Urheiluosasto
Re: Urheiluosasto
Joo, siis ihan hirweetä.
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=AvOzS-shy3I [/youtube]
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=AvOzS-shy3I [/youtube]
Prepare for the worstest.
Eilen juoksulenkki ja salilla tiima tiukkaa keskivartalotreeniä. Tänään juoksuilemaan, again 

Keksin nyt parhaimman tekniikan uudestaan. Ensin leukoja ja sitten punnerrukset. Viime aikoina minulle onkin kasvanut Higgsin bosomi.
Comedy is my safe space
Oon käyny joka toinen päivä n. 10 km rullistelemassa vuosien tauon jälkeen. Upeeta miten helposti se sujuu edelleen ja kuinka mukavaa se on! Jos nyt sais vähän kuntoa kohotettua niin että vois talvella jatkaa juosten. Lisäksi olen käynyt pyöräilemässä muutaman kerran viikossa. Siitä tosin meni vähän maku kun vedin lauantaina soratielle pitkin pituuttaan kun seisaalteen ylämäessä polkiessa meni poljin alta. Nahkat puuttuu iloisesti molemmista kyynärvarsista, vasen olkapää juilii ja vasemmassa polvessa vettä. Taidan silti mennä tänään rullaileen ja alan tosissaan kattoa uutta pyörää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Eilen rullistellessa hoksasin että taidan ensi talvena kokeilla hiihtää!
Mies osti mulle uuden pyörän
Vanhan fillarini räminä imi kaiken ilon pyöräilystä, nyt pyöräilen taas aivan onnessani työmatkat ja enemmänkin. Pyöräily on ihanaa! Ihanaa!

-
- Kitisijä
Uudet Niken juoksutossut ajettu eilen osin sisään. Hyvältä tuntuivat, mutta kilsan jälkeen oikea jalkaterä meni tunnottomaksi ilmeisesti vaan siistä syystä, että oli sen verran enempi pehmeyttä ja joustoa takana. Jos ei muuta, niin kyllä uusista tossuista motivaatiota saa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Lenkki 55min.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Yli viikon sairasloman jälkeen ensimmäinen hikeen johtanut liikuntasuoritus. Juoksua siis, vaikka mun BU-hikoilukaveri tekikin oharit. No, ehkä se oli hyvä, sillä aika räkäisenä meni loppumatka, ei kovin nättiä se.
Varailin myös ennakkoon tanssitunteja lomaa varten Pole Academyltä. Siellä oli paljon uusia jännän kuuloisia tunteja, joten keräilin kalenteriini vähän kaikkea. Luvassa on ainakin tankotanssia, tankoakrobatiaa, tuolitanssia ja stripteasea. Mulla on ko. paikkaan nyt 20 kerran kortti, joten pitää katsoa mikä tuntuu kivoimmalta ja panostaa siihen sitten loput. Mukava että on vähemmän pyörimistä vaativia vaihtoehtoja, jos se mun tankopahoinvointi ei mene ohi.
Varailin myös ennakkoon tanssitunteja lomaa varten Pole Academyltä. Siellä oli paljon uusia jännän kuuloisia tunteja, joten keräilin kalenteriini vähän kaikkea. Luvassa on ainakin tankotanssia, tankoakrobatiaa, tuolitanssia ja stripteasea. Mulla on ko. paikkaan nyt 20 kerran kortti, joten pitää katsoa mikä tuntuu kivoimmalta ja panostaa siihen sitten loput. Mukava että on vähemmän pyörimistä vaativia vaihtoehtoja, jos se mun tankopahoinvointi ei mene ohi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
Watch this 90 yr old Pole Vault 7ft and make you feel worthless
http://www.liveleak.com/view?i=97a_1343983058
http://www.liveleak.com/view?i=97a_1343983058
Comedy is my safe space
paljon pyöräilyä edelleen paskalla pyörällä. Olis ees jonku päivän satamatta niin pääsis taas rullaileen!
