Melnais kirjoitti:Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Silloin harvoin kun olen yksikseni/kotona treenannut, en ole silloinkaan ollut yläosattomissa koska tarvitsen paidan imemään pois mahdollista hikeä, ja muutenkin tuntuu inhalta jos nihkeä paljas selkä osuu kylmään penkkiin tai lattiaan. Sinänsä en välitä millaisissa kamppeissa olen salilla, vanha reikäinen T-paita ja samat kymmenen vuotta käyttämäni virttyneet college-housut kelpaavat hyvin.
Ajansäästö on hyvä pointti, itsekin huomasin aikoinaan että jo valmistautumiseen ja matkoihin kului helposti paljon kauemmin kuin itse harjoitteluun. Nykyään ei ole tuota ongelmaa kun käy työpaikan salilla viereisessä talossa.
Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi. Irtopainoillahan vastuksen kasvatus onnistuu, mutta näkemäni kotiin myytävät säädeltävät irtopainot ovat yllättävän huonoja. En ymmärrä esim. Wrangen painoissa sitä kummallista kierrelukitussysteemiä, se kun tuntuu avautuvan aina melkein itsestään kun käyttää painoja missään vähääkään kiertävissä liikkeissä.