Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10970
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

SikaMika kirjoitti:<3 = persiö
Olisit toki muotoillut kysymyksen ymmärrettävään muotoon, luulin että pitäydyit tietämättömyyden takana.

Ilmeisesti kyse oli kuitenkin mielenkiinnosta termiä "ultrapitkä" kohtaan?
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

McJanne kirjoitti:
Olisit toki muotoillut kysymyksen ymmärrettävään muotoon, luulin että pitäydyit tietämättömyyden takana.
Joko ymmärrät:
SikaMika kirjoitti:
Kilpailevana McMetodina tuntuu olevan samoilla pikkupainoilla hinkkaaminen vuodesta toiseen. Kiinnostaisi kuulla, mikä moisessa on tavoitteena?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10970
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

SikaMika kirjoitti:Kilpailevana McMetodina tuntuu olevan samoilla pikkupainoilla hinkkaaminen vuodesta toiseen. Kiinnostaisi kuulla, mikä moisessa on tavoitteena?
Silmämääräisesti arvioiden sanoisin että kyseessä on hyökkäävään sävyyn kirjoitettu provokaatio jonka tarkoituksena on joko halventaa eriävää mielipidettä tai vaihtoehtoisesti lyödä osoitteleva leima jonkin tietyn mielipidesuunnan edustajaksi (ellei perustajaksi).

Lyhyesti siis:
Minimitavoite = provosoida
Optimitavoite = ärsyttää
Maksimitavoite = saada tunnepitoista tekstiä sisältävä vastine, johon ja josta voi jatkaa verbaaliakrobation keinoin hyvin alkanutta palstapippelin vertailua.

Pidätän puheoikeuden edelliseen lausumaan täydentävien selvitysten saavuttua tietooni.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

McJanne kirjoitti:
Silmämääräisesti arvioiden sanoisin että kyseessä on hyökkäävään sävyyn kirjoitettu provokaatio
No tämähän oli selvää heti kättelyssä. Ilman substanssia provokaatio jää kuitenkin pelkäksi suunpieksennäksi, ultimaattisesti hienointa on opponentin ärsytyksen lisäksi hakata tämä maanrakoon asiakontekstissa. Tilanne on vieläkin 1-0 mun edukseni.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10970
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

SikaMika kirjoitti:Tilanne on vieläkin 1-0 mun edukseni.
Ahaa, missä pelataan, koitan ehtiä (ja etsiä) paikan. Totuuden vieressä vai syrjemmässä?

Kuka on tuomari?

Mitä pelataan?

Oliko tämä niitä samoja mitä oli tarhassa? Paras seitsemästä -menetelmällä kisamatkalle Tukholmaan?

Pidä tulta yllä, palokunta on tulossa!
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Hei, pois urheiluketjusta tappelemasta!

Tai oikeastaan... 50 euroa SikaMikan hyväksi! :D
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

McJanne kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Tilanne on vieläkin 1-0 mun edukseni.
Ahaa, missä pelataan
2-0.
Xiberia kirjoitti:
50 euroa SikaMikan hyväksi! :D
3-0.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

You both know the rules (no rules) - FIGHT!
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Bliss kirjoitti:FIGHT!
Taistelin ilman minkäänlaisia sääntöjä kilsan uimahallissa. Oli aika vähän kortilla, ja kun muutenkin on tarkoitus pitää väliviikkoo ja silleen...

Taas kävi niin että pääsin tänään ilmaiseksi uimaan. Alkaa tuntua enemmän säännöltä kuin poikkeukselta. Luulin aiemmin että kortinlukijalaite oli rikki, mutta tämä tuntuu tapahtuvan aina keskiviikkoisin. Mitähän toi meinaa? No, oli miten oli, jepujee. Säästin huimat neljä euroa. :ohyeah:
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10970
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Pankaas nyt vielä lisee ropoja niin Potsy voi ostaa pari puskaterapeutin lausuntoa lisää!

