Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Vihtahousu kirjoitti: poljin meneen 5-6 kilsaa p-haaga-pirkkola-maunula-metsälä-p-haaga-reitillä.
Sotkin melkein saman lenkin palautuksena, puol kilsaa vähensin matkaa, mutta tempo pysyi parempana.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10880
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Lisätty aamulenkin kaveriksi kevyehkö aamusali. Jostain syystä perkeleellisen pirteä olo ollut koko päivän, vaikka kuvittelin pidemmän päälle olevani kun nukkuneen rukous. Lupaavaa.

Vielä toiset pari viikkoa lisää niin saa iltasalia raivattua pölöhökuulan ja vesomisen eikun siis salibandyn tieltä.

Päiviä voisi olla enemmänkin viikossa ja illan tunnit vois hyvin kestää puolet pidempään...
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

McJanne kirjoitti:Jostain syystä perkeleellisen pirteä olo ollut koko päivän
Hmmmzzzz. Aiemmin tuskailit miten inhaa on pakottaa itsensä syömään aamiaista. Vieläkö yrität sitä vai palasitko vanhalle linjalle? Vai olisiko ruoka-aikojen shufflaamisella jopa ollut vaikutusta vireystilaan? Kerro.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10880
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NegaDuck kirjoitti:Hmmmzzzz. Aiemmin tuskailit miten inhaa on pakottaa itsensä syömään aamiaista. Vieläkö yrität sitä vai palasitko vanhalle linjalle? Vai olisiko ruoka-aikojen shufflaamisella jopa ollut vaikutusta vireystilaan? Kerro.
Aamupakotuksella jatketaan. Ja mun aamu on oikeesti aamu sit.

Klo 4:00
Aamulla heti kun kyrpä on riipuksissa ja 15-30min aamujumppakävelyhölkkäjuoksu suoritettu, pikkupikkupuuro truutalla alas kurkusta ja vauhdilla auton rattiin.
Klo 4:30
~1h ajamista -> sali+sauna. Ja ei itketä, salilla ei aina vedetä hampaat irvessä vaan vähintään puolet kuntomunamankelia/hiihtolaitetta/soutulaitetta.
Klo 6:30
Siitä työmaalle ja <45min ^treenin jälkeen tonnikala+raejuusto (="iso aamupala").
Klo 11-12
+-Puoliltapäivin toinen satsi tuna-raejuustoa tai "oikeaa ruokaa" jos ehtii juoksemiselta käydä missään, vähintään kerran viikossa 300g++ härkäpihvi chilimajoneesilla ja "terveellisillä" lohkopotuilla.
Klo 16-17
Työpäivän päälle salille/futikseen/sählyyn/uimaan/juoksemaan, bruukkaavat olemaan rasitusluokkaa brutaali (=seuraavan aamun sali on löysäilyä) tahi löysä (=jes, arvasit varmaan miten salilla).
Klo 17-18
On jo kulunut vähintään vartti ruokasalaatin (kana/tonnikala) imaisusta ja matkalla kotiin Opelilla, mikä kiiltää kun pässin kopes maaliskuun aamuna.
Klo 18:00 ->
Kotiorjana erilaisissa fyysisistä työtä vaativissa askareissa
Klo 22:00
Mehuiltapala, mulukunhuuhtelu, satunnaisesti mulukun uusintahuuhtelu (*heh*), pallo tyynyyn ja unta samalla rahalla.

Sanoisin että ylläoleva aikataulu on pitänyt keskimäärin pirteämpänä. Oleellisin osa on noi sapuskat, aikaisemmin ilman aamupalaa ja keskiraskaalla päivällisellä on ollut jo ihan rikkipoks -väsy kello 15, mutta kuitenkin pikkusen pirteämpänä taas illasta klo 20->23.

Nykyvireystila (tai sen tuntu) on kiistaton voittaja, vaikka illalla on paskana ja ongelmissa imo. Tutkimus jatkuu vielä kuukauden päivät, varaan puheoikeuden mielipiteen muuttumiselle.

(toimit. huom, ylläoleva pitää paikkansa viikolla, velvit on 24/7 orjailua pääsääntöisesti ja ainut muuttuja mikä ei ole muuttuja on tuo pakkopulla-aamupala)
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Ei minusta kyllä ole mihinkään aamupunttailuihin tai -lenkkeilyihin, on niin paska olo niitä tehdessä. Pikku aamuverryttely kyllä menee että veret lähtevät liikkeelle ja lihakset vetreytyvät, mutta siihen saa jäädä kiitos.

