Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti:gollegehousujensa
Mua häiritsee tuo ensimmäinen g-kirjain.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:gollegehousujensa
Mua häiritsee tuo ensimmäinen g-kirjain.
Se kuuluu asiaan, jos liikkuu tamponin naru ulkona!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hei kaikki!

Aion tehdä sellaisen profiilinmuutoksen, että kun olen ymmärtänyt, että ärsytän joitakin persoonia liikaakin niin olen aikomassa harmaannuttaa itseäni ihan näin oman ajatukseni mukaan sopivaksi laumaan! Ajattelin, että sellainen muutos näin vapaaehtoisesti olisi paikallaankin. Vaihtelua tuo ainakin. Lähemmin kaikista muutoksistani laitan myöhemmin isoon blogiini

"Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset" -ketjuun. Siellä on tästä olevia juttuja ja perusteluasioita myös, mutta ei teidän nyt sitä tarvi nyt katsoa...

Minun toiveeni ja kysymykseni on MILLAINEN avatar-kuva olisi minulle sellainen, joka olisi kiva ja joka toisi iloa ja huumoria ja ennenkaikkea ei ärsyttäisi!

Voisitte esittää toiveenne ja kuvanne tähän tai ketjuuni niin löydän ne!

Älkääkä nyt ärsyyntykö siitä, että puhun itsestäni. Tämä on välimenokautta nyt!!

Yhteistyöystävällisyyksin

Stadinarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Minun toiveeni ja kysymykseni on MILLAINEN avatar-kuva olisi minulle sellainen, joka olisi kiva ja joka toisi iloa ja huumoria ja ennenkaikkea ei ärsyttäisi!
Tuossa olisi aika osuva.

Kuva
:mrgreen:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Tai sitten Googlen seitsemäs osuma:

Kuva

Nolla kommenttia ja nolla katsojaa osuu myöskin lähelle totuutta.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Miten nämä karkoitushommat menevä? Jos joku mamu määrätään karkoitettavaksi ja karkoitusta ei syystä tai toisesta voida panna täytäntöön niin jääkö ns piikki auki: eli jos toimeenpanon eston syy poistuu niin karkoitetaanko sitten? Mitä jos tälläinen jätkä poistuu maasta itse vapaaehtoisesti: voidaanko maahantulo estää?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Minun toiveeni ja kysymykseni on MILLAINEN avatar-kuva olisi minulle sellainen, joka olisi kiva ja joka toisi iloa ja huumoria ja ennenkaikkea ei ärsyttäisi!
Tuossa olisi aika osuva.

Kuva
Ahaa- no niinpä tietenkin...
Eihän toi sovi Stadinarskalle koska minä en ole StadinJuuli.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Minun toiveeni ja kysymykseni on MILLAINEN avatar-kuva olisi minulle sellainen, joka olisi kiva ja joka toisi iloa ja huumoria ja ennenkaikkea ei ärsyttäisi!
Tuossa olisi aika osuva.

Kuva
:mrgreen:
Hyi sua Taavettimainen kun naurat noin. Ehdota jotain kivaa kuvaa, joka sopii Stadin pojalle!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Sleazoid kirjoitti:Tai sitten Googlen seitsemäs osuma:

Kuva

Nolla kommenttia ja nolla katsojaa osuu myöskin lähelle totuutta.
Mikä ihmeen Googlen seitsemäs osuma, Sleamana?

Onko tämä kuva tehty tai feikattu minun takia. Olisin imarreltu! Muille tiedoksi, että tällainen ei mitenkään koske minua.
Siis niitä lukijoita on varmasti, jotka oikeasti saattaisi ajatella minusta tuollaista.
Onko sen väliä, se on taas eri asia.
Ja minulla ei olisi nollaa lukijaa.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:^ entäs tämä sitten?

Kuva
Mäkimaan Pera nyt ymmärtää, että Stadinarska ei ole mummi vaan raavas viriili koiras!

Ehdottakaa oikeasti harmaaksi ihan pian kokonaan muuttuvalle Arskalle uutta avatarta. Se ei saa ärsyttää ketään ja toisaalta sen pitää olla mukava kuten

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

elco kirjoitti:Miten nämä karkoitushommat menevä? Jos joku mamu määrätään karkoitettavaksi ja karkoitusta ei syystä tai toisesta voida panna täytäntöön niin jääkö ns piikki auki: eli jos toimeenpanon eston syy poistuu niin karkoitetaanko sitten? Mitä jos tälläinen jätkä poistuu maasta itse vapaaehtoisesti: voidaanko maahantulo estää?
Piikki jää auki. Jos maasta poistaminen ei millään onnistu (puhutaan todella pitkästä ajasta ja yrityksestä), tyyppi saattaa saada määräaikaisen oleskeluluvan, mutta kun este poistolle lakkaa olemasta, voidaan tehdä uusi karkotuspäätös ja pyöräyttää koko valitusruljanssi uudelleen käyntiin.

Maahantulokielto taas rävähtää automaattisesti karkotuspäätöksen mukana ja kun päätös on lainvoimainen, on maahantulokieltokin voimassa. Jos tyyppi häipyy maasta, ei hän pääse takaisin. Jos onnistuu livahtamaan takaisin, käännytetään pois maasta, mikä huomattavasti kevyempi prosessi kuin karkotus.

Kärjistäen ja karkeasti tiivistäen näin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 79 kpl, 17.10.2012 11:07

Mitä tuolloin tapahtui? Googlasivatko he kaikki "rubiininpunainen kyrpä?"

Liittyisiko ex-vakkarin hiippakunnan vaihtoon?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko jossain työpaikkaergonomiaraamatussa ohjesääntöä sosiaalitilojen määrästä suhteessa henkilökuntaan ja jos on, niin montako jannua yksi vessa ohjesäännön mielestä pystyy käsittelemään?

Nim: punainen valo
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:[][]SA[/][/]
Kuva
Tämä nyt on kaksipiippuinen juttu vaikka onkin hyvin yksipiippuinen! (Saa nauraa) :lol:

Nimittäin monihaarainen juttu. Toisaalta kuva olisi Arskaa sikäli, että mielelläni poistaisin jokaikisen aseen maailmasta mukaanlukien kaikki metsästysaseet. Minusta on törkeää käyttää ylivaltaa eläimiä vastaan. Minä rakastan eläimiä ja en tajua kuinka joku voi olla niin sydämetön, että tappaa kivan luontokappaleen...
Puhumattakaan ihmisistä.

Mutta kuten kaikki ymmärtävät, tämä kuva provosoisi minut jotenkin aseasiaan, jota en halua edustaa mitenkään. Lisäksi se muistuttaa inhasta kohtelusta, jota sain osakseni viimeksi 23.7, enkä ikinä sellaista enää halua enkä sitä halua tilata. Sen takia harmaannutankin itseäni sekä etsin sellaista avatarta, joka olisi kiva ja mukava ja kuvailisi kirjoittajaa (minua) parhaiten. Siinä saisi olla huumoria, koska kaikesta huolimatta minä tunnen olevani humoristi. Mutta minussa on hyvin vakava puoleni myös, mutta se liittyy vain elämän kunnioittamiseen yleensä.

Ja kas kummaa. Kyllähän minä tunnustan, että tykkään ajatella itseäni ja kertoa ajatuksiani- liikaakin. Toivon, ettei tämä taas ärsytä kun puhuin itsestäni, mutta oikeastaan ainahan sitä ihmiset puhuu!

Ehkä sitten keksin itse uuden avattaren. Vanhassa on se vika, että siinä ilmeisesti on liikaa ärsyttävää asiaa. Lisäksi se on joillekin liian lapsellinen.

Koetan siirtyä myös vanhoista kuluneista vitseistä pois. Ja aina vaan on vastaamatta isossa blogissani So Hardille! Mutta kyllä aion noudattaa harmautta. Nämä analysoinnit ovat vain sellaista siirtymäaikaa! Eihän lääkkeitäkään saa lopettaa yhtäkkiä, hehheh!

Mutta jos VIELÄ kerran pyytäisin teitä tällä Urpo-kysely-palstalla sanomaan ja ehdottamaan minulle hyvää avatarta! Siinäkin nimenomaa ajattelen lukijoita. Kuva siis ei saa olla ase edes poikkiviivalla eikä Hitler eikä Juuli eikä Opal eikä narsistikuva eikä tissitkään koska olen mies!

Terkuin

Askel askeleelta harmaantuva ja tylsistyvä Arskalainen tuttunne
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Mutta jos VIELÄ kerran pyytäisin teitä tällä Urpo-kysely-palstalla sanomaan ja ehdottamaan minulle hyvää avatarta! Siinäkin nimenomaa ajattelen lukijoita. Kuva siis ei saa olla ase edes poikkiviivalla eikä Hitler eikä Juuli eikä Opal eikä narsistikuva eikä tissitkään koska olen mies!
Kuule. Kun suurin osa nappaisee itselleen avan jostain itseään koskettaneesta kuvasta, joka tulee vastaan jossain surffaillessa. Eikö sulle tule mitään semmoista koskaan vastaan? Miten jonkun muun valitsema kuva voisi millään lailla ilmentää sua? Miksi siitä avasta pitää tehdä niin ISO asia? Olkoonkin nykyinen ärsyttävä, pieni pisara se lienee tässä arska-valtameressä. Jos itseäsi häiritsee valitse joku muu joka on sun mielestäsi kiva. Muiden sanomisilla siinä ei lienee juuri merkitystä.
Kiitos ajatuksesta parahin Mussukka!

Sinä olet hyvä asioiden perustelija ja varsin hyvin kokonaisuuden hallitset. Siitä valtamerestä ja Arskasta siellä olet aivan varmasti oikeassa, mutta se pikku haaste minulla on tosiaan se, että itse pidän tyylistäni ja myös avattarestani vaikka ymmärrän vanhojen vitsien puuduttavan vaikutuksen. Siksi minulla onkin yleensä kaksi vaihtoehtoa- joko lopettaa tai sitten vaihtaa tyyliäni itselleni "uskottomaksi". Pystyn kyllä viimeksimainittuun koska kuten tietänet en ole kuitenkaan Viiripää, hehheh.
Mutta mun ajatukseni oikeastaan oli vaan se, että joku muu ottaisi ikäänkuin vastuun uudesta avattaresta! Minä löydän monta umpitylsää avatarta, joista en yhtään pidä ja kuinka ollakaan sitten on avattaria, joista pidän, ja jotka ovat aina jonkinverran ärsyttäviä. Mutta pyrin oikeasti vain välttämään sitä, etten saa mitään itsemurhapyyntöjä. Sikäli ei minun täytyisi kysyä kuin yhdeltä.
No annetaan tuonkin asian nyt mennä ikuiseen unohdukseen.

Mehän tiedämme, että olet erityinen suosikki-Mussukkani täällä ja ehkä sekin alkoi avattaresta, siitä kisunpennusta, johon tykästyin. Mutta ei se tykkääminen ole hävinnyt vaikka sinulla onkin nyt se hiiri-avatar, josta en muuten yhtään pidä!! Arvostan hyvää ja reilua asennettasi muihin vaikka olen joskus päätä pudistanut kännijutuille yms. hehheh. Otathan huumorilla.

Voisi tälle avatar-asialle laittaa pisteenkin tässä. Turhahan sitä on jauhaa tässä, vaikka onkin p-jauhannan Urpopalsta!
Päätökseni on, etten vaihda avatarta ollenkaan.

Tämä oli maailman pienin asia! Ristin sen sellaiseksi. Toivottavasti tämä ei ärsyttänyt monia. Minä jatkossa oikeasti aion itseäni tylsistyttää niin, että kirjoitukseni on ehkä jo ensi vuoden alussa täysin harmaata ja olen tyyliltäni perässähiihtäjä! Persoonallinen mies ei pärjää tällä palstalla, ellei osaa olla väkivaltapuheinen. Minä en siihen alistu, koskaan!

Terveiset sinulle Mussukka- kiva :h: ja kaikille taasen myös. Harjoitukseni tässä kirjoituksessa on allekirjoituksen puuttuminen. (Vau!)
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Hyvä OMT-Fysioterapeutti maksaa snadisti enemmän kuin joku random niksauttelija mutta lopputulos on takuulla parempi ja sen lisäksi saattaa saada neuvot jolla jatkossa välttää moista. OMT on melkein takuu ammattitaidosta.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Hyvä OMT-Fysioterapeutti maksaa snadisti enemmän kuin joku random niksauttelija mutta lopputulos on takuulla parempi ja sen lisäksi saattaa saada neuvot jolla jatkossa välttää moista. OMT on melkein takuu ammattitaidosta.

Ja mulle se tiksin suosittelma jannu sanoi että älä ressaa rutinoista mitään. On kuulemma vaan hyvä jos ne paukkuu, sillä jos ne ei paukkusi, ne ois jumissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuohon liittyy ääniefektien lisäksi siis sellainen jatkuva jumituksen tunne. Ei mikään kipu, enemmän sellainen fasettilukkotyyppinen, jota tekee koko ajan mieli pakottaa auki.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Tuohon liittyy ääniefektien lisäksi siis sellainen jatkuva jumituksen tunne. Ei mikään kipu, enemmän sellainen fasettilukkotyyppinen, jota tekee koko ajan mieli pakottaa auki.

Turha mennä hioerojalle niistä. Tuo OMT jannukin sanoi että paras lääke niskaonglmiin on omatoiminen venyttely. Erityisesti näistä kohdat 3 ja 4 toimii:

http://www.relaksoma.fi/venyttelyohjeet ... seutu.html

Mee kuntonyrkkeilyyn. Se on hyvää hartia-niskatreeniä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Urheillessa mä oon ton saanut noin jumiin!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Urheillessa mä oon ton saanut noin jumiin!
Ja toki aina urheilun jälkeen olet muistanut venytellä!?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Nyt tää ketju on jo täällä väärällä osastolla mutta suosittelen silti omt fysioterapiaa myös. Joudun muutaman kerran vuodessa käymään selän takia ja auttaa ilman että neliraajahalvaus pelottaa.

Mulle on neuvottu että jumiutunutta lihasta ei saa väkisellä yrittää venyttää. Jos se ei parissakymmenessä sekunnissa selkeästi veny niin sen pitää antaa olla, se vaan ärtyy lisää siitä repimisestä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Joskus mulla on hartiat niin jumissa että ei niitä saa pelkästään hieromalla ja venyttelemällä auki. Aloitan silloin lämpöhauteella eli kauratyynyllä. Tietysti tämä pätee vain jos ne hartiat on oikeasti vain jumissa, tulehtunut lihashan on eri asia.

Jotenkin musta nyt tuntuu että exsun paukkuva niska ei ole (ainakaan omatoimisella) venyttelyllä aukeavaa sorttia. Ehkä se siellä on urheillessa joku mennyt väärään asentoon etkä vaan saa sitä ite takas oikeaan asentoon? Mites, joko tilasit ajan jolleki rusauttajalle?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:Kuka palstan miehistä puhui juuri, että hänelle oli sähköpostissa ehdotettu rintojen suurennusta. Huomaan spammiboksissa olevan saman ehdotuksen. No, eiväthän nämä ihan "loistossaan olevan ison arskan" tissit ole, mutta jotakin rajaa. I am getting there. :)
No todellakin jotakin rajaa! Nyt mulla on sitten tissitkin! Ei riitä näköjään typerät homovitsit. Ei varmana ole ollut tissejä vaan ihan hoikkana ihmisenä mulla on miehen tavallinen rinta.
Ja en ole edes enää upeassa loistossani vaan harmaantunut kuten tietänet.

Entinen lautainen Kultaloistoarska joka on nyt lautainen Hopeanharmaa-Arska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.