Ei ymmärrykseni itse prosessista ole yhtään sen ruusuisempi.EveryWoman kirjoitti:Minkä verran tunnet adoptioprosessia? Se mitä minä siitä olen kuullut, on että se kestää vuosia, ja että sen aikana arvioidaan hakijaa/hakijoita sellaisella suurennuslasilla että heikompia hirvittää ja niin monipuolisesti että hakijoiden huonotkin puolet tulevat takuulla esiin. Näin tietysti pitääkin olla, lapsen edun nimissä. Nyt pitäisi vielä saada myös lapsenteko vanhanaikaisella menetelmällä samanlaisen sääntelyn piiriin.
(Kenties värittynyt) kuvani yhteiskunnasta on se, että yleensä erityisryhmiä kohdellaan eri prosesseissa silkkihansikkain. Ettei kukaan vaan rasistiksi tms. nimittelisi. Nyky-yhteiskunnassa sellaiseksi leimaamista ei tarvitse mitenkään perustella. Ja leima pysyy.
Tässä onkin jollakin määriteltävää. En ole itse vieläkään päättänyt kumpaa äänestäisin.EveryWoman kirjoitti:No höh - eihän se mikään ongelma ole, vaan puoli voittoa! Olemme samaa mieltä tärkeimmästä päämäärästä, lapsen oikeuksien turvaamisesta. Nyt pitää enää määritellä, millä menetelmillä ne oikeudet tulevat parhaalla mahdollisella tavalla turvatuiksi.Ongelma kai onkin, että itse perustelen adoption eväämistä näillä samoilla lasten oikeuksilla.