Mulla on muut paitsi airfryer. Ja oikeastaan kaikkia aika paljon käytänkin. Perinteinen suodatinkahvinkeitin on kyllä hautautunut jonnekin kaapin pohjalle, kun mulla on niin päheä kahvikone, että Dave ei saa sellaista edes ostaa (toivottavasti tosin Vagabondo ei lue tätä kohtaa, koska sen masiina käyttää polttoaineena mun koneeni kaltaisia rääpäleitä).
Useimmiten kaapin perällä pölyttyvät kodin pienkoneet top 5
1. Vohvelirauta
2. Voileipägrilli/Soda stream/blender (jaettu 2. sija)
3. Yleiskone/Mehulinko (jaettu 3. sija)
4. Vatkain
5. Leivänpaahdin
Näistä en omista mitään kun blender päästi savut pihalle. Voileipägrillistä olen haaveillut.
Voileipägrilliä ei ole, eikä erillistä mehulinkoakaan, mutta voi olla, että monitoimikoneessa tai lihamyllyssä on joku mehusysteemikin. Ja yleiskoneestakaan en oikein tiedä, mulla ei ole sellaista perinteistä taikinaa veivaavaa yleiskonetta, vaan joku monitoimikone, jolla teen lähinnä erilaisia tahnoja. Leivänpaahdin on aika usein käytössä (usein syön pari paahdettua ruisleipäviipaletta aamukahvin ja paperihesarin kanssa (hesaria en kuitenkaan syö)). Blender on, en käytä juuri koskaan. Soda stream on hyvin suuressa käytössä, vaikka pelkäänkin sillä osallistuvani etnisiin puhdistuksiin.
Vähiten omistetut kodin pienkoneet top 5
1. Popcornkone
2. Jäätelökone
3. Leipäkone/Munankeitin (jaettu 3. sija)
4. Kahvimylly
5. Mehulinko/mehupuristin
Näistä löytyy popcornmasiina, munankeitin ja kahvimylly. Kahvimylly on usein käytössä, popcornmasiina harvakseltaan ja munankeittimestä yritän päästä eroon kun käyttö on loppunut koska kolesteroli.
Mulla ei ole popcorn-konetta. En ole osannut kaivata, vaikka toisinaan teen popcornia kattilassa. Ihme kyllä, jäätelökone on, ja olen käyttänytkin vuosien varrella kolme kertaa. Leipäkonetta ei ole, kun taas munankeitin on, ja muistan sitä käyttääkin ehkä kolmasosalla munankeittokerroista. Kuulostaa aika hullulta turhakkeelta, mutta on se aika tarkka ja kätevä. Kahvimylly on integroituna mun davenalistuskoneeseeni. Mehusysteemit saattavat olla lisäosina muissa laitteissa, en ole koskaan edes harkinnut käyttäväni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."