Joo, piti pitää kaksi lepopäivää, mutta päätin sittenkin lähteä tänään heti töiden jälkeen lenkille+mäkinousulle kun tajusin että tämä tulee olemaan vika lenkkeilymahdollisuus pitkään aikaan kun ensi viikosta lähtien pamahtavat melkein kaikki illat muille aktiviteeteille. Huomisen lupaan löysäillä, kunhan jaksaisin vielä tänä iltana venytellä.

Eli lenkkeily mäelle ja 8x mäkinousu. Sinne tuli jossain vaiheessa joku koripalloseura hakemaan kuntoa mäestä. Olin yllättynyt kuinka löysiä löntystelijöitä kyseiset ehkä kaksikymppiset nuorukaiset olivat, jo eka nousu tuntui tekevän heille kovin tiukkaa. Päätinkin vetää kahdeksannen nousuni heille näytöstyyliin intervallina eli sen mikä jaloista lähti, kolmessa osassa (puolen minuutin tauot kahdella tasanteella).

Tuli lenkin jälkeisiä rystyspunnerruksia tehdessä pakostakin mieleeni että oikeastaan mä olen aika vitun kova jätkä. Kovempi kuin Teräsmies, mutta ei kuitenkaan ihan Chuck Norrisin tasoa sentään. Vaatimattomuus kaunistaa vaikka vaikeahan tästä on enää kaunistua.

Reippailun piristys oli vähäisissä ja piukoissa vetimissä mäkinousuja tehnyt timmi ja harvinaisen nätti fitness-pimatsulainen. Taisi itsekin huomata että koko koripalloseuran ja muidenkin silmät tapittivat herkeämättä hänen menoaan. Minä tietysti leikin kuulia, hän oli kuin ilmaa minulle. Suuni oli viivana ja tuimat silmäni katselivat tiukasti lenkkarinkärkiäni.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 26.08.2008 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Reippailun piristys oli vähäisissä ja piukoissa vetimissä mäkinousuja tehnyt timmi ja harvinaisen nätti fitness-pimatsulainen. Minä tietysti leikin kuulia, hän oli kuin ilmaa minulle. Suuni oli viivana ja tuimat silmäni katselivat tiukasti lenkkarinkärkiäni.
Taisit käyttää salaa röntgenkatsettasi, oli kuitenkin teltta kengänkärkien edessä. Öhhöhö, huono.

No ni, melkein menin hapkidoon kaverin kaa, mut päätin et mä lepäilen vielä tänään kun eilenkin vielä vähän flunssatti. Mutta huomenna meen uimaan.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rinnat ja hauikset. Toiminta on surkuhupaisaa, penkillä tangossa puolet kevään maksimipainoista ja kymmenen toiston sarja tekee tiukkaa! Onneksi pystyy ottamaan huumorilla, kun tietää homman futaavan heti kun hermotus on taas kuosissa. Tavoitteena olisi penkata se satamarkkanen vuoden loppuun mennessä, juuri nyt se näyttää etäiseltä!
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

3. "kunnon" venyttely viime kevättalven jälkeen,
Dziisus sentään kun on kankessa kunnossa! :oops:
Nyt pakko ottaa venyttely/jooga min. 2 kertaa viikossa käytännöksi.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kävin uimassa kilsan. En viittinyt vielä niin kauhiasti repiä näin flunssan perään, mut ei se niin kauheelta tuntunut kuin pelkäsin. Itse asiassa tuntuu että olo jopa hieman parani. *koputtaa puuta*
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eilen olkapäät varovasti. Toissapäiväinen käsireeni pitkän tauon jälkeen aiheutti sen, että nyt ei käjet suoristu. On sitä idiootti. Kiva käppäillä ihmisten ilmoilla kun kädet pysyy 90 asteen kulmassa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on? Yhtenä päivänä harjoitellaan pelkät olkapäät? Ovatko seuraavana päivänä vuorossa pohkeet?

Vaikka erilaisia jakosysteemejä onkin, kokonaisvaltaisempia treenejä ja liikkeitä käsittääkseni suositaan senkin takia että ne pistävät (kasvu)hormonierityksenkin ihan erilaiseen tilaan kuin eristetyt osaliikkeet ja -treenit.

Mullahan on edelleen käytössä "aloittelijoiden" tai sitten "tosi edistyneiden ammattilaisten" (riippuen näkökulmasta) koko keho kaksi kertaa viikossa-systeemi käytössä, tosin eri liikkeillä ja painotuksilla noina eri päivinä. Ainakaan eriytytetyistä liikkeistä ei päivän aikana tehdä kuin yhtä variaatiota, eli ei useampia erilaisia liikkeitä päivän aikana esim. pohkeille, hauiksille, olkapäille tms. paitsi jos ne ovat pakosta osana jotain isompaa liikettä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Frederik Krueger kirjoitti:Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on?
Kaksijakoinen, jossa ei kinttuja reenata, menevät vaan tukkoon pallopelejä ajatellen. Käyn keskimäärin 1,5 kertaa viikossa salilla. Toinen reeni koostuu penkistä, pystypunnerruksesta ja takaolkapääliikkeestä + kaksi liikettä vatsoja. Toinen sitten 3-4 selkäliikettä + vatsat. ...niin, en mä käsiäkään reenaa. Mulla on käsissä niin lyhyet välitykset, että lihasta tulee suhteessa liikaa jos niitä reenaan.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on?
Mä ainakin teen aina kaiken kerralla. Ei sekään ole kauhean edistynyttä, mutta tuntuu ihan sopivalta mulle. Jäisi käynti aika lyhyeksi jos keskittyisin vain pariin liikkeeseen, kun ei niitä puolta tuntia jaksaisi kuitenkaan vääntää.
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Frederik Krueger kirjoitti:Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on?
Pari kertaa viikossa koko kroppa miinus jalat, ne on toistaiseksi vaan juoksemista varten. Sama homma giryalla.

Liikkeet pääsääntöisesti "isoja", sarjoja ja toistoja vähän, toistaiseksi.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mikä on tehokkain liike alavatsalle? Ylävatsa, vinot vatsalihakset ja kyljet menee, mut nuo alavatsan lihakset ei saa tarpeeks tekemistä. Sen pitäs olla semmonen mikä ei rasita kamalasti alaselkää.
Edit: Oonkohan mä joskus jo tätä kysynyt? Ei voi muistaa :oops:
Viimeksi muokannut Stinky, 27.08.2008 15:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Pyry-Matias kirjoitti:en mä käsiäkään reenaa. lihasta tulee suhteessa liikaa jos niitä reenaan.
OHHOH!! :shock:
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on? Yhtenä päivänä harjoitellaan pelkät olkapäät? Ovatko seuraavana päivänä vuorossa pohkeet?
Kun on kaks vuotta aikaa edellisistä reeneistä niin en todellakaan alota koko kropalla kerralla. Oisin joutunut ottamaan sairaslomaa. Kolmijakosia reenejä teen sitten kunhan tästä taas tottuu, kaks osa-aluetta kerrallaan.

Koko kropan reenejä en jaksas ikinä tehdä, yli 40 minuuttia on mulle jo aivan liikaa raudan heiluttelua.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10880
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Frederik Krueger kirjoitti:Toistenhan treenejä ei pitäisi arvioida, mutta kuinka monijakoisia punttitreenejä teillä oikein on?
Karkea jako neljään, kädet-jalat-tukilihakset (selkäävatsaa)-fitness.

Samana päivänä korkeintaan kahta lajia kahdella eri sessiolla. Jostain syystä 'bout käsi-käsi-jalka-fitness-käsi-käsi-jalka...n on aiheuttanut vähiten kipujumi-itketystä.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:Koko kropan reenejä en jaksas ikinä tehdä, yli 40 minuuttia on mulle jo aivan liikaa raudan heiluttelua.
40 min onnistuu kunhan ei pidä pitkiä taukoja ja tekee mielellään vaikka vastakkaisia tai ainakin eri lihasryhmiin ottavien liikkeiden sarjoja vuorotellen (esim. penkkipunnerrus + leuanveto, hauisliike + ojentajaliike jne.), ja mahdollisesti karsii pienimpiä liikkeitä pois lihaksille joita käytetään jo jossain isommissa liikkeissä.

Mulla rajoittavana tekijänä on se etten halua raahautua salille kovin monena päivänä. Tuo kaksi päivää viikossa on just sopiva, kolme päivää viikossa olisi ehdoton maksimi vaikka en harrastaisikaan mitään muuta. Ei jaksa raahata treenikamoja, sekoitella palautusjuomia jne. suunnilleen joka päivä... Kokeilin joskus jaettua systeemiä jossa kävin salilla joka toinen päivä. Yhden kesän taisin sitä vetää minkä jälkeen olin korviani myöten täynnä koko punttausta, eikä mitään erityisempää kehitystäkään ollut tapahtunut verrattuna harvempaan harjoitteluun.

