Ruokapäiväkirjat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis, vastaukseni kysymyksiisi ovat tuolla edellisellä sivulla, ihan siltä varalta että missasit.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Helvetin vähän? Ainut ruoka mitä söit oli kanasalaatti, pizzaa ei lasketa.
Miksei pizzaa lasketa? Ja se soijamömmelö oli aika paukku. Päivän ruuat muutenkin melko proteiinipitoisia. Pitävät nälän hyvin poissa. Kyllä mun jenkkakahvoista vielä kiinni saa.
Mikset syö aamulla mitään RUUAKSI kelpaavaa? (uteliaisuus iski)
Koska lähden pian sen jälkeen ur-heilumaan ja jos safka on vähänkin hitaammin sulavaa, se pöppää masussa ikävästi. Jotain ravinnetta pitää saada kuitenkin suonistoon kiertämään. Siispä pirtelö.
No tolla idealla kulutat itsesi loppuun aika nopeasti. Pillerit + proteiinimössöt/proteiinipaukut ei riitä koko päivän ravinnoksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis kirjoitti:No tolla idealla kulutat itsesi loppuun aika nopeasti. Pillerit + proteiinimössöt/proteiinipaukut ei riitä koko päivän ravinnoksi.
Itse asiassa päin vastoin. Tavallinen ruoka ei riitä koko päivän ravinnoksi jos kuntoiluriehuu. Sen lisäksi täytyy vielä vedellä noita proteiinimössöjä. Muuten tulee ähky ja mahanpuruja.

Suurin onglema tuossa ruokailurytmissäni on ollut ajoitus. Käyn aamulla urheilemassa, ja tulen kymmeneksi töihin. Sitten klo 11:30 työkaverit lähtevät jo lounaalle, ja sosiaalisesta paineesta lähden mukaan. Maha ei ole vielä ehtinyt toipua urheilusta kun jo työnnetään lisää safkaa sisään, ja tulee kauheet mahanpurut (lihasta tulee pahimmat). Siksi on pakko vetää sitä salaattia, josta maha ei mene sekaisin. Joka taas ei riitä kovin pitkäksi aikaa, joten turvaudun taas mössöön / patukkaan.

Kaikkein mieluiten ottaisin heti urheilun jälkeen kunnon proteiinimössön joka sulaa helposti mutta antaa kropalle sitä mitä se tarvitsee, ja sitten vähän myöhemmin päivällä kun maha taas on toipunut, esmes klo 13, söisin ihmisten ruokaa. Valitettavasti se ei tässä firmassa onnistuisi muuttamatta syömistä yksinäiseksi tapahtumaksi. Ja iltapäivällä en rupea menemään salille, koska A) suurin osa työtehtävistäni vaatii että olen klo kuuteen asti töissä, jonka jälkeen on niin veltto olo ettei urheiluta yhtään, ja B) salilla on iltaisin ryysistä.

Ja mitä "pillereihin" tulee, kofeiinitabletin muodossa aamulla nauttimani kofeiinimäärä (1 kpl, 100 mg) on pienempi kuin useimpien toimistotyöläisten päivän mittaan kahvin muodossa nauttima.

Nyt on työn alla puolen kilon mutanttiporkkana. Rouskuti rouskuti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
Elppis kirjoitti:No tolla idealla kulutat itsesi loppuun aika nopeasti. Pillerit + proteiinimössöt/proteiinipaukut ei riitä koko päivän ravinnoksi.
Itse asiassa päin vastoin. Tavallinen ruoka ei riitä koko päivän ravinnoksi jos kuntoiluriehuu. Sen lisäksi täytyy vielä vedellä noita proteiinimössöjä. Muuten tulee ähky ja mahanpuruja.
.
En tarkoittanutkaan että söisit pelkästään normaaliruokaa. Tottakai, jos urheilet, käytät myös palauttavia. Mitä jos lisäisit salaattiisi / päiväruokaasi jotain "painavampaa", mistä ei tule vatsanpuruja, söisit aamulla esim. puuroa tmv. ? Sitä mahaahan ei tarvitse aina syödä täpötäyteen.. Ja jos syöt töissä salaattia, mikset söisi illalla / töiden jälkeen jotain lämmintä ruokaa? Kala/kana on kevyttä?
Paljon on näitä "mähän elän terveellisesti!"- tapauksia, joilta palaa ammukset loppuun, vartalo palaa säästöliekeillä ja jossain vaiheessa tajuaa että se protskupirtelö ei ole se ainut asia, mitä päivän aikana tulee urheilun takia nauttia. 90 kiloinen mies joka syö pelkkää salaattia ja protskuja päivittäin, liukenee omaan nahkaansa pirun nopeasti.
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis kirjoitti:söisit aamulla esim. puuroa tmv. ?
Aikaisemmin vedin annoksen ruispuuroa ennen Olariumiin lähtöä. Aikaikkuna on kuitenkin aika kapoinen, joten puuro ei ehtinyt sulaa ja öglötti kolistelun lomassa. Valmiiksi oksennettu hera (hydrolysaatti) ja sianrehu-maissijauho (Malto6) sulaa nopeammin ja antaa tarvittavat energiat.
Ja jos syöt töissä salaattia, mikset söisi illalla / töiden jälkeen jotain lämmintä ruokaa? Kala/kana on kevyttä?
Itse asiassa yleensä syönkin. Tuo yhden päivän ruokapäiväkirja oli vähän poikkeus.
Nähnyt vaan lähipiirissä parikin näitä "mähän elän terveellisesti!"- tapauksia, joilta palaa ammukset loppuun, vartalo palaa säästöliekeillä ja jossain vaiheessa tajuaa että se protskupirtelö ei ole se ainut asia, mitä päivän aikana tulee urheilun takia nauttia. 90 kiloinen mies joka syö pelkkää salaattia ja protskuja päivittäin, liukenee omaan nahkaansa pirun nopeasti.
Kiitän varoituksesta.

Tosin en ole varma miksi kroppa olisi säästöliekillä jos kalorimäärä on kuitenkin riittävä. Käytänhän mä tiätty myös hiilareita (esmes perunamuusia) silloin kun liikun, sillä tiedän että niitä kroppa tarvitsee akuutisti eniten urheilun jälkeen, ja jos niitä ei saatavana, maksa ryhtyy harrastamaan glukoneogeneesiä eli purkaa proteiineja sokereiksi - ja ne proteiinit tupataan purkamaan heramössön ohella myös lihaksista, mikä taas johtaa kipeään ylikuntoon, eli äijä liukenee nahkaansa kuten tuossa kukkeasti ilmaisit.

En ole ilmeisesti tuonut tarpeeksi hyvin esille miten energinen ja hyvä olo minulla on ollut suurimman osan ajasta, kun ilmaisen oloani täällä vain silloin kun se on huono (uuvuttaa, ylikuntoa, masentaa, yhyy).
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
En ole ilmeisesti tuonut tarpeeksi hyvin esille miten energinen ja hyvä olo minulla on ollut suurimman osan ajasta, kun ilmaisen oloani täällä vain silloin kun se on huono (uuvuttaa, ylikuntoa, masentaa, yhyy).
Mä ehdin ihan huolestua! Tää viimeinen lause tuli kuin tilauksesta ;) Hienoa että kuitenkin voit hyvin ja mieli on korkealla (ainakin suurimman osan ajasta).
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No sitten. :]
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Suvinen kirjoitti:...
Erikoinen dieetti :P :wink:
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aamulla: Ruispuuroa
Brunssi (?): Kasa eiliseltä jääneitä nuudeleita ja kanaa, paprika ja porkkana
Välipala: IronBar -patukka, mustikkajogurtti
Illallinen: Riisiä ja savulohta (150g), pari tomaattia

+ Muutama satunnainen lisäravinne appelsiinimehun kera alas huuhdeltuna
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tänään sain vihdoin syötyä "kunnolla".

Aamupala: kahvia, ruisleipä mini-Lätalla ja meetvurstilla

Lounas: kauhallinen perunamuussia, kaksi kalapuikkoa, pari desiä hernemaissipaprikaa, lasi maitoa

Välipala: ruisleipä mini-Lätalla ja juustolla, lasi maitoa

Iltapalaksi menee kohta x kpl hapankorppuja maksamakkaralla, purkki hedelmäsalaattia ja teetä.

Pidän oikeuden nakertaa jotain vielä yölläkin, jos suinkin vaan maistuu.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aamulla: qntopirtelö ennen uintia ja sen jälkeen
Lounas: Kinkku-mezzäsieni -pizzaa, löräys lihakastiketta ja pari sipulirengasta sekä salaattia. Sen jälkeen työhuoneessa muutama karkki työpöydän laatikon karkkijemmasta (Lidlin Super Mix -hedelmäsalmiakkisekoitus).
Iltapäivän välipala: pieruherapirtelö
Pitkin iltaa: pakastemustikoilla koristeltu vähärasvainen rahka, porkkana, neljä näkkäriä juustolla
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aamupala: Grillattuja vihanneksia, broileria ja porsaanfilettä tzatzikikastikkeella.

Lounas: Tabascohärkää lohkoperunoilla ja keitetyillä vihanneksilla.

Päivällinen: Alkuruoaksi kylmäsavulohileipä sekä munakoiso-mozzarellaoliivileipä. Pääruoaksi uunissa kokonaisena haudutettua härän sisäfileetä punaviinikastikkeella, yrttiperunoilla sekä höyrytetyillä vihanneksilla. Jälkiruoaksi hedelmiä amarettocremessä, tummasta suklaasta valmistetusta muotista.

Illallinen: Moniviljaleipää savustetulla kalkkunanviipaleella, kahdella broilerin sisäfileellä sekä kurkulla, tomaatilla ja paprikalla.

Ois taas vähän nälkä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eilen:

Aamupala: 2 karjalanpiirakkaa kermajuustolla, savukinkkuleikkeleellä ja paprikalla, kuppi kahvia + vitskut mehun kanssa

Lounas: lautasellinen katkarapukeittoa, 3 pientä valkosipulipatongin palasta, lasi maitoa

Välipala: n.200g irtokarkkeja leffaa katsoessa, verigreippi-karpalo Bonaquaa pari lasillista

"Illallinen" - mansikka-banaanismoothie, hedelmäcoctail (päärynä, kirsikka, persikka, ananas, omena, viinirypäle) + pakastemansikoita 100g. Nam, teki mieli hetelmiä ja marjoja niin pirusti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8565
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kaksi ruisleipää juustolla ja Oivariinilla, jugurtti ja kahvia.

Light-mehulla maustettua Ehrmannia ja Liinus-pellavarouhetta. Vissyä.

Elovena-keksi. Vissyä.

Purkki ananasta. Vissyä.

Mehukeittoa pari kulausta.

Kolme karjalanpiirakkaa munavoilla, light colaa.

Omena ja mehukeittoa.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aamu: Ruispuuro, vitskut
Aamupäivä: Omena, 2 bulgarian jogurttia; tauko; 3 tomaattia (huomasin että pussillinen niitä oli menossa huonoksi ja jäljelläolevat piti pelastaa parempiin suihin, loput koNpostiin)
About kahden maissa: kalkkunajauhelihan kera tehty pussimeksikonpata, jäävuorisalaattia balsamicon kera
Iltapäivällä telkun ääressä löhötessä: vajaa puoli pussia pantterikarkkeja
Illalla lenkin jälkeen: heraprotskupirtelö jossa myös hiilarijauhetta

Natriumglutamaatti ( = Aromat) on muuten pelottavaa ainetta. Sitä vähän ropsahti siihen meksikonpataan, ja padasta tuli niin saatanan hyvää että minun piti läpsiä itseäni jotta sain lopetettua sen syömisen. Ja luonnollisesti heti perään verenpaine nousee niin pinkeäksi että silmät muuttuvat vaaleanpunaisiksi.

Meksikonpataan ropsahti myös Juuri Sopivan Tulista paprikajauhetta, joka hyvensi pataa entisestään. Namskis.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aamulla: kahvia, ruisleipä mini-lätalla ja sipuliT-makkaralla

Välipala: hedelmäsalaattia

Välipala: ykköskalja

Lounas: aivan liikaa uusia perunoita Voin kanssa, yksi grillissä voinokareen kanssa pehmitetty sipuli, possupihvi, kananmunasalaattia, 2 lasia maitoa

Välipala: kahvia

Iltapala: ans kattoo jaksaako mitään syyä enää. Yhen ykkösen juon vielä kuhan Suomen matsi alkaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 4889
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aamulla: kahvia.

