Luin kirjan
-
- Kitisijä
Re: Luin kirjan
Giovanni Guareschi: Isä Camillon kylä
Hauska. Suositellaan. Lämpimästi.
Hauska. Suositellaan. Lämpimästi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Luen tosi paljon kirjoja, tällähetkellä Danielle Steel on menossa, tosi hyvä kirjalija.
Elämä on...
-
- Kitisijä
Conn Iggulden - Valloittaja tasankojen susi.
Tsingis-kaanin elämänkerran ensimmäinen osa. Olin erittäin iloisesti yllättynyt, tämähän on hyvä kirja! Suosittelen.
Tsingis-kaanin elämänkerran ensimmäinen osa. Olin erittäin iloisesti yllättynyt, tämähän on hyvä kirja! Suosittelen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
-
- Kitisijä
Juha Vuorinen: Painajainen piparitalossa
Hauska kirja,suosittelen kaikille joilla ei pipo kiristä.
Hauska kirja,suosittelen kaikille joilla ei pipo kiristä.
Millenium -> Mille + anus = tuhatperse.exPertti kirjoitti:Millenium trilogia on loppusuoralla. Noin sata sivua jäljellä. Hienoa.
Varmaan hyvä kirja.
...jonka luettuasi huomasit, että kakkososan romahduttanut loppu ei ollutkaan sitä mitä luulitexPertti kirjoitti:Mietin hetken vastatako, mutta...Bhven kirjoitti:Millenium -> Mille + anus = tuhatperse.
Varmaan hyvä kirja.
Siis kyseessä tietty Pilvilinna joka romahti
Oikeinkirjoitukseen varmaankin Bhven viittasi.exPertti kirjoitti:Mietin hetken vastatako, mutta...Bhven kirjoitti:Millenium -> Mille + anus = tuhatperse.
Varmaan hyvä kirja.
Siis kyseessä tietty Pilvilinna joka romahti
-
- Kitisijä
Antti Tuuri: Vuodenajat maaseutukaupungissa
Vankka taidonnäyte. Romaani.
Vankka taidonnäyte. Romaani.
-
- Kitisijä
Minäkin tykkäsin Stalinin Lehmistä. Baby Jane sen sijaan oli mielestäni aika kevyt sisällöltään. Kova pettymys siis Stalinin lehmien jälkeen.Suvinen kirjoitti:Sofi Oksanen: Stalinin lehmät
Aikaisemmin luin Oksaselta Baby Janen ja yllätyin tekstin syvyydestä, koska olin luullut kirjailijaa ulkoisen habituksen ja aiheiden perusteella pinnalliseksi muotikirjailijaksi. Tämä esikoisteos oli vielä paljon parempi, jopa ajoittain loistava. Henkilöhahmot ovat kauttaaltaan uskottavia, ja koruttoman realistinen tyyli kuvata niinkin vaikeaa aihetta kuin syömishäiriöt saa lukijan samaistumaan voimakkaasti. Samalla kuin varkain maalataan kuvaa neuvostoajan virosta, aina sodan ajoista nykypäivään. Kuvaus saa häpeän punan suomalaisen lukijan poskille, ja samalla ravistelee terveellisellä tavalla taas kerran huomaamaan sukulaiskansan erot ja myös yhteneväisyydet. Taiten rakennettu tarina, uskottava ja mukaansatempaava. Nyt todella jo odotan paljon Finlandia-palkitulta Puhdistukselta, jota en vieläkään ole saanut käsiini. Onpa Hyvä Kirjailija!
Oksasen Puhdistus on sitten taas oikeasti hyvä ja mielenkiintoinen. Minulla on se kirja, saat sen jos haluat. Laita vain yv:llä osoitteesi, niin pistän sen tulemaan tällä viikolla.
-
- Kitisijä
Karin Slaughter: Triptyykki
Ko. kirjailin tuotannosta muutenkin olen pitänyt, mutta tuon reilun 500s. vetelin kahdessa päivässä, sairaslomalla on osansa asiassa mutta kuitenkin. Sangen koukuttava ja monikerroksinen tarina ja semmoista psykolookista mielen synkkien sopukoiden syynäämistä notta oksat pois. Parhaat dekkaristit taitavat olla nykyisin naisia?
Ko. kirjailin tuotannosta muutenkin olen pitänyt, mutta tuon reilun 500s. vetelin kahdessa päivässä, sairaslomalla on osansa asiassa mutta kuitenkin. Sangen koukuttava ja monikerroksinen tarina ja semmoista psykolookista mielen synkkien sopukoiden syynäämistä notta oksat pois. Parhaat dekkaristit taitavat olla nykyisin naisia?
Prepare for the worstest.
-
- Kitisijä
^ Me ollaan niin samikset! Ahmin Triptyykin aikanaan englanniksi ja tykkäsin mielettömästi. (Will Trent palaa kirjassa Fractured) Muutenkin Karin Slaughter on suosikkejani.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Totta, taas kerran! Onko sulla se Fractured? Voi olla, että ostan huomenna jo malttamattomana reissulukemiseksi, mutta jos Tess Gerritsenin Kaksoisolento riittää, niin voisin lainailla sitten kotiuduttuani jotain vaihtaria vastaan. Tännehän vois vaikka perustaa jonkun lainakirjapiirin..
Prepare for the worstest.
Erittäin kehityskelpoinen idea!!!nowaysis kirjoitti:Tännehän vois vaikka perustaa jonkun lainakirjapiirin..
Hm.. Pitäiskö tota em. ideaa jatkojalostaa jotenkin? Onko siihen edes muita mukaan lähtijöitä?
-
- Kitisijä
Minä minä!!!! Mä lainasin just työkaveriltakin 5 kirjaa, odottavat tossa pöydällä sitä päivää, jolloin mun ei tartte hakea poikaa ja käydä kaupassa samalla.bliss kirjoitti:Hm.. Pitäiskö tota em. ideaa jatkojalostaa jotenkin? Onko siihen edes muita mukaan lähtijöitä?
Mulla on paljon englanninkielisiä kirjoja, noin 3 lihalaatikkoa, kellarissa.
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
I'm in!Elppis kirjoitti:Minä minä!!!!bliss kirjoitti:Hm.. Pitäiskö tota em. ideaa jatkojalostaa jotenkin? Onko siihen edes muita mukaan lähtijöitä?
Mulle ei kyllä uponnu. Teksti oli semmosta että se oli helppo lukea, mutta koko tekele oli jonkinasteinen pannukakku, siis littana.Kreitsu kirjoitti:Oksasen Puhdistus on sitten taas oikeasti hyvä ja mielenkiintoinen.Suvinen kirjoitti: Nyt todella jo odotan paljon Finlandia-palkitulta Puhdistukselta, jota en vieläkään ole saanut käsiini. Onpa Hyvä Kirjailija!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Kaikki grillauksesta
Ei mikään pallogrillijuttu vaan tosimiesten reseptikirja. Harmi ettei pääse ihan heti kokeilemaan noita.
Ei mikään pallogrillijuttu vaan tosimiesten reseptikirja. Harmi ettei pääse ihan heti kokeilemaan noita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Mä olen ollut alusta asti vähän sitä mieltä, että noi Vares-jutut ovat vähän kuin nykymaailmaan sijoitettuja Susikoskia. Sariolan ja Mäen tyylissä on jotain samaa.exPertti kirjoitti:Reijo Mäkeä. Sairasloman hyötykäyttöä.
Vares, Pahan suudelma
Vares, Lännenmies
Vares, Valkovenäläinen
^Hae kirjastosta muutama ja lue.
Ei mitään kirjallisuuden helmiä mutta aika viihdyttäviä silti
Ei mitään kirjallisuuden helmiä mutta aika viihdyttäviä silti
-
- Kitisijä
Minäkin voisin liittyä lainapiiriin.. lainaisin kirjoja pildeä vastaan!
Nyt penikseni on fantastinen!
-
- Kitisijä
Kyse oli lainauskeskittymästä, ei vuokrapalvelusta.Clay kirjoitti:Minäkin voisin liittyä lainapiiriin.. lainaisin kirjoja pildeä vastaan!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Jorma Likovuori: Novelleja
Lyhyitä mutta kypsiä maalaiselämän kuvauksia.
Lyhyitä mutta kypsiä maalaiselämän kuvauksia.
-
- Kitisijä
Oon lukenut nyt aika paljon Alastair Reynoldsia.
Ilmestysten avaruus, Kuilukaupunki, "Timanttikoirat, turkoosit päivät : kertomuksia ilmestysten avaruuden universumista", Lunastuksen arkki, Sovituksen kuilu, Jäänpuskijat, Prefekti. Hyvää avaruusoopperaa maustettuna riittävän kovalla scifillä.
Ilmestysten avaruus, Kuilukaupunki, "Timanttikoirat, turkoosit päivät : kertomuksia ilmestysten avaruuden universumista", Lunastuksen arkki, Sovituksen kuilu, Jäänpuskijat, Prefekti. Hyvää avaruusoopperaa maustettuna riittävän kovalla scifillä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä
Mä tykkään kans. Jäänpuskijat ja Prefekti vielä lukematta, teilläpäin lienee paremmin varustettu kirjasto? Vernor Vinge on kans aika kova.aasi kirjoitti:Oon lukenut nyt aika paljon Alastair Reynoldsia.
Nyt penikseni on fantastinen!
Komppaan.aasi kirjoitti: Jäänpuskijat, Prefekti. Hyvää avaruusoopperaa maustettuna riittävän kovalla scifillä.
Linnunradan ääret luettu, ihan ok.Clay kirjoitti: Vernor Vinge on kans aika kova.
Kuitenkin paras viimevuosina lukemani sci-fi on mielestäni
Muuntohiili
Kovaksi keitetyn 30-luvun dekkarin ja cyberpunkin yhdistelmä. Ihmettelen, että tätä ei ole vielä filmattu. Saisi mielestäni todella hyvän film noir-scifi-leffan.