Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Elppis kirjoitti:oma fiiliksen mukaan harjoitat.
En tykkää kyseealaistaa muiden sanomisia, mutta toi laini on huono kaikkeen treenaamiseen liittyvään.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

... mutta otan neuvoistanne vaarin joka tapauksessa, kiitos. Taisin tosiaan aloittaa turhan rajusti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:Tee niin kuin tykkäät
Enkä tee. Koskapa löysin tänään äitini varastosta muinaisuudessa ostamani erittäin pätevän jalkojen sivuttaisvenyttelylaitteen (suunnilleen allaolevan kaltainen, mutta jonkun suomalaisen itse tekemä, tosi kestävä), alan jälleen venytellä iltaisin kotonani, enkä salilla melko pian treenin jälkeen palautusjuomaa juodessani. Säästyypähän saliaikaa, enkä jaksa kuljettaa tuota laitetta salillekaan.

Kuva

Kuten aikoinaankin, venyttelen isometrisesti suunnilleen näiden ohjeiden mukaan.

Tulipahan myös mieleeni että haluan kotiini riippumisrekin leukojen vetoa varten. Kiinnitän eteiseen, nyt vaan teetättämään sopivaa tankosysteemiä jossain (tai löytyisköhän tällaisia jostain valmiina?) ja etsimään iskuporakonetta. Veikkaan että asuntoni arvo nousee 10% tämän muutoksen myötä. Ovenkarmeihin ruuvattavat leuanvetotangot ovat valitettavasti poissa laskuista, ei löydy kämpästä sopivaa kohtaa sellaiselle.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 23.08.2008 20:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Kuva
Au. Huomasin kyllä sillä hapkidotunnilla että meitsi ei oikein taivu eikä veny sieltä taka- ja sisäreisistä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:Au.
Ei mikään au. Tuo on tosi pätevä laite koska se ei rasita ollenkaan polvia kun venyttelee sisäreisiä, ja sillä on myös erittäin helppo venytellä sisäreisiä ja samalla myös takareisiä lähellä maksimia, samalla rentoutuen vaikka telkkarin ääressä. Sopii toki myös masokisteille.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

milli kirjoitti:Keskiviikkona uin 2 km 55 minuutissa
Samikset tänään. Altaassa oli mukavan vähän väkeä kun useimmat olivat katsomassa keihäsfinaalia. Meinasi välillä mennä kilpailuksi yhden toisen uimarin kanssa, huomattiin varmasti molemmat että kumpikin lisäsi vauhtia jos meinasi jäädä jälkeen toisen vauhdista. Plääh.

Tuon kunniaksi tänään ensimmäiset iltavenyttelyt. Saa suorittaa, nyt.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 23.08.2008 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Ei mikään au.
Todellakin au, sillä meikäläiselle jopa selkä suorana istuminen lattialla polvet suorana on au. Yritin joskus villeinä opiskelijavuosinani uimaan mennessäni venytellä takareisiäni piiiiitkään ja hitaasti ja hartaasti, enkä sillonkaan päässyt puusta pitkään.

Tommonen laite vois kyllä ehkä auttaa, sillä silloin sitä todellakin voisi yrittää venyä vaikka puoli tuntia putkeen telkun äärellä. Ehkä sillä tavalla pääsisinkin johonkin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No jos se mitään lohduttaa, olen itsekin luonnostani todella kankea, mutta uuttera ja oikeaoppinen venyttely on kyllä vienyt pitkälle.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No kyl se lohduttaa. Mietinpä miten itse voisin satsata venymisiini, ja millaisia skillejä se onnistuessaan unlockaa. Hapkidossa (jota edelleen koeajan harrastuksena - voi olla että mulla on jo liikaa muita juttuja) vois ainakin potkia korkeammalle.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No kyllä esim. takareisien kireys voi käsittääkseni vääntää alaselkää mutkalle tms. eivätkä hieman vetreämmät lihakset myöskään venähdä tai revähdä yhtä helposti, joten on se muutenkin hyväksi. Eikö sulla sitten muuten kuulunut ohjelmaan ollenkaan venyttelyä, vaikka harrastat paljon eri lajeja?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eilen powerii eli pumppia ja hyvät venyttelyt vuoden 2001 Cosmopolitania lukien. Tuolloin jopa tilasin ko. lehteä :P Olin vähän kade kun yks semmonen ei kovin iso mimmi veti aivan himoisoilla painoilla. Ei kyllä ihan puhtaita liikkeitä tai 90 asteen kulmia, mutta silti. Eikä ne sen lihakset näyttäny ees kovinkaan isoilta. Mietin, et sillä voi olla taustalla joku tietty laji. Melkein teki mieli kysyä. Tai sit se vaan halus rehvastella tai alotti aivan liian isoilla painoilla eikä pysty seuraavaan 10 päivään edes liikkumaan ;-) Ohjaajakin kommentoi painojen kokoa.

