Huhtikuu alkaa huomenna
-
Niba
- Kitisijä
Huhtikuu alkaa huomenna
lisäksi poliisin ohjeet pääsiäiseksi, eivät muutoin voimassa.
Poliisin vinkit pääsiäisliikenteeseen
Oulun poliisilaitos jakaa seuraavat vinkit sujuvaan pääsiäisliikenteeseen:
• Pyri pitämään säännöllisiä taukoja ajon aikana etenkin pidemmillä ajomatkoilla.
• Ennakoi ja vältä vaaratilanteet liikenteessä. Pidä riittävä turvaväli edellä ajavaan ja varaudu äkillisiin tilanteisiin liikenteessä.
• Kuljettajana käytä puhelinta vain tauoilla. Viestit ja somen ehtii tarkastaa kahvikupinkin äärellä.
• Vaikka kesärenkaiden vaihto jo polttelisi, voivat talvirenkaat olla etenkin pohjoisessa vielä tarpeen. Tarkasta myös renkaiden kunto.
Lähde: Poliisi.
Poliisin vinkit pääsiäisliikenteeseen
Oulun poliisilaitos jakaa seuraavat vinkit sujuvaan pääsiäisliikenteeseen:
• Pyri pitämään säännöllisiä taukoja ajon aikana etenkin pidemmillä ajomatkoilla.
• Ennakoi ja vältä vaaratilanteet liikenteessä. Pidä riittävä turvaväli edellä ajavaan ja varaudu äkillisiin tilanteisiin liikenteessä.
• Kuljettajana käytä puhelinta vain tauoilla. Viestit ja somen ehtii tarkastaa kahvikupinkin äärellä.
• Vaikka kesärenkaiden vaihto jo polttelisi, voivat talvirenkaat olla etenkin pohjoisessa vielä tarpeen. Tarkasta myös renkaiden kunto.
Lähde: Poliisi.
Pyyhin Netikettiin..
-
Niba
- Kitisijä
Re: Huhtikuu alkaa huomenna
Espoolainen supermarket muutti nimensä K-Supermarket Menkaksii Mankkaasta tänään..
Pyyhin Netikettiin..
-
Bluntly
- Kitisijä
Ei ole sairaanhoitopiirillä rahaa niin ukko lähetettiin kuolemaan kotiin, täytyy mennä sinne auttelemaan. Täytyy myöntää, että pari lepopäivää olisi kelvannut kun on ollut mieli&kroppa kovilla viime aikoina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bhven
- Kitisijä
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Hyvää romanipäivää!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Lukeminen kannattaa aina.
Lukeminen kannattaa aina.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Agricola keksi ensimmäisenä nimen hautausmaille: luurankopuutarha.
homeboy viesti 8
homeboy viesti 8
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
luutarhaHomeboy65 kirjoitti: 09.04.2026 12:32 Agricola keksi ensimmäisenä nimen hautausmaille: luurankopuutarha.
homeboy viesti 8
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
"Ensin käännettiin kellot ja sitten juhlittiin"
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Tulin viikoksi Keskusvarastolle (KRP). Koska yövyn Hotelli Vantaalla, taistelu käydään päivisin leivästä ja öisin lihasta. Onpas täällä etelässä korkeita taloja!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Muista käyttää kondomia!Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.04.2026 10:23 Tulin viikoksi Keskusvarastolle (KRP). Koska yövyn Hotelli Vantaalla, taistelu käydään päivisin leivästä ja öisin lihasta. Onpas täällä etelässä korkeita taloja!
-
Bluntly
- Kitisijä
Kevään yyteet potkaistu käyntiin. Esihenkilö vihjaili ettei koskisi meikäläistä, mutta mistä sitä tietää.
Vähän harkitsin tarjoutuvani vapaaehtoiseksi muutaman kuukauden lomautukselle, ennenkuin uusi projekti alkaa. Jos todella tulen siihen valituksi.
Vähän harkitsin tarjoutuvani vapaaehtoiseksi muutaman kuukauden lomautukselle, ennenkuin uusi projekti alkaa. Jos todella tulen siihen valituksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Ettei vaan olis palkkapäivä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
+ Hotelli Vantaa
Ettei nyt vaan sattuis mitään..
Torjuntavoitto, jos tulee aamuyöllä yksin huoneeseen, mutta lompakko ja lasit ovat tallella!
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Hotelli Vantaa - ottaa ja antaa.
Taitaa olla arkibileet hiljenneet tuolla. Eilen kuitenkin serkun kanssa helmarien pelissä Bolt Arenalla. Pari hiivaa ja kiltisti omaan punkkaan ajoissa. Tänään jo aamusali ja illalla Vantaanjoen penkereille lenkille.
Taitaa olla arkibileet hiljenneet tuolla. Eilen kuitenkin serkun kanssa helmarien pelissä Bolt Arenalla. Pari hiivaa ja kiltisti omaan punkkaan ajoissa. Tänään jo aamusali ja illalla Vantaanjoen penkereille lenkille.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kesä sen verran pitkällä, että piti vaihtaa työverkkarit shortseihin. Ehkä sitten puolen vuoden päästä taas pitkät lahkeet jalkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
Homeboy65
- Kitisijä
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Etkös sä ole vanhempiin naisiin tykästynyt?
-
Homeboy65
- Kitisijä
Kyllä.
Komparatiivia ei pidä käyttää ilman vertailumuotoa.
-
urpiainen
- Kitisijä
Komparatiivi *on* vertailumuoto, tarkoittanet vertailukohdetta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Kyllä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^ Tavallisesti vertailukohta ilmaistaan vertailun yhteydessä (Maija on vanhempi kuin Matti), mutta tietyissä tapauksissa vertailukohdan voi jättää mainitsemattakin, kunhan se on esitysyhteydessä pääteltävissä (Tässä viisi vinkkiä parempaan elämään).
https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohj ... lumuotoja/
-
Homeboy65
- Kitisijä
Dokumentti Kate Bushista (Teema tänään kello 21.00.) toi taas Gatin mieleen. 
-
urpiainen
- Kitisijä
Mun mielestä tämä on osuvampi [kuin sinun postaamasi] ohje - tässä selitetään, että nimenomaan iän suhteen komparatiivimuotoa voi usein käyttää ilman sen enempää eksplisiittistä kuin implisiittistäkään vertailukohdetta, vaan komparatiivi on vakiintunut tarkoittamaan vain ominaisuuden kohtalaisen suurta määrää:James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2026 16:54 ^ Tavallisesti vertailukohta ilmaistaan vertailun yhteydessä (Maija on vanhempi kuin Matti), mutta tietyissä tapauksissa vertailukohdan voi jättää mainitsemattakin, kunhan se on esitysyhteydessä pääteltävissä (Tässä viisi vinkkiä parempaan elämään).
https://kotus.fi/nettivinkkeja-varttuneemmalle-vaelle/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."