Mitä teillä Tänään syödään?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Kookos, curry, kana - hyi! Kurpitsaan en ota kantaa, kun ei ole kokemuksia (ainakaan tietoisia). :P
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kreitsu kirjoitti:^Kookos, curry, kana - hyi! Kurpitsaan en ota kantaa, kun ei ole kokemuksia (ainakaan tietoisia). :P
Mä en itseasiassa tykännyt kookoksesta ollenkaan ruuassa (kookosmaito siis) ennenkuin söin kaverin tekemää kookoskanakeittoa! :o
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä haluan mukaan sushi-iltamaan! Lisäksi haluaisin osallistua myös tähän liekitykseen, mutta huutonauru elcon napakympin jäljiltä on vielä kesken, joten en viitsi latistaa jollain mukanokkeluudella.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Et oo exsu tänään/huomenna mestoilla?
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Munaa, kalkkunaa ja tomaattia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

McJanne kirjoitti:Kilo paahtopaistia.
Mun kaveri söi kaks kiloo paistia, raakana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:Et oo exsu tänään/huomenna mestoilla?
En, enkä ihan hetkeen muutenkaan ainakaan työn puolesta. Lauantaina lähden viikoksi reissuun, joten ennen kesäkuuta en ole Helsingissä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun kaveri söi kaks kiloo paistia, raakana.
Kertaistumalta tuo on kova homma. Harvalta menee edes kiloa.

Hitto, pitäisi taas väsätä tartar-pihvejä. Olen sekoittajakoulukuntaa, eli vedän keltuaiset, lihat ja muut sekaisin ja muotoilen pihveiksi. Yleensä en vedä mitään hiillostusta pintaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: Yleensä en vedä mitään hiillostusta pintaan.
Mitä sää puhut?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun kaveri söi kaks kiloo paistia, raakana.
Kertaistumalta tuo on kova homma. Harvalta menee edes kiloa.
Hö. Oot kalkkis, kun et tajunnut, et toi oli wanha nokitusläppä siihen, kun joku kehuskelee jollain asialla poikamaisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotain 300g ulkofilettä reilulla maustevoilla ja maissia. Tarttis kyllä uusi hella hommata kun tuo on ihan vinokin eikä lämpene kunnon pihvinpaistolämpöihin.


Tartaria tulee tehtyä todella harvoin kun en jaksa nyhjätä sitä lihaa. Muut kippaan sitten päälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Yleensä en vedä mitään hiillostusta pintaan.
Mitä sää puhut?
Tartare aller-retourista, eli tartar-pihvin ranskalaisesta versiosta. Antaa mielestäni pienen plussan, mutta lisävaivaa on sen verran, että yleensä ei jaksa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti:Tartare aller-retourista, eli tartar-pihvin ranskalaisesta versiosta. Antaa mielestäni pienen plussan, mutta lisävaivaa on sen verran, että yleensä ei jaksa.
On jo niin hienostuneen sivistynyttä, että kutsuisin tuota puoliraa´aksi jauhelihapihviksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Sola »

Ekaa kertaa kokkaan viikkoon. Riisiä ja tonnikalaa. Kunnon kurmee-ateria :ohyeah:
Heitinpä sekaan vielä hemapa-pussista jämät.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Jotain "kahden kalan vuokaa??" työpaikkaruokalassa, lisukkeena pottuja ja salaattia.
Manaaja

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Sola kirjoitti:Ekaa kertaa kokkaan viikkoon. Riisiä ja tonnikalaa. Kunnon kurmee-ateria :ohyeah:
Eli sushia!

Liittymättä lainaukseen, sushi on edelleen mun mielestä maailman yliarvostetuinta ruokaa. Sitä ällöä riisimössöä ei tosiaan voi syödä niin paljon että saisi edes nälän lähtemään, joten korkeintaan toimii illallisnapostelupaloina jonkun muun ohella.

Enkä tajua että ihmiset ovat niin häkeltyneitä siitä että voivat maustaa suuhun tungettavat bulkkiselluloosapalat joko maistumaan a) miedosti etikkaiselta riisipuurolta b) halvalta soijakastikkelta c) wanna-b-wasabilta tai d) wanna-b-wasabisoijasekoitukselta. Byöörgh.

