Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Faghag kirjoitti: Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:

http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm

Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.
Kiitos Faghag tuosta linkistä! Tuli vaihtelua kotijumppaan, olinkin vähän kyllästynyt aiempiin liikkeisiin.

Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Elämä kantaa, jos sen antaa
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Melnais kirjoitti:Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Silloin harvoin kun olen yksikseni/kotona treenannut, en ole silloinkaan ollut yläosattomissa koska tarvitsen paidan imemään pois mahdollista hikeä, ja muutenkin tuntuu inhalta jos nihkeä paljas selkä osuu kylmään penkkiin tai lattiaan. Sinänsä en välitä millaisissa kamppeissa olen salilla, vanha reikäinen T-paita ja samat kymmenen vuotta käyttämäni virttyneet college-housut kelpaavat hyvin.

Ajansäästö on hyvä pointti, itsekin huomasin aikoinaan että jo valmistautumiseen ja matkoihin kului helposti paljon kauemmin kuin itse harjoitteluun. Nykyään ei ole tuota ongelmaa kun käy työpaikan salilla viereisessä talossa.

Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi. Irtopainoillahan vastuksen kasvatus onnistuu, mutta näkemäni kotiin myytävät säädeltävät irtopainot ovat yllättävän huonoja. En ymmärrä esim. Wrangen painoissa sitä kummallista kierrelukitussysteemiä, se kun tuntuu avautuvan aina melkein itsestään kun käyttää painoja missään vähääkään kiertävissä liikkeissä.
Faghag

Viesti Kirjoittaja Faghag »

hebuli kirjoitti:Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi.
Naisilla tuo massan kerääntyminen on muutenkin työn ja vaivan takana. Jos tarkoituksena on vain kiinteytys, omavoimajumppa yhdistettynä pitkäkestoiseen aerobiseen liikuntaa kuten uinti ja sauvakävely, estävät takapuolen ja keskivartalon löllööntymisen ja allit käsivarsissa.

Itselläni ei ole tosin ollut mikään ongelma kasvattaa massaa, taitaa mussa olla aika paljon tota testoa. Habani on kohta isompi kuin nussulla. Ongelmani on enemmän rasvoittuminen, eli siksi teen salilla nykyään pienemmillä painoilla pitkiä sarjoja ja olen lisännyt pitkäkestoisen aerobisen harjoittelun määrää.
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Vaola kirjoitti:
Angita kirjoitti:Tänään pace 45 min
Angita kirjoitti:Tänään kiinteytys 45 min
Sopiiko tiedustella missä käyt näitä harrastamassa? Etenkin ensiksi mainittu kuuluu omaan repertuaariin erittäin vahvasti.
Motivuksessa, paikka vaihtelee, nuo olivat Kampissa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 10874
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Vaola kirjoitti: Älä hämäänny, jos törmäät joskus meikäläisen kirkuvan punaiseen naamaan siellä käydessäsi! :wink:
Haha, myös minun tukka+karvalakkikombinaatio on Kampin kahviloissa kohtalaisen usein tavattu näky. (Siinä vieressä olevalla Motivuksella pitäs käydä mutta on uhostuttanut vielä liikaa että olisin kahviloita/ravintoloita pitemmälle päässyt).

Notta varokaatten pärkkele. Moikaajat tullaan verbaloimaan sääliä tuntematta. (hirn. Uusiosuomea)
Viimeksi muokannut McJanne, 11.01.2006 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Koska mun nokka vuotaa edelleen, ajattelin testata tänään semmosta pilates-videota joka tuli jonkun wannabe-tiukkaperse-lehden välissä eilen! Siinä oli peräti kolme eri ohjelmaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

hebuli kirjoitti: Kommentoi
Toki tätä varten on painot käytössä. Mitä hikoiluun tulee, suuri osa liikkeistä ei vaadi makoilua lattialla, jolloin yläosattomuus on ollut loistava vaihtoehto. Kotona ei sellaista sali-ilmastointia ole ja herkemmin tulee ahdistavan kuuma.

