Ihanan kevytmielinen aihe vaihteeksi!
En käytä hirmuisen paljoa meikkiä arkisin, koska tällä hetkellä kukaan ei edes näe mua, ja se joka näkee, pusuttelisi kuitenkin kaiken sotkuun
Mutta puhdistuksesta, kosteutuksesta ja hiustenhoidosta en tingi.
Hiukset:
-shampoo&hoitoaine: olen kampaamotuotteiden koukussa, tosin nyt puteleiden määrä on vähentynyt kun rahaa on käytössä vähemmän eikä ole tullut ostettua uusia ihania tuhat lupausta sisältäviä taika-aineita. Shampoina PPS Hydra lite, Paul Mitchell Tea tree ja Joico Color endurance. Hoidot Wella back to basics Green tea, Erisan, WWW shine instant conditioner ja Cutrin Aromagic Aprikoosi-appelsiini. Takkujen selvitykseen XZ Muumi lasten selvityssuihke, joka tuoksuu kivasti karkille.
-muotoilu: järjettömät määrät lähinnä kampausnesteitä ja hyytelöitä Paul Mitchell, Wella, Redken, Tigi Bed Head, Sebastian... Muotoilen hiuksia aktiivisesti nykyään aika harvoin kun pidän tukkaa kiinni. Paras vaha kuitenkin ruokakauppakamaa, L'oreal architect wax. Karheuttaa kivasti velton ja liukkaan pidemmän tukan. Hennes&mauritzilla on loistava kiiltosuihke, joka kuitenkin on silikonipommi, eli ei puritaaneille. Suoristan hiukset välillä raudoilla jos menen radalle, tulee hieno kiilto ja huoliteltu look.
Olen ostanut tosi paljon noita kalliita hiusmuotoilutuotteitani vähän kolhiintuneissa/korkittomissa pulloissa, jotka ex-työpaikassani joko laitettiin vapaaseen jakoon kosmetiikkaosastolta tai toimitettiin henkilökuntamyymälään symboliseen muutaman euron hintaan myytäväksi. Sen sijaan pesutuotteet olen enimmäkseen ostanut enemmän tai vähemmän riistohintaan. Perin hiustuotteita myös äidiltä välillä.
Naama:
-Hoito: Pesu Nuxe hunajapuhdistusgeeli tai L'oreal Hydrafresh kuivan ihon puhdistusgeeli (jota ei muka enää valmisteta eikä siksi saa enää Suomesta, mutta espanjassa kas kummaa kaikki paikat täynnä tätä, joskin nimi oli muutettu. Samaa kamaa silti ja viisi euroa tuubi.) Kasvovesi Body Shopin tea tree oil, ja epäpuhtauksiin saman sarjan tehostikki. Kosteutus silmien ympärille L'oreal Hydrafresh silmänympärysvoiteella (joka muka oli myös lopetettu eikä suomen hyllyissä ainakaan vuoteen, mutta taaskin espanjassa vielä pari viikkoa sitten kaikki paikat täynnä. Hamstrasin.), muulle naamalle Nuxe Creme fraiche light (kesällä) ja Biotherm Aquasource dry skin (talvella). Omistan myös äidiltä perityn Diorin Instant radiance -tehoseerumin, mutta en ole kuitenkaan sitä käytettyäni alkanut sen kummemmin säteillä. Laitan silti joskus iltamenoihin, pysyy meikki vähän paremmin. Kuorinta Lancaster ja Freemans.
-Meikit: Meikkivoiteita ja peitevoiteita Sisleyltä, Cliniquelta, Ardenilta, Lumenelta, Anytimelta, Lauderilta. En hirveästi käytä meikkivoidetta, mutta näitä on kertynyt samasta syystä kuin kalliita hiusmuotoilutuotteitakin; kosmetiikkaosaston kotkilta. L'orealin ideal balance-meikkistikki useimmiten käytössä, samoin kuin l'orealin mahtava valokynä (paaaaljon parempi kuin YSL:n tai Lumenen). Puuteri lumenen, aurinkopuuteri Sephoran. Silmänrajauskynä mustanharmaa ja nestemäinen rajausväri metallinen tumma violetti Isadoralta, ripsari Max Factor Lash lift, erisävyisiä valkoisia ja violetin/luumun/vaaleanpunaisen sävyisiä halpisluomivärejä (en käytä niitäkään usein). Huulikiiltoja Zarasta, Lumenelta, L'orealilta, Cliniquelta, Diorilta. Ehkä rupean taas meikkailemaan vähän enemmän sitten ensi vuonna, kun olen kunnon töissä ja näen ihmisiä (ja ne näkevät minut).
Vartalo: Kuorinta täällä mainittu vadelmainen Freemans, Suihkusaippua ja sheivausliukaste HTH, samoin kosteusvoide HTH. Tämä HTH on kokeilemistani kalliista ja halvoista selkeästi paras, ja Hesarissa oli vasta tällä viikolla, että sen sisältämä maitohappo auttaa atooppista ihoa. Pitää paikkansa, ihottumia oli viime talvena kun tätä ekaa kertaa käytin selkeästi vähemmän, eikä tarvinnut vältsiin edes rasvata joka suihkun jälkeen. Yleensä mun tarvii. Käytän talvisesonkina itseruskettavia, L'oreal Sublime Bronze -geeliä (hyvä sävy, mutta haisee pahalle ja tekee ihoon kalvon) ja Body Shopin voidetta (vaaleampi sävy, vaikka kahdesta vaihtoehdosta tummempi, ei haise pahalle, ei tahmaa, kalliihko). Dödönä Elizabeth Arden Spa expert ja Estee Lauder Body Power. Tuoksuina Elizabeth Arden Green tea, Armani Mania, Clinique Happy heart, D&G Light Blue, cK Eternity Love. Hankintaharkinnassa Stella McCartney Sheer.
Aika paljon tuota kosmetiikkaa on, vaikka sitä ei voisi millään tavoin arvata lopputuloksesta