Raaka kala koska tahansa mieluummin 200 grammana graavilohta voilla voideltujen ruisleipien päältä. Sentään maistuu silloin sille itselleen eikä pelkälle etikkaiselle riisipuurolle, soijalle ja wasabille. Sushissa kulinaristisesti arvokkaat ja maultaan hienostuneet raa'at kalat menevät mun mielestä täysin hukkaan kun ne sotketaan keskelle etikkaista leväriisipuurokäärylettä joka saa maustekataloginsa ohella kaiken maistumaan samalta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yhdyn possumikkelssoniin ja manamieheen siinä, ettei sutsisatsi ole mikään kunnon lämmin ateria. Se on naposteluruoka. Yliarvostettu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eihän mikään estä sushia tehdessä käyttämään hyviä tai jopa parhaita mahdollisia raaka-aineita. Ja siis tekemään itse. On kouluruokasushia, ja on hyvää sushia. Itse syön useimmiten kasvisversiona. Voin kuvitella, ettei Manskun chilisuulle tommoset miedommat japsilaismaut aukenekaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sushiateriaan voi lisätä alkusalaatin tai muun alkuruuan ja misokeiton ja teetä ja sakea. Onhan se toki kevyttä, mutta ei kai täällä kilpaillakaan sillä mikä ruoka on heveintä shittiä:D
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Se riisin määrä on kyllä aika hirvittävä, kun muuten ei niin höttöhiilaria syö. Kotona olen tehnyt sekä vähäriisistä että kokonaan ilman riisiä olevaa versiota (tilalle joko pieneksi vedettyä kukkakaalia tai ei mitään), ja toimii niinkin. Myös Marusekissa näkyi olevan listalla low carb- versio ilman riisiä.
ninnithequeen

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Misokeitto on kyl nam.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Myös Marusekissa näkyi olevan listalla low carb- versio ilman riisiä.
Poikkesin muuten eilen ja toissapäivänä, pitäis tänäänkin mennä palauttamaan muistitikku. Ihan symppis se omistajapoika.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Manaaja

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Eihän mikään estä sushia tehdessä käyttämään hyviä tai jopa parhaita mahdollisia raaka-aineita. Ja siis tekemään itse. On kouluruokasushia, ja on hyvää sushia. Itse syön useimmiten kasvisversiona. Voin kuvitella, ettei Manskun chilisuulle tommoset miedommat japsilaismaut aukenekaan.
Ööm-ööm. Kyllä mä ruokia syön ilman chiliäkin ja silti arvostan. Esimerkiksi ne graavatut kalat ilman chilinhäivää ovat siellä ehdottomassa kärkipäässä, varsinkin vaalealihainen ja maultaan aika "mieto" siika. Sama pätee myös ko. kalan mätiin, joka on herkullisimpia jutukkeita mitä vedestä voi lautaselleen nostaa.

Enkä mä nyt mitenkään periaatteellisesti ole kaikkea japanilaista vastaan, esimerkiksi Fugua haluaisin kovasti päästä maistamaan. Sushi nyt vaan on 90% pelkkää sokerisuolattua ja etikalla maustettua kylmää riisipuuroa, johon hyvällä tuurilla lyödään joku miniporkkana keskelle törröttämään. Ravintoarvoiltaan ja maultaan sen mukaista. Mä en pysty ymmärtämään miten porukka saa sen vertautumaan johonkin Tournedos Rossineihin, Foie graseihin tai edes kunnolliseen antipasto-lautaseen tai tapaksiin. Ylihypetettyä ja -hintaista muottipuuroa trenditietoiselle cityjupille, joka voi perustella arvostuksensa ko. ruokalajia kohtaan ainoastaan mielikuvapohjalta. :P
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exsu kirjoitti:Myös Marusekissa näkyi olevan listalla low carb- versio ilman riisiä.
Poikkesin muuten eilen ja toissapäivänä, pitäis tänäänkin mennä palauttamaan muistitikku. Ihan symppis se omistajapoika.
Miten tämä muistitikku liittyy ravintolassa syömiseen?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teillä Tänään syödään?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exsu kirjoitti:Myös Marusekissa näkyi olevan listalla low carb- versio ilman riisiä.
Poikkesin muuten eilen ja toissapäivänä, pitäis tänäänkin mennä palauttamaan muistitikku. Ihan symppis se omistajapoika.
Miten tämä muistitikku liittyy ravintolassa syömiseen?
Virtual sushi on uusi donitsi.