Unien ihmeellinen maailma

Yleinen lätinä jä kitinä
Nowaysis

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Gattaca kirjoitti: Hyvä esimerkki ihmisten erilaisesta unisymboliikasta. Sinulle sudet ja karhut ovat pelottavia. Minun hienoimpia uniani ovat kun unessa olen muutaman kerran nähnyt suden ihan läheltä. Luontoa, alkuvoimaa, vapautta minulle.
Pienenä pahimpia painajaisia aiheuttivat Punahilkka sekä kolme pientä porsasta tai lähinnä se iso paha susi.
Avatar
guyatone
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 15.08.2005 11:06
Paikkakunta: jynkkylä

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja guyatone »

olin kerran mökillä. juoksin sinne karhua pakoon metsän läpi. karhu seurasi joten läksin uimaan saareen. siinä matkalla istui vanha lokki kiven päällä ja mut huomattuaan alkoi heittää jotain sarkastista läpänderiä. jatkoin polskimista kunnes tormäsin hirveen. se taisi olla jotenkin henkimuodossa, translucenttina koska ei uponnut järveen. se heitti jotain guru läppää ja kelasin että tää on ihan vitun asiallista. meni hetki aloin uppoamaan. heräsin ennen kuin hukuin.

kerran meitä oli pieni taktinen yksikkö (mallia buffy the vampire slayer) hyökkimässä vanhaan tehdasrakennukseen. niitattiin vähän vampyyrejä ja muita demoni pellejä. huomasin ihan vitun pitkät rappuset maan alle. puhutaan jo eksistentiaalisen pitkistä. menin alas. siellä oli ihan sairaan kuuma. magmaa joka paikassa. tapasin siellä jäisen pääkallomiehen jolla oli punaisina kiiluvat silmät. sen olemus sai magman viilenemään ja muuttumaan jääksi. sen alle muodostui jäätikkö ja kylmää vettä. kelasin että what the fuck ja me alettiin ottamaan matsia. olin ottamassa päihin kun tipuin jäihin ja heräsin.
If you want to fuck with eagles, you better learn to fly.
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja obah »

Hihii, näin kerran unta että nuolin Kyypon pillua.
vittu mä tähän mitään laita
AarneAnkka

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Viime yönä näin unta jossa ajattelin: "Huuleni ovat turhat. En tarvitse niitä. Ne kasvavat takaisin." Revin huuleni irti (en tuntenut kipua enkä muutakaan) ja söin ne. Olivat aika kumimaiset, vähän kuin mustekalaa olisi pureskellut.

Öö... siinä se. Muita osia muista unistani sinä yönä en muista.
AarneAnkka

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

obah kirjoitti:Hihii, näin kerran unta että nuolin Kyypon pillua.
Missä se sijaitsi? Takaraivossa? :)
MarthaFocker

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

obah kirjoitti:Hihii, näin kerran unta että nuolin Kyypon pillua.
Tuo on jo sairasta. Eikä ole edes joulu. Häpeäisit.
Ja minä kun luulin olevani sairas, kun näin unta kuksivani Letkun pikkuveljen kanssa (ja kerrottakoon, ettei Letkun hulluus ole mitään verrattuna siihen. Veljeltäänhän se kaikki juttunsakin lainaa)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Rautavittu. Tuohon ei unikirjaa tarvita. Sinä vaan haluat Letkun pikkuveljen letkua. Kyyppona vahtisin sinua tarkasti. Ovet säppiin ja yöt vartiossa haulikon kanssa.
MarthaFocker

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Muistin juuri, että näin viimeyönä omituisen yksityiskohtakityunen. Sellaisen, että yksityiskohta on niin merkityksetön, että sen luulee olevan totta.

Näin unta, että kityyn oli rekkautunut kirjoittaja, joka oli tonyJL:n tyttökaveri, ja sen nikki oli jotain marjaJL (marja esimerkiksi, koska en muista, mikä se oikea nimi oli)

Äsken muistin asian, ja katsoin käyttäjä listaa. Ei sellaista nikkiä ole olemassa, ja minä kun luulin olevani aivan varma asiasta.

Olen siis sekoamassa.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Impi »

guyatone kirjoitti:kerran meitä oli pieni taktinen yksikkö (mallia buffy the vampire slayer) hyökkimässä vanhaan tehdasrakennukseen.
Mä näen tollaisia unia harva se yö. Yleensä kaikki paha on mun unissani edustettuna yliluonnollisina hahmoina. Juuri toissayönä viiltelin jotain vampyyreja pyörivillä terillä, ja niitä ilmestyi vaan lisää ja lisää, ja mä tiesin, että mun on pakko jatkaa, kunnes ne kaikki ovat kuolleet.

Sitä edellisenä yönä olin jossain fundamentalistiuskovien leirikeskuksessa. Niiden tyhmät jutut alkoi ärsyttää mua, joten lähdin yksinäni seikkailemaan vanhassa kartanomaisessa rakennuksessa. Ullakolta löysin saatanan, kenelle kanssa hetken aikaa keskusteltuani päätin myydä sieluni. Mun silmät muuttuivat jotenkin oudoiks, ja tiesin, että jos ne alakerrassa messuavat uskikset löytää mut, ne tappaa mut, joten lähdin karkuun. Lopulta mua jahtasivat sekä saatanan joukot että uskikset, kun en oikein halunnut kuulua kumpaankaan jengiin.

Minullako ongelmia? =)
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Angita

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Angita »

Haemaeraemies kirjoitti:ahh,unien hallinta aka lucid dreaming.

Lentäminen on yksi asia, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos pääsee selkouneen. Ainakin omalla kohdallani se tuntui ensimmäisillä kerroilla aivan uskomattoman hienolta, oikein vatsan pohjassa tuntui. Korkeilta paikoilta tiputtautuminen tuonee myös samanlaisia tuntemuksia.

Seksi lienee yksi suosituimmista selkounien aiheista. Voit toteuttaa fantasiasi, ja partneriksi voit valita kenet tahansa.

Magian käyttö onnistuu. Voit vaikka heitellä ihmisiä ajatuksen voimalla, voit luoda esineitä, voit tehdä kaikkea mahdollista ja mahdotonta.
Mä muistan usein uneni ja valtaosa on näitä lucid-unia. Näitä kolmea mainittua on ainakin tullut harrastettua. Lentäminen varsinkin on oikein mukavaista. Unissa se onnistuu vain lähtemällä leijumaan. Mun ei ole tarvinnut näiden näkemistä opetella vaan ne on vain alkanu jotenkin luonnostaan.

Oudoin unikokemukseni tapahtui kun olin vielä exäni kanssa yhdessä ja nukuimme samassa sängyssä. Näin unta, että olin ravintolassa syömässä ja tilasin kasviskeittoa, joka maksoi 80 euroa eli täysin absurdi hinta. Herättyäni kerroin ravintelissa käynnistä exälleni ja kysyin, että: "Arvaa kuinka paljon se keitto maksoi?" Exä vastasi suoraan, että 80 euroa. Nähtiinkö me siis yhteistä unta? Weird...
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja obah »

Haemaeraemies kirjoitti:
Magian käyttö onnistuu. Voit vaikka heitellä ihmisiä ajatuksen voimalla, voit luoda esineitä, voit tehdä kaikkea mahdollista ja mahdotonta.
Hähä, viimeisimmässä dildissä harjoittelin lentämistä ja kokeilin kuinka paljon sattuu jalkoihin kun tömähtää muutamasta metristä maahan ja siinä vieressä oli jotain pällejä teiniuhoapinoita mussuttamassa jotain "toi on ihan vitun tyhmää". Laskeuduin maahan ja sanoin yhdelle "painu helvettiin, tämä on minun uni ja minä teen täällä mitään lystään." Tämän jälkeen toivoin tämän katoavan ja näin oli käyvä :) Sanomattakin on selvää, että nuo muut tunkeilijat olivat sitten hiljaa sillä aikaa kun esitin keijukaistanssia ilmassa. Sai taas kerran hymiö naamalla herätä.
vittu mä tähän mitään laita
killkill

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tuoreimmat painajaiset näin ma-ti -välisenä yönä vatsataudin jyllätessä ja kuumeen poltellessa. Yllättäen kaikki olivat sukellusaiheisia.

Ensiksi sukeltelin syvälle merenpohjaan omituisiin hylkyihin. Omituisiin siksi, että ne näkyivät täysin mustina läheltäkin katsottuna, kuin paperisilhuetit. Ei värejä, ei yksityiskohtia, vain uhkaavia repaleisia muotoja, ikään kuin vedenalaisessa "Sin Cityssä". Pyörin siellä yksikseni ja pian kävi ilmi, että siellä kummitteli. Uin jossain välissä savupiippuun lämmityskattilan luukuista (iso laiva). Pian luukku kolahti kiinni takanani ja meni lukkoon. Onnistuin kingertämään jostain aukosta ulos ja jatkoin kierrosta. Jollain käytävällä lenteli iso metallilevy edestakaisin, kenenkään koskematta. Muistan ihmetelleeni että mitä vittua, eihän täällä ole virtaa eikä maininki tunnu näin syvällä. Uin kauemmas ja tulin pihalle hylystä.. niin eikös se sama saatanan levy suhahtanut varoittamatta nenän edestä, ikään kuin joku olisi yrittänyt nirhata tahallaan pääni irti.

Samana yönä myöhemmin olin yksin keskellä öistä merta. Alapuolella oli viitisen kaveria yödyykillä. Painoin perään, pääsin pohjaan. Kaikki meni aluksi ihan normaalisti, mutta sitten jokin lampunkantaman äärirajoilla kiinnitti huomiota. Uin lähemmäs ja huomasin että vesi kihisee jotain saatanan demoneita. Säikähdin tottakai aivan vitusti ja räpylöin kolmeasataa takaisin varoittamaan muita. Turha vaiva koska meidät oli jo piiritetty. Pikkuhiljaa pienemmässä ja pienemmässä ympyrässä, vihamielisten öttiäisten puristuessa lähemmäksi ja lähemmäksi tiesin että lampuissa ei riitä virta ikuisesti ja kun se loppuu, ne tulevat silmille. En uskaltanut katsoa painemittaria, mutta tiesin että kohta kaasu loppuu ja tunnen kuinka loppu ilma puristuu kasaan regulaattorissa kun posket lommolla koettaa imeä tyhjistä kannuista jotain hengitettäväksi kelpaavaa..

Kohtuullisen ahdistava yö.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Minä näen unia joka yö ja useimmiten monia unia. Välillä unet ovat selkeitä ja välillä vähemmän selkeitä. Ihmiset ja paikat sekoittuvat usein mitä ihmeellisimmillä tavoilla ja uniini ilmestyy ihmisiä joiden kanssa en ole ollut tekemisissä pitkiin aikoihin. Ihmisten, paikkojen tai tapahtumien sekavuudesta huolimatta useimmiten unessa asiat tuntuvat täysin järkeenkäyviltä tai siis vaikka niitä saatan unessakin ihmetellä niin jonkun muka loogisen selityksen itselleni niihin löydän.

Aika usein ymmärrän olevani unessa ja jo sen ollessa kesken alan "selittää" tapahtumia itselleni, ilmeisesti silloin näen näitä selkounia.. tjn.

Usein toistuvana teemana unissa on itseni levitointi ilmaan, saatan vähän lennelläkin ilmassa lyhyitä kaaria mutta useimmiten vain muka nousen ilmaan suunnilleen yhdestä kohti ja katselen maailmaa kaikessa rauhassa sieltä ylhäältä käsin.

Kuolema on vieraillut unissani muutamia kertoja. Ainakin kaksi kertaa isäni on kuollut unessani. Näistä unista en tykkää sitten yhtään ja ovat kovin ahdistavia, isä on minulle kovasti rakas ja en ikinä koskaan milloinkaan soisi hänen kuolla oikeasti. Jostakin joskus luin, että jos näkee läheisen ihmisen kuolevan unessaan, merkkaisi se käänteisesti ko. hlölle pitkää ja hyvää elämää, tähän olen halunnut uskoa, vaikka tulkintoja olen sittemmin lukenut monenlaisia muitakin.

Joitakin kertoja olen nähnyt unia joissa hampaani heiluvat tai tippuvat kokonaan. Ikävän todentuntuisia ovat olleet ja ahdistavia nämäkin. Jostain olen lukenut, että hampaat ovat sitten taas symbolisesti yhteydessä kuolemaan ja sairauteen oikeassa elämässä, mitä edempänä heiluvat tai irtoavat hampaat ovat, sitä läheisempi ihminen on kyseessä. Jossain määrin tähän tulkintaan olen alkanut uskoakin, sillä elämässäni oli kerran sellainen pidempi ajanjakso jolloin näin paljon tällaisia unia ja saman ajanjakson aikana kuoli useita ihmisiä ympäriltäni.

Erikoisuutenani on sitten nähdä unissani ihan koko pitkiä elokuvia. Ei siis mtn oikeiden elokuvien toisintoja vaan ihan kokonaan uusia, useimmiten ovat jotain ihmiskohtaloita /draamoja. Näissä unissa on siis selkeästi jokin juoni, pää- ja sivuosan esittäjiä jne.. alku, tapahtumia aikajärjestyksessä ja jokin loppuratkaisu.

Harvoin muistan tarkasti herättyäni uniani, vain pätkiä sieltä tältä ja sitten jos oikein alan miettiä ja yritän muistaa enemmän niin sitä paremmin uni vaan katoaa mielestä. On myös aamuja, että herään tietoisena siitä, että olen taas nähnyt paljon unia mutta silti en kykene muistamaan edes pätkää yhdestä.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

taidan olla valveillakin aikamoinen uneksija ja asioiden edelle menijä ja harhaan juoksija... 8)
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

Joku heitti unessa wc;een paperi rullan moottoritielle, joka oli katettu jonkinlaisella hallilla, jossa oli kauppoja, ja katsomoita, ja yms. Liikenne pysähtyi paperirullan tähden ja poliisit lähtivät juoksemaan heittäjän perään. Kaveri pääsi pakenemaan paikalta.

Yhtänä päivänä jostakin pois tullessani, heitin wc;een paperi rullan moottoritien keskelle ja molemmilta kaistoilta autot pysähtyivät paikoilleen... Lähdin karkuun ja poliisit lähtivät perääni. Pakenin erilaisten käytävien kautta halliin, jossa oli jotakin vihannesten lajittelusähkötrukkeja. Yhden sellaisen kanssa hetken epäröin, että mihin suuntaan se on menossa, ja poliisit tarkkailivat ihmisten liikkeitä samalla siinä ollessani ja epäröinnin nähtyään kaksi vanhempaa konstaapelia nappasi minut kuullusteluun.

"mikä on asianne?" räyhäsin ja menin vastahakoisesti sisälle kuullustelukoppiin. "kyselin, vain, että mikä on pidätyksen, syy?" ja "minkä suuruinen tulisi olemaan rankaistus?" vähän päästä ne totesivat, että en ole varmaankaan heittänyt paskapaperirullaa moottoritielle.

Pääsin pois kuullustelusta, niin yksi entinen opettajani juoksi portaat ylös julistamaan medialle, että olisin asiaan syytön. Kohta tunnustin ja lähdin pakenemaan ja nousin katsomopenkkejä ylös... sellaiseen kohtaan, että en enää voinut kiivetä. joku kiskoi minua alas jalasta ja heräsin...
tuulenpuiska

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Näinpä tässä jotain ihme friikkiä unta, tällä kertaa jopa sen muistaen. Asun RL pienkaksiossa ja unessani HOASin toimesta kaksiooni tungettiin väkisin toinen asukas "koska tilantarve on kova". KO. asukas olikin entinen kämppis, se jonka takia sain kimmokkeen painua vittuun soluasumisesta. Olin ihan hajalla ja teennäinen hymy huulilla. Herätessä oli likainen olo.
MarthaFocker

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Poltin pössyä Bedlamin kanssa viime yönä. Me oltiin tavallaan leiriohjaajina teinien leirillä. Exsat oli joraamassa joidenkin hattivattien kanssa.
Pikku-Akka

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Viime yön liskotunteina näin painajaista... Poikani kastevettä otettiin säilöön sellaiseen pieneen puteliin ja näin unta, että avasin tämän pullon ja se kuohui ja piti kamalaa suhinaa kuohuessaan. Olikohan tämä uni vihje rankasta alkoholinkäytöstä joululomalla, sekä vihjaus jääkaapissa odottavasta kuoharipullosta... Siinä unessa oli kuitenkin jotain saatanallista.. Aivan pelotti laittaa uudestaan unille, kun tuosta heräsin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

SUVINEN!! UPEETA!!

Minä näen usein unia, joissa olen koulussa, ja kesken tunnin korkkaan kaljapullon ja sytytän röökin! Se uhma ja vapaus!!

Vieläkin olis kiva joutua PAKOTETUKSI kouluun, jota ei tarvitse ja jonka arvosanoilla ei ole väliä. Siellä sitten käyttäytyisin, ehkä nippanappa törkeilemättä, mutta kyynisesti, auktoriteetteja uhmaten ja tottelematta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Minä näen myöskin unia, joissa olen kolmattakymmenettä vuotta lukiossa ja selitän, että ei kai mun enää tarvi täällä olla, kun on kirjoitukset käyty ja yliopistoonkin päästy :D

Yleinen unityyppi myös: Unessa säikähdän että olen lintsannut liikuntatunneilta koko vuoden. Tai että on kokeet enkä ole lukenut.
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

Gattaca kirjoitti:Minä näen myöskin unia, joissa olen kolmattakymmenettä vuotta lukiossa ja selitän, että ei kai mun enää tarvi täällä olla, kun on kirjoitukset käyty ja yliopistoonkin päästy :D
Alkuksi, kun näin sinut cityssä, en uskonut juttujesi todenperäisyyteen. En yksinkertaisesti pystynyt uskomaan noin mahdottomia, mutta kait sinä siellä itäsuomessa istut ja keittelet itsellesi puuroa. :roll: Kait se kuvitelma heräsi siitä, kun mies puhuu kuin Joulupukki, mutta kertoo olevansa vain paikoillaan kotonaan...

nyt se selvis ne olivatkin vain unia! :lol:

Itse unista. Ennen heräämistä nainen pompsahti makuupussilla suojatun vartaloni päälle ja suudeltiin huulet kiinni muutaman kerran...
Elukka

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mää näen aika usein unia kaiken maailman alieneista ja muista scifijutuista. :shock:
Semmoset "actionleffaunet" on kanssa vakiokalustoa.

Olenko omituinen vai näkeekö muutkin tämmösiä :?:

+

Opiskeluaikoina näin varsin usein painajaisia, jossa olis pitänyt ehtiä bussiin/junaan, mutta tulin asemalle älyttömän myöhään, lippu oli vielä ostamatta ja itse asema oli käsittämätön labyrintti.
En muista, ehdinkö koskaan edes asemalaiturille asti ennen unen loppumista.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja yannara »

Impi kirjoitti:Haluan kuulla oudon unesi.


Eräs omani: tuntematon mieshenkilö synnytti perseestään lattialle kolme limaista keskosvauvaa. Poimin ne hellästi syliini ja aloin hoitaa niitä. Yhtäkkiä uni hyppäsi puoli vuotta ajassa eteenpäin, ja lapsia oli vain yksi.
Tässä on jo tarpeeksi syytä jättää tämä keskustelu väliin :D
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

Ylitän jalkakäytävää unessa ja samalla näen, että kauempaa tulee joku pyörällä. Olen jo lähes ylittänyt jalkakäytävän, kunnes pyörällä oikealta alamäkeä laskeva kaveri on samalla kohdalla kanssani. Hän rytistää nurmikon kautta edestäni ja kiroaa sitä, kun ei muka pääse menemään takaani aivan normaalisti eteenpäin käytävällä.

Itse hermostun asiasta ja käyn heittämässä maassa lojuvan liikennemerkkipylvään hänen peräänsä. Ei pylväs osu kaveriin, mutta muistaakseni hän tulee vielä takaisin huutamaan jotakin...

..........

Jossakin laivassa oli bondleikit käynnissä. Ihmisiä seisoi aseiden kanssa erilaisissa nurkissa piilossa, jotkut heistä oli kavereitakin. Oli tappelunnujakoita ja piilosta ampumista.

Unen lopussa kävelin yhden viholaisen kanssa kaksin ja käänsin hänelle selän ja julistin, että raukkis lyö takaapäin. Tappelua ei päässyt syntymään, kun käänsin selkää koko ajan hänelle... Paikalla oli sitten joku laivan illallinen eli porukkaa paljon ja pääsin tilanteesta "jotenkin" eteenpäin...
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

Näin muuten unta, että Raamatussa oli sellainen noin kuusi lukua kattava kritiikkikirja eli siinä oli vastaväitteitä muita kirjoja kohtaan. Selasin unessa raamattua ja se kirja oli lopussa, ennen johanneksen ilmestystä...

Luin sieltä muutamia jakeita ja muistan elävästi jopa kirjaimet niillä Raamatun lehdillä. Kyseiset sanat oli jotakin kityläisten vastaväitteitä esitettyyn asiaan... Raamattu oli fyysisenä konaisuutena todella aidon tuntunen ja selasin sitä mielessäni aivan kuin oikeaa.

Oli jotenkin niin aito ja selkeä uni. Kritiikki oli sellaista normaalia, että miksi ihminen ei tiedä ilman kuulematta tai jotain sellaista voisin kaivaa asian pohjaksi...

saamaristi harmittaa, kun en enää muista sen jakeen sanoja, jonka luin uudesta Raamatun kirjasta. ...Täytyy kahtoa, jos muistan sen myöhemmin :)
Vastaa Viestiin