Edelleen sataa joka päivä. Jalat tuntui kevyeltä niin lähin kokeeksi juokseen. ja siis mähän VIHAAN juoksemista, keuhkot repee, happi loppuu. Paitti että pyöräily ja rullailu onki tehny sen ettei lopukkaan! Juoksin yhteen pötköön (rauhalliseen tahtiin) kolme kilometriä ja jaksoin ihan hyvin! Oisin jaksanu enempikin mutta ajattelin muka järkevästi ettei kaikkea kerralla ja kävelin loppumatkan kotiin. Kuningasolo, taian opetella käyttään jotain vekotinta jolla voi kuunnella samalla musaa ja käydä toistekin! Ja hepo kunnossa 1-2 tuntia ratsastusta päivittäin.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Lenkki 1h5min, keskisyke 132.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Kertokaas juoksijat mulle hieman faktaa juoksijan oikeaoppisesta ruokavaliosta kun en osaa. Eilenkin oli lenkillä sellaista räpeltämistä että meinas taju lähteä kun ei jaksanut mutta painoin väkisin eteenpäin.
Syöttekö kolmen tunnin välein ja mitä mihin aikaan?
Syöttekö kolmen tunnin välein ja mitä mihin aikaan?
^ Juoksen 3 x 10 km/vko, mutta käyn myös kuntosalilla. Maratoonareiden yms. ruokavalio on varmasti hiilihydraattipitoisempi. Syön noin 3-4h välein ja rytmitän ruokailut sen mukaan mihin aikaan pääsen lenkille. En juokse tyhjällä tai täydellä vatsalla ja edeltävästä ruokailusta on yleensä kulunut noin 2-3 tuntia. Lenkin jälkeen juon vettä ja syön. Syön ihan normaalia kotiruokaa eli lihaa/kalaa/kanaa/ruisleipää/hedelmiä/vihanneksia/kevytmaitoa. En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta netissä on paljon erilaisia esimerkkejä juoksijoiden ruokavaliosta. Esimerkiksi http://www.iltasanomat.fi/juoksukoulu/a ... 07296.html
Onko kenelläkään käyttäjäkokemuksia barefoot kengistä?
Onko kenelläkään käyttäjäkokemuksia barefoot kengistä?
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitisijä
Pääasia on, että et syö raskasta ja paljon ennen juoksua. Tässä on suuria eroja ihmisten kesken - jotkut voivat juosta jo tunti tukevan aterian jälkeen, toiset vaativat viidenkin tunnin sulattelun. Mahan ollessa täysi verihän pakkautuu sinne, eikä se kunnolla kierrä lihaksissa, juoksu ei kulje. Mielestäni ei ole merkitystä sillä kuinka usein syö, vaan se, mikä on olotila ennen juoksua. Pidemmänkin juoksun jaksaa aika huonolla energiatasapainolla, esmes aamulla tyhjällä vatsalla voi juosta tunnin lenkin. Näin ainakin mulla. Hyvä lämmittely on tarpeen, kuten kävely ja pieni venyttely, jotta sykkeet eivät heti nouse liikaa. Kuitenkin kannattaa ylipäätään syödä riittäävästi ja laadukkaasti - myös hiilareita.masa kirjoitti:Syöttekö kolmen tunnin välein ja mitä mihin aikaan?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vedät todennäköisesti liian kovaa jos olo on tommonen. Sykemittaria voisit harkita, sillä on helpompi seurailla että juokset kunnollesi sopivaa vauhtia. Jos tarkotus on kasvattaa kuntoa ja polttaa läskiä, ei ole mitään järkeä paahtaa veren maku suussa.masa kirjoitti:Eilenkin oli lenkillä sellaista räpeltämistä että meinas taju lähteä kun ei jaksanut mutta painoin väkisin eteenpäin.
Universaali disclaimer.
So Hard kirjoitti:Vedät todennäköisesti liian kovaa jos olo on tommonen. Sykemittaria voisit harkita, sillä on helpompi seurailla että juokset kunnollesi sopivaa vauhtia. Jos tarkotus on kasvattaa kuntoa ja polttaa läskiä, ei ole mitään järkeä paahtaa veren maku suussa.masa kirjoitti:Eilenkin oli lenkillä sellaista räpeltämistä että meinas taju lähteä kun ei jaksanut mutta painoin väkisin eteenpäin.
Vedän niin lujaa kuin valmentajani käskee. Valmentajani on Suunnon Running pack
Millä sykkeellä se sitten käskee sua sykkimään?masa kirjoitti:Vedän niin lujaa kuin valmentajani käskee. Valmentajani on Suunnon Running pack
Universaali disclaimer.
Vaihtelee päivittäisen harjoituksen mukaan. Eilen taisi olla 139-149. Tälle päivälle sanoo että "30 minuuttia erittäin kovaa " Syke arvatenkin 150-160 välissä.So Hard kirjoitti:Millä sykkeellä se sitten käskee sua sykkimään?masa kirjoitti:Vedän niin lujaa kuin valmentajani käskee. Valmentajani on Suunnon Running pack
Ohjelmassa on siis 4 eri harjoitusta viikolle. Mietona päivänä mennään about 110-120 haarukassa.
Suunto Running packista vielä. Tuolta noita "koutseja" löytää ohjelmien muodossa. Nyt noudatan vehkeessä alunperin ollutta "kunnon kohotus" -ohjelmaa..
http://www.movescount.com/trainingprograms
Mä juttelin tossa viime perjantaina aika pitkään yhden thriatlonistin kanssa, ja hän oli sitä mieltä että tavallisin virhe kunnonkohottajilla on vetää liian kovalla sykkeellä reenejä, jäävät silloin liian lyhyiksi. Heppu itse treenaa mm. 60 kilsan kävelylenkeillä. Mä en niin kauheasti ymmärrä tuosta mitään, mutta kuulosti ihan järkeenkäyvältä mitä se selitti, että tasaisella 140 sykkeellä ihmisen kuin ihmisen pitäisi pystyä liikkumaan tuntikausia putkeen.masa kirjoitti:Suunto Running packista vielä. Tuolta noita "koutseja" löytää ohjelmien muodossa. Nyt noudatan vehkeessä alunperin ollutta "kunnon kohotus" -ohjelmaa..
Universaali disclaimer.
Meidän dyynin yks työnjohtajista vetäs viime vuonna triahtlonin, se tulee usein juoksemalla Kilosta Vuosaareen.
Oli kuulemma tylsää touhua, nyt se aloitti kamppailu-urheilun, vetää k-boxinkia, jujutsuu ja brassii.
Emmä tiiä muiden kunnonkohottelusta, mutta jos joku määrää etten mä saa vetää verenmaku suussa, niin kyllä reeni on vaan perceestä. Juokseminenkin on, jossei vedä jonkun pallon perässä.
Oli kuulemma tylsää touhua, nyt se aloitti kamppailu-urheilun, vetää k-boxinkia, jujutsuu ja brassii.
Emmä tiiä muiden kunnonkohottelusta, mutta jos joku määrää etten mä saa vetää verenmaku suussa, niin kyllä reeni on vaan perceestä. Juokseminenkin on, jossei vedä jonkun pallon perässä.
Ruokalan kalapuikko Pena
-
- Kitisijä
Yhtä iso ongelma aloittelijoilla liian korkean sykkeen kanssa on liian suuri jalkojen rasitustason nosto lyhyellä aikaa. Kävelemään tottuneen jalat ei kestä aluksi juoksemista kuin pieninä annoksina muutaman kerran viikossa. Kävelyn tulee olla ensisijainen harjoitusmuoto.So Hard kirjoitti:140 sykkeellä ihmisen kuin ihmisen pitäisi pystyä liikkumaan tuntikausia putkeen.
So Hard kirjoitti: Mä en niin kauheasti ymmärrä tuosta mitään, mutta kuulosti ihan järkeenkäyvältä mitä se selitti, että tasaisella 140 sykkeellä ihmisen kuin ihmisen pitäisi pystyä liikkumaan tuntikausia putkeen.
Musta 140 syke tuntikausia liikkuvalla tarkoittaa sitä että ko. henkilö on ihan vitun kovassa kunnossa. Ei tuohon kukaan tavallinen tallaaja pysty.