Se siitä.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 27.08.2008 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

JonniParvo kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:en mä käsiäkään reenaa. lihasta tulee suhteessa liikaa jos niitä reenaan.
OHHOH!! :shock:
Mulla on lyhyet raajat ja pitkä torso. Esmes vatsalihaksia ja alaselkää on vaikea saada kasvamaan. Miksi tehdä itsestään vielä pellemmän näköinen?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

neljä treeniä viikossa. Karkeasti seuraavasti:

Ma - jalat ja selän voimanopeus
ke - rinnat ja hauikset
pe - selät ja kyykyn voimanopeus
la - olkapäät ja ojentajat, penkin voimanopeus

Lisäksi vatsat 2-3 kertaa viikossa milloin vain ehtii. Päivärytmitys elää muun elämän mukana, esim. jos paljon aerobisia päiviä tiedossa, siirtyy jalkatreeni niiden perään jonka jälkeen lepoa. Jos pitkä viikonloppu huonoa elämää edessä, on treenipäivät n. ma-ti-to-pe. Yhden treenin pituus on 75-90 minuuttia, joten tuota harvemmaksi ei ohjelmaa oikein saa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:Jos pitkä viikonloppu huonoa elämää edessä, on treenipäivät n. ma-ti-to-pe. Yhden treenin pituus on 75-90 minuuttia
:shock:

Onneksi käyn yksinäni salilla, joskus huomasin että serkun samalta salilta bongattuani ajastani kului ainakin puoli tuntia pelkkään paskanpuhumiseen hänen kanssaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

SikaMika kirjoitti:Yhden treenin pituus on 75-90 minuuttia, joten tuota harvemmaksi ei ohjelmaa oikein saa.
Kuulostaa ajallisesti pitkältä. Lasketko reeniin lämmittelyt? Itse en esmes polje, souda tai muutakaan tuontyyppistä lämmittelyä, paitsi lämppärisarjoja ja kevyt venyttely. Mun reeni kestää 30-45min. Vatsat teen limittäin muiden liikkeiden kanssa, jotta kesto tippuu entisestään.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Frederik Krueger kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Jos pitkä viikonloppu huonoa elämää edessä, on treenipäivät n. ma-ti-to-pe. Yhden treenin pituus on 75-90 minuuttia
:shock:

Onneksi käyn yksinäni salilla, joskus huomasin että serkun samalta salilta bongattuani ajastani kului ainakin puoli tuntia pelkkään paskanpuhumiseen hänen kanssaan.
Käyn yksin osaksi samasta syystä, pääosin kuitenkin siksi, ettei mulla ole mitään vakioituja treeniaikoja vaan menen salille silloin kun työt loppuvat tai muuten vaan huvittaa; kaverien roikottaminen mukana vaatisi tiukat aikataulut jotka ei mulle käy. Lisäksi kaverit alkavat jossain vaiheessa laiskottelemaan treeneihin lähdön kanssa, eikä mua huvita kinuta niitä turhaan kerrasta toiseen kun joka toinen kerta tulee eioota. Ei siellä kaveria mihinkään tarvitse, muut treenaajat voivat varmistaa tarvittaessa ja paskaa ehtii jauhamaan liikaakin jo muuten.
Pyry-Matias kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Yhden treenin pituus on 75-90 minuuttia, joten tuota harvemmaksi ei ohjelmaa oikein saa.
Kuulostaa ajallisesti pitkältä. Lasketko reeniin lämmittelyt? Itse en esmes polje, souda tai muutakaan tuontyyppistä lämmittelyä, paitsi lämppärisarjoja ja kevyt venyttely. Mun reeni kestää 30-45min. Vatsat teen limittäin muiden liikkeiden kanssa, jotta kesto tippuu entisestään.
Lasken lämmittelyn ( = venyttelyn) mukaan. Varsinainen lämmittely tulee yleensä salille pyöräilyn muodossa, jota en tietenkään laske mukaan treeniaikaan.
Jalka- ja selkäpäivinä aikaa menee pidempään, koska treenattavina ovat isot lihakset jotka vaativat hieman pidemmät palautumisajat. Muutenkaan mun treeniäni ei voi kutsua kiireiseksi. Pelkkään kyykkyyn saattaa mennä helposti lähemmäs kolme varttia riippuen missä vaiheessa ohjelmaa ollaan menossa. Parhaimmillaan sarjojen määrä on kuusi, ne tehdään isoilla painoilla ja lisäksi lämmittelysarjoja tulee päälle vakio neljä kappaletta = 10 sarjaa. Koko treeniä on tuolloin paha puristaa kovin lyhyeksi.

Miten sä saat treenattua koko kropan puoleen tuntiin??
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

11,8 kilsan juoksulenkki.
Vastaa Viestiin