Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Lässyti lässyti.
= Hodari kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla? Selkis.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä en ole täällä syönyt yhtään vetyä, kuulemma pitäis, monen suusta kuullut. Luulin kauan että se on jotain extramahtavaupeeta mässyä. Tuossa yksi yö heräsin rapinaan ja heti huutelemaan mitä siellä syödään (raskaana ollessa on tää tärkeysjärjestys nääs, sen jälkeen vasta kysyin oliks jänskät pikkujoulut), kuulemma vetyä. En maistanut. Jos ois ollut makkaraperunat niin kriisi ois tullut kun ei emännälle tuotu.

Mut olen sitä mieltä, että se on piispanmunkki.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä poitsu oli melko tasan 6kk ekana jouluna, eikä lahjavuori kiinnostanu juuri laiskaan. Kiksit tulivat suunnattomasta pakettinarukerästä ja niiden papereiden rypistelystä ja kuolaamisesta. Tuo narukerä toimi lempileluna vielä monta kuukautta joulun jälkeenkin.

Siis Aimon? kysymykseen. Ai niin, vastaus. Joku vauvalelu. Mahdoton sanoa kiinnostuuko tyyppi moisesta vai ei, kysy vanhemmilta mitä tarvitsevat :)
Viimeksi muokannut nowaysis, 09.12.2008 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun olin nuori kloppi ensimmäistä vuotta suuressa kaupungissa niin tilasin aina vedyn ja atomin, sitten linttasin ne päällekkäin ja hihittelin kuten vain nörtit osaa muistellen erityisen höperöä fysiikanopettajaani.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Mikä toi atomi olikaan?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21429
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Rouva Pupu kirjoitti:^Mikä toi atomi olikaan?
Munalla AND kinkulla. Atomi = munalla OR kinkulla.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Miten hitossa mä hankkiudun eroon noista ihan saatanan ärsyttävistä kukkakärpäsistä? Sain äidiltä kukkia ja niiden mukana kärpäsiä. Oon jo pari kertaa vetänyt koko talon raidilla läpi. Ne vähenee radikaalisti vain palatakseen noin kuukauden kuluessa. Niitä kukkiin tungettavia tikkuja ei vissiin saa enää mistään?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Banaanikärpäset tykkäävät hedelmistä ja niiden jämistä. Joten jos omenasi ympärillä pyörii pikkukärpäsiä niin ne ovat todennäköisesti banaanikärpäsiä. Kukkakärpäset rakastavat yllättäen huonekasveja ja pörräävät niiden läheisyydessä. Hätäratkaisuna voi molempia kärpäsiä yrittää imuroida mutta tämä on lyhytaikainen ratkaisu.

Miten banaanikärpäsistä pääsee eroon?
Heitä pois kaikki mitä voi kärpäsiä houkutella. Omenavati keittiön pöydältä ja banaaninkuori sohvan takaa. Seuraavaksi viritä kärpäsille ansoja.
Banaaninkärpäsansa:
- pilttipurkkeja (ja elmukelmua)
- omenaviinietikkaa
- tiskiainetta
Laita pilttipurkkeihin vettä, omenaviinietikkaa ja tilkka tiskiainetta. voit halutessaan virittää pilttipurkkien päälle elmukelmua ja siihen kärpäsenmentäviä reikiä mutta itse en ole nähnyt elmukelmua hyödylliseksi. Laita ansoja sopiviin paikkoihin. Banaanikärpäset hukuttautuvat purkkeihin. Omenaviinietikka houkuttelee häiriköt paikalle ja tiskiaine rikkoo veden pintajännityksen joten kärpäset hukkuvat veteen. Muhahhhahhhahhaaaa! :D

Miten kukkakärpäsistä pääsee eroon?
Jos kotisi ovat valloittaneet kukkapurkkikärpäset (jotka eivät välitä omenaviinietikasta) niin niistä pääsee eroon tasan kahdella tavalla. Nämä kärpäsethän sikiää huonekasvien kosteassa mullassa ja kuolevat lopulta sukupuuttoon kun multa on tarpeeksi pitkään rutikuiva.
Tapa 1. lopeta heti kaikkien huonekasvien kastelu. Kun kärpäset ovat kadonneet, odota 2 viikkoa. Sitten odota lisää 2 viikkoa. Heitä kuolleet kukat pois, ja jos joku kaktus on vielä jollain ilveellä hengissä niin kastele se. Jos kärpäset palaavat niin heitä se kaktuskin menee.
Tapa 2. Heitä kaikki huonekasvit heti roskiin. Odota että kukkakärpäset ovat kadonneet. Odota vähän lisää. Hae Bauhausista uudet kukat.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Lolita kirjoitti:Tapa 1. lopeta heti kaikkien huonekasvien kastelu. Kun kärpäset ovat kadonneet, odota 2 viikkoa. Sitten odota lisää 2 viikkoa. Heitä kuolleet kukat pois, ja jos joku kaktus on vielä jollain ilveellä hengissä niin kastele se. Jos kärpäset palaavat niin heitä se kaktuskin menee.
Tapa 2. Heitä kaikki huonekasvit heti roskiin. Odota että kukkakärpäset ovat kadonneet. Odota vähän lisää. Hae Bauhausista uudet kukat.
Ah, rohkaisevaa, Kiitos :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Georgina kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Tapa 1. lopeta heti kaikkien huonekasvien kastelu. Kun kärpäset ovat kadonneet, odota 2 viikkoa. Sitten odota lisää 2 viikkoa. Heitä kuolleet kukat pois, ja jos joku kaktus on vielä jollain ilveellä hengissä niin kastele se. Jos kärpäset palaavat niin heitä se kaktuskin menee.
Tapa 2. Heitä kaikki huonekasvit heti roskiin. Odota että kukkakärpäset ovat kadonneet. Odota vähän lisää. Hae Bauhausista uudet kukat.
Ah, rohkaisevaa, Kiitos :D
Tai sit voi toki huvitella niin kun minä, ja leikkiä ghostbustersia rikkaimurin kanssa. (Suosittelen dysonia, näyttää eniten oikeelta tähän hommaan) Äkkiä niitä kärpäsiä on ihan liian vähän jahdattavaks... :oops:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lilo kirjoitti:leikkiä ghostbustersia rikkaimurin kanssa.
Niksipirkka++ Otan tämän käyttöön.
RL Burnside

