urpiainen kirjoitti:Lundan kertoo sujuvasti ja rakentaa osuvia rinnastuksia (kuten kirjan nimikin antaa ymmärtää). Keskiluokan vieraantuneisuus ja juurettomuus näkyy pääpariskunnan suhteen kriiseissä: vaimon työkomennus Brysseliin laukaisee miehen masennuksen, perusteiden huolimattomasta rakentamisesta johtuva home rapauttaa koti-idyllin perusteita jne. Keskeinen rinnastus on myös siinä, miten keskiluokan ja asunnottomien rinnakkainelon ongelmat rinnastetaan Irakin sotaan: Siinä missä bushilaiset eivät näe terrorismin syitä, myös asunnottomien mukanaan tuomia ongelmia pelkäävä rivitaloväki ei ymmärrä sosiaalisten ongelmien syitä lainkaan. Oi miten So Easy inhoaisikaan tällaista sossuilua!
On mielenkiintoista, että päättelet että
minä en voi ymmärtää oikeita sosiaalisia ongelmia, koska
sinä et suostu vastaamaan esittämiini oikeita taloudellisia ongelmia koskeviin kysymyksiin. Tämä on kyllä jotain ihan uudenlaista logiikkaa.
Tiedoksesi: Olen hyvin humanistisesta perheestä, ja molemmat vanhemmistani työskentelevät pitkälti juurikin ihmisten sosiaalisten ongelmien parissa. Suvussamme ei juuri lainkaan ole yrittäjiä saati yritysjohtajia. Ei siis liene yllätys, että olen nuorempana ajatellut monista asioista samanoloisesti kuin vaikkapa sinä. Sittemmin olen vain perehtynyt
myös yritysmaailman ja talouden toimintaan, enkä siten vain mitenkään voi enää allekirjoittaa tai juuri muiltakaan hyväksyä niiltä osin todellisuutta vääristeleviä tai hyvin merkittäviä osa-alueita tyystin sivuuttavia väitteitä.
Mutta se on hienoa että sinä oikeudenmukaisuuden ja moraalin ylevänä puolestapuhujana sitten noinkin vahvaan logiikkaan nojaten katsot asiaksesi mustamaalata minua selkäni takana!
Vittu mitä touhua.