Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Olkapaan ollessa riggi on kaikki "tissi"liikkeet ja muutama muukin olkapaalle hankala liike pannassa, mutta siita huolimatta painoa ja painoja hiljalleen nostellen treeni etenee.

Eilisen saavutus jopa kevyt kahdeksikko 130kilolla kyykyssa mika nain reippaan tauon jalkeen oli ihan kiva yllari:P
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Aika väsynyttä salisettiä. Oikea olkapää vaikeutti monia liikkeitä, v*tutti. Istuin siis lopulta erinäisissä venytysasennoissa lukemassa mondoa ja sporttia. voi olla, että aamupäivästä nautitut snickers ja twix näkyy jo vyötäröllä! huolestuttavaa!1 huomenna taas yleisurheilua muksujen kans.

elppis, edith ja muut: ens viikolla ois ainakin mulla hyvä sauma ottaa joku ilta jonkinmoista peliä. kaikki muutkin toki tervetulleita. saataskohan 10 tyyppiä kasaan täältä tai meistä ja muista kamuista?

ja mikä se laji sitten olis? tärkeintähän on liikunnan ilo, ei oikeaoppiset suoritukset tahi säännöt. purra ei kuitenkaan saa.

laitankin aiheelle oman ketjun.
Prepare for the worstest.
BettyB.

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Vaikka kuinka kaahasin kaupungin halki, missasin cyclingin. Sen sijaan sitten cross trainerilla yhteensä kolme varttia ja siinä välissä suppea ja muutenkin aika säälittävä yläkroppatreeni. Bongasin salilta myös Maria Kuusiluoman, mimmi on aika tiukassa lihassa.
Googlebot

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Ensimmäistä kertaa elämässäni joogassa. Sellaista venyttelyä ja hengittelyä, pliisumpaa mitä kuvittelin. Tunnuin pärjäävän venytys- ja varsinkin tasapainoharjoituksissa paljon keskivertoa paremmin (keskinäisestä kilpailustahan siinä lopulta oli kyse), joten jossain ne kamppailulajeihin käytetyt vuodet ilmeisesti edelleen näkyvät vaikka syntyjään olen notkea kuin rautakanki.

Itse joogan vetäjä oli kyllä aivan syötävän näköisen söötti, ja se samettisen pehmeä ääni, grrrr. Meinasi ihan väärä lihas saada venytysharjoitusta.

Voisihan tuonne vielä eksyä ainakin pari kertaa, jos en keksi keskiviikoille parempaa ajanvietettä.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Tänään taas se "pilipalijumppa" :D Ihmeen hyvin meni, vaikka eilisen kaksi putkeen vedettyä jumppaa tuntuivat tuolla lihaksistossa. Erityisesti jalka- ja askelkyykyt tuottivat huimia irvistyksiä, mutta mieltä lämmitti kyllä jalkakyykyissä mun salin isoimmat painot, lihaksikkaalla ohjaajaäijälläkin oli neljä kiloa vähemmän :D Haukkaritkin meni extreme-painoilla taas pyhän hengen voimalla. Noh, yhden nopean toiston lintsasin.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Googlebot

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Xiberia kirjoitti:Erityisesti jalka- ja askelkyykyt tuottivat huimia irvistyksiä, mutta mieltä lämmitti kyllä jalkakyykyissä mun salin isoimmat painot, lihaksikkaalla ohjaajaäijälläkin oli neljä kiloa vähemmän :D
Menivätkö kyykyissä pohkeet perseeseen kuten kuuluu? Kyllä pikku neitiniiauksia saa tehtyä vaikka millä megapainoilla. Nih!

Oikeaoppinen suoritus:

Kuva
.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23564
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Googlebot kirjoitti:
Oikeaoppinen suoritus:

Kuva
.
Jätän eriävän mielipiteeni.

Parempi jättää siihen kun reidet on lattian suuntaiset. Jos mennään alle niin varsinainen hyöty on marginaalinen, mutta mahdollisuus polvien poksahtamiseen eksponentiaalinen.

