Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Olin tänään pumppaamassa. Oli keljua, kroppa kenkkuili vastaan minkä kerkesi. Noh, en antanut periksi ja tuli jotain ennätyksentynkääkin tehtyä!
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18530
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olin eilen illalla urheilullinen ensin 45min pyörän päällä sitten 60min sauvakävelyä ja sitten 42min pyöräilyä..
Tänään hiukan kuollut olo ja jalkakipuja.. 8)
Pyyhin Netikettiin..
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Päivitetty viikko-ohjelma, muutokset merkitty punaisella lihavoituna. Jatketaan kunnes toisin määrätään.

MA: Punttisalilla koko keho läpi, perään rauhallista venyttelyä.
TI: Paritanssikurssi. Perään lenkkeilyä tai mäkinousuja n. 1h jos edellisessä ei tullut hiki tai muuten vaan hotsittaa.
KE: Joogaa, ilmeisesti sitä kevyemmän sortin hatha(?)-joogaa.
TO: Punttisalilla koko keho läpi, mutta eri liikkeillä kuin ma. Perään rauhallista venyttelyä.
PE: Paritanssikurssi, minkä perään itsensäpuolustamiskursseille. Yht. kolme tuntia aktiviteettia.
LA: Uintia väh. 1500m, vuorotellen rinta- ja krooliuintia.
SU: Illalla itsensäpuolustautumiskursseille, 2h.

Ehkä pitäisi huolestua että nyt olen saanut ympättyä joka päivälle jotain liikunnallista, mutta keskiviikon jooga ei ole käytännössä muuta kuin venyttelyä ja syvään hengittelyä, eikä paritansseissa tai ip-kursseilla tule aina edes kunnolla hiki, joten lasken toistaiseksi ke ja pe lepopäiviksi. Myös ti jos en lähde silloin lenkille.

Ainoat näkyvissä olevat tulevat muutokset ohjelmaan ovat tanssikurssien loppuminen marraskuussa, ja mahdollisesti itsensäpaljastelukurssin vaihtuminen toiseen lajiin lokakuussa (käväisen lajin esittelyssä ja päätän sitten vaihdanko. 75% todennäköisyydellä en vaihda.).

Kysyttävää? Hyvä.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Hangossa tämän viikonlopun aikana 5 eri sukellusta. Lauantaina 3 sukellusta laguunissa ja Polarin rannassa.
Tänään Gustavsvärn ja kaapelihylky molemmat veneestä. Syvin sukellus 21,5 metriä. Samalla AOWD suoritettu.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Suvinen kirjoitti:Tänään sitten ne eilen parjatut spinning ja punttisali.
Ei toivoakaan että vetäisin spinnauksen sekä salin putkeen, toisessa odottais kuolema: joko pyörän selkään tai painojen alle.

Btw. spinnaus on tehokkainta reeniä mitä oon tehnyt ikuna.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tunti kakskyt juoksua ja kävelyä systerin ja koiran kanssa. En voi käsittää että tissit on edelleen kipeät, toista viikkoa jo putkeen. Jos en tietäisi paremmin, luulisin olevani raskaana (muitakin merkkejä on ilmassa...). Mutta joo, aika kevyt lenkki kun systerin kunto on vähän heikompi kun mun. Terapeuttista silti, näiden ansiosta säätetään isot summat psykekuluissa.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

45min cycling. Hyvä, uusi ohjelma, vedin äärirajoilla koko setin.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Clay kirjoitti:
Clay kirjoitti:16 minuutin kevyttä lönköttelyä. Positiivista, että samaan lenkkiin tuhraantui melkein kakskyt minuuttia hampaat irvessä runsas kuukausi sitten. Nyt on ihan hyvä olo.
Sama lenkki, 17 min, tönkköjaloilla. Ens kerralla vois syödä ja nukkua lenkin jälkeen, eli tänään.
Sama lenkki, melkeen 18 min, hyvä suunta!
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18530
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kävin ekan kerran rintalihaksen revähtymän jälkeen Salilla. Eikä seurakuntasalilla vaan katsomassa rautaa ja hiukan kokeilemassa.
1h. 45min.

Vähän kolmipäistä, hiukan reisiä, vähän penkkiä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Clay kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Clay kirjoitti:16 minuutin kevyttä lönköttelyä. Positiivista, että samaan lenkkiin tuhraantui melkein kakskyt minuuttia hampaat irvessä runsas kuukausi sitten. Nyt on ihan hyvä olo.
Sama lenkki, 17 min, tönkköjaloilla. Ens kerralla vois syödä ja nukkua lenkin jälkeen, eli tänään.
Sama lenkki, melkeen 18 min, hyvä suunta!
Edelleen sama, about 10 sekuntia nopeammin kuin ekalla kerralla, mutta kertaakaan ei ole tuntunut näin raskaalta!
Nyt penikseni on fantastinen!
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Cycling 55 min. Uus ohjaaja, uus ohjelma, mii laiks it!

Vinkki: älä koskaan mene sisäpyöräilytunnille pitsistäkin pitsisimmissä, timangeilla koristelluilla hotpantseillä. Sattuu piNppiin!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 21910
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jalkatreeni eilen.

Kyykky meni aikas hyvin vaikkakin jalan lipeäminen aiheutti yhdessä toistossa pienen niiauksen. Prässiin olisi voinut oikeastaan lastata enemmänkin painoa, sen verran helppoja oli sarjat. Reisiojennus meni aikas nappiin, viimeisessä toistossa alkoi pilkut vilisemään silmissä.

Maastaveto suorinjaloin meni uskomattoman helposti ja persekkin noudatti liikerataa kunnolla. Reisikoukistukset tökki pahasti.

Pohkeet istuen ennätyspainoilla pisti kunnon poltot. Seisten pohkeet masiinasta ollaan siinä tilanteessa ettei masiinassa riitä enää painopakka eli siirryttävä tekemään tangolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18530
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suvinen kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Vinkki: älä koskaan mene sisäpyöräilytunnille pitsistäkin pitsisimmissä, timangeilla koristelluilla hotpantseillä. Sattuu piNppiin!
:D Mulla on ihan sykkelöintiä varten ostettuja, mukavia puuvillaisia, koristeettomia hotpantseja. Joskus tullut stringeissä käytyä, ei sekään paljoa piNppaa helli.

Ja itse asiaan: Se sama 55 min Xycling myös. Ja päälle apinan raivolla haukkarit, ojentajat ja rintalihakset. Oli vähän virtaa.
Kun näin televisiosta hölmön amerikkalaisen elokuvan 3000man, ajattelin että ei voi olla totta mutta ilmeisesti on kuitenkin.
Pyyhin Netikettiin..
William Somerset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Käytetään viikon käännekohtana torstaita, koska se on tällä hetkellä pyhitetty lepopäiväksi:

Torstai: Lepoa. Tarkoittaa yleensä sitä, että väijyn Ozin nauhoitetun jakson maanantailta. Tällä kertaa en kyennyt pikku-ukon paapomiselta. Tämän viikon torstaille on siis tarjolla kaksi jaksoa joista tuskin ehdin katsomaan kumpaakaan. Elämä on. Pitää odottaa sellaista ajanjaksoa jolloin kuumemittari huutaa punaisella ja on aikaa istua töllön ääressä.

Perjantai: Rullaluistimilla salille ja takas pienen sakkoringin kautta. Noin 10 km yhteensä. Toimii hyvänä lämmittelynä salille ja palauttavana veryttelynä takaisin tullessa. Salilla olkapäät ja selkä. Kolme eri liikettä olkapäille, kutakin kolme sarjaa. Viisi eri liikettä selälle, kutakin kolme sarjaa. Venyttelyt ennen ja jälkeen.

Lauantai: Kävelylenkki perheen kanssa.

Sunnuntai: Kävelylenkki perheen kanssa. Perjantain kaava toistettuna salin osalta, eli rullilla salille ja treeni päälle. Tällä kertaa tein rinnat, ojentajat ja habat.

Maanantai: Salilla selkä ja olkapäät. Lämmittelyyn käytin tällä kertaa kuntopyörää.

Tiistai: Työpaikkapyöräilyä yhteensä noin 45 km. Salilla vähän kuntopyörää lämmöksi ja sen päälle rinta / ojentaja / haba.

Keskiviikko: Työpaikkapyöräilyä yhteensä noin 52 km (piti heittää auto huoltoon ja otin mankelin matkaan). Illalla viikon ainoat säbätreenit. Kesto arviolta 1,5 h.

Ihan hyvä viikko takana. Vähän mietin tuota torstain vapaapäivää. Jos vaikka fillaroisi duuniin silloinkin. Perheen kanssa tehdyt kävelylenkit kun toimii käytännössä lepona ja palauttavana liikuntana minulle. Tai sitten täytyy ympätä kävelypäiville jotain muuta aktiviteettia.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Cycling 55min.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Clay kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Sama lenkki, 17 min, tönkköjaloilla. Ens kerralla vois syödä ja nukkua lenkin jälkeen, eli tänään.
Sama lenkki, melkeen 18 min, hyvä suunta!
Edelleen sama, about 10 sekuntia nopeammin kuin ekalla kerralla, mutta kertaakaan ei ole tuntunut näin raskaalta!
Kevyeltä tuntu, 16 ja ½ min.
Nyt penikseni on fantastinen!
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Hirveellä sykkeellä treenattiin. Aluksi juostiin ja käskystä etunojapunnerruksia 10 kpl juoksu jatkui, kyykkyhyppyjä 5 kpl. Tätä settiä 4 kierrosta sitten alettiin paukuttamaan erilaisia lyöntitekniikoita ja väliin otettiin sykettä etunojapunnerruksilla josta hyppy ylös joka kerralla.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tänään: Löysin hyvän venyttelytunnin, joka ei muistuttanut teholtaan 95-vuotiaiden tuolijumppaa. Yritin myös kestää ylipirteetä aerobiksiohjaajaa koko tunnin verran, kun tuntuu välillä, että pitäis ottaa irti kaikki mahdollinen yliopistoliikunnan jäsenmaksusta. En kestänyt. Mutta varmaan taas ens vuonna käyn kokeilemassa. Vaikka pitäis jo olla oppinut.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Cycling 45min. Naapurina polki Maria Kuusiluoma, olen siis melkein sukua julkkikselle!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 21910
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olkapäät, forkut, epäkkäät ja kyljet.

Ja koko treeni meni siihen kun vieressä naisihminen alkoi vääntämään hauiskääntöä 55kg suoralla tangolla. Mietin, että olisiko pitänyt kosia saman tien.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Bluntly kirjoitti:Olkapäät, forkut, epäkkäät ja kyljet.

Ja koko treeni meni siihen kun vieressä naisihminen alkoi vääntämään hauiskääntöä 55kg suoralla tangolla. Mietin, että olisiko pitänyt kosia saman tien.
Miten se kääntyy suoralla tangolla, vai oliko tämä joku alan vitsi? Eniveis, pitää ruveta todella treenaamaan, koska ittellä menee 10 kg vähemmän hyvänäkin päivänä.

24 minuuttia hölkyttelyä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Suvinen kirjoitti:Matolla 37 minuuttia intervallia, päälle vähän typistetty salitreeni kun alkoi voimat loppumaan kesken. Päätä alkoi särkeä loppuajasta, varmaan taas joku puutos jota en osaa ehkäistä. Nestehukkaa se ei ollut; join runsaasti vettä. Pitäiskö tässä alkaa jotain jauhevellejä vetämään, hyi hitto..
Mitä jos vaikka söisit kunnolla, vois auttaa, ehkä.
Nyt penikseni on fantastinen!
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kävin katsomassa pellehyppyjä ja pul(l)ikoin siinä samalla kilsan.
Savannah

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Crosstrainerillä 30 min. + 70 min. salitreeni + venyttely + sauna. Ei voi muuta kuin rakastaa viikonloppujen kiireettömyyttä.
Suvinen kirjoitti:Matolla 37 minuuttia intervallia, päälle vähän typistetty salitreeni kun alkoi voimat loppumaan kesken.
Suositus on omaohjaajani mukaan 10-15 min. aerobista ennen pidempää anaerobista suoritusta juuri sen takia, että lihakset alkavat väsyä sen jälkeen joka näkyy tulosten tippumisena. Vaihtoehtoisesti voi pitää pienen tauon välissä ja syödä jotain pientä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Suvinen kirjoitti:Clay; mikä on "kunnolla syömistä"??
No mitä nopeesti vilkuilin ruokapäiväkirjaasi, niin minun mittapuullani syöt käytännössä pelkkiä välipaloja. Ja monet päivät näyttää tältä: hiilari, juustoviipale, hiilari, hiilari, hiilari, hiilari, juustoviipale, hiilari - proteiinista ne lihakset rakennetaan eikä hiilarista.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin