Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Luetaan erilaisia teoriajuttuja, voimankäyttö käytännön harjoituksia. Ja olipa kivaa kun naispuolinen henkilö laittoi minulle käsiraudat... :lol:
Koe tänään. On vähän kiikun kaakun pääseekö läpi. No sen voi uusia.

Tämä viikko nenänvalkaisua. Hoh. Ja siitä "aasinsilta" vitsiin:

- Viina on tuhonnut kotimme.
- Kuinkas noin?
- Pontikkapannu räjähti... :)

Treffit on sitten ensi sunnuntaina. Sama henkilö, joka minun piti tavata viime sunnuntaina.

Päivän keskustelu 11.9.:

- Is this 911?
- Yes, what's the emergency?
- Two girls are fighting for me.
- What's the problem sir?
- The ugly one is winning.

Homeboy
aasi sillalla
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Luetaan erilaisia teoriajuttuja, voimankäyttö käytännön harjoituksia. Ja olipa kivaa kun naispuolinen henkilö laittoi minulle käsiraudat... :lol:
Koe tänään. On vähän kiikun kaakun pääseekö läpi. No sen voi uusia.

Tämä viikko nenänvalkaisua. Hoh. Ja siitä "aasinsilta" vitsiin:

- Viina on tuhonnut kotimme.
- Kuinkas noin?
- Pontikkapannu räjähti... :)

Treffit on sitten ensi sunnuntaina. Sama henkilö, joka minun piti tavata viime sunnuntaina.

Päivän keskustelu 11.9.:

- Is this 911?
- Yes, what's the emergency?
- Two girls are fighting for me.
- What's the problem sir?
- The ugly one is winning.

Homeboy
aasi sillalla
Hyvää Päivää

Mukavan kiiruinen viikonloppu, mut Kitinään ehdin. Hiukan viilennyn saunan jälkeen ennenkuin häivyn "yöhön". Kenties näen jonkun kitinäläisen. Hän saattaa pitää minuata, mutta ei tiedä, että siinä hän haastelee arskalaisten johtajan kanssa, Stadin mukavimman miehen, herra Stadinarskan kanssa.

Mutta tuskin nyt silti niin on käynyt useinkaan, hehheh. Olisi se kyllä hauskaa. Minua ei koskaan arvostella pahasti päin naamaa, joten liveily on mukavampaa.
Eipä siten, nyt kun olen ollut harmajainen niin miksi kukaan mulle pahasti sanoisikaan.

Ollos terveinen kaikille teille


STADIN SYYSARSKALTA

--------------------------------------------------------------------------

Vastaukset Homeboylle!
Sulla on varmasti kerrottavaa siitä järjestysvalvojakokeesta kaikille!

Vitsit oli tosi hauskoja.

Onnea treffeille. Kertonet miten meni, tai eikö tuo ole jo se vanha kumppani, mikäli olen yhtään
perillä treffikumppareistasi.

Sa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei siitä kokeesta paljon kertomista ole. 50 oikein/väärin-kysymystä, kaksi esseekysymystä. Läpi pääsin. Huvittavaa oli, kun kouluttaja kertoi että v ä h i t e n järjestyshäiriöitä on Tuska-festareilla, eniten taas Seinäjoen tangomarkkinoilla. :)

6.7. Röpöttämistä.
7.7. Maistelua.

12.7. koulutuksen jälkeen "syy" röpöttää.
13.7. Maistelua. Faijan luona pesemässä pyykkiä, samalla viisi keskaria "tuulensuojaan".

Tämä viikko nenänvalkaisua. Tänään kaupittelemaan jotain divariin. Faija lupasi lahjoittaa minulle täydellisen Maigret-sarjansa (74 kirjaa) jotta voisin myydä ne ja saada paalua... :cheer:

Vitsi:
- Mitä eroa on Mona Lisalla ja Jeesuksella?
- Mona Lisan ripustamiseen riittää yksi naula. :lol:

Homeboy
pottumaan peikko
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No niin! Ensi kesän Tuskassa laitat kaikki wattuilleet kitinäläiset nippuun ja jos joku jotain alkaa urputtamaan niin eikun teleskooppipamppua ja pippurisumutetta!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:No niin! Ensi kesän Tuskassa laitat kaikki wattuilleet kitinäläiset nippuun ja jos joku jotain alkaa urputtamaan niin eikun teleskooppipamppua ja pippurisumutetta!1
Joopa joo. :)
Tosin en haluaisi Tuskaan. Teini-iän jälkeen (suosikkeja Motörhead ja AC/DC) en ole pitänyt hevistä. Ei niin että se välttämättä aina olisi huonoa musiikkia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska eilen luonani säätämässä videoita. Kiitos! Tarjoan kahvit sitten joskus. Simpsoneita ajattelin lähinnä nauhoittaa...

Uravalmentajan luona tänään, viisi tukipaikkaa joihin pitäisi hakea. Tänään myös KELA:ssa, kyselin vaikuttaako viime viikon 4 koulutuspäivää tukiin. Ei tiennyt. Faijalta 150 e vippi.

Nenänvalkaisua piti olla tämä viikko, eilen kuitenkin tölkki lonkeroa "tuulensuojaan". Löysin sen kävelylenkillä. Ja tänään taidan silti käväistä terassilla, kaunis ilma. :beer:

Päivän siteeraus:

"Sanon teille kaikille yhteisesti: sinun on käytävä intti - muuten olet vellihousu hintti." - majuri Rysäperse (PaukaPäiden Pataljoona) kutsuntatilaisuudessa 18.9.2014

Vitsi:
Mies pyytää lomaa johtajalta:
- Haluaisin päästä anopin hautajaisiin.
- Niin minäkin. :)

Homeboy
gobin autiomaa
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Home-osio:
No niin, tosiaankin säädin Homien videot niin, että hän saattaa nauhoittaa. Jotenkin ne olivat menneet pois asetuksista oikeista.
Ehkä Home voisit tähän kertoa myös niistä uravalintapaikoista. Porukka, varmaan kaikkikin tätä lukee ja saattaapi olla kiinnostunut jos, Home, saat töitä toivottavasti.


----------------------------------------------------------------------------------

YLEISOSIO:
Stadinarska voinut hyvin, käynyt maakuntakaupungeissa. Töissä. Kaipaii etelään armaan kera.

MUISTAKAA KAIKKI ETTÄ HUOMENNA ALKAA KYLMÄ SYKSY!
HIRVEÄ KYLMYYS !

Miehille monttusaappaat jalkaan ja jalkarätit ja söpöille Kitinän naisille kumisaappaat kokoa 33-38 ja rujoimmille jopa 39-41.


STADIN KYLMENEVÄ SYYSARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hakemukset tukipaikkoihin laitettu.

To 18.9. naamat.
pe 19.9. maistelua
la 20.9. maistelua.

Nyt kahden viikon nenänvalkaisukausi menossa. En tiedä onnistuuko...tahdonvoimajuttu... :pliis:

Nauhoittaminen onnistuu nyt. Kirjastosta plokattu taas VHS-filmejä:

Kadonneen aarteen metsästäjät
New York, New York
E.T.

P.S. Eikö ole huolestuttavaa, että Suomen ulkoministerinä on ET? (Erkki Tuomioja)

Vitsi:
- Tarjoilija, keitossani on kaksi kärpästä.
- Tuon niille herneen, niin ne voivat pelata vesipalloa. :lol:

Homeboy
extra humankind
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska. Jos mennään pelaamaan minigolfia ensi vuonna, niin mitä jos hankittaisiin mailat ja pallot omaksi jostain? Sitten voitaisiin pelata ilmaiseksi... :lol:

Kahden viikon nenänvalkaisu alkoi eilen. Tahdonvoimakysymys...

Suomi24:ssä yv:iden vaihtoa intialaissyntyisen naisen kanssa. Mahdollisesti treffit ensi viikolla.