Mutta minä olenkin perusluonteeltani laiska ja liikunnanvastainen, jolloin tällainen kerettiläisyys sallittakoon. Pääasia että pitää itsensä jonkinlaisessa kunnossa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sen ainoan kerran kun jätän puhelimella varaamatta pace-tunnille, niin tottahan toki se on täynnä. Noh, menin sitten tupaten täydelle kuntosalille vääntämään pikaiset perse-olkapää-keskivartalo-höpötykset (ihan päätön treeni, kun kaikki oli varattu kokoaika) ja 20 minsaa kuntopyörällä. Sitten räntäsateessa säntäsin äkkiä kotiin turvaan, niin ja vielä rappuset täysillä kolmanteen kerrokseen tietysti poukkoilin.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Joo-o, salit ovat taas täynnä kun kaikki uudenvuodenlupauksen tehneet ovat alkaneet lunastaa sitä. Tammikuun ekalla viikolla työpaikan salilla oli vielä yllättävän hiljaista, mutta tällä viikolla sinne tietenkin pamahti ihan älyttömästi uusia kasvoja. Kunpa ihmiset muistaisivat joustavuuden että kaikki pääsevät välissä telineille, penkeille tai laitteille tekemään väliin yhden oman sarjansa. Ärsyttää tyypit jotka jäävät istuskelemaan laitteille sarjojen välissä, tai jättävät jonkun painovyön tms. penkille tai tangolle ettei kukaan vaan menisi väliin.

Voisi olla hyvä idea pitää vaikka treenitaukoa juuri tammikuussa ja keväällä kun nuo kausiharjoittelijat ovat paikalla, ja keskittää omat treeninsä niihin hiljaisempiin vuodenaikoihin. :wink:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

hebuli kirjoitti:Joo-o, salit ovat taas täynnä kun kaikki uudenvuodenlupauksen tehneet ovat alkaneet lunastaa sitä.
Jebulis. Kai. Onnekseni saan yleensä käydä salilla nykyään aamupäivisin, jolloin siellä vallitsee hyvinkin usein miellyttävä rauha ja yksinäisyys.
Faghag

Viesti Kirjoittaja Faghag »

No nih, selkää, olkavarsia ja keskivartaloa treenattu salilla 45 min ja päälle uintia 500 m/15 min. Lisäksi tänään tulee hyötyliikuntaa koko päivä, sillä menen auttamaan ystävääni muutossa.

Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?

EDIT: Tälläisen linkin löysin ko. lajista: http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikke ... 4?Lihavuus
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Faghag kirjoitti:Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?

EDIT: Tälläisen linkin löysin ko. lajista: http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikke ... 4?Lihavuus
Ehkä ymmärsin kysymyksesi väärin, mutta eihän se vyö paljoa paina. Sen tarkoitushan on pitää pääsi pinnan yläpuolella. Nopeasti muistelisin näkeneeni vain kahta erilaista vyömallia uimahalleissa, eli "one size fits most"-tyylillä mennään.

Tuota lajia ei ole koskaan tullut kokeiltua. Olen kuitenkin seurannut noita enemmänkin kun vedin uimakouluja, enkä koskaan kuullut kenenkään valittavan. Harjoitusaikoja on paha mun mennä sanomaan, mutta kuvittelisin että tässä pätee sama kuin seksissä, eli kokeilemalla onneen.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Ei ehtinyt palautua ja eilen tapettiin pohkeita vielä lisää. Sillä se lähtee milä se on tullutkin mutta hetken perästä on taas kahta enemmän paikat lukossa. Käveleminen sattuu niin saatanasti.

Joo´o. Nii´in. Joulutauolta palatessa olisi ehkä fiksua aloittaa hiljalleen mutta paskat. Se on pleksit tai mitään. Aina täysii. Yks ja kaputt. Kyllä se tästä. Ei tässä mitään. Perusmeininkin aina tauon jälkeen.

