Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Olen huomannut yhä enemmän, että jotkut kauppiaat harrastavat ihan naurettavia ylisanoja myydessään vanhaa romua. Esimerkiksi tietokoneita myytäessä on tällaisia ilmoituksia:
Shokkitarjous! Nyt tämä mieletön tehokannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla uskomattomaan ulosheittohintaan 699 euroa. Säästät normaalihintaan verrattuna 500 euroa! Osta nyt, tuotteita on rajallinen määrä.
Tosiasiassa mainoksen pitäisi näyttää tältä:
Meille on jäänyt varastoon muutama edellisen sukupolven rupukannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla. Hyvällä tuurilla nämä riittävät nettiselaukseen ja sähköpostien lähettelyyn, mutta vain jos käytät vanhentuneita ohjelmistoja ja käyttöjärjestelmiä. Haluamme tuotteesta 699 euroa, vaikka sen käypä hinta lienee jossain 300 euron paikkeilla. Tuotteita on rajallinen määrä, sillä yritämme kaikin keinoin tyhjentää varastomme normaalihintaan kelpaamattomista tuotteista. Omapa oli vikamme, kun emme alun perin pudottaneet täysin naurettavaa 1199 euron hintaa ajoissa alaspäin.
Mitä muita vastaavia ylilyöntimainoksia teille tulee mieleen?
e.
Shokkitarjous! Nyt tämä mieletön tehokannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla uskomattomaan ulosheittohintaan 699 euroa. Säästät normaalihintaan verrattuna 500 euroa! Osta nyt, tuotteita on rajallinen määrä.
Tosiasiassa mainoksen pitäisi näyttää tältä:
Meille on jäänyt varastoon muutama edellisen sukupolven rupukannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla. Hyvällä tuurilla nämä riittävät nettiselaukseen ja sähköpostien lähettelyyn, mutta vain jos käytät vanhentuneita ohjelmistoja ja käyttöjärjestelmiä. Haluamme tuotteesta 699 euroa, vaikka sen käypä hinta lienee jossain 300 euron paikkeilla. Tuotteita on rajallinen määrä, sillä yritämme kaikin keinoin tyhjentää varastomme normaalihintaan kelpaamattomista tuotteista. Omapa oli vikamme, kun emme alun perin pudottaneet täysin naurettavaa 1199 euron hintaa ajoissa alaspäin.
Mitä muita vastaavia ylilyöntimainoksia teille tulee mieleen?
e.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
henkilöauton tv-spotti, olisiko ollut joku Skoda:
sisältö oli se, että tällä autolla saat SUORITUSKYKYÄ - rakkauselämääsi.
sisältö oli se, että tällä autolla saat SUORITUSKYKYÄ - rakkauselämääsi.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Lähes jokainen meikki-/hiustenhoitotuotemainos. "Nyt 90% tuuheammat/ilmavammat/kiiltävämmät/pitkäkestoisemmat/<valitse oma adjektiivi tähän> hiukset/ripset/lopputulos/mikälie"
Se ihan ihan ihan ensimmäinen 90% oli varmasti kova juttu. Mutta jos maksimi on se 100 (joillain teistä 130) niin ei o iso juttu nostaa siitä lopusta 10%:sta 90%. Tajuutteko? Ja sit tää lukuhan pienenee koko ajan ja lähenee sataa mutta ei koskaan saavuta sitä.
Tosin se yksi ripsarimainos huvitti... lisää pituutta 300% ja tuuheutta 360°. Siis mitä? Kiertääkö ne ripset sirkkeliterän tyylisestä koko silmäluomen, kallon sisään...? ja neljä kertaa pidemmät ripset..? hyi stana friikki!
Se ihan ihan ihan ensimmäinen 90% oli varmasti kova juttu. Mutta jos maksimi on se 100 (joillain teistä 130) niin ei o iso juttu nostaa siitä lopusta 10%:sta 90%. Tajuutteko? Ja sit tää lukuhan pienenee koko ajan ja lähenee sataa mutta ei koskaan saavuta sitä.
