Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
So Hard
Kitisijä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sanoisin, että Marjamäen valinta maajoukkueen peräsimeen on hyvä veto. Kaveri teki hyvää työtä Bluesissa ja Kärpissä, pelaajat arvostaa ja ei ole yhden pelityylin mies.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Sanoisin, että Marjamäen valinta maajoukkueen peräsimeen on hyvä veto. Kaveri teki hyvää työtä Bluesissa ja Kärpissä, pelaajat arvostaa ja ei ole yhden pelityylin mies.
Hyvä valinta. Tosin olisin kelpuuttanut muutaman muunkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pidin roskiksella hautajaiset adidaksen response stability 4lle. Loppuunhölkätyt piruparat. Avasin tilalle 5:s mallit samaa. Ovat kyllä hemmetin hyvät, muistaa hyvin miksi tuli nelosiin sorruttua.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

^ Mulla on muistaakseni nuo samat. Erittäin hyvät...tai siis sopivat juuri minulle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Onko kokemuksia kelloista, joissa muun datanoton lisäksi pulssimittari? Toimiiko ne ja paljonko pitää kelvollisesti tällä hetkellä pulittaa?
exPertti
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onko kokemuksia kelloista, joissa muun datanoton lisäksi pulssimittari? Toimiiko ne ja paljonko pitää kelvollisesti tällä hetkellä pulittaa?
Kello muuten toimii kohtuullisesti, mutta tässä olevaa optista sykemittaria olen kokeillut lähinnä huvikseni sohvalla istuessa (samsung gear 2 neo). Vai tarkoitatko sellaista Polarin Loop/Loop2 tyylistä ratkaisua?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ihan yleisesti kyselen, mitä nykyään on tarjolla.
exPertti
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ihan yleisesti kyselen, mitä nykyään on tarjolla.
Luullakseni ainakin sykevyölliset sykemittarit, sykevyölliset aktiviteettirannekkeet, ja sykevyölliset sykemittarit ja aktiviteettirannekkeet älykellonominaisuuksilla (ainakin ilmoittaa tulleista viesteistä ja puheluista, loop 2 ja ambit 3 ehkä?). Ja sitten älykellot, joissa on optisia sykkesensoreita, kuten tämä omani.
McJanne
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Garminin joku 360 jotakin on kuulema kuuminta hottia rannekerintamalla, oma suosikkini Ambit3, joka juttelee iLuurin ja Androidin kanssa, on jo vähän passe.

Sama virhemarginaali noissa rannesykemittareissa on kun pannallisissakin, huonossa asennossa tulee huonoja tuloksia, joten korkeintaan suuntaa antavia ovat miten päin tahansa.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Perde, perkele, kyselin juurikin rannekelloista, en mistään sykevöistä!
exPertti
Kitisijä

Ok.

Itsellä tuo optinen sensori on ollut vain novelty item, mutta tuossa on jotakin huomioita sampan aktiviteettirannekeälykellosta Fitistä.

http://blog.androidsuomi.fi/2014/04/tes ... luranneke/

"Sykkeen mittaukseen Gear Fit käyttää optista sensoria, jonka ensiskannaus kalibrointeineen oli hyvinkin hidas, mutta ensimmäisen skannauksen jälkeen jatkuvaa skannausta käyttäneet urheilutoiminnot kykenivät mittaamaan sykettä kohtalaiseen tahtiin. Hieman huvittavasti tosin lenkillä linssin ja ranteen väliin joutunut hikikertymä aiheutti sykemittarin temppuilua ja Fit pyysi puhdistamaan linssiä muutaman kerran testijakson aikana. Huomattava on myös, että optisesta mittaustavasta johtuen ei tarkkuus ole välttämättä aktiiviurheilijalle riittävä. Aktiiviurheilijalle on sykevyö siis edelleen varmempi vaihtoehto."
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämä buhurt näyttää astetta paremmalta lajilta:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jotenkin miekan idea on vähän turha jos sillä ei saa pistää. Toki harrastajat loppuisivat äkkiä jos saisi.
Universaali disclaimer.
McJanne
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Bluntly kirjoitti:Tämä buhurt näyttää astetta paremmalta lajilta:

http://youtu.be/IV3yvOkooYA
Pyllykipuilua on lähestytty myös toisella foorumilla. Luen edelleen butt hurt.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Murtsikka-asiaa. Nyt olis 13 kertaa hiihdelty tälle talvelle. Yhteensä joku 200 km ja kaikki vapaata. Pisin lenkki ollut 23,5 km. Kaikki Kaupissa. Varmaankin jonkun verran tulee tässä kuussa kelien raameissa sivakoitua nyt kun mono alkaa olla jo inan syönnillä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ekan maantiepyöräni Bianchin kanssa yhteiseloa muutama sata kilsaa. Lenkit olleet tunnista reiluun pariin tuntiin, lähinnä Ita-Tampereella ja pidemmät pohjoiseen Teiskoon. Vähän on matkavauhti parantunut, vaikken paljoa ole kerennyt sotkea. Jos syssymmällä pääsis pidemmillä vaikka 27-28 km/h keskariin. Mut perheen ehdoillahan tätä tehdään, joten ei parane paljoa suunnitella.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika hyvä kannustin urheilulle:

