Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8551
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:
Lolita kirjoitti:57 minuuttia reipasta kävelyä töistä kotiin.
Sä teit sen!
Mä tein sen sykemittarini kera, hyvä minä!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6569
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kahdestatoista yhdeksään toimiston muuttoa. Tavaroiden kantamista toisesta kerroksesta kuorma-autoon ja taas kuorma-autosta toiseen kerrokseen. Yhden pienen laitehuoneen purkaminen ja kokoaminen välttävään tilaan.

Tunteepa vaihteeksi tehneensä jotain, ainaisen virtuaalisen bitinviilaamisen sijaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Eilen hölkkäsin 5600 metriä ja venyttely unohtui. No joo, mennään silti.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Angita kirjoitti:Eilen hölkkäsin 5600 metriä ja venyttely unohtui. No joo, mennään silti.

juu, on se kyllä ihme että mäkään en meinaa muistaa tota lihashuoltoa. sinänsä pöllöä, koska pienellä lisävaivalla saisi sen urheilusuorituksen tuntumaan seuraavanakin päivänä mukavammalle. taidan ottaa projektiksi huolehtia tästä paremmin jatkossa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tiistaina tunnin lenkki juosten ja kävellen hevosen kanssa, piti muuten juosta aika kovaa että pysyi vauhdissa.. Eilen body pump ja ratsastustunti, tänään hevosen selässä, huomenna pumppi ja sunnuntaina 2 x ratsastustunti. Tosin mun selkä on ihan pipinä ja ratsastus on periaatteessa pannassa.. nooh pitää mennä vaan kevyttä ravia ja laukkaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Jalat vedin äsken kybällä muuten, paitsi (polvien kuntoutukseen tähtäävät) loitontajat ja lähentäjät jätin väliin silkkaa laiskuuttani. Päälle vielä parikyt minsaa kuntopyörällä.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

tunnin juoksulenkki tehty. osa tietenkin kävelyä edelleen.

reiluun viikkoon en päässyt kuin sauvakävelemään flunssasta ja työmatkasta johtuen. sen kyllä huomasi. nyt polttelee keuhkoja ja veri maistuu suussa.

noh, aamupalaa ääneen ja sitten salille :)
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

50 minuutin juoksulenkki, josta osa kävelyä. Olen edelleen varovainen juoksun kanssa, koska elokuussa maratonilla polvi hajosi, ja siitä lähtien se on oikkuillut aina, kun olen yrittänyt juosta.
Kohta lähden ohjatulle venyttelytunnille.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

KGrilli kirjoitti:tunnin juoksulenkki tehty. osa tietenkin kävelyä edelleen.

reiluun viikkoon en päässyt kuin sauvakävelemään flunssasta ja työmatkasta johtuen. sen kyllä huomasi. nyt polttelee keuhkoja ja veri maistuu suussa.

noh, aamupalaa ääneen ja sitten salille :)

sali jäi, mutta sen sijaan kiersin merenrantaa sauvakävellen siskoni kanssa 1 h 15 min.

nyt on nälkä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Aamulla body pump. Ei oo todellista, viime torstaisesta treenistä vieläkin jalat kipsuna..
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pyöräily 15 km, pace.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Yvääh. Mä ihan tunnen, kuinka reisilihakseni surkastuvat. Mutta en taida silti tänään tohtia lähteä koskettelemaan kuntosalilaitteita pienillä basillisilla kätösilläni.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tänään 40 min pyöräilyä ja reilu tunti kuntosalilla.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Tunti punttia, kädet ,masun ja selän treenasin.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

todella raskas punttitreeni yläkropalle. edelleen teen punttia bill phillipsin ohjeen mukaan. löytyy www.bodyforlife.com.

päälle repäisin 20 min HIIT:n juoksumatolla kävellen ja juosten. entisen kävely+kävely+kävely+hölkkä-rytmityksen sijaan pystyn jo tekemään ohjelman kävely+kävely+hölkkä+reipas juoksu-rytmiin. jiihaa.

lopppuun vielä kaarilaudalla vatsarutistukset 2 x 15 + 2 x 10.

mahtisonniolo.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KGrilli kirjoitti: päälle repäisin 20 min HIIT:n juoksumatolla .
Onkos "HIIT" = High Intesity Interval Training?
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Dumari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti: päälle repäisin 20 min HIIT:n juoksumatolla .
Onkos "HIIT" = High Intesity Interval Training?
jepulis. äärettömän tehokas treeni, joka on todella kustannustehokas. aikaa kuluu tosi vähän, tehoja tulee paljon, voi suorittaa missä tahansa, melkein minkä urheilu- tai liikuntalajin parissa tahansa (kävely, ylämäkikävely, sauvakävely, hölkkä, juoksu, fillari, soutulaite, uinti, rullaluistimet jne jne).

kun tämä treeni tehdään oikein, mennään anaerobiseen energiankäyttöön sekä aktivoidaan energiankulutus rasvasoluista. ohjeena on myös olla syömättä 1-2 h ennen ja 1 h jälkeen HIIT:n jotta rasva todellakin palaa.

ravihevosethan treenaavat myös HIIT:iä, mutta odotellaan siihen noiden meidän heppaihmisten lisävalaisua.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KGrilli kirjoitti: kun tämä treeni tehdään oikein, mennään anaerobiseen energiankäyttöön sekä aktivoidaan energiankulutus rasvasoluista. ohjeena on myös olla syömättä 1-2 h ennen ja 1 h jälkeen HIIT:n jotta rasva todellakin palaa.
Ööö.. ainahan pitää olla syömättä min. 90min ennen aerobista treeniä. Ja tunnin sääntöä treenin jälkeen käytän kanssa.
Jokatapauksessa tehokkaalta kuulostaa.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Dumari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti: kun tämä treeni tehdään oikein, mennään anaerobiseen energiankäyttöön sekä aktivoidaan energiankulutus rasvasoluista. ohjeena on myös olla syömättä 1-2 h ennen ja 1 h jälkeen HIIT:n jotta rasva todellakin palaa.
Ööö.. ainahan pitää olla syömättä min. 90min ennen aerobista treeniä. Ja tunnin sääntöä treenin jälkeen käytän kanssa.
Jokatapauksessa tehokkaalta kuulostaa.

no se nyt on vähän mistä sitä kattoo. joskus on hyvä pitkäkestoista aerobista treeniä varten hyvä täyttää energiavarastot hitailla, ei vatsaa liikaa täyttävillä hiilareilla. ja myös syödä tai juoda palauttavaa heti treenin jälkeen. näin estetään solukuolemat ja saadaan keho palautumaan nopeammin.

eli nuo 1-2 h ja 1 h-säännöt pätevät lähinnä jos aerobisen tai anaerobisen harjoittelun tavoitteena on ylimääräisen fläsän pois polttaminen.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KGrilli kirjoitti:no se nyt on vähän mistä sitä kattoo. joskus on hyvä pitkäkestoista aerobista treeniä varten hyvä täyttää energiavarastot hitailla, ei vatsaa liikaa täyttävillä hiilareilla. ja myös syödä tai juoda palauttavaa heti treenin jälkeen. näin estetään solukuolemat ja saadaan keho palautumaan nopeammin.

eli nuo 1-2 h ja 1 h-säännöt pätevät lähinnä jos aerobisen tai anaerobisen harjoittelun tavoitteena on ylimääräisen fläsän pois polttaminen.
Niin ja näin. Voit toki lukea kropan ohjekirjaa vaikka kuinka paljon, mutta mulle fudatessa on 20 vuoden aikana riittänyt aina se että syö kunnolla n.2h 30min ennen matsia ja sit vaikka tuntia ennen bansku ja jotain nestettä.

Punttia vetäessä ja itseasiassa kaikessa muussakin urheilussa olen pitänyt suht samaa linjaa. Salille mennessä kyllä joutuu kattomaan hiukan tarkemmin ruokavalion, ettei energia lopu kesken puntteja paiskoessa. Kukin tyylillään.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Dumari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:no se nyt on vähän mistä sitä kattoo. joskus on hyvä pitkäkestoista aerobista treeniä varten hyvä täyttää energiavarastot hitailla, ei vatsaa liikaa täyttävillä hiilareilla. ja myös syödä tai juoda palauttavaa heti treenin jälkeen. näin estetään solukuolemat ja saadaan keho palautumaan nopeammin.

eli nuo 1-2 h ja 1 h-säännöt pätevät lähinnä jos aerobisen tai anaerobisen harjoittelun tavoitteena on ylimääräisen fläsän pois polttaminen.
Niin ja näin. Voit toki lukea kropan ohjekirjaa vaikka kuinka paljon, mutta mulle fudatessa on 20 vuoden aikana riittänyt aina se että syö kunnolla n.2h 30min ennen matsia ja sit vaikka tuntia ennen bansku ja jotain nestettä.

Punttia vetäessä ja itseasiassa kaikessa muussakin urheilussa olen pitänyt suht samaa linjaa. Salille mennessä kyllä joutuu kattomaan hiukan tarkemmin ruokavalion, ettei energia lopu kesken puntteja paiskoessa. Kukin tyylillään.
muistatko että mä olen fysioterapeutti ja tehnyt noita salihommiakin työkseni? ja lisävalaistusta saat osoitteesta www.pakkotoisto.com.

kannattaisi ottaa selvää niin sullekin vois olla enemmän iloa liikuntaharrastuksista. kun tietää mitä tekee niin tuloksetkin tulee helpommalla. se motivoi ja auttaa jaksamaan. jos elää pelkkien luulojen varassa niin helposti tulee vähän hääräiltyä.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KGrilli kirjoitti: muistatko että mä olen fysioterapeutti ja tehnyt noita salihommiakin työkseni? ja lisävalaistusta saat osoitteesta www.pakkotoisto.com.

kannattaisi ottaa selvää niin sullekin vois olla enemmän iloa liikuntaharrastuksista. kun tietää mitä tekee niin tuloksetkin tulee helpommalla. se motivoi ja auttaa jaksamaan. jos elää pelkkien luulojen varassa niin helposti tulee vähän hääräiltyä.
Muistin, muistan. Kaverit ovat lukeneet pakkotoistoa ja joskus itsekin olen selaillut. Juu ja olen käyttänyt palauttavia sekä proteiinia itsekin treenatessani, en ole syntynyt näihin raameihin.

For the Record, olen edelleen pelannut sitä jalista 20v ja punttia vedellyt sen 7 vuotta, tiedän niin paljon "tankkaamisesta" kuin tässä vaiheessa haluankin tietää. Ja en ole treenaamassa itseäni minnekään huipulle, hyvään kuntoon vain. Sekin kyllä tuottaa nykyisellään ongelmia, kun polvi on paskana edelleen syksyn viimeisestä fudismatsisa puolentoista kuukauden takaa.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Dumari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti: muistatko että mä olen fysioterapeutti ja tehnyt noita salihommiakin työkseni? ja lisävalaistusta saat osoitteesta www.pakkotoisto.com.

kannattaisi ottaa selvää niin sullekin vois olla enemmän iloa liikuntaharrastuksista. kun tietää mitä tekee niin tuloksetkin tulee helpommalla. se motivoi ja auttaa jaksamaan. jos elää pelkkien luulojen varassa niin helposti tulee vähän hääräiltyä.
Muistin, muistan. Kaverit ovat lukeneet pakkotoistoa ja joskus itsekin olen selaillut. Juu ja olen käyttänyt palauttavia sekä proteiinia itsekin treenatessani, en ole syntynyt näihin raameihin.

For the Record, olen edelleen pelannut sitä jalista 20v ja punttia vedellyt sen 7 vuotta, tiedän niin paljon "tankkaamisesta" kuin tässä vaiheessa haluankin tietää. Ja en ole treenaamassa itseäni minnekään huipulle, hyvään kuntoon vain. Sekin kyllä tuottaa nykyisellään ongelmia, kun polvi on paskana edelleen syksyn viimeisestä fudismatsisa puolentoista kuukauden takaa.
nyt oli kyse ruokailuista. siihen täytyy suhtautua aivan eri tavalla riippuen siitä mikä on urheilun/kuntoilun tavoite. siitähän tässä oli kysymys.

eli rasvanpolttoon eri ruokailumenetelmä kuin esim. lihaskasvuun.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään ensimmäinen aerobinen suorite viikkokausiin. Kyse ei ollut sen kummemmasta kuin n. 10 km pyöräilystä, mutta teki silti gutaa keuhkoille; ihminen on todellakin luotu liikkumaan. Vammaiset polvi ja nivunen olivat hieman ihmeissään, polvea varten kävin ostamassa lämmittävän tuen, nivunen voi puolestani vaikka haistaa paskan. Huomenna fillari huoltoon, ja sen jälkeen talvipyöräilykausi alkakoon.
KGrilli

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SikaMika kirjoitti:Tänään ensimmäinen aerobinen suorite viikkokausiin. Kyse ei ollut sen kummemmasta kuin n. 10 km pyöräilystä, mutta teki silti gutaa keuhkoille; ihminen on todellakin luotu liikkumaan. Vammaiset polvi ja nivunen olivat hieman ihmeissään, polvea varten kävin ostamassa lämmittävän tuen, nivunen voi puolestani vaikka haistaa paskan. Huomenna fillari huoltoon, ja sen jälkeen talvipyöräilykausi alkakoon.
laitatko nastarenkaat vai millä ratkaisulla jatkat seasonia?
Vastaa Viestiin