SnapaHead kirjoitti:...Maantiedon opettajan kynänkärki liikkuu Norjan rannikolla kun väpättävä puhe paasaa Intiasta. Ajokortiton (kuivumassa) holisti puukäsityön maikka riehuu krapulassa ja silmä mustana kuinka ollaan linnakundeja kun saatana ei osata sitä tasohöylää käyttää ja yhteiskunnan varat tuhlataan.
Kallista puuta.
Liikunnanopettaja lyö suksisauvan swingillä tyttöä naamaan ilman seuraamuksia. Yhteiskuntaopin maikka valistaa väkivaltaisten ihmisten itsetunnon laadusta toteamalla ettei esim. nyrkkeilyssä lyödä oikeasti. Saksan opettaja jakaa luokan keskeltä kahtia numeroiden perusteella ja seisoo selin 7:n ja sen alle arvosanaisiin oppilaisiin. Eikä yhdelläkään tunnilla opeta saksaa vaan perhokalastusta ja perhojen sitomista.
Miesten liikunnanmaikka käy nyrkkitappelun vahtimestarin kanssa oppilaiden edessä.
Eräällä oppilaalla luki jälki-istuntolapussa "2h jälki-istuntoa. Syy: murhayritys."
Tytöltä putoaa teroitin ja hän samalla yskäisee pari kertaa --> rehtorin puhutteluun käytävään...
Siis vittu !!!!! mitä urpoja sitä päästetäänkään ohjaamaan lastemme kehitystä. Omakaan ala-asteen opettajani ei ollut mikään järjen jättiläinen (syytti esimerkiksi minua varastamisesta kun olin säästänyt ateriaan kuuluvaa näkkileipää laukussani myöhempää käyttöä varten), mutta ei meidän luokallamme sentään tuollaista paskaa jouduttu sietämään. Miten yleistä tällainen touhu mahtaa olla?AarneAnkka kirjoitti:...ei vittu kiinnostanut opetella tavaamaan kun osasi jo lukea (vähän sama kun pakotettaisiin opettelemaan konttaaminen kun osaa jo kävellä), joten purin energiani ja turhautumiseni häiriökäyttäytymiseen. Opettaja kauhistui, löi häirikön leiman otsaani, ja minut siirrettiin mielentilatutkimusten, aivokäyrien ja psykologisten profilointien kautta toiseen kouluun luokalle jonka opettaja oli tunnettu siitä että hän käsitteli näitä kieroon kasvaneita rikollisia taipumuksia omaavia ongelmahäirikkönuoria erittäin ankaralla kädellä.
Hänen reiluihin ja rehteihin opetusmetodeihinsa kuuluivat mm:
- Tarrata minua kiukuissaan niskasta kiinni ja sysätä päin seinää, koska en uutena oppilaana tiennyt missä liikuntavälinevarasto on, ja siitä huolimatta minut komennettiin hakemaan koripallot varastosta ja eksyin.
- Takavarikoida kouluun tuomani sarjispokkari (Hämähäkkimies; "ruokotonta väkivaltaa") ja taskumikroskooppi, ja myöhemmin myydä nämä koulun myyjäisissä
- Takavarikoida minulta pyyhekumi koska se oli "hajukumi" (ei ollut; jos muistatte, 80-luvulla oli hajukumiskandaali kun paljastui että ne hajusteet olivat jollain tapaa myrkyllisiä), ja myöhemmin antaa tämä samainen pyyhekumi lempioppilaalleen palkinnoksi siitä että hän oli hyvä jätkä, pitäen huolen siitä että olin katsomassa
- Kun en puutyötunnilla onnistunut höyläämään lautaa suorilla höylänvedoilla, hän pisti kätensä laudalle, sanoi "Nyt höyläät suoraan, tähän käteen osumatta, tai tulee tupenrapinat". Ei onnistunut edelleenkään. Tuli.
- Kun kiusallani roiskaisin lätäköstä vähän vettä yhden kakaran päälle, ja tämä kakara sen vuoksi mulkoili, töni ja potki minua kolme päivää putkeen riippumatta siitä mitä sanoin ja miten paljon pyysin anteeksi; ja kun vihdoin menin asian kanssa opettajan kanssa puheille, sain jälki-istuntoa "väkivaltaiseen käyttäytymiseen provosoimisesta"...
Opettajilla on kenties kaikkein suurin ja kokonaisvaltaisin vastuu meidän tulevaisuudestamme. Heidän käsissään kasvaneista lapsista koostuu tulevaisuuden yhteiskunta, se, jossa me kaikki elämme (kunnes kuolemme pois). Opettajien palkat pitäisi vähintään tuplata ja koulutukseen hyväksyttävä opiskelija-aines valikoida tarkemmin tai osittain eri perusteilla kuin nykyisin. Vai mitä asiantuntevammat tahot ovat mieltä? Ymmärtääkseni täällä kirjoittelee muutama opettaja.