Niin, se vaan menee juuri päinvastoin, kovaa juoksemalla ei aeroobinen taso kasva yhtään mihinkään. Jos haluat perehtyä, niin käsitteitä Googleen: Peruskunto (PK), Vauhtikestävyys(VK), Maksimikestävyys (MK) miksei vielä kaupan päälle Nopeuskestävyys (on vähän eri alueelta jo).Georgina kirjoitti:Sitä mä oon miettiny... etenkin kun se pihinä on siirtynyt korkeammalle syketasolle kunnon noustessa. Mutta siis ensin hengästyttää silleen normaalisti, sitten alkaa hinkumaan. Puuskuttamista en tunnista missään vaiheessa. Aattelin vaan että jos se hinkuminen ei oo normaalia ja siihen vois saada helpotusta niin jopa alkais tuo aerobinen puoli tuntuun huomattavasti helpommalta!
Että saisit riivattua sitä hengästymisen->pihinän alkua, sun tulee nostaa peruskuntoa ylemmäs.
Toki, mutta se ei silti ole vallan sama. Juoksulönkössä on muitakin etuja verrattuna esimerkiksi ratsastamiseen (mikä on helvetin hyvää CORE-treeniä, btw) ja sen harjoitusvaste tukee paremmin nimenomaan juoksuharjoitteita.Georgina kirjoitti:No just se. En mä jouda mitään pitkää lenkkiä juokseen, käyn mielummin repimässä sen 20-30 minsaa täysiä. Mulla tulee matalatehoista pitkää harjoitusta jo talli ja ratsastuhommissa.
Revi lisää aikaa, kokeile kausi, jos ei tule tuloksia, niin voit aina sanoa, että McPaskanpuhuntaa ei kannata uskoa

Lyhyesti tän koko paskan vois kiteyttää siihen tosiasiaan, että kun oikein ja monipuolisesti tekee juoksuharjoitteita, oppii juoksemaan tosi hyvin.