Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Luuletteko että ensimmäisen sukupolven iPadille olisi jollekin tarvetta, vai meneekö elektroniikkaromuun?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Hetken aikaa jaksoi pyörittää, mutta ei käyntiin saakka. Ilmeisesti sulfatoituminen ei täysin kumoutunut. Tänään ostamaan uutta akkua.
Alkuperäisessä akussa oli 45A cold cranking amps, samankokoisessa parhaassa tarviakussa näyttää olevan 60. Sellainen siis.

Fyysisesti isompaa akkua ei saa sopimaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 30.03.2017 8:45 Luuletteko että ensimmäisen sukupolven iPadille olisi jollekin tarvetta, vai meneekö elektroniikkaromuun?
Kokeilisin laittaa huuto.netiin tai vastaavaan. Etkös sä siellä menestyksellä jonkun wanhan iPhonenkin myynyt? Voisin kuvitella, että joku voisi sen ostaa lapselle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2017 9:18 Tarinan opetus; akku kannattaa ladata ennen talviteloille laittoa. Tämänhän me toki tiesimmekin, mutta ei sitä usko ennenkuin itse näkee.
Tai jopa laittaa kiinni ylläpitolaturiin kiinni koko talveksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2017 8:48
Diddley Bow kirjoitti: 30.03.2017 8:45 Luuletteko että ensimmäisen sukupolven iPadille olisi jollekin tarvetta, vai meneekö elektroniikkaromuun?
Kokeilisin laittaa huuto.netiin. Voisin kuvitella, että joku voisi sen ostaa lapselle.
Voishan sitä koittaa. Juuri kokeilin mitä sillä vois tehdä ja tuuppasin siihen Spotifyn. App Store fiksusti tarjoili vanhaa versiota appista, koska tuohon vanhaan iOS 5.1.1 käyttikseen ei uudet versiot asennu. 64 Gt mallina siitä saa vaikka toimivan offline poppikoneen, jos ei muuta. Melko raskastekeinon poppikoneeksi tosin :lol: :shock:
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sain kuitenkin lievää väkivaltaa käyttäen skobaan mahtumaan pykälää isomman 5Ah:n AGM akun, joka antaa 80 A cold cranking amps, eli lähes tuplana alkuperäiseen.

Lähti käyntiin ensistartista!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kysymys donitsiosastolle

Jos tulee hälyytys riehujasta niin lähteekö meillä paikalle naispartio?
Ja miksi hemmetissä ei kapsaisiinia paidalle vaan annetaan hajoitella lisää, että veronmaksajat saa korvailla autonikkunoita (ja luultavasti konstaapelien postraumoja)?

https://www.facebook.com/sixdays/videos ... 819467709/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ole kyllä koskaan nähnyt naispoliisipartiota missään. Kuulemma Helsingissä on joskus kokeiltu, kokeiluksi jäi. Vaan palstan donitsiosaston kotikaupungissakin osataan:

https://www.youtube.com/watch?v=sgEr5raZt9Y

Riitävän sekava kaveri ei vaan aina taltu kovin kevyin konstein. Etälamauttimet for the win.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huomenna on julkisen fysioterapeutin fasistibyrokraatti-haastattelu saako äitini pyörätuolin ja tarvitseeko sitä. Liikunta-ja ravitsemusohjeita varmaan tulee, mutta entäs pyörätuolia? Jos ei, saako niitä ostaa jostain ja mitä maksaa?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

MIksi vaivautua googlaamaan, kun on tämä Kitinän sosiaalinen ihanien ihmisten yhteisö?
Kiitos joo. Huomenna kymmeneltä yritetään byrokraatilta. Jos ei anna, ostetaan tuo varkautelainen tai uusi jos tuo käytetty kerkiää kelaamaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niinhän sen fysiojumpparin kanssa meni kuten oletimmekin. Tuli ravitsemusohjeita (alhainen hemoglobiini toki joka sekin varsinkin väsyttää) että myös huvittavia laimeita vanhusjumppaohjeita. No toivottavasti äitini nyt uskoo. Nehän ovat nimittäin itsestäänselviä, ja olen tolkuttanut niitä molempia äidilleni vuosia. Jumppaan tuskin saa, mutta niinpä vaan tänään pakotin äiteen nielemään rautatabletteja ja vitamiineja joita oli jo vanhastaan kotona.

Sen sijaan jumppari ei suostunut luovuttamaan pyörätuolia. Mitä nimenomaan olimme sieltä hakemassa. Höpisi se akka ammattiylpeydellään ettei oikein voi, kokeillaan ensin miten ravitsemus ja liikunta auttavat. Minä jotta kyllä sulla on valtuudet kuitata pyörätuoli, sä vaan et halua. Ja että ne äitini kävelyvaikeudet ovat kestäneet jo vuosikymmeniä. Varmasti ravitsemus auttaa, mutta ei silloin ennen siitä ollut kyse, krooninen vaiva ja nyt tilanne vain huononee. Akka hangoitteli vastaan robottimaisesti hokien hänelle opetettua rutiinia.

Suosittelipa rollaattoria, johon minä että kuuntele nyt: Äidillä on jo rollaattori, jota ei saa yksin edes kadulle. Ja kuuntele nyt, että rollaattorin kanssa pitää kävellä ja seistä ja ne juuri ovat äitini ongelma. Pienissäkin kaupossa kävely eikä kassalla voi seisten jonottaa. Pyörätuoli taas mahdollistaisi parkkipaikalle asti autoon ja takaisin kulkemisen ilman auton vekslausta ulko-ovelle ja auton parkkipaikalle vientiä ja tuontia erikseen. Ja mahdollistaisi isoissa kaupoissa liikkumisen. Mistä viisasteli, että isoissa kaupoissa on joissakin pyörätuoleja johon minä että ai jaa, sittenkö kuitenkin pyörätuolia sopii käyttää? Ja että ei kaikissa kaupoissa suinkaan ole, 150 metriä lähikauppaankin olisi kiva päästä ilman autoa ja tosiaan se autoon siirto ja vielä omalla isolla pihallani liikkuminen kesäisin.

Mutta ei. Koneita tuollaiset ovat eikä eläviä olentoja. Siis totta kai se ravinto on itsestäänselvää ja liikunta. Mutta pyörätuoli tarvitaan silti.

Minä lopulta, että hyviä neuvoja muuten sinulla. Mutta niiden lisäksi minähän ostan sen pyörätuolin itse. Sitä et voi kieltää. Ei tässä sentään armeijassa olla.

Tänään tai siis eilen perjantaina ostin sen Bluntlyn bongaaman käytetyn pyörätuolin Huuto-netistä. Vain 80 euroa kun uudet 350. Siistin näköinen ainakin kuvassa. Kiitos Blunlylle. Kärry on tuossa ihan naapurikaupunginosassa, lauantaina tai sunnuntaina lunastan.

Mielessäni kävi jopa varastaa yksi sairaalasta, siellähän on tuulikaapeissa ja käytävillä niitä paljon. Toisaalta siellä saattaa olla kameravalvonta. No hyvä kun löytyi läheltä mikä ostaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Fysioterapeutti yritti auttaa äitiäsi. Jos äitisi nyt istahtaa pyörätuoliin, hän ei nouse siitä koskaan. Hänen olisi tod. näk. mahdollista kuntoutua käveleväksi. Te valitsette luovuttamisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2017 12:15 ^Fysioterapeutti yritti auttaa äitiäsi. Jos äitisi nyt istahtaa pyörätuoliin, hän ei nouse siitä koskaan. Hänen olisi tod. näk. mahdollista kuntoutua käveleväksi. Te valitsette luovuttamisen.
Kaikkien alojen asiantuntija tietää aina paremmin ihan mutupohjalta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ seuraavaksi luetaan kitinää kun pyörätuolista ei pääse enää mihinkään.

Gat: Mitä muuta duuniä teillä on kuin temuta rollaattorin kanssa? Päivässä on 16h aikaa, kyllä siinä kerkeää rollaattoria käyttää ja autoa siirrellä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25738
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Auton ajaminen vaatii promillien pudottamista alle 0.5:n ja laukaisuikkuna ei näin ollen ole puolta tuntia pidempi vuorokaudessa ja ei siinä ole aikaa rollin kanssa temppuilla!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Voiko uudelleensarjoituksen jäljiltä jäänet vanhat avaimet pudottaa kevytmetalli keräykseen? Huoltoyhtiö sanoi, että mun pitää hävittää ne. Laiskat paskat!!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Voi varmaan kun paistinpannutkin voi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

En ole facesta vielä saanut tyydyttävää vastausta, joten siirrän kyselyn myös tänne. Eli mitä on body shaming suomeksi? Tiedän siis mitä ilmiö on, mutta haluaisin käyttää siitä suomenkielistä termiä. Bodisheimauksesta puhuminen tuntuu vähän kököltä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti: 04.05.2017 21:16 En ole facesta vielä saanut tyydyttävää vastausta, joten siirrän kyselyn myös tänne. Eli mitä on body shaming suomeksi? Tiedän siis mitä ilmiö on, mutta haluaisin käyttää siitä suomenkielistä termiä. Bodisheimauksesta puhuminen tuntuu vähän kököltä.
Arvoin mielessäni että kehosyyllistäminen olisi suomenkielinen vastine, ja googlauksen perusteella sitä on ainakin joku käyttänyt.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4298
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Laita kyselyä Naisasialiitto unioniin tai feministipuolueelle.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 04.05.2017 21:16 En ole facesta vielä saanut tyydyttävää vastausta, joten siirrän kyselyn myös tänne. Eli mitä on body shaming suomeksi? Tiedän siis mitä ilmiö on, mutta haluaisin käyttää siitä suomenkielistä termiä. Bodisheimauksesta puhuminen tuntuu vähän kököltä.
Eikös body shaming ole vain poliittisesti korrekti väännös fat shamingista?

Oikea suomalainen termi on siis läskileimaus. Tuohon löytyy ihan kansallinen linkkikin HK:n sikoihin lyötävästä leimasta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Myös laihaa voi sheimata, eli ei liity ylipainoon. Aasin termi on toistaiseksi paras!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kaipa tuollaiseen teoreettiseen mahdollisuuteen on hyvä varautua