Urheiluosasto
Vaihda hei hyvä ihminen salia! Meidän salilla ei ole kuin yks vähän säälittävä heebo ja muut on ihan tosi hyviä! Welcome. Se säälikkikin on oikeesti varmasti ihan pätevä, mulla on vaan vähän asenne sitä kohtaan. My bad.
Tuskanen viikko taas. Sunnuntaina EHKÄ ehtii poweriin, muuten lähinnä "hyötyliikuntaa". Garr, pitäiskö karata illalla juoksemaan? Vahva ehkä. Ens viikolla kyllä hyödynnän päiväpowerit vaikka salaa!
Tuskanen viikko taas. Sunnuntaina EHKÄ ehtii poweriin, muuten lähinnä "hyötyliikuntaa". Garr, pitäiskö karata illalla juoksemaan? Vahva ehkä. Ens viikolla kyllä hyödynnän päiväpowerit vaikka salaa!
Prepare for the worstest.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Eikö sulla tosiaankaan muuten naksu kuin vain tiettyä liikettä tehdessä, esim. kyykistellessä? Ja naksahteleeko polvi jatkuvasti, vai ainoastaan parin ekan toiston aikana?Lucy kirjoitti:^ Jesh, hyvä että muillakin naksuu, niin en ala huolestua. Kitoosh.
Kuten Dukki totesi, yleensä sanotaan ettei nivelien naksuminen ole vaarallista jos siihen ei liity kipua. Muistaakseni silloin kyseessä on (ainakin normaalisti) nivelten väliin muodostuva tyhjiö joka nivelen liikkuessa tai taittuessa täyttyy ilmalla => poks. Rakenteellinen juttu.
Mulla on ollut naksupolvet pikkulapsesta lähtien, polvet naksahtavat aika usein kerran tai pari kun kyykistelee.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Uin 2km. En katsonut aikaa, mutta sanotaan vaikka 49min30sek.
Alussa koko uinti tuntui huonolta ajatukselta kun jo 200m kohdalla jalat ilmoittelivat väsymyksestään varmaankin eilisen punttiksen johdosta. Pelkäsin suonenvedon iskevän kesken uinnin kun jäi venyttelykin eilen väliin, mutta ei ongelmaa, kiitos.
Alussa koko uinti tuntui huonolta ajatukselta kun jo 200m kohdalla jalat ilmoittelivat väsymyksestään varmaankin eilisen punttiksen johdosta. Pelkäsin suonenvedon iskevän kesken uinnin kun jäi venyttelykin eilen väliin, mutta ei ongelmaa, kiitos.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Urheiluosasto
Raivaussahan kanssa taimikossa riehumassa reilut 3 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Syyllisyys puski kuitenkin päälle, olin pakotettu tekemään kiertovatsaliikkeet kuten normaalistikin maanantaisin.Frederik Krueger kirjoitti:en koe syyllisyyttä vaikka jättäisin tänään punttisalilla vatsaliikkeet väliin.
Ainoa maininnan arvoinen huomio oli että ensimmäistä kertaa elämässäni lienee aika ripustaa itseeni lisäpainoja leukojen (leveä myötäote) vetoa varten, sen verran köykäisesti tuntui 3x8 tällä kertaa menevän. Liittynee osittain painoni laskuun, 4-5 kiloa lähtenyt pois elokuusta.
Tuli tosin myös mieleeni että tämän viikon jälkeen voisi olla syytä pitää parin viikon tauko punttailusta, kun tuloskunnosta huolimatta tuntuu että lihakset ovat joka päivä väsyneen oloiset. Ei ehdi palautua kunnolla, ei.
18km fillarilla ja jalkatreeni. Otin jalkatreeniin mukaan tyttöjen piNpinlevitysliikkeet eli reisien lähentäjät ja loitontajat, koska erityisesti lähentäjät ovat kroonisesti jumissa. Nyt niitä on pakko myöskin venytellä, joten toiveissa olisi että ne saisi auki vielä joskus lähitulevaisuudessa.
Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta, eli selvästi normaalia pienemmillä painoilla vähän pidempää sarjaa (~10-12 toistoa) tehden toiston niin räjähtävän nopeasti kuin mahdollista. Saat tuloksesi nousujohteeseen ja lihakset relattua tehokkaammin kuin kokonaan taukoa pitämällä. Suosittelen. Toimii.
Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta, eli selvästi normaalia pienemmillä painoilla vähän pidempää sarjaa (~10-12 toistoa) tehden toiston niin räjähtävän nopeasti kuin mahdollista. Saat tuloksesi nousujohteeseen ja lihakset relattua tehokkaammin kuin kokonaan taukoa pitämällä. Suosittelen. Toimii.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Urheiluosasto
Reipas kävelylenkki 12km.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Eilen uintia kilsa puolet ja puolet vapaa-rinulia, tiputin parilastillista somaleita saunasta, heh, ensin joku heitteli vähän kiusakseen mutta eiväthän paksunahkaiset somalit kuin naurahdelleet kuin hetkisen.. Tavallisuudesta poiketen joku jäi vielä jälkeeni saunaan mutta ei sitä 20 minsaa enempää armotonta heittoa jaksa..
Juma tulipas yht'äkkiä hiki!
Sain itseni hikoilemaan ajatuksen voimalla, vaikka takanani tuuletusaukosta kuuluu hurja hurina..
Omron askeleet 8945 394kcal 6,7km eilen sen päälle

Sain itseni hikoilemaan ajatuksen voimalla, vaikka takanani tuuletusaukosta kuuluu hurja hurina..
Omron askeleet 8945 394kcal 6,7km eilen sen päälle
Pyyhin Netikettiin..
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Perusmagaa, vanhojen tekniikoiden pikakertausta. Ei tullut edes hiki, mutta tulipahan käytyä.
Vähän tuli mieleen pitäisikö ottaa kokeeksi kolmanneksi lajiksi defendo, sitä kun ei olisi kuin kerran viikossa ja on samassa paikassa just ennen km-treenejä. Pikkaisen jäi kutkuttamaan kun seurasin treenejä sivusta. Aika monet siellä tuntuvatkin harjoittelevan nyt molempia. Vauhtisokeus.
Vähän tuli mieleen pitäisikö ottaa kokeeksi kolmanneksi lajiksi defendo, sitä kun ei olisi kuin kerran viikossa ja on samassa paikassa just ennen km-treenejä. Pikkaisen jäi kutkuttamaan kun seurasin treenejä sivusta. Aika monet siellä tuntuvatkin harjoittelevan nyt molempia. Vauhtisokeus.
Eikös magailu ole just sitä voimanopeutta? Kai homma toimii niinkin että noita vuorottelee jatkuvasti?SikaMika kirjoitti:Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Joo voisin laittaa harkintaan, mutta ajattelin enemmän siltä kannalta että yrittäisin antaa kehon levätä kokonaan rasittamalla sitä mahdollisimman vähän, mukaanlukien tukielimistö. En tiedä kärsinkö ylikunnosta, mutta jonkin aikaa on tullut tehtyä suunnilleen joka päivä jotain urheilun tapaista, lihakset tuntuvat jatkuvasti hieman väsyneiltä ja hartaista venyttelytuokioista huolimatta olen normaalia kankeammassa kunnossa.SikaMika kirjoitti:Freddy Kruegerille: miksi pitäisit kokonaan puntittomat pari viikkoa? Voisit ennemmin antaa lihaksille lepoa ja samalla hermostolle hieman ärsykettä treenaamalla seuraavat viikon-pari voimanopeutta,
Joskus läksytin täällä Xibeä siitä että hän harjoitteli joka päivä ilman lepopäiviä, ehkä mun nyt pitäisi alkaa kuunnella omia neuvojani. Motivaation puutteesta ei vielä ole kyse, mutta pitäisi kai joku järki yrittää pitää ennenkuin yllättäen joku paikka brakaa varoittamatta. Sinänsä olen yllättynyt että esim. vuosi sitten treeneistä oireillut selkäranka ei oireile enää.
Toisaalta jos pyristelisin vielä jouluun asti, silloin tulee luultavasti kuitenkin pari viikkoa täydellistä urheilemattomuutta...
Joskus joo, mutta varsinaiset lihaskuntoharjoitteet tuollaisissa lajeissa keskittyvät ehkä turhan paljon pelkkien etunojapunnerrusten ja vatsaliikkeiden tekoon. Punttisalilla käynti on joka tapauksessa lihaksille ja tukielimistölleni vaativinta mitä tällä hetkellä teen. Lajitreeneissä ei välillä meinaa tulla edes hiki (joskus tosin tulee senkin edestä).Duck kirjoitti:Eikös magailu ole just sitä voimanopeutta?