HAASTE: Helsinki City Run

Yleinen lätinä jä kitinä
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Camilla kirjoitti:Oliko muuten Huima tai Na esimerkiksi osallistumassa sitten sille ihan kokopitkällekin maratonille? Mulla on siitä kaverin kanssa veto, ja aion ehdottomasti köpötellä sen sitten jos ei mitään haavereita vaan satu.
Joo, mutta mä olen sellainen tissiposki - että saa nähdä tuleeko juostua. Todennäköisesti vetoan johonkin harjoitteluvammaan ja syön jäätelöä, tai sitten saan motivaatiota Na:n piikittelystä ja juoksen ihan tappituntumalla kirittäen.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Na meillä on kaverin kanssa veto, että molemmat pääsee maaliin. Jos ei osallistu ollenkaan niin joutuu maksamaan tietyn summan rahaa.

Mietin tänään ekaa kertaa juoksumatolla juoksiessani tota maratonin vauhtia. Siis mulla olisi tarkoituksen alle kuuteen tuntiin köpötellä se. Juoksin tänään puoli tuntia 9km/h, toi vauhti tuntui ihan helpolta. Mutta varmaan kuitenkin liian kova sille maratonille? Muutenkin toi koko juoksumattotouhu tuntui jotenkin älyttömän helpolta tohon ulkona juoksemiseen verrattuna.

Miten sä aiot Na nyt talvella treenata? Mä olen miettinyt että juoksisin 3 krt viikossa joista 1 pidempi lenkki, lisäksi salilla kerta viikkoon ja ratsastusta 3-4krt viikossa. Ja jos juoksu alkaa tökkimään niin korvaisin lenkkejä spinningillä. Olen tällä hetkellä semmoisessa kunnossa että yli tunnin lenkit alkaa tuntua vähän tuskaisilta, pitäisi harjoitella sitä hitaasti juoksemista!
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Camilla kirjoitti:Miten sä aiot Na nyt talvella treenata? Mä olen miettinyt että juoksisin 3 krt viikossa joista 1 pidempi lenkki, lisäksi salilla kerta viikkoon ja ratsastusta 3-4krt viikossa. Ja jos juoksu alkaa tökkimään niin korvaisin lenkkejä spinningillä. Olen tällä hetkellä semmoisessa kunnossa että yli tunnin lenkit alkaa tuntua vähän tuskaisilta, pitäisi harjoitella sitä hitaasti juoksemista!
Harri Hänninen on kirjoittanut hyvän kirjan Tavoitteena maraton, jossa on ohjeita treenamisesta moneen eri makuun. Kannattaa lukea.

Löytyy myös multa hyllystä.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Nastat on koeajettu ja kokemus oli hyvä. Töölönlahti oli aamulla oikea luistinrata, mutta nastojen kanssa juoksu sujui hyvin. Vedin lyhyen lenkin ja pystyin samaan nopeuteen syksyllä paremmalla kelillä. Rasitus oli kuitenkin suurempi - minkä huomasi jo juoksun aikana.

Nastojen kanssa juostessa liukkauden vielä huomaa, mutta jos rohkeasti pistää koko painonsa askeleen mukana - niin nastat pureutuvat hyvin ja juoksu tuntuu hyvälle. Menee kuitenkin hetki totutella juoksemaan noinkin jäisellä radalla, vaikka nyt ensikokemuksen jälkeen uskaltaakin varmasti irrotella hieman enemmän.

Suosittelen kokeilemaan.
santtu

Viesti Kirjoittaja santtu »

/del
Viimeksi muokannut santtu, 01.12.2005 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

santtu kirjoitti:
Huonompaakin valmistautumista leikkimieliseen juoksukilpailuun helpottaa elopainon pienentäminen rasvakudoksen osalta, jota lienee syytä itsekin harjoittaa. On vähän massua kertynyt.
Äläs nyt. Pitäähän joulupöydässä kinkkua olla :twisted: :twisted: :twisted:

*teroittaa veistä*
Don't Panic!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6576
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

santtu kirjoitti:/del
Tämähän meni nyt ihan persiilleen, poistin näemmä väärän kopion samalla kun itse tyhjensit toisen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
santtu

Viesti Kirjoittaja santtu »

Kas. Onnistuin sitten deletoimaan molemmat viestit.

Mutta kyllä olen ilmoittautunut haasteeseen ja juokseminen ilman musiikkia sukkaa.
nexie kirjoitti:*Tero Siveä teroittaa veistä*
Eläinkunnan raaka-aineista käytän ravintona vain koiria, pikkulapsia ja abortoituja sikiöitä. Joskus harvoin myös ristiriiputettuja mui'ia. Lähinnä ääriolosuhteissa, kuten nälän yllättäessä Argentiina - Suomi/Brasilia/Englanti/Italia/Espanja MM-lopputurnauksen yhteydessä, ja on pakko saada jotain muuta kuin pikkusuolaisia.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

santtu kirjoitti: uhoaa
Kiikuta se kinkku kiltisti kmäkeen, niin tarkistan, tarvitseeko se lisäriiputusta vaiko vaan möyhintää.

:on: Liukkaalla säällä juoksemisesta voi saada penikkataudin, kun jalan asento väkisin muuttuu. Varokee vaan.
Don't Panic!
HoundDog

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

santtu kirjoitti:Eläinkunnan raaka-aineista käytän ravintona vain koiria
Sussiunakkoon! Minen suostu näihin kinkereihin. Irtisanoudun!
Na

Viesti Kirjoittaja Na »

Camilla kirjoitti:
Miten sä aiot Na nyt talvella treenata? Mä olen miettinyt että juoksisin 3 krt viikossa joista 1 pidempi lenkki, lisäksi salilla kerta viikkoon ja ratsastusta 3-4krt viikossa. Ja jos juoksu alkaa tökkimään niin korvaisin lenkkejä spinningillä. Olen tällä hetkellä semmoisessa kunnossa että yli tunnin lenkit alkaa tuntua vähän tuskaisilta, pitäisi harjoitella sitä hitaasti juoksemista!
Oon vältellyt tätä koko ketjua, koska nilkka on jotenkin mäsänä ja ottaa päähän niin paljon ettei pääse mitään tekemään. Mä normaalisti juoksen ehkä 3-4 kertaa viikossa. Peruslenkki on ehkä n.10km ja sitten usein viikonloppuisin tulee juostua yksi pidempi lenkki (n.30km). Toi liukkaus ei vaan oikein houkuttele ja aion katsastaa tuon Huiman suositteleman kaupan kunhan ehdin/kykenen/jaksan. Sitten kovaan ääneen ja useaan otteeseen aion vihjata joululahjatoiveistani jos kyseisestä kaupasta jotain hyödyllistä ja kivaa löytyisi. :) Talvella juoksussa rassaa kylmyys ja liukkaus. Vaikka nastoilla saisikin tuon jälkimmäisen ongelman poistettua, niin mä edelleen palelen kauhean helposti. Jos jollain on muita ehdotuksia kuin pilkkihaalarit niin mielelläni otan neuvoja vastaan.

Mä en sinänsä treenaa tohon maratoniin sen kummemmin. Jatkan vaan tätä juoksuharrastetta samaan tapaan kuin aina ennenkin. Tossa syksyllä juoksin reilut 40km pariin kertaan niin tiedän ainakin, että sen jaksaa kyllä.
Ja olen huomannut tuon juoksumaton helppouden myös. Tuntuu, että sillä voi painaa millaista vauhtia tahansa ihan älyttömiä aikoja. En ymmärrä. Mutta siksi mä suosin kyllä ihan uloslähtöä. Mulla ei oo mitään salikorttia minnekään saati sellaista mattoa kotona. Ja muutenkin juoksusta katoaa ne suurimmat kicksit jos sitä pitää paikallaan harrastaa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Nostellaas tätä taas. Itse olen ollut tosi laiskalla päällä, käynyt vaan kävelemässä ja ratsastamassa 3-4krt viikko ja ehkä kerran salilla/vko. Olen ottanut tavaksi juosta väh. puoli tuntia ennen tota salitreeniä. Tammikuusta eteenpäin alan sitten treenata kunnolla, ööh.. :D
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Jaahas, ehkä tämä tyttö lähteekin sitten sinne city runille ihan yksin kun ei muita runkkareita enää näy? Aloitin vuoden alusta juoksemaan HCM:n sivuilta saamani juoksuohjelman mukaan (3 kertaa viikossa joista yksi pidempi lenkki).
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Camilla kirjoitti:Jaahas, ehkä tämä tyttö lähteekin sitten sinne city runille ihan yksin kun ei muita runkkareita enää näy? Aloitin vuoden alusta juoksemaan HCM:n sivuilta saamani juoksuohjelman mukaan (3 kertaa viikossa joista yksi pidempi lenkki).
No kyllä näkyy. Tänäänkin oltiin Huiman kanssa treenaamassa ... sulkapalloa. Muutahan ei sit tartte. Paitsi ehkä treenin jälkeen pari neuvoa-antavaa, jotta saadaa juoksutaktiikka hiottua kuntoon. Molemmat ollaan HCR:ssä mukana. Kunhan ei ole krapula.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Tänään vika päivä ilmoittautua.

Tai no vielä lauantaina on jälki-ilmoittautuminen.

Ketkä ovat tulossa?
Vastaa Viestiin