Päivällä: Riisiä ja rehuja (parsakaalia, porkkanaa, herkkusieniä, vihreitä papuja) ja salaattia + puoli tomaattia. Raejuustoa.

Illan aikana: Kaksi ruisleipää (leipäkoneella tehtyä eli ei lisäaineita ainakaan niin paljon kuin ostetussa leivässä, ei lisättyä suolaa ollenkaan kuten ei riisissäkään), joiden päällä tomaattia ja juustoa (yksi pala per leipä ja yksi tomaatti per leipä. Joo, olen tomaattifani).

Viiniä tässä illalla...


Edit. Ja päivän aikana b-vitamiinitabu, E-Epa-rasvahapot, Piimaxit ja kalkkitabletti.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kreitsu kirjoitti:Kaksi ruisleipää (leipäkoneella tehtyä)
Et viittis ohjetta antaa?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 4889
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stinky kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Kaksi ruisleipää (leipäkoneella tehtyä)
Et viittis ohjetta antaa?

Myllärin ruisleipäainespaketissa on leipäkoneohje, jota mies käyttää (minähän en keittiössä muuta tee kuin syön) :)

Ohje (pitää siis miekkosen mukaan olla nimenomaan noita Myllärin ruisleipäainesjauhoja):

4,5 dl. Vettä
6dl. Myllärin ruisleipäainesta
2 dl. Myllärin vehnäjauhoja
15 g hiivaa tai 1/3 kuivahiivaa
(1 rkl. Siirappia lukee myös ohjeessa, mutta en anna miehen laittaa sitä – hyvää on ilmankin!).

Ollaan lisätty taikinaan vähäsen auringonkukan- ja pellavansiemeniä. En enää ikinä syö kaupan leipiä! Tuolla ohjeella tulee oikeasti todella maukasta leipää, nam!
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Kiitos! Täytyykin käydä sit ostaas tota mylläriä.
Me tehdään kanssa nykyään pelkästään leipäkoneella leipää (joskus kyllä väännän sämpylät ihan käsin). Tosiaan vaihtelemalla noita "lisukkeita" niistä saa tosi maukkaita. Mä oon käyttänyt lähinnä sämpyläjauhoja ja lisännyt maun mukaan mitä millonkin. Auringonkukansiemeniä, mysliä, kaurahiutaleita ym.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

-1 ruispaahtoleipä, polarjuustosiivu, margariinia, kurkkua, tomaattia, kaurapuuroa, mansikkakeittoa, pari mansikkaa, maitokahvi ja lasi appelsiinimehua
-kanasalaatti, vettä, sämpylä
-jätskiä
-tacopaistosta, lasi fantaa
-omenapäärynä
-1 siivu ruisleipää, luonnonjugurttia+vadelmia+mansikkakeittoa+leseitä sörssättynä, viinirypäleitä ja soijakaakao
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Jo viikon ajan kalanmaksaöljyä ruokalusikallinen aamuisin...oon mainonnan ja yllytyksen uhri. :x
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

isohaara kirjoitti:Jo viikon ajan kalanmaksaöljyä ruokalusikallinen aamuisin...oon mainonnan ja yllytyksen uhri. :x
Hullu. Ton voi hoitaa kivuttomammin kapselilla.
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Noku mainonnan uhri...Sano että vastaavaan tehoon tarvitaan 8-18 kapselia päivässä.

Ja jos mun oksennusrefleksillä pystyy tota öljyä viikon vetämään putkeen ilman minkään näköistä ongelmaa, niin huhut tärpätin yököttävyydestä ovat vahvasti liioiteltuja. :)
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mäkin tahdon leipäkoneen. Uudessa keittiössä on jopa tilaa sellaiselle :] Stinky, Kreitsu - onko jotain merkkisuosituksia?
Vastaa Viestiin