MGandhi kirjoitti:
Minä taasen luulen, että naiset (jotka ovat miestä herkempiä havaitsemaan tunnetilojen muutokset ja muutenkin 'tunneälykkäämpiä') tiedostavat 'ystävänsä' salaiset ajatukset ja ovat tästä huomiosta hyvillään. Kukapa meistä ei haluaisi olla haluttu.
En kyllä allekirjoita tätä. Mä tunnen vahvaa yhteenkuuluvuutta ystäviini sukupuolesta riippumatta ja olen heistä joissain tapauksissa jopa hieman mustasukkainen niin seurustelukumppaneille kuin muille kavereillekin. Vastaava käytös omien kavereiden puolesta vaikuttaa siis näkökulmastani melko normaalilta.
Suhde läheisen ystävän kanssa kuulostaa yhtä kiinnostavalta kuin suhde lähisukulaisen kanssa. Inhottaa ja tuntuu väärältä kun ajatteleekin asiaa. Toki on mukavaa, jos mun ystävät pitävät mua viehättävänä ja seksuaalisena olentona (ja pitävätkin

), mutta kaikki
"Mä olen aina rakastanut sua ja haluaisin seurustella kanssasi" -henkiset lauseet ovat niitä vahvasti ei-toivottuja.
Mua vaivaa myös ajatus siitä, että tälläiset rakastujakaverit ovat vuosi tolkulla kuunnelleet kaikki mun parisuhteen ilot ja surut, mahdolliset ihastukset ja irtosuhteet ja kaikki mahdolliset. Sitä on tahtomattaan rääkännyt läheistä ihmistä kääntämällä puukko haavassa harva se päivä.
Ja edelleen: sille, jos ihastuu ajan myötä ei voi mitään, mutta kovasti vastustan Slamin ajatusta tekeytyä ihastuksensa ystäväksi päästäkseen mahdollisesti lähempään kontaktiin jossain vaiheessa. Väärät ja valheelliset lähtökohdat eivät ole koskaan hyvä pohja parisuhteelle.