Vitsi:
- Tiesitkö että yhteen villapaitaan tarvitaan 12 lammasta?
- En tiennytkään että ne osaavat neuloa! :)

Homeboy
homekoira
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
Suomi24:ssä yv:iden vaihtoa intialaissyntyisen naisen kanssa. Mahdollisesti treffit ensi viikolla.
https://youtu.be/p863xmUdclI?t=1m32s
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hygieniapassi suoritettu tänään. Todistus tulee kolmen viikon päästä.

Äitimuoria auttamaan, tiskikoneen roudaus autoon.

Treffeistä intialaisen kanssa ei tullut mitään, ei selitystä.

Nenänvalkaisu jatkuu... :|

Vitsi:
- Kasvonne näyttävät tutuilta, olemmeko tavanneet jossakin?
- Mahdollisesti, käyn usein siellä. :)

Homeboy
syväjäädytetty lanttulaatikko
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Hygieniapassi suoritettu tänään. Todistus tulee kolmen viikon päästä.
:D Hyvä, hyvä! Kättä pidempää Kitinävääntöihin!

Vielä tällainen, niin olet valmiina vaikka miittiin:
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten Sun Tzu 700-luvulla eaa. kirjassaan "Sodankäynnin taito" kirjoitti, jokainen taistelu on hävitty tai voitettu jo ennen sen käymistä.

Mulla on Keskustanuorten jäsenkirja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Mulla on Keskustanuorten jäsenkirja.
Joo, kyllä tässä kannattaa varustautua kaikkia mahdollisia kehityskulkuja varten, ettei joudu aamunkoitteessa side silmillä saunan taakse. Mulla ei tuollaista henkivakuutusta ole, ja kun en edes armeijaa ole käynyt, niin en missään nimessä uskalla heittää vanhaa, Mannerheim-soljella varustettua partiolaisasuani roskikseen. Se voi olla se viimeinen pelastautumiskeino, kun Sipilän-Soinin kodinturvajoukot kolkuttavat ovelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:ja kun en edes armeijaa ole käynyt.
Älä huolehdi, miinanpolkijoita ja ihmiskilpiä tarvitaan aina. Uusimpana villityksenä voisivat tulla kyseeseen vihollisen tarkasti valikoituihin kohteisiin ryntäävät vapaaehtoiset itsemurhapommittajat. Siinä sitä vassarin parta väpättää ja villapaita lepattaa, kun juoksee dynamiittiliivit päällä kohti vihollisen tulipesäkettä. Banzai ja Stubbin puolesta vaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Hygieniapassi suoritettu tänään. Todistus tulee kolmen viikon päästä.
:D Hyvä, hyvä! Kättä pidempää Kitinävääntöihin!

Vielä tällainen, niin olet valmiina vaikka miittiin:
Kuva
Mikäs tuo on? Partiomerkki? Halusin liittyä partioon 70-luvulla, mutta äiti ehdotti että liittyisin SDP:n lastenjärjestöön Nuoret Kotkat. Minä liityin...
Miksi kieltäydyit intistä? Oliko siihen joku syy? Voiko syyn kertoa kirjoittamatta 36:tta sivistyssanaa? Minä kieltäydyin, kun koin että hermot ei kestä.

Vitsi:
- Tarjoilija, keitossani on kaksi kärpästä.
- Tuon niille herneen, niin ne voivat pelata vesipalloa. :lol:

Nenänvalkaisu ei kun jatkuu.

Homeboy
nauvon ulkosaaristo
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Miksi kieltäydyit intistä? Oliko siihen joku syy? Voiko syyn kertoa kirjoittamatta 36:tta sivistyssanaa? Minä kieltäydyin, kun koin että hermot ei kestä.

Vitsi:
- Tarjoilija, keitossani on kaksi kärpästä.
- Tuon niille herneen, niin ne voivat pelata vesipalloa. :lol:

Nenänvalkaisu ei kun jatkuu.

