Yönmustaritari kirjoitti:Geetzu kirjoitti:Yönmustaritari kirjoitti:onko säästöliekki sitä, että kehon saadessa liian pientä määrää ravintoa se pihtaa niitä viimeisiäkin ravinteita. Paskat mä teidän urpo-termeistä tiedä kun en vielä nörttiäkään ole sisäistänyt mutta noinhan se kyllä kuulemma käyttäytyy.
Jep sitähän se. Ja niin kuin beddis lisäsi, tuohon päälle voimaharjoittelu niin omaan silmään näyttää L:n syömiset liian vähäisiltä. Mutta kropat on erilaisia! En mussuta, huomioin vaan. Itselläni lähtee kyllä säästöllä naamasta ja tisseistä kaikki extra, mutta siihen se sitten stoppaakin.
Komppaan.
Joo ei. Teki mieleni jo ketjun alussa sanoa, että jos laihdutat niin vedä kevyt ruokavalion ja kevyt liikunta. Reipas kävely, hölkkä, juoksu näin kesällä kun ei voi hiihtää on hyvä. En kyllä joo suosittelisi intervalli-harjoitteita em. energiamäärillä. Niin mut voihan se treenipäivän olla ihan muuta safkaa. Mitäs vittua se sitten tarkoittaa? Joka päivä pitää olla treenipäivä.
Kuuleks se. Näkeeks se. Lutka. Sun treenaus on perseestä?
Edit: Täähän on ihan väärä ketjukin vielä.
noh, ehkä ton kyseisen päivän esimerkki oli huono. pääasiassa mun ruokailu koostuu kanasta, paistijauhelihasta, kasviksista, joskus riisistä ja pastasta (2-3 krt/vko), maitorahkasta, raejuustosta, jogurtista, puurosta, real-leivästä, florasta, vähärasvaisista juustoista ja kalkkunaleikkeleistä. lisäksi päälle mehukeittoja, mehua (sokerittomia), hedelmiä ja marjoja. ja protskudrinkkejä.
www.kalorilaskuri.fi:llä mun päivittäinen kalorimäärä on ollut n. 1700 kcal (siitä on siis jo pois laihdutustavoitteen miinuskalorit ja lisättynä urheilusta saatavat pluskalorit). ja kyllä mä olen pyrkinyt saamaan ton 1700 kcal täyteen.
monta vuotta meni säästöliekillä (+ karkit ja makeat + viina) ja tällä hetkellä tuntuu että syön enemmän kuin ikinä. silti mitään ei tapahdu painorintamalla.
toki lihaksia on tullut paljon lisää, mulla on siihen tarkoitukseen oivalliset geenit. voimatasot on jo aika korkeella ja rasvaprosentti on ehkä ihan vähän laskenut.
treenaamista en muuta, koska tulokset näkyy ja ohjelma toimii. mä haluan isot lihakset ja hyvän peruskunnon. haluan juosta ensi kesänä 10 km (joka olis paras kestävyysurheilusuoritus multa ikinä). hapenottokyvyn parantaminen on todellakin yksi päätavoitteista.
bill phillipsin body for life ohjelman mukaan mennään, mutta mulla taitaa olla tavanomaista kivisempi tie kuljettavana noiden männävuosien ruokaleikkien takia. suosittelen muuten sitä kirjaa kaikille. sieltä olen mm. oppinut että 20 min HIIT on erityisen tehokas aamulla tyhjään mahaan tehtynä, sen jälkeen vielä 1 h syömättä ja rasva palaa hyvin.
noh, kyllä mä tsemppaan. kiitos dumarille ja muillekin asiallisesta kannustuksesta.