Tänään on pakko käydä tänään virman punttarilla polkemassa kuntopyörällä koivet kuumiksi ja venyteltävä takaisin normaalinotkeuteen.
Feiz

Viesti Kirjoittaja Feiz »

hebuli kirjoitti:Joo-o, salit ovat taas täynnä kun kaikki uudenvuodenlupauksen tehneet ovat alkaneet lunastaa sitä. Tammikuun ekalla viikolla työpaikan salilla oli vielä yllättävän hiljaista, mutta tällä viikolla sinne tietenkin pamahti ihan älyttömästi uusia kasvoja. Kunpa ihmiset muistaisivat joustavuuden että kaikki pääsevät välissä telineille, penkeille tai laitteille tekemään väliin yhden oman sarjansa. Ärsyttää tyypit jotka jäävät istuskelemaan laitteille sarjojen välissä, tai jättävät jonkun painovyön tms. penkille tai tangolle ettei kukaan vaan menisi väliin.

Voisi olla hyvä idea pitää vaikka treenitaukoa juuri tammikuussa ja keväällä kun nuo kausiharjoittelijat ovat paikalla, ja keskittää omat treeninsä niihin hiljaisempiin vuodenaikoihin. :wink:
On muuten aika perseestä punttiksella aina syyskuussa ja tammikuussa. Kesäkilot ja uudenvuodenlupaus törttöilijät heiluu kuin heinämiehet siellä. Kuntoilussa ei mitään pahaa ja tervetuloa vaan salille, mutta tämä yleisöryntäys tuo mukanaan aina kaikenlaisia säätäjiä.
Nooh pari viikkoa ja vikatkin "nyt mä alotan uuden elämän/tiputan 20kiloa/kesäks kuntoon" uunot ovat jälleen poistuneet saleilta.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Pitänee tänään häippästä salille viimeistään klo 15 juuri ennen tammikuulaisten yleisöryntäystä. Kunhan ehtii tekemään penkkipunnerrukset ja/tai kyykyt alta pois ennen muita, niin ei ole suuria ongelmia aikataulun pitämisessä.

Siis voi vee kun viime kerralla joku nyypiö treenasi kyynärvarsiaan ja hauiksiaan (myötäotteella) käyttäen kyykkyihin tarkoitettua telinettä ja raskasta tankoa. Kyseinen tanko on jo valmiiksi niin raskas ettei se tainnut siihen päihin laittaakaan muuta kuin jotkut 1,25kg levyt. Siinä olisi vieressä ollut useampiakin juuri hauisliikkeille/ranskalaisille jne. tarkoitettuja lyhyempiä & kevyempiä mutkatankoja, mutta ei, piti varata se ainoa kyykkyteline ja -tanko tuollaiselle mitättömälle pikkuliikkeelle.

Ärh! :evil: En viitsinyt valittaa koska pitäähän uusiakin ymmärtää, olisi voinut ottaa itseensä. Kysyin vaan voinko tehdä hänen sarjojensa välillä yhden sarjan kyykkyjä. Hän lähti siinä vaiheessa tekemään muita liikkeitä, ei halunnutkaan vuorotella. En mä häntä poiskaan ajanut, mutta hyvä että lähti.
Faghag

Viesti Kirjoittaja Faghag »

hebuli kirjoitti:Pitänee tänään häippästä salille viimeistään klo 15 juuri ennen tammikuulaisten yleisöryntäystä.
Sali aukeaa klo 6.15 aamulla ja olen yleensä viimeistään klo 6.30 laitteissa jo huhkimassa. Mukavan väljää on, oli sitten tammi- tai elokuu. Olen aina tykännyt harrastaa liikunnan aamulla ennen töihin menoa, jotta ilta olisi töiden jälkeen vapaa kavereitten yms. tapailuun.