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

No ni. Nyt ei puutu kuin ne kärpäset. Muutoin tuo kuulostaa juurikin pikku-ukolle sopivalta iltapuhteelta ennen hampaitten pesua ja iltapisua. Nykyään se raukka joutuu oikeasti imuroimaan.
RL Burnside

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Leijonakuningas DVD olis hakusessa. Tuntuu olevan kiven alla. Uuden tilaus on jo jonossa, mutta ei kellään sattuis olemaan suomeksi dubattua heitellä torrentiksi? Ostan kyllä alkuperäisen heti kun sellaista myydään!! Ostan, ostan!! Olen vain kärsimätön. Tai siis en minä, mutta ne muut. Ja huutoja huutelen huuto.nettiin, mutta kun hinnat tuntuvat pompsahtavan hetkessä lähemmäs viittäkymppiä. Kallista.
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mistä ennakonpidätys koostuu? Paskat tuli housuun kun avasin palkkakuitin. Kiintee kk palkka ja muissa kuitessa ennakonpid. ollut n. 450-550. Nyt oli 850 :shock: Apuaapuaapua. Miten se noin hyppii?
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Stinky kirjoitti:Mistä ennakonpidätys koostuu? Paskat tuli housuun kun avasin palkkakuitin. Kiintee kk palkka ja muissa kuitessa ennakonpid. ollut n. 450-550. Nyt oli 850 :shock: Apuaapuaapua. Miten se noin hyppii?
Villi arvaus, että sun verokortin vuosituloraja on ylittynyt.
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^En usko kun veroprossa on laskettu reippaasti yläkanttiin. Sen on oltava virhe. Sen on pakko olla virhe tai mä joudun ruveta myymään niit käytettyi pikkupöksyi :roll:
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Stinky kirjoitti:^En usko kun veroprossa on laskettu reippaasti yläkanttiin. Sen on oltava virhe. Sen on pakko olla virhe tai mä joudun ruveta myymään niit käytettyi pikkupöksyi :roll:
No kato palkkalaskelmasta prosentit, vuosituloraja ja palkkakertymä.
Ootko laskettanut sen korkeamman prosentin verotstossa vai nostanut vaan itse?
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Eh, oli sittenkin mun kämmi. Mun piti nostaa sitä syksyllä mut jostain kumman syystä tommonen pikkuasia on unohtunut. Nastaa, joulu tulossa ja muuta.
Nyt vituttaa että oon ollut viimeaikoina niin helvetin pihalla tästä kaikesta, että noin kävi. En ota ressiä kuitenkaan - mulla on ihqut vanhemmat. Lainaan niiltä jos meinaa omat rahat loppua kesken. Mut vituttaa silti.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ah, pitää kirjoittaa joulupukille että haluan joululahjaksi rikkaimurin :D Eilen suihkutin sitä raidia paljon suoraan sinne multaan, just niinku siinä purkissa kielletään. Tänään ei ole vielä näkynyt käppäräisiä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Millainen olisi hyvä kuntopyörä ostaa kotiinsa 22-neliöiseen yksiöön? Harmittaa, kun en näytä saavan itseäni aamuisin uimahallille ennen töitä, mutta kaipaisin kipeästi kestävyysliikuntaa. Pitäis olla suht edullinen eikä kooltaan mitenkään massiivinen. Kaikkien alojen asiantuntijat, kysyn teiltä.
Duck

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Olen nähnyt Prismassa sellaisia erittäin kompakteja kokoontaittuvia kuntopyöriä, itsellänikin on sellainen mutta ostin sen Sotkasta enkä Prismasta.

Vähän saman näköinen kuin tämä tässä, mutta eri merkkiä ja mallia. Omani taisi olla merkkiä Solopro, eli tällainen.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Tommonen ekan linkin kokoontaittuva näyttää aika pätevältä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nastamuumio kirjoitti:Millainen olisi hyvä kuntopyörä ostaa kotiinsa 22-neliöiseen yksiöön?
Hyppynaru olisi parempi ja halvempi vaihtoehto, jos edes sen verran on tilaa.

Kuva
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Millainen olisi hyvä kuntopyörä ostaa kotiinsa 22-neliöiseen yksiöön?
Hyppynaru olisi parempi ja halvempi vaihtoehto, jos edes sen verran on tilaa.

Kuva
Kuntopyörän polkeminen vie vähemmän tilaa :P
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Puhumattakaan siitä että alakerran asukkaan elämä muuttuisi helvetiksi jos joku ylipainoinen moniongelma alkaisi pompottaan hyppynarun kanssa.