Homeboy
nauvon ulkosaaristo
Kas, kiinnostava kysymys (minua ja ajatteluani koskevat kysymykset ovat, tietysti, aina niitä kiinnostavimpia!). Tosin kronologinen(1) distanssi(2) tähän ratkaisuuni on sen verran mittava, että perustelujeni rekonstruktiossa(3) vuonna 2014 on huomioitava eittämättä varsin mainittava anakronistisen(4) riskin läsnäolo.

Ehkä jopa vähän yllättäen aseistakieltäytymiseni perusteluissa perinteinen pasifismi(5) ei näytellyt hirveän painavaa roolia: hyväksyin tuolloinkin valtion oikeuden väkivaltamonopoliin(6) alueellaan - ajattelin vain tuolloin, ja taidan ajatella yhä, että silloisen- ja nykyisenkaltainen suuri isänmaallinen kansanarmeija on väistämättä vanhentunut ja toimii pikemminkin jonkinlaisena talvisodan historiallisena monumenttina(7), joka indoktrinoi(8) uusia sukupolvia vanhentuneeseen ja monessa mielessä epämiellyttävään maailmankuvaan. Tästä pääsemmekin sitten niihin keskeisempiin syihini kieltäytyä aseista.

Ensinnäkin, minusta tuolloin oli kollektiivisessa(9) maailmanjäsennyksessä aistittavissa monia uusnationalismin(10) nousun pahalta haisevia vivahteita, jotka pian tuon ajan jälkeen ovatkin realisoituneet(11) erityisesti persujen nousuun liittyvissä diskursseissa(12). Koin vahvasti, että armeija oli yksi tällaista nationalistista lobotomiaa(13) ruokkivista instituutioista(14): armeijan käyminen liitettiin yhä vahvemmin jonkinlaiseen eristäytyvään ja toiseutta aina rasismin(15) rajoille asti vahvistavaan asennoitumiseen, joka rakensi intellektuaalisesti(16) epätyydyttävälle kansakunnan kohtalo -tyyppiselle ajattelulle. Tätä näkemääni kehityskulkua vastaan halusin toimia - ja kieltäytyä osallistumasta sen konstruktioon(17) ja ylläpitoon.

Toiseksi, havainnoimalla sekä lähiympäristöäni että laajempaa yhteiskunnallista ilmapiiriä koin myös aika vahvasti, että asevelvollisuus oli yksi siirtymäriitti(18), jonka myötä myös jo emansipoituneemmat(19) uudet sukupolvet muokattiin takaisin menneisiin sukupuolirooleihin aikuisuuteen astuttaessa, kun taas siviilipalvelus sekä väkivallasta kieltäytymisen kautta että hoiva-alan korostanisessaan toimi edelleen jonkinlaisena perinteistä mies-identiteettiä(20) haastavana ja laajentavana ratkaisuna. Taas oli selvää, kumpaa tendenssiä(21) halusin omalla valinnallani vahvistaa.

On myös muistettava, että valinta asepalveluksesta tehdään siinä vaiheessa, kun astutaan viralliseen aikuisuuteen. Valinnasta tulee näin ollen aika keskeinen performanssi(22), jolla väritetään omaa identiteettiä uudessa yhetiskunnallisesa roolissa: yhteiskunnan aikuisena ja vastuullisena jäsenenä. 90-luvun alkupuolen Urpiainen koki varmaan perustelluksi antaa signaalin(23) siitä, minkälainen aikuinen ja minkälainen mies hän halusi olla.

Kaikesta huolimatta, 90-luvun alussa olin kaiken muun ohella kuitenkin myös hyvin aktiivinen partiolainen ja sellainen kympin oppilas: siinä referenssiryhmässä(24) armeija oli se ilman muuta odotettu ja luonnollinen vaihtoehto. Valintani mennä siviilipalvelukseen oli siis paitsi suhteellisen radikaali(25) referenssiryhmän vaihto, myös siirtymä siitä helposta ja luonnollisesta valinnasta tuntemattomaan ja vaikeaan: en siis missään nimessä koe valintani perusteissa olleen minkäänlaista halua päästä helpommalla tai säästää hermojani, päinvastoin.

Aseistakieltäytymiseni ei siis ollut minkäälaisen kategorisen(26) pasifismin manifestaatio(27), vaan ratkaisu, joka on ymmärrettävä kommunikatiiviseksi(28) siinä nimenomaisessa yhteiskunnallisessa, poliittisessa ja kehityspsykologisessa kontekstissa(29), josta löysin itseni 90-luvun puolivälissä. Ratkaisu oli osaltaan, esimerkiksi, potkimista jonkinlaista kekkosslovakialaista yhtenäiskulttuuria kohtaan: jos 90-luvun Suomi olisi ollut esimerkiksi 90-luvun Saksa, jossa kolmasosa ikäluokasta valitsi stigmatisoitumatta(30) siviilipalveluksen, ja sivistysvaltion luonteen mukaisesti urponationalismille ei ollut sijaa kansallisessa identiteettinarratiivissa(31), olisin varmasti mennyt armeijaan.

Siinä ne syyni pääpiirteissään. Ei tehnyt tiukaakaan pysyä alle 36:n sivistyssanan!

Mitkäs vitsien pikakierrätysviikot täällä muuten on menossa! Rahat takaisin!
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.10.2014 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisiko asian tiivistää niin, että halusit olla eri mieltä?

Jos normi olisi ollut mennä siviilipalvelukseen, olisit mennyt armeijaan?

Eli perinteinen Tuomiojamainen lähestymistapa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No joo, kyllä mä kieltämättä aina vähän kavahdan liian mustavalkoista yksituumaisuutta, jonka kriittinen problematisoiminen on itsessäänkin tärkeätä. Mutta ehkä mä kuitenkin haluaisin nähdä noissa perusteluissani vähän syvempiäkin sisällöllisiä linjauksia. Niitä vain ei olisi tarvinnut korostaa, jos ne olisivat muutenkin saaneet paremman huomioinnin, koska toki myös armeijan puolesta puhuu moni merkittävä sisällöllinen perustelu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
Kuva
Mikäs tuo on? Partiomerkki?
Veikkaisin, että selitys löytyy merkin kirjaimista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Joo, minkä lisäksi Homie on jo kuvalinkkiä omassa viestissään lainannut - jolloin lisäosviittaa olisi voinut saada oman viestinsä työstämisversiossa näkyvästä nettiosoitteesta. Kyllä tän minusta olisi aika helppo pitänyt olla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Voisiko asian tiivistää niin, että halusit olla eri mieltä?

Jos normi olisi ollut mennä siviilipalvelukseen, olisit mennyt armeijaan?
Mä tulkitsin tekstin niin, että urpiainen olisi halunnut mennä armeijaan, mutta ei voinut kun koki sen Suomessa edustavan sellaista arvomaailmaa johon ei voinut sitoutua ja oli siten pakotettu valitsemaan siviilipalveluksen.

Partion piirissä intti on tosiaan aika luonnollinen vaihtoehto. Mä en tiedä, että kukaan partiokavereistani olisi käynyt siviilipalvelusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Muuten noin, mutta en mä oikein osaa sanoa, oliko minulla minkäänlaista armeijaan menoon tai menemättömyyteen kohdistuvaa *halua*, joka olisi ikään kuin edeltänyt noita arvopohdintoja. Ehkä niin, että - päinvastoin kuin sivareita koskevassa folkloressa aina sanotaan - minun näkökulmastani armeija olisi ollut se helppo ratkaisu, jota en kuitenkaan kokenut voivani/haluavani tehdä, koska en halunnut tukea sen edustamaa arvomaailmaa, vaan tosiaan moraalinen velvollisuuteni oli ikään kuin uhrautua ja mennä sivariin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:

"haluaa" kieltämättä osoittaa turhan vahvaa tulkintaa tekstistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Ehkä niin, että - päinvastoin kuin sivareita koskevassa folkloressa aina sanotaan - minun näkökulmastani armeija olisi ollut se helppo ratkaisu..
En tiedä, onko kukaan tajuissaan oleva henkilö väittänyt, että ainakaan vielä 1980- ja 1990-luvuilla sivari olisi ollut helpompi ratkaisu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja