Luin kirjan
-
- Kitisijä
Frederic Beigbeder: 8.99€ (99 Frangia)
Loistoteos.
Tyyppi kertoo uskoakseni omasta näkökulmastaan (voin olla väärässäkin, jos olen niin kirja on vieläkin parempi) ranskalaisen mainosalan huipulla elävän kokkelihuuruisen miehen paatoksen. Turpaan tulee niin kvartaalikapitalismille kuin varsinkin mainosmaailmalle kautta linjan. Herättää kysymyksiä; mitä olisivat olleet Hitler ja Göbbels ilman koko viime vuosisadan parasta propagandamasiinaansa, miksi nykyiset tunnetut tuotemerkit pärjäävät käytännössä samoin opein?
Kirjan koko idea on sen vitun hyvin kirjoitetussa tyylissä. Helvetin hyvä kuvaus ukkelin elämästä, jonka ajatusmaailma on jokseenkin tämä:
Liikaa rahaa tyhjänpäisestä työstä, liikaa kokaiinia naamaan jotta pystyisi hoitamaan edes sen. Silti suurimman nykyisen göbbelsin mahti: minä päätän, mitä sinä haluat huomenna vaikket edes tiennyt haluavasi sitä. Kun hankit sen, minä päätin että se on jo vanhanaikaista ja että haluatkin huomenna jotain muuta.
Niille, joiden mielestä Oscar Wilde on maailman paras kirjailija koskaan, tämä on ehdoton tykki jo kieli/mielikuviensakin takia. Muille vain sen takia että tämä on hyvin kirjoitettu ja napakan hauska.
10/1 0
Ainiin: EDIT, kirjan nimi on kussakin maassa kirjoittajansa määräyksen mukaan kyseisen maan mukainen myyntihinta, eli alkup.teos on nimeltään "99 frangs". En itse keksisi parempaa markkinointikikkaa opukselle...
Loistoteos.
Tyyppi kertoo uskoakseni omasta näkökulmastaan (voin olla väärässäkin, jos olen niin kirja on vieläkin parempi) ranskalaisen mainosalan huipulla elävän kokkelihuuruisen miehen paatoksen. Turpaan tulee niin kvartaalikapitalismille kuin varsinkin mainosmaailmalle kautta linjan. Herättää kysymyksiä; mitä olisivat olleet Hitler ja Göbbels ilman koko viime vuosisadan parasta propagandamasiinaansa, miksi nykyiset tunnetut tuotemerkit pärjäävät käytännössä samoin opein?
Kirjan koko idea on sen vitun hyvin kirjoitetussa tyylissä. Helvetin hyvä kuvaus ukkelin elämästä, jonka ajatusmaailma on jokseenkin tämä:
Liikaa rahaa tyhjänpäisestä työstä, liikaa kokaiinia naamaan jotta pystyisi hoitamaan edes sen. Silti suurimman nykyisen göbbelsin mahti: minä päätän, mitä sinä haluat huomenna vaikket edes tiennyt haluavasi sitä. Kun hankit sen, minä päätin että se on jo vanhanaikaista ja että haluatkin huomenna jotain muuta.
Niille, joiden mielestä Oscar Wilde on maailman paras kirjailija koskaan, tämä on ehdoton tykki jo kieli/mielikuviensakin takia. Muille vain sen takia että tämä on hyvin kirjoitettu ja napakan hauska.
10/1 0
Ainiin: EDIT, kirjan nimi on kussakin maassa kirjoittajansa määräyksen mukaan kyseisen maan mukainen myyntihinta, eli alkup.teos on nimeltään "99 frangs". En itse keksisi parempaa markkinointikikkaa opukselle...
Näemmä kääntynyt myös elokuvaksi, http://www.leffatykki.com/elokuva/99-frangia.SikaMika kirjoitti:Frederic Beigbeder: 8.99€ (99 Frangia)
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Pitää paikkansa. Ihan hyvä leffanakin, mutta siinä tyypin kerronnallinen taituruus ei pääse täyteen loistoonsa.aasi kirjoitti:Näemmä kääntynyt myös elokuvaksi, http://www.leffatykki.com/elokuva/99-frangia.SikaMika kirjoitti:Frederic Beigbeder: 8.99€ (99 Frangia)
Minäkin tykkäsin Stalinin Lehmistä. Baby Jane sen sijaan oli mielestäni aika kevyt sisällöltään. Kova pettymys siis Stalinin lehmien jälkeen.Suvinen kirjoitti:Sofi Oksanen: Stalinin lehmät
Aikaisemmin luin Oksaselta Baby Janen ja yllätyin tekstin syvyydestä, koska olin luullut kirjailijaa ulkoisen habituksen ja aiheiden perusteella pinnalliseksi muotikirjailijaksi. Tämä esikoisteos oli vielä paljon parempi, jopa ajoittain loistava. Henkilöhahmot ovat kauttaaltaan uskottavia, ja koruttoman realistinen tyyli kuvata niinkin vaikeaa aihetta kuin syömishäiriöt saa lukijan samaistumaan voimakkaasti. Samalla kuin varkain maalataan kuvaa neuvostoajan virosta, aina sodan ajoista nykypäivään. Kuvaus saa häpeän punan suomalaisen lukijan poskille, ja samalla ravistelee terveellisellä tavalla taas kerran huomaamaan sukulaiskansan erot ja myös yhteneväisyydet. Taiten rakennettu tarina, uskottava ja mukaansatempaava. Nyt todella jo odotan paljon Finlandia-palkitulta Puhdistukselta, jota en vieläkään ole saanut käsiini. Onpa Hyvä Kirjailija!
Oksasen Puhdistus on sitten taas oikeasti hyvä ja mielenkiintoinen. Minulla on se kirja, saat sen jos haluat. Laita vain yv:llä osoitteesi, niin pistän sen tulemaan tällä viikolla.

Karin Slaughter: Triptyykki
Ko. kirjailin tuotannosta muutenkin olen pitänyt, mutta tuon reilun 500s. vetelin kahdessa päivässä, sairaslomalla on osansa asiassa mutta kuitenkin. Sangen koukuttava ja monikerroksinen tarina ja semmoista psykolookista mielen synkkien sopukoiden syynäämistä notta oksat pois. Parhaat dekkaristit taitavat olla nykyisin naisia?
Ko. kirjailin tuotannosta muutenkin olen pitänyt, mutta tuon reilun 500s. vetelin kahdessa päivässä, sairaslomalla on osansa asiassa mutta kuitenkin. Sangen koukuttava ja monikerroksinen tarina ja semmoista psykolookista mielen synkkien sopukoiden syynäämistä notta oksat pois. Parhaat dekkaristit taitavat olla nykyisin naisia?
Prepare for the worstest.
Totta, taas kerran!
Onko sulla se Fractured? Voi olla, että ostan huomenna jo malttamattomana reissulukemiseksi, mutta jos Tess Gerritsenin Kaksoisolento riittää, niin voisin lainailla sitten kotiuduttuani jotain vaihtaria vastaan.
Tännehän vois vaikka perustaa jonkun lainakirjapiirin..

Prepare for the worstest.