Nyt tosin työttämänä ollessani olen saattanu talvikaamoksen aikana nukkua jopa klo 8 asti eli olen ollut salilla viim. klo 9. Näköjään silloinkin on tilaa, vaikka tuo punttis on todella pieni.

Huomenna vois mennä sitten vesijuoksemaan. Kiitos, Kimmen, informaatiosta :)
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Faghag kirjoitti:Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?
En ole kokeillut, mutta katsoin läheltä kun toinen kokeili. Hänen mielestään ihan turha juttu, yhtä hyvin olisi voinut uida ja olisi edennytkin nopeammin. En näin äkkiseltään äkkää miksi esim. 30 min vesijuoksua olisi yhtään sen hyödyllisempää kuin 30 min uinti. Ehkä se sitten sopii paremmin lyhyisiin altaisiin, kun etenee kymmenen kertaa hitaammin.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Faghag kirjoitti:Sali aukeaa klo 6.15 aamulla ja olen yleensä viimeistään klo 6.30 laitteissa jo huhkimassa. Mukavan väljää on, oli sitten tammi- tai elokuu.
Olen joskus kokeillut, ja aamusalittelu ei sovi mulle ollenkaan. Harjoittelu tuntuu silloin todella tervanjuonnilta. Jostain luin että normaali vuorokausirytmissä ihminen on vireimmillään joskus iltapäivällä klo 14-17 aikoihin, mikä osaltaan puoltaa harjoittelun keskittämistä siihen kellonaikaan. Valitettavasti niin tekevät melkein kaikki muutkin...

Joskus aiemmin tein joka aamu dynaamista venyttelyä jolla herättää elimistö päivään, mutta sekin on nykyään jäänyt kun on olevinaan niin kiire aamuisin.

Mutta nyt pitäisi lähteä sinne salille ennen Suurta Ryntäystä...
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6558
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

hebuli kirjoitti:Ehkä se sitten sopii paremmin lyhyisiin altaisiin, kun etenee kymmenen kertaa hitaammin.
Ei tarvitse osata uida.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

hebuli kirjoitti: Siis voi vee kun viime kerralla joku nyypiö treenasi kyynärvarsiaan ja hauiksiaan (myötäotteella) käyttäen kyykkyihin tarkoitettua telinettä ja raskasta tankoa. Kyseinen tanko on jo valmiiksi niin raskas ettei se tainnut siihen päihin laittaakaan muuta kuin jotkut 1,25kg levyt. Siinä olisi vieressä ollut useampiakin juuri hauisliikkeille/ranskalaisille jne. tarkoitettuja lyhyempiä & kevyempiä mutkatankoja, mutta ei, piti varata se ainoa kyykkyteline ja -tanko tuollaiselle mitättömälle pikkuliikkeelle.
Entäpä jos newbie ei vaan tiedä että eri tarkoituksiin on olemassa erilaista tankoa? Voisit seuraavan kerran vaikka mainita, opastus tuskin tekee kenellekään hallaa ja voi pelastaa tahattoman noloilta tilanteilta. Mulle ainakaan mikään kuntoiluvälineisiin liittyvä itsestäänselvyys ei sitä ole, mielikuvituksella jokaista uutta vimpainta saa väärinkäytettyä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Melnais kirjoitti:Entäpä jos newbie ei vaan tiedä että eri tarkoituksiin on olemassa erilaista tankoa? Voisit seuraavan kerran vaikka mainita, opastus tuskin tekee kenellekään hallaa ja voi pelastaa tahattoman noloilta tilanteilta.
Kyllähän tuo on tullut monestikin mieleen, mutta sinä et nyt ymmärrä meidän miesten ajatustenkulkua salilla. Vaikka olisimmekin nyypiöitä, meitä nyppii kovasti jos joku tuntematon tulee neuvomaan miten teet jonkun liikkeen (hänen mielestään) hieman väärin tai kuinka sinun tulisi ehkä harjoitella jollain toisella metodilla päästäksesi parempiin tuloksiin. Se on syvä loukkaus, tikarinisku suoraan miehisyyden ytimeen. Toki yritämme silloin näytellä kiitollista tai välinpitämätöntä, mutta sisimmässämme ajattelemme "Vittu mikä tyyppi, tulla nyt MUA neuvomaan ihan kuin muka tietäisi paremmin.".