Paitsi jos puhutaan pikkupainoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pyry-Matias

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Bluntly kirjoitti:Jätän eriävän mielipiteeni.
Jep. Läheskään jokaiselle ei tuollainen suoritus ole fyysisesti edes mahdollinen. Filkassahan on kuvattu syväkyykky.

Voihan sitä laittaa kantapäille koroketta, mut itse en ole koskaan suosinut syväkyykkyjä juuri loukkaantumisriskin vuoksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23564
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tekee sitten mielummin etukyykkyä, ottaa paremmin reisiin kuin perinteinen kyykky. Jos omaa uskomattoman hyvän tasapainon, josta voin vain haaveilla, niin alakyykkyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Googlebot

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Pyry-Matias kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jätän eriävän mielipiteeni.
Jep. Läheskään jokaiselle ei tuollainen suoritus ole fyysisesti edes mahdollinen. Filkassahan on kuvattu syväkyykky.

Voihan sitä laittaa kantapäille koroketta, mut itse en ole koskaan suosinut syväkyykkyjä juuri loukkaantumisriskin vuoksi.
Lukekaas nyt vänkääjät tuosta.

http://www.exrx.net/Kinesiology/Squats.html

Jos laittaa reidet edes vaakatasoon niin hyvä. Kovin paljon vaan näkee salilla hemmoja jotka laittavat älyttömästi rautaa tankoon, mutta vetelevät sellaisia kymmenen sentin niiauksia. Just.
Rahkapussi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

^ Jalkakyykyt ovat ehdottomasti paras tapa saada lisää voimaa jalkoihin ja pakaroihin. Yhdyn GB:n tässä asiassa, että mieluummin vähän painoja tai ei painoja lainkaan (ryhdin vakauttajana esim. jumppakeppi) ja loppuun asti puhtaasti ja hitaan nautinnollisesti suoritettu liike syvään hengittäen. Omavoimaharjoittelussa käytetään apuna vartalon omaa painoa, joka tekee voimaharjoittelusta turvallisempaa eikä välttämättä vähemmän tehokkaampaa kuin painojen kanssa suoritettu treeni kuntosalilla:
http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm

HUOM! Toki, jos tähtää maksimaaliseen kasvuun lihasten osalta, omavoimaharjoittelu on liian "kevyttä" ja pikemminkin lihaskuntoa kehittävää ja ylläpitävää kuin kehon massaa rakentavaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23564
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rahkapussi kirjoitti:HUOM! Toki, jos tähtää maksimaaliseen kasvuun lihasten osalta, omavoimaharjoittelu on liian "kevyttä" ja pikemminkin lihaskuntoa kehittävää ja ylläpitävää kuin kehon massaa rakentavaa.
Tai voimatason nostamiseen yli kynäniskatason.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rahkapussi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Bluntly kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:HUOM! Toki, jos tähtää maksimaaliseen kasvuun lihasten osalta, omavoimaharjoittelu on liian "kevyttä" ja pikemminkin lihaskuntoa kehittävää ja ylläpitävää kuin kehon massaa rakentavaa.
Tai voimatason nostamiseen yli kynäniskatason.
Ollakseni nainen, olen saavuttanut aika kivat sekä käsi- ja jalkalihakset ihan omavoimaharjoittelulla, kuten erilaisilla jalkakyykyillä, etunoja- ja takanojapunneruksilla yms. Itse asiassa kuntosalilla punttien nostaminen teki kropastani vain jäykän, aiheutti kohtuuttomia rasituksia nivelille sekä sai aikaan jomottavan lihaskivun. Toki nämä vaivat saattoivat johtua silloisesta korkeasta stressitasostani. Minulla on tod. näk. vahvat maatiaisgeenit, eli olen ns. hyvää työjuhta- ja emäntäainesta: haba kasvaa nopeasti, jos niin haluan. Jos jaksaisin haihduttaa 5 kilon verran rasvaa kehostani, saisin lihakset terävämmin näkyviin, mutta olisin silloin myös aika "kuivakan" ja kulmikkaan näköinen. Vartalotyyppi vaikuttaa paljon siihen, millaisia tuloksia on liikunnalla mahdollisuus saada aikaan. Eivät ne lihakset kasva kaikilla miehilläkään halusta ja vaivasta huolimatta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23564
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rahkapussi kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:HUOM! Toki, jos tähtää maksimaaliseen kasvuun lihasten osalta, omavoimaharjoittelu on liian "kevyttä" ja pikemminkin lihaskuntoa kehittävää ja ylläpitävää kuin kehon massaa rakentavaa.
Tai voimatason nostamiseen yli kynäniskatason.
Ollakseni nainen, olen saavuttanut aika kivat sekä käsi- ja jalkalihakset ihan omavoimaharjoittelulla, kuten erilaisilla jalkakyykyillä, etunoja- ja takanojapunneruksilla yms.
Massa ei ole voimaa ja ylipaino ei ole ylivoimaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rahkapussi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Bluntly kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Tai voimatason nostamiseen yli kynäniskatason.
Ollakseni nainen, olen saavuttanut aika kivat sekä käsi- ja jalkalihakset ihan omavoimaharjoittelulla, kuten erilaisilla jalkakyykyillä, etunoja- ja takanojapunneruksilla yms.
Massa ei ole voimaa ja ylipaino ei ole ylivoimaa.
Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? No, tietty se, jolla oli enemmän massaa, kun istui sen pienemmän päälle :-D
Pyry-Matias

