Riippuu varmaan ihan niiden nautittujen saunaolusten määrästäninnithequeen kirjoitti: Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?

Haha, no niin varmaan. Mutta jos yhdessä ykkösoluessa on noin 120 kcal, niin kuluttaisiko se puolen tunnin saunominen sen, sitä mie vaan ajattelin. Siis toivoinCamilla kirjoitti:Riippuu varmaan ihan niiden nautittujen saunaolusten määrästäninnithequeen kirjoitti: Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?
Itse asiassa myös käsite High Impact Training on olemassa. Koitin googlettaa mutta tuloksia tuli liikaa, siksi kysyin sinulta tarkennusta. Wikipedian mukaan esim. juoksu on HIT:tä koska se kalorien polttamisen lisäksi myös rasittaa luita ja niveliä. Viimeksi mainitut itse asiassa tarvitsevat sopivan määrän rasitusta jotta ne lujittuisivat oikealla tavalla.hebuli kirjoitti:Sekoitin kaksi eri termiä (HIT) toisiinsa, pitipä sanoa High Intensity Training. Ainakin se on hyvä tekosyy käydä salilla vain kaksi kertaa viikossa.
Kyllä voiAarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä. Lastina oli 6 litraa kokista, 3 litraa maitoa, 8 litraa appelsiinimehua, 10 jugurttipurkkia (=2 kg) ja kilo sekalaisia härppeitä eli yhteensä 20 kg. Kerroksia kiipesin seitsemän, plus tietty pihaporrakset ylös talon viereen. Sekä tietty matka ostoskeskuksesta kotiin sillä olin liikkeellä jalan.
Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi?
Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.AarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä... Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi?
Olen jopa miettinyt, kun kerran ulkona on vähän liukasta ja kylmää jotta lenkkeily olisi täysin mukavaa, häiritsisikö naapureita jos juoksisin porraskäytävässä ylös ja alas portaita vaikkapa nilkkapainot jalassa? Vai olisiko se täysin pöhköä?hebuli kirjoitti:Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.
Kyllä siinä taitaisi tuota pikaa tulla piipaa-auto hakemaanAarneAnkka kirjoitti:Olen jopa miettinyt, kun kerran ulkona on vähän liukasta ja kylmää jotta lenkkeily olisi täysin mukavaa, häiritsisikö naapureita jos juoksisin porraskäytävässä ylös ja alas portaita vaikkapa nilkkapainot jalassa? Vai olisiko se täysin pöhköä?hebuli kirjoitti:Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.
Mä aion osallistua, se ketju pitäs varmaan kaivaa esiin.hebuli kirjoitti:Pps. Mitä tapahtui sille Kity Marathon-haasteelle? En aio osallistua, mutta ketkä aikoivat? Sulkiskuninkaamme huimis (rip) ja Chap nyt ainakin? Voisin tulla tuki- ja kannustusjoukkoihin.
Perselihasten ei tule kipeytyä. Aloittelijoilla kipeytyy yleensä sisäreidet, vuosien harjoituksen tuloksena alkaa kipeytyä "oikeat paikat" vatsalihakset ja selkärangan tukilihakset, siis ne sisäiset jotka pitävät ihmisen ryhdistä huolta. Lupaan järjestää ilmaisen kokeilutunnin kelle vaan joka ei ole ratsastanut ja väittää että se ei ole urheilua. Valitettavasti siinä vaan tulee paljon sellaista staattista jännitystä joka jäykistää, ja pakko myöntää että oon itse aika laiska venyttelemään. Ja on tietysti eroa sillä käykö ratsastamassa vai ratsastelemassa.hebuli kirjoitti:onko ratsastaminen oikeasti muka urheilua? Väsyykö siinä muu kuin perselihas, ja tuleeko hiki muualle kuin haaroväliin?