Tosin se yksi ripsarimainos huvitti... lisää pituutta 300% ja tuuheutta 360°. Siis mitä? Kiertääkö ne ripset sirkkeliterän tyylisestä koko silmäluomen, kallon sisään...? ja neljä kertaa pidemmät ripset..? hyi stana friikki!
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Siis jos minä pääsisin tekemään mainosspottia (mistä tahansa) niin voi sitä pyrotekniikan, erikoisefektien, Lamborghinien, stunttimiesten ja tissiblondien määrää! "Kaikki tämä ja vielä enemmän on Sinun kunhan sijoitat rahasi eRectumiin!"
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...elco kirjoitti: tissiblondien
-
- Kitisijä
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 14.09.2005 17:11
- Paikkakunta: Hämpton
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
ripsarimainosten luvut tutkitaan itseasiassa punnitsemalla. eli oikeasti ripset ovat 300% painavammat, eivät suinkaan pidemmät tai tuuheammat.Quarter kirjoitti: Tosin se yksi ripsarimainos huvitti... lisää pituutta 300% ja tuuheutta 360°. Siis mitä? Kiertääkö ne ripset sirkkeliterän tyylisestä koko silmäluomen, kallon sisään...? ja neljä kertaa pidemmät ripset..? hyi stana friikki!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Tunnen erään meikkialalla työskentelevän kemistin, jonka työhön kuuluu validoida firmansa mainoksissa (Suomen medioissa) esiintyvät kuvatunlaiset väitteet. Siis kaivaa esille mihin tutkimukseen tai "tutkimukseen" väite todella perustuu, ja arvioida onko se ollenkaan validi. En tosin tiedä miksi hänen pitää tehdä tuo erikseen työnantajalleen, jolta kyseiset väitteet ovat alunperin lähtöisinkin (tosin eri maasta, siellä missä mainos on alunperin tehty).Quarter kirjoitti:Lähes jokainen meikki-/hiustenhoitotuotemainos. "Nyt 90% tuuheammat/ilmavammat/kiiltävämmät/pitkäkestoisemmat/<valitse oma adjektiivi tähän> hiukset/ripset/lopputulos/mikälie"
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 10.02.2007 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3044
- Liittynyt: 26.03.2006 21:27
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
...naisilla olisi paljon vähemmän ongelmia selluliittipyllyjen kanssa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Viimeaikoina on ryppyvoidemainoksissa alkanut näkyä (seuraan niitä siis tarkasti!) "kliinisiä tutkimustuloksia", joiden mukaan rypyt vähenivät esim 52%. Kun sitten lukee pienellä präntätyn tekstin, niin siinä lukee
*Itsearviointi, 40 naista.
Toisin sanoen 40 naista sai pakkelit ilmaiseksi ja he sitten itse arvioivat, että rypyt vähenivät 52%. Tuollaisella tutkimustuloksellahan ei ole mitään arvoa.
*Itsearviointi, 40 naista.
Toisin sanoen 40 naista sai pakkelit ilmaiseksi ja he sitten itse arvioivat, että rypyt vähenivät 52%. Tuollaisella tutkimustuloksellahan ei ole mitään arvoa.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Ei kuulosta lainkaan mainosalalta vaan "ilmoitus-bisnekseltä", jokaisen kunnianhimoisen brändigurun pahimmalta painajaiselta. Missä on tunne? Brändin tuoma lisäarvo, brändiuskollisuus?Bliss kirjoitti:Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
Tämä ei aukea mulle. Miksi naisten kosmetologiaa myydään numeroilla eikä fiiliksillä? Jotenkin olettaisi että prosenttiluvut ja "tekninen suorituskyky" kiinnostaisi lähinnä miehiä.NuoriDaavid kirjoitti:rypyt vähenivät esim 52%
Jos tämä lähestymistapa ei toimisi, niin ei sitä varmaan käytettäisi. Naiset: valaiskaapa, miksi "tämän purnukan sisältö lisää ripsiesi tuuheutta 47%" on vetävämpi mainoslause kuin "tämän purnukan sisältö antaa sinulle ripset, joita räpyttelemällä saat miehet pyörimään ympärilläsi ja siskot kateellisiksi"
Viimeksi muokannut Sheetlord, 08.12.2006 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
"valkaisee hampaasi jopa viikossa!"
Yeah right! Niin, jos käyn ensin hammaslääkärillä valkaisemassa hampaat, sen jälkeen isken muotit ja vahat hampaisiin ja värjään ne, ja viimeiset 2 päivää käytän Pepsodenttiä, niin tottakai ne on valkoisemmat ... muuten ei.
Juu, ja ripsivärimainokset on paskoja. Ei ripsistä koskaan saa niin täydellisen näköisiä kuin niillä malleilla. Mulla on pitkät ja tuuheat ripset, ja noiden mainostamien ripsivärien harjat on ihan paskoja, tulee kökköjä ja väriä tulee ihan liikaa kerralla.
Mä tykkään niistä pesuainemainoksista. Tsuih tsuih, ja suihkuttaa, niin lasi on puhdas, MWHAHA!
Yeah right! Niin, jos käyn ensin hammaslääkärillä valkaisemassa hampaat, sen jälkeen isken muotit ja vahat hampaisiin ja värjään ne, ja viimeiset 2 päivää käytän Pepsodenttiä, niin tottakai ne on valkoisemmat ... muuten ei.
Juu, ja ripsivärimainokset on paskoja. Ei ripsistä koskaan saa niin täydellisen näköisiä kuin niillä malleilla. Mulla on pitkät ja tuuheat ripset, ja noiden mainostamien ripsivärien harjat on ihan paskoja, tulee kökköjä ja väriä tulee ihan liikaa kerralla.
Mä tykkään niistä pesuainemainoksista. Tsuih tsuih, ja suihkuttaa, niin lasi on puhdas, MWHAHA!
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3044
- Liittynyt: 26.03.2006 21:27
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
No mutta tokihan on! Jos naiset itse uskovat ihonsa siliävän ja tuntevat olonsa tosi hehkeiksi, lopputuloshan on sama lähes kuin kirurgin kautta käydessä. Rahaa vain kuluu vähemmän.NuoriDaavid kirjoitti: Toisin sanoen 40 naista sai pakkelit ilmaiseksi ja he sitten itse arvioivat, että rypyt vähenivät 52%. Tuollaisella tutkimustuloksellahan ei ole mitään arvoa.
Ei kukaan ulkopuolinen huomaa dramaattista eroa kasvohoidossa käyneessäkään, mutta kummasti asiakkaat itse tuntevat suorastaan hehkuvansa... (No joo, jos nassu kovin punoittaa niin saattavat toki hetken hehkuakin.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Ehkäpä naiset kokevat, että heidän älyään arvostetaan, kun heille kerrotaan tiukkaa faktaaSheetlord kirjoitti:
Tämä ei aukea mulle. Miksi naisten kosmetologiaa myydään numeroilla eikä fiiliksillä? Jotenkin olettaisi että prosenttiluvut ja "tekninen suorituskyky" kiinnostaisi lähinnä miehiä.
Jos tämä lähestymistapa ei toimisi, niin ei sitä varmaan käytettäisi. Naiset: valaiskaapa, miksi "tämän purnukan sisältö lisää ripsiesi tuuheutta 47%" on vetävämpi mainoslause kuin "tämän purnukan sisältö antaa sinulle ripset, joita räpyttelemällä saat miehet pyörimään ympärilläsi ja siskot kateellisiksi"
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön.Sheetlord kirjoitti:Ei kuulosta lainkaan mainosalalta vaan "ilmoitus-bisnekseltä", jokaisen kunnianhimoisen brändigurun pahimmalta painajaiselta. Missä on tunne? Brändin tuoma lisäarvo, brändiuskollisuus?Bliss kirjoitti:Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Jos järjestää pyrotekniikan, stunttimiehet ja Lambot paikalle niin portilla jonottavalle tissiblondiarmeijalle ei tarvitse maksaa mitään.BettyB. kirjoitti: Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.
Esim. deodorantin saa suihkuamaan, kun poistaa liipasimessa olevan turvakytkimen, tai teksti "kicks in when you need it".
Esim. deodorantin saa suihkuamaan, kun poistaa liipasimessa olevan turvakytkimen, tai teksti "kicks in when you need it".
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Casting sofan kait kuitenkin olet valmis itse maksamaan?elco kirjoitti:Jos järjestää pyrotekniikan, stunttimiehet ja Lambot paikalle niin portilla jonottavalle tissiblondiarmeijalle ei tarvitse maksaa mitään.BettyB. kirjoitti: Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Juu, en epäile Jos olisi tilaisuus vaihtaa alaa, tekisin varmaan mieluummin tuollaista kuin tuputtaisin ihmisille tavaroita, joita he eivät oikeasti tarvitse (muka-idealisti)Bliss kirjoitti:Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...
Miten niin typeryyden huippu? Tosimiehen deodorantti [yläkuva] ja tyytyväinen käyttäjä [alakuva]NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja. Esim. deodorantin saa suihkuamaan, kun poistaa liipasimessa olevan turvakytkimen, tai teksti "kicks in when you need it".
Viimeksi muokannut Sheetlord, 08.12.2006 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Älä nyt. Labello(sp?) lanseerasi Miesten Huulirasvan mainoksella, jossa Marlboromies pujehti katamaraanilla vetäisten taskustaan yhden käden peukalolla operoitavan huulirasvatikun. Vaikka huuleni eivät olleetkaan rohtuneet niin minun piti lähteä siltä istumalta R-kioskille ostamaan Miesten Huulirasvaa. Seuraavana päivänä duunissa paskasakki oli mykistynyt yhden käden peukalolla operoimastani Miesten Huulirasvasta.NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Voi voi; punaviheridealisti on houkuteltu Pimeälle Puolelle. Strong The Dark Side is.Sheetlord kirjoitti:Juu, en epäile Jos olisi tilaisuus vaihtaa alaa, tekisin varmaan mieluummin tuollaista kuin tuputtaisin ihmisille tavaroita, joita he eivät oikeasti tarvitse (muka-idealisti)Bliss kirjoitti:Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 667
- Liittynyt: 13.10.2006 10:12
- Paikkakunta: Pohjois-Savossa
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Hah, minuun tämä uppoaa ihan täysillä ja juuri minun kaltaiselle tietotekniikkarajoitteiselle urpolle nuo mainokset lienee suunnattukin.eps kirjoitti:Shokkitarjous! Nyt tämä mieletön tehokannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla uskomattomaan ulosheittohintaan 699 euroa. Säästät normaalihintaan verrattuna 500 euroa! Osta nyt, tuotteita on rajallinen määrä.
Itseäni huvittaa siivousvälinemainokset. Vähän huis ja puis sieltä ja täältä, niin jopa kiiltää. Ei enää koirankarvoja, ei tahroja lattiassa, huoneilma on raikas, poissa on paskatahrat vessanpöntöstä. Ei se ihmelasta minun käytössäni noin toimi!!
Äiti ei tiedä
-
- Kitisijä
- Viestit: 3044
- Liittynyt: 26.03.2006 21:27
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Mä käyn aina välillä esim. Stockan siivousosastolla fiilistelemässä. Ne pakkaukset näyttää niin hurrrrjan tehokkailta! Vakuutun joka kerta siitä, että ne tökötit tekee selvää jälkeä! Tosi kurja juttu, ettei ne sitten ikinä osaa heilutella sitä mopinvartta itsekseen kuitenkaan.Leila kirjoitti: Itseäni huvittaa siivousvälinemainokset. Vähän huis ja puis sieltä ja täältä, niin jopa kiiltää. Ei enää koirankarvoja, ei tahroja lattiassa, huoneilma on raikas, poissa on paskatahrat vessanpöntöstä. Ei se ihmelasta minun käytössäni noin toimi!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Unohdin, että maailma on täynnä insinöörejä.elco kirjoitti:Älä nyt. Labello(sp?) lanseerasi Miesten Huulirasvan mainoksella, jossa Marlboromies pujehti katamaraanilla vetäisten taskustaan yhden käden peukalolla operoitavan huulirasvatikun. Vaikka huuleni eivät olleetkaan rohtuneet niin minun piti lähteä siltä istumalta R-kioskille ostamaan Miesten Huulirasvaa. Seuraavana päivänä duunissa paskasakki oli mykistynyt yhden käden peukalolla operoimastani Miesten Huulirasvasta.NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.