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tämä vänkääjä ei missään vaiheessa ollut hakukoneen kanssa eri mieltä, näkökulma vain vaihtuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23564
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rahkapussi kirjoitti:Kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti? No, tietty se, jolla oli enemmän massaa, kun istui sen pienemmän päälle :-D
Paitsi jos pienempi on nainen ja istuu meikäläisen naaman päälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Googlebot kirjoitti:Menivätkö kyykyissä pohkeet perseeseen kuten kuuluu? Kyllä pikku neitiniiauksia saa tehtyä vaikka millä megapainoilla. Nih!
Les Mills on antanut bodypumpin kyykkyihin suosituksensa, että polviin saisi tulla korkeintaan 90 asteen kulma, joten tottelen ohjaajia siinä. Niitä kyykkäyksiä kun tulee yhden biisin aikana n. 100, nivelet paukkuu jos kovin syvälle painaa!

"As we sink into the squat - no lower than 90 degrees at the bottom..."
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

45 minsan spinning. Henki meinas mennä, kinttuparat aneli armoa. Olihan tässä nyt tarpeeksi liikuntaa taas hetkeksi - maanantaina bodypump, tiistaina spinning ja bodystep, keskiviikkona bodypump ja nyt tuo spinni. Huomenna pidän ansaitun lepopäivän, korkeintaan kävelylenkkiä.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tiistaina nyrkkeily (aloitin uuden harrastuksen) ja lyhyt lenkki, eilen vesijumppa, huomenna sali. Tästä eteenpäin kahden hepan ratsastus per päivä plus tallihommat, haba ainakin kasvaa!
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Bodypump 60 min. Enkat paukku.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
BettyB.

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Aamulenkki 40min. ja sienimetsässä samoilua n. 2h.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Nyt on alkanut päästä taas vireeseen. Maanantaina treenasin jotain tatamilla mutta kun en muista samoin keskiviikkona. Muistamattomuus ei johdu kolahduksista päähän kun niitäkään ei tullut. Perjantaina kuntonyrkkeilyä, tekniikkaa ym. pientä jumppaa. Tänään pyörällä työpaikan punttisalille ja kotia yht. n. 8,2 km. Punttisalin treeniä n. tunnin verran.
Sheetlord

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Perjantaina mopoilua 92 min, la luolasukellusta 84 min max 42m ja su kasasin kirjahyllyn.
BettyB.

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Ylipitkän nurmikon leikkuu, n.25 min niin että hiki tippui päästä.
Extreme-Cycling 55min, puuhkis!
Vastaa Viestiin