*laittaa 10€ hattuun ja hatun kiertämään*
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

McJanne kirjoitti:Sinänsä tuo "oma paino penkistä" on varmaan oiva mittari, mutta täysjärkisen säännölliseen treeniohjelmaan moinen revittely ei sovi (ylipainosen porsaan katkeraa tilitystä ehkä).
Vaikuttais puoliholtittomalta traumaperäiseltä louskutukselta.

Penkkipainotteisesta ajattelusta käytännöllisyyteen ja toiminnallisuuteen. Perusvoimaliikkeistä kyykky ja maastoveto mittaavat huomattavasti paremmin yleisvoimaa. Oiva muistisääntö näille kolmelle voimannostoliikkeelle on, että tulisi nostaa kyykystä ja maasta kaksi kertaa sama malmi kuin penkistä. Sitten on vielä ehkä paras yleisliike eli rinnalleveto - se voisi toimia penkin kanssa samalla indeksillä. Näissä liikkeissä keskikehon lihaksisto oltava kunnossa.

Jannelle tiedoksi, että korkea maksimi ei poissulje suurien toistomäärien mahdollisuutta. Vaikka tietenkin isompi lihas kerää enempi maitohappoa eli hyytyy nopeammin, niin lihaksen koko ei ole sama kuin maksimivoima, ja lihaskestävyyttä voi reenata maksimivoiman ohella.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

12km pyöräilyä ja selkähartia-treeni. Ekat mavet siis reiluun pariin kuukauteen, kyllä teki alaselälle hyvää. Sellaista sopivaa voimanopeustyyppistä kiskomista, pienillä painoilla (2xNegaduckin paino :P) 8-10 toiston sarjaa.

Pidän yleensä kesällä lomaa treenaamisesta. Tänä vuonna kuitenkin pidin kesän mittaisen treenitauon jo loppukeväästä, joten olkoon se sitten se kesätauko. Heinäkuun loppuun asti nopeustreeniä pienemmillä painoilla, sitten taas voimailua täydellä volyymillä. Jalkoja en tee ennen elokuuta ollenkaan, pyöräily on kinttujen ykköslaji sinne saakka.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Pyöräilin 20km. Oikeasti vihaan pyöräilyä, mutta vielä enemmän vihaan kesäisiä ruuhkametroja!
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Juoksulenkki, 11,3 kilometriä ja minuutin yli tunti.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10970
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Pyry-Matias kirjoitti:Jannelle tiedoksi, että korkea maksimi ei poissulje suurien toistomäärien mahdollisuutta.
Kaverille-jonka-nimeä-en-pysty-muistamaan tiedoksi että olen sitkeästi samoilla linjoilla kun Sika ja tarkoitukseni oli ainoastaan osoittaa, ettei tissipenkin maksimeilla leuhuuttavia juuri kannata noteerata sikäli kun keskittyy oman treeninsä järkevyyden miettimiseen.

Ylipainoisena porsaana minulla ei ole juuri muuta leuhuuttamisen aihetta kun tissipenkin maksimit ja ultrapitkien pyramiidien toistomäärät. (Tähän ei tällä kertaa liittynyt Winclub/capita).
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Pyry-Matias kirjoitti:Oiva muistisääntö näille kolmelle voimannostoliikkeelle on, että tulisi nostaa kyykystä ja maasta kaksi kertaa sama malmi kuin penkistä.
Toi taitaa itse asiassa toteutua mulla käytännössä. Tosin kyykyn ja maastavedon sijaan käytössä on jalkaprässi ja alatalja. Pelottaa liikaa horjahtelut, kaatumiset ja punttien tiputtelut. Voitte toki luennoida siitä miten tärkeät pienet liikkeitä tasapainottavat tukilihakset eivät näin tehdessä kehity riittävästi.

Yksi turvallinen välivaihe jalkaprässin ja kyykkyjen välillä voisi tietty olla kyykyt kiskotangolla.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NegaDuck kirjoitti:Yksi turvallinen välivaihe jalkaprässin ja kyykkyjen välillä voisi tietty olla kyykyt kiskotangolla.
Välivaiheet ovat fiksuja kyllä. Mutta tähtää liikkeissä toiminnallisuuteen, jotta niistä saatava hyöty ei rajoitu saliuskottavuuteen, vaan siirtyy arkielämään tai erityyppisiin urheilusuorituksiin. Toki jos haluat kehoon mallia lihasten muodossa, niin kaikennäköiset taljat sun muut palvelevat tätä hyvin.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Pyry-Matias kirjoitti:Mutta tähtää liikkeissä toiminnallisuuteen, jotta niistä saatava hyöty ei rajoitu saliuskottavuuteen
Ajattelin josko ryhtyisi vaikka hapkidoa harrastamaan. Siinä tulee sitä toiminnallisuutta sitten. Ja kyllähän jo nyt kauppakassi nousee helpommin kuin ennen. :)
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Oiva muistisääntö näille kolmelle voimannostoliikkeelle on, että tulisi nostaa kyykystä ja maasta kaksi kertaa sama malmi kuin penkistä.
Toi taitaa itse asiassa toteutua mulla käytännössä. Tosin kyykyn ja maastavedon sijaan käytössä on jalkaprässi ja alatalja.
No tuota. Itse uskoisin runttaavani jalkaprässissä ykkösen noin 2,5-3 kertaa isommilla painoilla kuin millä teen kyykkymaksimin (en kokeillut vuosiin, mutta jo aikoinaan nousi n. tuon verran). Eli siis prässissä menee 5-6 kertaa oma paino, joten nuo kaksi liikettä eivät ole verrattavissa toisiinsa, sori.
Taljassa puolestaan nostettava/vedettävä taakka on pakan_paino/vetopyörien_lukumäärä, joten ei alataljalla tehtyjä rautoja voi laskea yksi yhteen tangolla+painoilla tehdyn maven kanssa, sori.
NegaDuck kirjoitti:Pelottaa liikaa horjahtelut, kaatumiset ja punttien tiputtelut. Voitte toki luennoida siitä miten tärkeät pienet liikkeitä tasapainottavat tukilihakset eivät näin tehdessä kehity riittävästi.
Painottaisin, etteivät tärkeät pienet liikkeitä tasapainottavat tukilihakset noin tehdessä kehity riittävästi. Turhaan pelkäät, teet aluksi vaikka pelkällä tangolla ja siitä sitten lisäät painoja kun siltä tuntuu. Ne pienet mystiset tukilihakset kehittyy siinä harjoitellessa ihan samaan tahtiin kuin ne isommatkin lihakset.
NegaDuck kirjoitti: Yksi turvallinen välivaihe jalkaprässin ja kyykkyjen välillä voisi tietty olla kyykyt kiskotangolla.
Kannattaa kokeilla, saatpahan ainakin tuntumaa siihen miltä homma tuntuu. Siitä on sitten (ainakin henkisesti) helpompi siirtyä oikean kyykyn pariin.

Ja sen lisäksi fillaroin 8-9km.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jawohl, SikaMika.

Sählyä pelattu tänä aamuna. Eilisillan peleistä olivat jalat vielä vähän tönkkönä, joten meininki oli kaikkien puolesta vähän väsynyttä (melkein kaikki olivat olleet eilisessä pelissä). Emme edes laskeneet pisteitä, maalia tuli molemminpuolisesti tasaisehkoon tahtiin.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Rulliskausi korkattu. Olinko eka?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Joo-o. Tänään 15km pyöräilyä töihin, 17 tuntia tallustelua ja kanniskelua ja sitten taas 15km pyöräilyä kotiin. Pitäisi venytellä jalat, mutta en yksikertaisesti jaksa... :roll:
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

14 kilsan juoksulenkki.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Eilen 15km pyöräilyä. Tästä tuli tällainen työpainotteinen väliviikko, kilsat jäi alle sataan.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Pyry-Matias kirjoitti:Rulliskausi korkattu. Olinko eka?
Et.
Xib 10.5.2008 kirjoitti: 7 kilometrin aamulenkki rullaluistellen. Ensimmäistä kertaa luistimilla tämän vuoden puolella, tuntui kintuissa!
:D
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Vastaa Viestiin