Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18498
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Herra Manala kirjoitti:
Niba kirjoitti:Ole hyvä aloita pyöräily, vaikka en henkilökohtaista liikkumattomuuden historiaasi tunnekaan niin tarkasti että voisin siitä enempää kirjoittaa!
Et tosiaankaan. Olen kyllä pyöräillyt jo pitkään. Suosittelen sinullekin. Pyörä ei kuitenkaan korvaa kuntopyörää, arvon paviaani. Ja jos sulla ei ole fiksumpia pointtereita antaa kuntopyöristä, kuin että pihalla voi ajaa oikealla pyörällä, niin ole hyvä ja mene pihalle runkkaamaan sitä pallogrilliäsi tästä ketjusta.
Kyl sä oot sitten urhea kun oikein jaksat pyöräillä! WAU!
Etkä ihan ole koomassakaan kun jaksat tänne kirjoitella! :lol:
Pyyhin Netikettiin..
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Säääääählyä pelattu. Tein yhden maalinkin alkupuolella, jee, mutta loppupuolella pelisilmää alkoi jotenkin hämärtää ja rupesin hutiloimaan.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tää viikko on mennyt ihan nuokkuessa, ei ole jaksanut eikä huvittänut tehdä juuri mitään. Viikon saldoksi jäi ~60km pyöräilyä, mikä on kovin vähän. *haukotus*
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Juoksua, 14 kilometriä aikaan 1h 17 min, paperitehtaan tuoksuissa.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Pitäis ostaa uus kuntopyörä vihdoin vanhan paskaksipoljetun tilalle. Oisko kellään pointtereita laadukkaaseen polkulaitteeseen noin 200 euron hintaluokassa?
Voisit tietty kokeilla, ainakin ajatustasolla, myös semmoista orbitrek-tyylistä sauvastepperivempelettä, tai miksi niitä nyt kutsutaan. Liike on soljuvampaa ja myös ylävartalo tekee töitä. Kuulostaa kyllä Ostoa-TV -kamalta, mutta kun noita kerran on kuntosaleillakin niin tuskin ne ihan turhia vehkeitä ovat. Näin semmoisen Prismassa, tosin sen käsisauvat oli kiinnitetty muttereilla jotka pitkässä käytössä löystyvät ja alkavat klappaamaan. Kannattaa noissa tarkastaa ne liikkuvat osat ja niiden toteutus.

Itselläni on kokoontaittuva kuntopyörä joka vie vain vähän tilaa kasassa. Ostin Jyskistä, mutta nyt samanlaisia saa myös Prismasta. Pyöränä se ei ole kovin ihmeellinen, mutta kasaantaittuvuus on aina plussaa. Talvella oli hyvä polkea telkkaria katsellessa, silloin kun ulkona oli niin kurainen ilma ettei oikein ilennyt lenkkeillä.

Vaan tänään voisin rullata tuon minun kuntopyöräni olohuoneesta varastoon kesäteloille.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tommonen hölkkälenkki, 40 minsaa. Mukana myös pölkky- ja nojapuunostoja sekä kävelyä. Aika hikistä hommaa näin kostealla ilmalla, mutta tulipahan päivän liiqnta-annos hankittua.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aamu-uinti 2 kilsaa. Tulin paikalle vähän tavallista aikaisemmin, ja oli tavallista rauhallisempaa, sai uida ihan omaan tahtiin. Rentoa.

Myös jotain hämmästyttävää tapahtui: olin unohtanut uikkarini uimahalliin viime keskiviikkona, ja löysin ne löytötavaralaarista. :shock: :shock: :shock:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 21651
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Parin kuukauden tauon jälkeen salille. Ihan varovasti vetelin, mutta silti meinasi puhti loppua.Katsotaan liikkuuko kädet huomenna.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Aamupäivästä tunti salilla ja iltapäivällä 4 kilsaa hölkäten lenkkipolulla. Tarkoituksena oli pinkoa pidempään, mutta aamun treenit veivät jaloista voimat ja sain jonkun kumman astmakohtauksen tyylisen keuhkoputkionkelman, joka pakotti lopettamaan vähän aikaisemmin. Kävelin sitten lisäksi.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Lucas Jackson

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Tässä on nyt ollut Suunto T3 käytössä noin puolisen vuotta. Ensi alkuun se tuntui enemmänkin sellaiselta brassailuvehkeeltä. Vähän niin kuin Mr. Beanilla olisi uusi kello jota iloisesti vilauttelisi kanssaihmisilleen. Mutta nyt siitä alkaa olla ihan iloakin. Tulee jopa seurattua sykettä kesken suoritusten. Esimerkiksi niin, että lämmittelyssä ei paukauta heti tappiin, vaan pitää sykkeen sopivalla alueella. Samalla sykehistorian perusteella on helppoa ja mielekästä rakentaa erilaisia viikkorytmejä liikkumiseen akselilla peruskunto - tehoharjoittelu. Vielä kun saisi hankittua sen PC Podin.

Mutta siis yksi hämmästyksen aihekin on. Laskennallisestihan minun maksimisykkeeni pitäisi olla aika lailla tasan 180. Nyt on kuitenkin niin, että käytännössä se paukuttaa säännöllisesti maksimissaan 190 ja on kertaalleen alkutalvesta käynyt yli kahdensadan. Mistä tuollainen huippu kertoo? Onko tuollainen huippu jo vaarallista ja pitäisikö pahimpia huippuja yrittää tasoittaa? You know, I ain’t getting any younger!! Eli pitäisikö tässä yrittää yrittää ottaa vähän iisimmin?

Pari linkkiä:
http://www.kumivene.org/pub/sykerajat.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_rate
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Saliähellystä. Tänään meni aika nihkeesti, ei vaan riittäny ruikset rantehissa. On tainnut tulla revittyä vähän liikaa (no älä?). Vois olla muutaman välipäivän paikka.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

NegaDuck kirjoitti:ruikset
RUKIIT!!! :D

Yhteensä tunti juoksua + lihaskuntoa urheilupuistossa. Loppuverryttelynä puolen tunnin uintikeikka, joka oli kyllä taas lähinnä pelkkää pluttausta ja sukellusharjoitusta, ei mitään treeniuintia. En oikeastaan edes osaa uida kovinkaan hyvin.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Xiberia kirjoitti:RUKIIT!!! :D
Jes! Vihdoin itsetarkoituksellinen kielellä pelleilyni meni perille! :ohyeah: Voisin myös piruilla käyttämällä sanoja Tuomaksensilta, variilla (varis), kirveksellä, ilveellä (ilves) ja nii eespäin, mutta joltain vois napsahtaa hermo semmoisesta.

Mut eniveis, mitä urheiluun tulee, pidänkin tänään välipäivän, tuohon aiempaan viestiini viitaten. Sen sijaan vain kävelen töihin, että saisin kuitenkin ainakin hieman liikuntaa (normaalisti on mennyt autolla, sillä uimahalli on sen verran kaukana).
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

12km pyöräilyä ja tunti sählyä. Viikon ekat urheilut, tiukkaa teki. Jos tarkkoja ollaan, niin kyseessä oli eka kerta kun poistuin tällä viikolla kämpiltäni... :roll:

Selkä kiukuttelee taas. Jollei mene venyttelyllä paremmaksi, on aika hyvä aika tilata aika aika velikullalle kiropraktikolle.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Roudasin qntopyöräni vihdoin kellarivarastoon kesäteloille. Tarvin sitä sitten taas talvella, kun räntää sataa vaakasuoraan eikä oikein nappaa lähteä ulos hölkkäämään, telkun ääressä on lokoisaa sotkea.
Xiberia kirjoitti:RUKIIT!!! :D
Miksi sitten sanotaan hauikset eikä hauiit, tai peräti haukiit? Kuka sen on päättänyt?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NegaDuck kirjoitti:Kuka sen on päättänyt?
Minä. Muuta kysyttävää?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Sählyä pelattu. En tehnyt maaleja, mutta puolustus meni ihan kohtalaisesti. Sain myös pyrähdeltyä aika tarmokkaasti.
Bliss kirjoitti:Mahdollisesti et juo tarpeeksi? Uuvahtanut olo ja päänsärky ovat merkkejä myös nestehukasta.
Tästä on varmaankin kyse, pikemminkin kuin uintitekniikasta, sillä nyt sählyn jälkeenkin on jysäri. Kyse on joko nestehukasta tai hiilarien puutteesta. Pitää muistaa juoda kunnolla vettä ennen urheilua, vaikka olisi miten kusihätä.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

15km pyöräilyä, kotimatka melkoisessa vastatuulessa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Oisin menny testaan Balletonen, jossa yhdistyy baletti, pilates ja venyttely, mutta se onkin nyt vaihdettu Stretch&Relaxiin. =/ Toisaalta, onhan sekin varsin miellyttävä etenkin näin duuniviikon päätteeks. Tsekataan Balletone maanantaina sit (jos ollaan toivuttu...).

Noin muuten on menty normilinjalla pääosin lemppareiden (BodyPump, Step ja Core) parissa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kävelin kauppaan ja takas kauppakassin kanssa, matkaa yhteensä n. 1,2km. Tuntui siltä, että matkaa olis ollut 12km.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:Sählyä pelattu. En tehnyt maaleja, mutta puolustus meni ihan kohtalaisesti. Sain myös pyrähdeltyä aika tarmokkaasti.
Bliss kirjoitti:Mahdollisesti et juo tarpeeksi? Uuvahtanut olo ja päänsärky ovat merkkejä myös nestehukasta.
Tästä on varmaankin kyse, pikemminkin kuin uintitekniikasta, sillä nyt sählyn jälkeenkin on jysäri. Kyse on joko nestehukasta tai hiilarien puutteesta. Pitää muistaa juoda kunnolla vettä ennen urheilua, vaikka olisi miten kusihätä.
Tai hörpi kesken suorituksen pikkuhiljaa. Gatorade- juomat on hyviä, maistuukin jollekin.
The great club outshines the individual, always and forever.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jalat on hieman väsyneet, tiedä sitten johtuuko se äskeisestä 42km pyöräilystä ja tunnin fudiksesta.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Eilen vajaan tunnin hölkkälenkki + pikainen lihaskuntotreeni kaupan päälle. Punnerruksia, vatsoja ja sen sellaista.
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Tunti ja vartti juoksua, vähän alle 14 kilsaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

En sit vaihtanukaan tallia.
Meinas päästä ihqparq ku aattelin et ois viimenen sunnuntaiaamun step+core, joten ostin lisää aikaa.

Eniveis, kenelläkään mielipiteitä/kokemuksia (Treen) GoGo:sta?
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin