HS.fi kirjoitti:Vähiten autossa miellytti ensituntumalta maastoajoon viritetty jousitus, joka heikentää mukavuutta. Pienetkin epätasaisuuden tärskäyttävät terävästi ja saavat autossa olijat pomppimaan istuimilla.
"Maastoajoon viritetty jousitus"? Eikö jäykän jousituksen tarkoitus ole parantaa maantieajoa, jotta maasturimaisen korkea auto ei heijaa mutkissa?
Just sama vika oli Suzuki SX4:ssäkin. Hiekkatielle kun poikkesin niin meinas rillit lentää päästä kun tuli pari pientä nimismiehen kiharaa vastaan. Täry täry.
Ihan kiva väri toi sähkönsininen, mutta ei ton ulkonäköä kyllä kehua voi edes hapoissa. En tykkää tosta volvomaisesta konepellin ja lokasuojan välisestä kuopasta, en tykkää noista lokasuojien halvannäköisistä muovisista kurakaarista, jotka harmaantuvat auringonvalon ja autovahan vaikutuksesta kahdessa vuodessa vaaleanharmaiksi. En tykkää tosta kylkilinjasta, joka paksunee ikkunalinjan kohdalta möhköksi alaspäin mentäessä ja jatkuu takavaloihin saakka kuten volvoissa ja noista muista vekeistä mitä tohon on pitänyt ahtaa oikein väen vängällä. Oikea autonmuotoilun sillisalaatti. Lopputulos on kindermunasta kuoriutuneen pienirenkaisen möhköleluauton näköinen, joka toimii siten että jos sitä painaa sormella katosta alaspäin, niin se sanoo naks-naks ja ponnahtaa ilmaan.
masa kirjoitti:Kerrohan, mikä on tänä päivänä automuotoilua sinun makuusi?
Esim uusi Lanceri on ihan tyylikäs luokassaan.
Ja mun silmääni se on taas kuin suorakaiteen muotoine pahvilaatikko. Suora tuulahdus 70 luvulta, jolloin kanttikoneissa oli vaan 90 asteen taivutusmahdollisuus.
Ihan jees. Etu- ja takapää sentää suht samaa sarjaa toisin kuin tossa Fordin cross-overissa. Muutenkaan kyllä ymmärrä koko tätä cross-over luokkaa: Huonompia ja epämukavampia ajaa kuin saman kokoiset henkilöautot, tiloiltaan usein jopa pienempiä, vähemmän aerodynaamisia ja sulavalinjaisia, eikä niillä kuitenkaan ole mitään asiaa maastoon.
Okei, naurakaa pihalle mutta menen lauantaina ihan aikuisten oikeasti katsomaan Lahteen Ford Escort RS2000 -95. Vaimolle täytyy saada joku pikkusportti, tai vaimo haluaa pikkusen ja minä sportin.
Eli tämmöinen:
Tehdään kaverin kanssa road trip ja öögataan onko tuosta mihinkään. Ja nillittäjät voivat pitää turpansa kiinni.
masa kirjoitti:Kerrohan, mikä on tänä päivänä automuotoilua sinun makuusi?
Esim uusi Lanceri on ihan tyylikäs luokassaan.
Ja mun silmääni se on taas kuin suorakaiteen muotoine pahvilaatikko. Suora tuulahdus 70 luvulta, jolloin kanttikoneissa oli vaan 90 asteen taivutusmahdollisuus.
No, mulle ei ole vaikea rasti todeta että tää on huomattavasti paremmannäköinen auto kuin mitä toi Fordin kuplavolvovolkkari, mutta jokainen toki maullaan.
1108 kirjoitti:Okei, naurakaa pihalle mutta menen lauantaina ihan aikuisten oikeasti katsomaan Lahteen Ford Escort RS2000 -95.
Kaverilla oli tommonen joskus vuonna 92-95? En muista tarkalleen. Oli siinä ihan kivasti tehoja sen aikaiseksi sportiksi, mutta muuten se on vaan ihan tavallinen eskortti.
Herra Manala kirjoitti:
No, mulle ei ole vaikea rasti todeta että tää on huomattavasti paremmannäköinen auto kuin mitä toi Fordin kuplavolvovolkkari, mutta jokainen toki maullaan.
Aaa joo. Tota en ole nähnytkään. Mulle tuli vaan tää ruumisarkku mieleen.
masa kirjoitti:En muista tarkalleen. Oli siinä ihan kivasti tehoja sen aikaiseksi sportiksi, mutta muuten se on vaan ihan tavallinen eskortti.
Ei ollut edes sen aikaiseksi tuon korin RS2000 mallia tehtiin ainoastaan 1995-1996 juurikin siitä syystä että koneesta loppu potku ja muut meni edelle. Saa nähä koeajon, en nyt kamalasti lataa odotuksia mutta kassoo nyt kuinka toimii ja mikä on muuten kunto. [SARKASMI]Ja nättiin ajoonhan tuo tulee, naisen käyttöön[/SARKASMI], kyllä se siinä kestää...