjastoon tutustumaan.Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 16:35ATK-taidot on kovin vaatimattomat. Mutta kirjastoista löytyy teoksia:James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:32Voitko esimerkinomaisesti linkittää jonkin hänen esittämänsä merkittävän faktan?
Voisiko elämä voittaa
-
- Kitisijä
Kun luin Toisinajattelijan päiväkirjasta tajusin että Linkola on_todella_älykäs, reippaasti Gaussin käyrän paremmalla puolella. Vaikka en siis natsismia hyväksykään.James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:40Kiitos, mutta en aio mennä kirjastoon tutustumaan.Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 16:35ATK-taidot on kovin vaatimattomat. Mutta kirjastoista löytyy teoksia:James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2024 16:32
Voitko esimerkinomaisesti linkittää jonkin hänen esittämänsä merkittävän faktan?
Voisiko elämä voittaa
-
- Kitisijä
Tietysti ihminen voi olla hyvin älykäs ja hullu samaan aikaan. Maailmanhistoria täynnä esimerkkejä.Homeboy65 kirjoitti: ↑25.08.2024 16:42Kun luin Toisinajattelijan päiväkirjasta tajusin että Linkola on_todella_älykäs, reippaasti Gaussin käyrän paremmalla puolella. Vaikka en siis natsismia hyväksykään.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 26.08.2024 8:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Ihmetytti hänen suhtautumisensa kierrätykseen. Eli vaikka se vaatii omat välineensä ja kuljetuksensa ei se tarkoita että on olemassa luonnonlaki että kierrätys järjestään tuhlaa enemmän kuin säästää.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Kai vähäosainen on vähäosainen oli sitten omaa valintaa tai ei. Mitä vaihtoehtoja hänellä olisi ollut työelämässä? Hän oli yo, jonka yliopisto-opinnot loppuivat alkuunsa koska ne oli boring. Hän halusi olla ulkoilmassa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑25.08.2024 17:31Eihän omasta valinnastaan vähän tienaavaa voi pitää vähäosaisena. Puhutaan mieluummin vähätuloisesta tai vähän kuluttavasta.
-
- Kitisijä
Jos noin olisi, niin eikö vähäosainen olisi sanana ihan turha, jos se kerran tarkoittaisi ihan samaa kuin vähätuloinen?
Minusta vähäosainen viittaa siihen, että yksilö on saanut vähemmän jostain hyvästä kuin mitä hän ehkä haluaisi. Termi kattaa mielestänu myös kyvyt, eli jos jonkun kyvyt eivät riitä kuin vähäiseen osaan ponnisteluista huolimatta, niin tuo kykyjen puute on tulojen sosiaalisen elämän ja esim. perheen tuen ohella sitä vähäosaisuutta.
Jos joku viettää kulkurina rikasta sosiaalista elämää ja häntä juhlitaan haaremiaan paneskelevana profeettana, niin ei tälläinen henkilö ole mikään vähäosainen, vaikka verottajan kirjoissa tulot olisivat nolla.
-
- Kitisijä
No monet persvakohommat olisivat auenneet. Jos mies omasta mielestään oli liian hieno niihin, ei se ole vähäosaisuutta.
Mutta kuten sivustahuutaja jo sanoi monta viestiä sitten, ei kukaan muu kuin homia ole pitänyt Linkolaa vähäosaisena.
-
- Kitisijä
Onko ekofasismi uskonto vai harhainen ideologia, on määritelmäkysymys.
-
- Kitisijä
^
Minusta ekofasismi on ihan looginen toimintamalli, jos arvottaa lyhyellä tähtäimellä luonnon yli ihmisten.
Minusta ekofasismi on ihan looginen toimintamalli, jos arvottaa lyhyellä tähtäimellä luonnon yli ihmisten.
-
- Kitisijä
Toisaalta just subjektiivisten tavoitteiden saavuttamattomuutta korostavalla sivustahuutajan määritelmällä Linkola ehkä onkin vähäosainen: hänhän ei millään saanut sellaista asemaa vihreässä liikkeessä, jonka mielestään olisi ansainnut.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.08.2024 8:28 Mutta kuten sivustahuutaja jo sanoi monta viestiä sitten, ei kukaan muu kuin homia ole pitänyt Linkolaa vähäosaisena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Tuo on tietysti aivan päätön määritelmä. Tuolla perusteella Jeff Bezos on vähäosainen, koska hän ei ole pärjännyt rakettien laukaisussa Elon Muskille.urpiainen kirjoitti: ↑26.08.2024 8:57Toisaalta just subjektiivisten tavoitteiden saavuttamattomuutta korostavalla sivustahuutajan määritelmällä Linkola ehkä onkin vähäosainen: hänhän ei millään saanut sellaista asemaa vihreässä liikkeessä, jonka mielestään olisi ansainnut.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.08.2024 8:28 Mutta kuten sivustahuutaja jo sanoi monta viestiä sitten, ei kukaan muu kuin homia ole pitänyt Linkolaa vähäosaisena.
-
- Kitisijä
^^
(Dave ehti ensin)
Tuo nyt on sama kuin pitäisi Davea vähäosaisena, koska Davelle riittäisi hänen oman arvionsa mukaan 1000 miljoonaa. Vähäosaisen pitää olla siellä alimmassa desiilissä. Linkola oli huikean kuuluisa julkkis ympäristöjutuissa.
(Dave ehti ensin)
Tuo nyt on sama kuin pitäisi Davea vähäosaisena, koska Davelle riittäisi hänen oman arvionsa mukaan 1000 miljoonaa. Vähäosaisen pitää olla siellä alimmassa desiilissä. Linkola oli huikean kuuluisa julkkis ympäristöjutuissa.
-
- Kitisijä
Ja perinteinen kansallissosialismin rotuoppi on aivan looginen toimintamalli, jos yksinkertaisesti on sitä mieltä, että juutalaiset ja muut ali-ihmiset pitää tuhota.sivustahuutaja kirjoitti: ↑26.08.2024 8:46 ^
ooops. Hitlerkortti
-
- Kitisijä
Joo siis mä olen samaa mieltä sivustahuutajan määritelmän päättömyydestä. Tarkoitinkin viestini sen jonkinlaiseksi reductio ad absurdumiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Selailin kesällä joskus 50-luvulla painettua suomenkielistä kirjaa, jossa edelleen puhuttiin rotupuhtaudesta. Kirjassa tosin eroteltiin positiivinen ja negatiivinen rotupuhtauden ylläpito. Rotuoppi ja rotupuhtaus olivat siis ihan yleisiä ajattelutapoja länsimaissa. Natsit vain tekivät päättelyssään muita isomman loikan ratkaisun kohdalla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.08.2024 9:02 Ja perinteinen kansallissosialismin rotuoppi on aivan looginen toimintamalli, jos yksinkertaisesti on sitä mieltä, että juutalaiset ja muut ali-ihmiset pitää tuhota.
Linkolan ekofasismi ja valtavirtaviherhippien ajattelu ei ole kovin kaukana toisistaan. Molempien mielestä hyvinvointia voidaan tuhota, koska ihmisen aiheuttama joukkotuho on liian suuri. Tämmöisen teknoutopistin mielestä maapallo kyllä kestää tämän joukkotuhon ja saamme ymppähommelit hallintaan parissa sadassa vuodessa, kunhan vaan ryhdytään hommiin.