USKOISITKO TÄTÄ TOIMINTATÄHTEÄ 72-VUOTIAAKSI
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Jos on hyvä ja sadeton keli, niin sotken Pirkan pyöräilyn Klassikon eli 134km nyt sunnuntaina. Ajattelin lähteä reeni mielessä ja riittävän rauhallisesti, jotta matkasta tulisi pääasiallisesti mukavata ja letkeää suorittamista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

En päässyt perhekiireiden johdosta Pirkkaan. Ihan hyvin eli 2-3 lenkkiä viikossa sotkenut pyörällä, reilusta tunnista kahteen ja puoleen on ollut kestot. Toki tuohon menee sitten vielä työmatkat eli 10km suuntaansa. Eilen sisustin pyörää uudella mittaria, puNpulla ja tarttui hanskatkin mukaan. Keskari on noussut jonkun verran, 1-2 km/h ja palautuminen mäistä ja lenkeistä ylipäätään parantunut. Ja osaan ottaa jo vähän alhaisemmilla sykkeilläkin. Hyvillä mielin tässä edetään ja pisempiä lenkkejä odotellessa. Painokin on tippunut keväästä pari kiloa 83->81.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Lauantain pyörälenkillä (46,4km) keskari nousi 27,9 km/h. Maantieosuuksilla noin 29 km/h. Eli jonkun verran matkalla on risteyksiä, tietöitä yms. Mutta olipa mukava 24 asteisessa täysin tuulettomassa kesäillassa päästellä, kun autoja ei näkyny a) mailla b) halmeilla. Kehitys kehittyy...
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Islantilaiset tapasivat torilla:

Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Tällä viikolla kaksi kovaa pyörälenkkiä: tiistaina 60km Tre-Lempäälä-Tre 28,6km/h keskarilla ja eilen todellista pyöräilyn rokkenrollia eli 53km Orivesi-Kangasala-Tre 27,4km/h keskarilla. Jälkimmäinen oli melkoinen sydänkäyrä profiililtaan eli mäkeä mäen perään ja reidet huusi ja tyhjeni kymmeniä kertoja, varsinkin kun olin päättänyt etten pienempää eturatasta käytä. Huomenna pakko vetää rauhallinen lenkki.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Mä olen nyt täällä etelämmössä tutustunut maantiepyöräilyyn parin viikon ja parin eri vuokrapyörän verran. Joku 300km ajettu, tästä satku eilen ja toissapäivänä, muuten 25-45km lenkkejä. Oma käytetty pyörä tulee ostettavaksi kotona kunhan sopivan löydän, tod näk cyclo koska tavoite olisi ajaa muulloinkin kuin kuivilla kesäkeleillä.

Kokemuksia sekä täyskuituisesta että halvemmasta alu-kuituhaarukka-koneesta. Jälkimmäinen melkein miellyttävämpi. Carbo on niin stnan kevyt että pienikin sivutuuli ja huomaamaton ohjausliike heittää heti johonkin suuntaan.

Kovin on suosittua tämä laji täällä päin ja maantiellä näkyy mitä tsaikedeellisimmän näköisiä spandex-ilmestyksiä, parhaimmilla pyörä ja kaikki ajokamat soinnutettu sävy-sävyyn. Itselle ylipäätään noin tiukoissa vaatteissa julkisella paikalla näyttäytyminen oli aivan helevetin suuri kynnys mutta onneksi näitä saa myös mustina :) Hämmästyin miten mukavat tämmöiset tiukat rikoot voi olla ajossa, ei näiden olemassaoloa oikeastaan huomaakaan.

Yhden kerran meinasi syntyä maantiellä maantieottelu. Ajelin maantien laitaa minding my own biz kun joku natiivi pahoitti siitä mielensä, vitullinen töötötys ja huitominen. Kattelin aikani ja heitin perään neitimäisimmän vilkutukseni. Jo välähti jarruvalot ja äijä oli vetämässä tienposkeen, mutta takaa puski pari muuta faabiota ja joutui jatkamaan matkaa. Siinä olis saattanut puoltoistametrinen tuulennussima vinkuheinä yllättyä - tai sitten minä, tiedä vaikka patu olis ollu joku kahdeksannen danin katukakarateka.

Pirun mukavaa hommaa silti.

Kevennys: ratapyöräilijä ottaa kyykkykisaa voimamiesten kanssa. Lopputulos ei yllätä mutta voe ristus ton ukon reisiä. Beefcake!

Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin