Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Aamulenkki taas.

Se kaksi ja puoli, 11.28 tänään aika.

Huominen joko lepoa tai pitkä lenkki. Vähän fiiliksen mukaan.

Nyt kaksi viikkoa on tullut startattua arkiaamut lähes joka päivä tuolla lenkillä ja vaikutus perusvireyteen on ollut hyvä. Eihän tuossa viikon aikana ehdi kerääntyä kilometrejä paskaakaan, mutta tiukka Cooperin veroinen suoritus aamuun käynnistää kropan hyvin - ja tulee ainakin tehtyä jotain. Lyhyttä lenkkiä on vaikeampi jättää tekemättä kuin tunnin salitreeniä joka vaatii siirtymisineen ja palautteluineen kuitenkin sen puolitoista tuntia aikaa.

Aamulenkkien lisäksi kun viikossa on sitten pari pidempikestoista suoritusta, niin siinä onkin sitten hyvin viikon urheilut pulkassa.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mua suositeltiin silloin tekemään vinopenkkejä, ja teinkin niitä juuri tuolla alakerrassa. Sitten menin vähän lukemaan aiheesta ja huomasin että hö, oonkin tehnyt niitä tähän asti väärin (liian jyrkässä kulmassa, 45°). Okei, kuinka tärkeää on tehdä nää jutut just millintarkasti oikein? Kai liikkeestä on silti liikunnallista hyötyä, rasitus vaan jakautuu vähän muualle? Niin väärin en ole ainakaan niitä tehnyt että olisi tullut rasitusvammoja.

Oli miten oli, okei, kokeillaan sitten seuraavalla kerralla matalampaa kulmaa ja katotaan miltä se tuntuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 21910
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Selkäojentajapuhkuminen takana. Pitkästä aikaa vetäisin mavea ihan sarjamielessä ja hemmetin hyvin sujui, vaikka tein SJMVn toissapäivänä. Tosin on tuon SJMVn tekniikka vielä hiukan hakusessa, tuntuu enemmän perseessä kuin reisihauiksissa. No eipähän painoakaan ollut paljoa tangossa.

Huono puoli maveen intoutumisessa oli että kun piti tehdä ojentajia, olin jo aikas piipussa. Penkki kapealla meni vielä ok, mutta ranskikset omaan tyyliin aiheutti mustia täpliä näkökenttään.

Paino oli tippunut taas kilon, pirun hyvä bulkkikausi. Perkele.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Noin 1h 15min. kuntonyrkkeilyä. Lämmittelynä juoksua, sitten tekniikoita pareittain. Etunojapunnerruksia n. 5 * 10, sparrausta 3 * 3 minuuttia, erilaisia vatsalihasliikkeitä n. 200 kpl, loppuun varjonyrkkeilyä ja venyttelyä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suunnittelin aloittavani punttailun taas viikonloppuna. Tuli hiki.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Juoksin pikkasen ( 2 x 2 minuuttia, saa nauraa), heitin keihästä ja pidin ihan isselleni kuntopiiriä keihäskentällä. Kuulaa olisin työntänyt, jos kentällä ei olisi ollut pikkukoululaisia tiellä. :wink: Helkkari, että keihään heittäminen voi olla nautinnollista. Se tunne, joka tulee keskivartaloon sen heiton jälkeen on ihana.
Kikkelis kokkelis.
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Semmonen pikku panohiki kelpais. Vois ähkiä hyvän asian eteen. Muutoin tämän päivän urheilut on kyllä urheiltu.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

silsakenraali™ kirjoitti:Semmonen pikku panohiki kelpais. Vois ähkiä hyvän asian eteen. Muutoin tämän päivän urheilut on kyllä urheiltu.
Voisit yrittää paremman puutteessa käteenvetohikeä! Toimii aina! :wink:
Kikkelis kokkelis.
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Keikaus kirjoitti:Voisit yrittää paremman puutteessa käteenvetohikeä! Toimii aina! :wink:
Tarpeeksi harvoin kun piiskaa, niin eihän siinä ehdi kissaakaan sanoa. Ainoa joka tällöin hikoilee on ujo persvakoni.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Olin just aloittelemassa päiväunia kun kaveri pyysi lähtemään salille sparraamaan. Potkutekniikoita harjoiteltiin, sitten sparrausta 2 minuutin eriä 8 kpl. Loppuun mattopainia.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Hidas lenkki kun jalat oli ihan tukossa.

Vähän päälle 13 kilometriä ja aikaa meni tunti 15. Keskinopeus oli 5.45 / kilometri, eli hidasta. Reitillä oli toki korkeauseroa joka hidasti nopeutta huomattavasti.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Malminkartanon jätemäen portaat 426 askelta. Viisi kertaa ylös ja alas.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Salilla ähisin taas 45 minsaa. Huomaan hengästyväni yhä enemmän. Liikuntani taitaa olla nykyisessä muodossaan liian anaerobis-painotteista, kardiovaskulaarinen kunto kärsii. Olis pitäny ottaa reipas kuntolenkki sunnuntaina, tjmv.
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Illalla 20 minsan peruskuntolenkki, juoksua 2½ minsaa ja kävelyä 1 min vuorotellen. Huono kunto näin maanantaisin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lähden punttikselle kohta ja aion pikkasen uidakin.

Minulla on punttikseen liittyen kysymys. Auttakee! Olen päättänyt pilkkoa punttistreenini osiin eli yhtenä päivänä teen jalkarimpulaliikkeet ja toisena kädet ja ylävartalon. Onko suosituksia siitä, kumpana päivänä teen vatsan ja selän? Vai voinko tehdä kumpanakin vai tulenko liian vahvaksi keskivartaloltani verrattuna muihin osiin? :wink: Ajattelin kysyä tätä kyllä joltain ohjaajahemmoltakin, mutta kysynpä myös teiltäkin.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 21910
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika kohtuullisen onnistunut jalkatreeni suhteutettuna hemmetin pitkään taukoon. Kyykky alkaa olemaan mallillaan, ainoa ongelma tulee olkapäistä kun ei saa ihan optimaalista asentoa. Nyt alkaa hiukan harmittamaan kun salilla ei ole kunnon hackkiä vaan pari sinnepäin olevaa masiinaa, täytyy kai tehdä prässiin joku koroke ristiselälle että voi edes siinä vääntää.

Pohkeisiin ei saanut kunnon polttoja tänään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Viesti Kirjoittaja more »

Urheilua puolisentoista tuntia herra Weiderin oppien mukaan. JUoksemaan ei uskaltanut, ois tullu taas flunssa:)
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

AarneAnkka kirjoitti:Okei, kuinka tärkeää on tehdä nää jutut just millintarkasti oikein?
Jos joltain kunto-ohjaajalta kysytään niin aivan kriittisen tärkeätä, minuu ei voisi taas vähempää kiinnostaa.
Suurilla painoilla (niinkun TOSI suurilla) saattaa mennä jotain rikki, mutta en mie ole ainakaan mitään onnistunut hajottamaan (paitsi olkapääni, mutta se johtuu ihan eri jutuista) vaikka vetelen välillä maastavetojakin miten sattuu.
En mie edes tee vinopenkkiä, ottaa jostain syystä kipiää olkapään ristisiteeseen tmv.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
mustanikki

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Keikaus kirjoitti:...teen jalkarimpulaliikkeet ja toisena kädet ja ylävartalon. Onko suosituksia siitä, kumpana päivänä teen vatsan ja selän? Vai voinko tehdä kumpanakin vai tulenko liian vahvaksi keskivartaloltani verrattuna muihin osiin?
Hieman epäselvä tehtävänanto, joten vastaus ei ole räätälöity. Käytännössä vatsoja voit tehdä joka reenin yhteydessä, vaihtele vaan liikkeitä. Vatsat ovat pieni lihasryhmä ja palautuminen on nopeaa. Varmasti jo omalla amatsooninpainollasi pelkästään voit saada absit laulamaan kunnioitettavasti. Lisäpainot ovat yliarvostettuja vatsoja tehtäessä.

Selän voi, oikeastaan se tulee, jakaa ala- ja yläselkään, jolloin taljat, leuat sun muut käsivetoliikkeet edustavat yläselän reenaamista ja maastaveto, kulmasoutu jne. kohdistuvat enemmän alaselkään. Aloittelijalle suosittelen lihaksien ja lihastuntuman löytämiseksi esim. selkäojennusta - ei mene paikatkaan heti ihan tukkoon.

Ei ole käsitettä liian vahva, älä myöskään pelkään liian isoja lihaksia, kuten monet naiset. Jos lihakset kasvavat mielestäsi suhteettoman isoiksi - mitä epäilen - polta rasvaa. Naisen hormoonitasoilla lihaksen kasvattaminen on ylipäätään tosi kovaa hommaa.

Lihastasapaino on myös tärkeää eli älä hylkää mitään lihasryhmää. Hylkääminen kyllä kostautuu esim. vammoina.

Selän voit reenata yhtä hyvin jalkojen kuin muun yläkropan kanssa. Siksi, koska selkälihakset rasittuvat apulihaksina kummassakin reenissä. Toisaalta reeni ei tule kestää juurikaan tuntia enempää, joten ymppää selkäreeni lyhemmän reenisi yhteyteen.

t. silsis
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustanikki kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:...teen jalkarimpulaliikkeet ja toisena kädet ja ylävartalon. Onko suosituksia siitä, kumpana päivänä teen vatsan ja selän? Vai voinko tehdä kumpanakin vai tulenko liian vahvaksi keskivartaloltani verrattuna muihin osiin?
Hieman epäselvä tehtävänanto, joten vastaus ei ole räätälöity...

t. silsis
Tack! Ehei, minä tyttö en pelkää isoja lihaksia, minullahan on jo sellaiset. Mun mielestä jotkut äijät katsovat niitä salilla ihaillen, mutta voi kyllä olla, että ne katsovat minua muuten vaan.

Eilen tein kädet ja ylävartalon, eli siis vatsan ja selän kokonaan. Mä kyllä rakastan niitä selkä- ja vatsakoneita, ne tuntuu ihanalta. Ja kylkikone on mukava kanssa. Maanantaina se ohjaajamamma tsekkaa mun bodausohjelman, joten hältä voin kysellä lisää.

Olin eilen kylässä yhden entisen SM-pikajuoksijan luona. Hän kertoi uransa loppuneen 17-vuotiaana steroidien käyttöön, sanoi että testosteronin tykittäminen pituuden saamiseksi kuului hänen valmennukseensa. Olin hieman järkyttynyt. Kysyin häneltä myös, että onko hänen mielestään mahdollista, että joku valkoihoinen on joku päivä pikamatkojen MM ja hän sanoi, että ei ilman laittomia keinoja.
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Paiskoin eilen kottikärryihin ja kärräsin pihalle n kuormallista hevonpaskaa.
Jos se ei ole urheilua, niin mikä sitten? Hirveellä sykkeellä ainakin painoin yli tunnin. Hiki vaan lensi ja paska haisi.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Saliähinää, tempomista ja riuhtomista 45 minsaa. Huoh. Höh. Ilmeisesti ihan joka päivä ei kannata repiä, kun olen toimistolla välipäivinä tehnyt niitä penkkejä. Oli vähän ruikset niukoilla rantehista. Sattuu nivelsiteisiin, muttei polttele niiq kai pitäis.
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Kuntosalitreeniä tunti eilen illalla.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Elukka kirjoitti:Paiskoin eilen kottikärryihin ja kärräsin pihalle..
Kauhiaa, mä oikiasti luin tän ensin muutaman kerran väärin, näin
Elukka kirjoitti:Paskoin eilen kottikärryihin ja kärräsin pihalle..
ja nyt muka naurattaa. Ei ollu oikiasti edes nuin hauskaa.

Eilen kävin vesjumpalla ja veskävelemässä, tänään olisi tarkoitus toisintaa tuossa tovin päästä. Meen kokeileen sellasta hydrobic jutskaa, harmi kun sitä on vaan kerran viikossa kun luulen tykästyväni siihen musiikin kanssa vedessä voimisteluun.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Taas aamulla tuli uitua se 1,5 km. Eilen illalla oli kyllä hieman kuumeinen olo ja niin on nytkin, mutta en saanut itseäni jäämään kotiin nukkumaan. Alkaa olla kiva pakkomielle tuo uiminen/liikunta. Pitäisi antaa itsensä parantua.
Vastaa Viestiin