Kavereiden kesken tuo on enemmän hyväksyttävää. Naisia saa neuvoa, he tykkäävät siitä että heitä neuvotaan ja opastetaan. Sen huomaa silmien räpsyttelystä, punastelusta ja kihertelystä.

(ennen kuin kukaan saa ähkyn, en ollut kuin 99% tosissani)
Viimeksi muokannut hebuli, 12.01.2006 17:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

aasi kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Ehkä se sitten sopii paremmin lyhyisiin altaisiin, kun etenee kymmenen kertaa hitaammin.
Ei tarvitse osata uida.
Käsitin Fägärin linkistä että uimataitoa kuitenkin tarvitaan, koska se vyö ei korvaa mitään pelastusliiviä? Tosin, tehokkaastihan siinä ei tarvitse osata uida, koira riittää.

Voisi koittaa ensi kerralla uida pelkkää koiraa, veikkaan että jo 50m jälkeen on ihan puhki. :P
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Yönmustaritari kirjoitti:Ei ehtinyt palautua ja eilen tapettiin pohkeita vielä lisää. Sillä se lähtee milä se on tullutkin mutta hetken perästä on taas kahta enemmän paikat lukossa. Käveleminen sattuu niin saatanasti.

Joo´o. Nii´in. Joulutauolta palatessa olisi ehkä fiksua aloittaa hiljalleen mutta paskat. Se on pleksit tai mitään. Aina täysii. Yks ja kaputt. Kyllä se tästä. Ei tässä mitään. Perusmeininkin aina tauon jälkeen.

Tänään on pakko käydä tänään virman punttarilla polkemassa kuntopyörällä koivet kuumiksi ja venyteltävä takaisin normaalinotkeuteen.
Joo no tuli käytyä. Siellä oli joku tyyppi polkemassa fillaria, joten jouduin lämmittelemään soutulaitteella parin kilometrin verran. Olis olllu vähän liian homoo polkea siinä vierekkäin. Yh.

Pistin kuitenkin, oikein luvan kanssa kunnon heviass-rokkia tautalle soimaan niin mikäs siinä oli kuntoillessa.

Minähän en koskaan kysy hintaa, katso painoja enkä laske määriä. Tein taas niin paljon kaikkea kuin vaan pystyin vaikka tarkoitus olikin vain lämmittää jalat ja venyttää alkuviikon harjoitusten tuomat "viulunkielet" pois. Turvotuksesta päätellen harjoitus kuitenkin painottui ojentajiin.

No nyt on sitten syöty ja pesty. Istutaan nyt sitten lattialla ja venytetään ne koivet kuntoon.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

viddani, ku oli rinne jätetty puoliksi ajamatta... voi mulkku!
Nimitz

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Suvinen kirjoitti:Fägärin tuskan parkaisusta pelästyneenä EN ostanut ministepperiä. ( se oli tänään alessa Anttilassa vain 39,90!! )
Anoppi sen sijaan osti jumppapallon, joka vaivalla täytettiin paskalla pumpulla jonka jälkeen anoppi pettyi kun pallo ei ollutkaan sellainen kuin piti,
ja lahjoitti sen minulle. Sellanen lurttanahan se on, mutta ehkä jaksan sillä pinnistellä tuossa iltaisin. Tasapaino ainakin kehittyy.
Kompressorilla tuollaiset täytetään. 8)
Mites sen pallon kanssa pitäis poNppia? :think:
Vastaa Viestiin