Tänään ois oikeestaan tehny mieli uimaan palauttavasti mutta ei ehdi kun täytyy mennä synttäreille.
Prepare for the worstest.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Frederik Krueger kirjoitti:No kyllä esim. takareisien kireys voi käsittääkseni vääntää alaselkää mutkalle tms. eivätkä hieman vetreämmät lihakset myöskään venähdä tai revähdä yhtä helposti, joten on se muutenkin hyväksi. Eikö sulla sitten muuten kuulunut ohjelmaan ollenkaan venyttelyä, vaikka harrastat paljon eri lajeja?
Fyssarin mukaan takareisien kireys on melkein kaiken pahan alku ja juuri. Muuttaa helposti askellusta, minkä seurauksena voi olla jumittuvan alaselän lisäksi polvikipuja ym. kivaa.
Don't Panic!
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ No huh. Pitää kai sit ottaa varteen ja huolehtia venyttelemisistä. Ei, mulla ei oo yleensä ollut paljoakaan venyttelyä ohjelmassa, toisaalta ei ole kyllä olokaan tuntunut kovin jäykältä. Paitsi silloin kun yritän saada sormet varpaisiin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nykyihmisellä on joo se ongelma että istumme suurimman osan aikaa tuolilla tai sohvalla siinä missä luonnonkansat istuvat maassa jalat suorina, ristissä yms. jolloin jalat saavat automaattisesti venyttelyä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:Vaan kauanko sitten kannattaa levätä, suositteletko hierontaa / venyttelyjä, onko mitään muuta mitä voisi tehdä parantumisen edistämiseksi?
Lepää pari viikkoa ja syö tulehduskipulääkekuuri. Lisää sen jälkeen treeniohjelmaasi ranteet jollet niitä vielä treenaa.


Eilen 40km pyörällä kotoa poispäin ja tänään takaisin.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Eilen n. kuuden tunnin erähenkinen kisa johon kului aikaa n. 6 h 5 min.

Koko ajan kävellen tai juosten liikuttiin kavellen tehtävärasteilta seuraavalle.

Koskenlasku kumiveneellä.
Kirveenheittoa.
Jousiammuntaa 2 * 5 laukausta.
Puhallusputkiammuntaa 2* 5 laukausta. Saattaisi tehdä kipeää jos nahkaan uppoaisi puhallusputken nuoli joka upposi tauluunkin aika syvälle n. 3 metristä ammuttuna.
Curling-rastikin sattui matkan varrelle. Pelattiin 7:n hengen joukkueella siten että jokainen sai liu'uttaa kiven jäätä pitkin.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:Pitää kai sit ottaa varteen ja huolehtia venyttelemisistä.
Mene hyvälle urheiluhierojalle ja hierotuta ne reitesi auki.

Itse en kyennyt vuosiin juurikaan venyttelemään reiden lähentäjiä koska siitä aiheutunut kipu oli sietämätön. Kykenemättömyys venyttelelyyn luonnollisesti aiheutti noidankehän joka vain pahensi jumia. Hierojareissun jälkeen tilanne on parantunut, kun lihaksen verenkierto on normalisoitunut ja kuona-aineet lähteneen huit vittuun. Suosittelen.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Uhmasin fysiikan lakeja ja kävin 10 kilometrin juoksulenkin täydellä mahalla ja kipeällä jalkapöydällä. Ehkä pitäisi kerrata standard operating procedure.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Ajoin viikonloppuna n. 2 tuntia vesijettiä. Olo on kuin olisi jäänyt junan alle, mulla on varmaan huono kunto tai jotain.
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rauta kolisi, minä en. Mind over matter.

Olen mainosten uhri joten pitkästä aikaa päätin siirtää loppuvenyttelyt illalle telkkarin ääreen. Epätavalliseen tapaan löin ja potkin hiekkasäkkiä punttitreenin lämmittelyksi, ei ole sitäkään tullut tehtyä vähään aikaan. Meinasin innostua liikaa ja vetää itseni piippuun jo alkulämmittelyssä.

Näillä jatketaan, seuraavaksi kaksi lepopäivää. Säästääkseni 100€ kurssimaksuista jatkan vasta ensi viikolla krav magaa (syyskausi alkaa silloin), joista sitten täyttyykin tiistai- ja torstai-illat. Ja nyt tuli paritanssikerholta ilmoitus että puoli-ilmaiset kurssit alkavat taas (ti + pe), mutta ei taida päivät riittää ei. :( Haluan viikkoon lisää päiviä!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Doesn't matter over mind = ei väliä jos menee yli hilseen.

Päätin jo etukäteen antavani tässä vaiheessa parin päivän levon jaloille. Olivat tänään itsekin sitä mieltä, että olisi syytäkin. Poljin tänään viikonlopun reippailujen kyytipojaksi n. 35km ja kävin lisäksi vetämässä ekat jalkatreenit lähes viiteen kuukauteen, tosin pikkupikkupainoilla kuten kaikki muutkin saliharjoitteet viimeisen viikon ajan. Muutaman kilsan fillarointi salilta kotiin oli jo melko kankeaa!

Jalkojen kuntoutuksen ajan voinkin vaikka särpiä Valion marjakeittoja, joihin hurahdin viime viikolla. Litran koe-erä oli niin lupauksia herättävä, että ostin tänään samantien kaikki eri maut kaupasta kuljeksimasta. Kaloreita löytyy 8-9/100gr, joten kyseessä on aika jees välipala paskamahaa välttelevälle herkkusuulle!
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

SikaMika kirjoitti:Kaloreita löytyy 8-9/100gr, joten kyseessä on aika jees välipala paskamahaa välttelevälle herkkusuulle!
Ah aspartaamia! :)
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Ekat hiet masuoperaation jälkeen, poljin meneen 5-6 kilsaa p-haaga-pirkkola-maunula-metsälä-p-haaga-reitillä. Aluksi sujui kun tajus mennä rauhallisesti, mutta puol välissä sit kosahti armotta ja loppu kolmannes mentiin hiljalleen.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

aimohaiku kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Kaloreita löytyy 8-9/100gr, joten kyseessä on aika jees välipala paskamahaa välttelevälle herkkusuulle!
Ah aspartaamia! :)
No joo. Ilmaisia lounaita/välipaloja ei näemmä ole olemassa!
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Että kun ei osaa pitkän tauon jälkeen alottaa koskaan hellästi tuota punttausta. Sitten on monta päivää kipiänä ja koko homma taas pelkästään vituttaa.
Vastaa Viestiin