Pulkannaru kirjoitti:Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
No jopas on. Kun enemmän kävelyä harrastelin, niin silloisella noin 115 kilon massalla mun kokoinen kaveri sai mittareiden mukaan tunnin reippaalla kävelyllä (noin 6-7 km/h) poltettua hikiseen jonkun verran päälle puoli tuhatta kilokaloria.
Pulkannaru kirjoitti:Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
No jopas on. Kun enemmän kävelyä harrastelin, niin silloisella noin 115 kilon massalla mun kokoinen kaveri sai mittareiden mukaan tunnin reippaalla kävelyllä (noin 6-7 km/h) poltettua hikiseen jonkun verran päälle puoli tuhatta kilokaloria.
Suunto on suunto. Mä olen vetänyt 100 minuutin kävelyillä 1500 kcal kymmeniä kertoja.
Boner kirjoitti:Suunto on suunto. Mä olen vetänyt 100 minuutin kävelyillä 1500 kcal kymmeniä kertoja.
Nooh, tuleehan siitä ainakin hyvä ja reipas mieli!
Juuh, mut homma myös toimi. Kyseessä on siis semmonen Suunnon laihduttajamittari, joka kohteen pituuden, iän ja painon mukaan säätää ohjelman jossa kerrotaan paljonko kaloreita saat syödä tänään ja paljonko pitää liikkua tänään. Kun tota masiinaa uskoi orjallisesti, pudotin 9,5 kg painoa 6 viikossa.
Tuosta kävelyjutusta. Meillä saattaa olla hieman eri tausta tuossa kävelyjutussa.
Mukana oli puolimaratoneja 2-4 vuodessa juokseva kaveri. Se totesi ettei tästä tullut hänelle palauttavaa lenkkiä, vaan meni kyllä kirkkaasti treenin puolelle. Nopeus 5-6km/h ei riitä vielä mihinkään, se on löntystelyä. Tuommoinen (7-)8km/h alkaa jo olemaan tehokasta ja oikein reipasta menoa. Joskus on tullut viuhdottua kuntoillen (virallisesti mitattu) 10km alle tuntiin ja säären etuosan lihakset olikin samaa mieltä koskapa joitain päiviä tod.kipeet.
Tuosta 1102kcal lukemasta. Ranne näytti 720kcal, mutta tuo 1102kcal on tietokoneen analysointi samasta (muistaakseni 2sek välein tallennetusta) datasta. Luotan enemmän tietsikan raporttiin, välillä nuo pienenevät tyyliin ranne 800kcal - tietokone 650kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
"1h10min, keskisyke 128, TE 3.2, 1202kcal"- ei voi pitaa paikkaansa tuolla keskisykkeella fysiologisesti tai sitten maksimi sykkeesi on 145!
En tieda paljonko painat, mutta notta 90kg mies paasee 1000kcal tunissa niin taytyy keskisykkeen olla noin 165-170. Tiedan etta sykkeet ovat hyvin henkilokohtaisia mutta sanotaan etta noin 85% teholla taytyy liikkua ennekuin paastaan yli 1000 kcal/h.
Todennakoinen lukema on noin puolet tuosta kuten manala sanoi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
No on siellä nyt sitten kaikenlaisia maratoonareitakin mukana perkele.
Ite olen vetänyt kävelyreissuni about sillä keskisykkeellä 130, ja jyrkkämäkinen kalliopururata antanut maksimisykkeeksi 170-180. 110-115 kiloselle kaverille sekä garminin GPS-rannetietokone että energynetin laskurit ovat antaneet noin 600 kilokalorin tuntilukemia.
Sun painos ei tosta varmaan ihan järjettömästi poikkea ainakaan ylöspäin, ja sykkeetkin näyttäis olevan samassa haarukassa, joten what gives? Jotta sä pääsisit yli 1000 kcal kulutukseen tunnissa, sun pitäis käytännössä juosta ja keskisykkeen olla eri kymmenluvuissa.
Juoksusta käytetään ylimalkaisesti kaloritaulukkoa km x omamassa eli 80 kiloinen mies juostessaan 10km kuluttaa 800 kaloria. Tuo Pulkkiksen luku ei pidä paikkansa, ei me nyt niin erilaisia olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
^^
Kyllä Suunto Training Manager tietää PERKELE !!11
-
Rauno Räsänen:
Reipasvauhtinen kävelylenkki luikkailla lipsutellen. 1h15min. Suunto-data puuttuu koskapa sykevyö paskaksi. Tai ois sen voinut saada pysymään kasassa jesarilla.
-
Rauno Räsänen:
Tällä viikolla vaan pari aerobista, jos nää kintut vähän aukeis ja tulis terävimmiksi. Huomenna pari futsalpeliä, pelipäivän aattona tunnelma on let's go-tasoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Eilen tulin takas reissusta ja heti oli illalla päästävä ladulle. Pakkasta oli 19 raatia. Ei vielä flunssaoireita. Tänään en päässyt ladulle mutta huomenna taas baanalle. Kaupin ladut vaan ovat niin kovaksi liippautuneet, että pohkeet hapottavat heti alussa, koska suksi hakee luistellessa koko ajan. Tämä on epämiellyttävää. 225km on tälle talvelle hiihdelty, maaliskuussa pitäis sitten isommin monon ahmia latua. Mennään perheen kanssa Sappeelle viikoksi mökille ja kai sitä joka päivä täytyy yrittää sivakoida. Olis nyt vaan keliä...
Viime viikolla ke, pe sali.
Tänään sali kevyillä painoilla ja useilla toistoilla, perjantaina teen vielä saman. Ehkä sunnuntainakin jos pääsen salille.
Sattumalta bongasin punttiksen varausjärjestelmästä raportin sali- ja jumppakäyntikerroistani. Liityin 2009 huhtikuussa salille, ja tänä aikana olen osallistunut jumppiin tai käynyt salilla 246 kertaa
Joillakin kerroilla olen saattanut käydä esim kahdella eri tunnilla tai vaikka jumpassa ja salilla tms, ts samalla päivälle voi olla parikin leimaa.
Eilen perus 16,5km hiihtelyy. Laskin, et tänä talvena noin 255km, viime talvena meni 300km. Toki paljon muutakin liikuntaa, kuten jopa juoksulenkkejä olen talvella tehnyt. Mut jos 400 tulee täyteen, ajan Miedon parran hänen nukkuessaan.