Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Joo, kiitos. Tosin liekö tuo sen kummempi kuin tavalliset loukut, joilla pari talvea sitten itsekin murhasin. Naapurin vanha ukko sitten kertoi nauraa hohottaen, miten hauskaa heidän talossaan oli kun loukku oli irrottanut hiiren pään etuosan silmät mukaanlukien ja siinä se vielä eli ja sokeana juoksenteli aivot pursuten, hahhahaa. No, ehkä tuo värkki ohjaa hiiren tarkemmin giljotiiniin. Liekö jossain vain vangitsevia loukkuja ja sitten veisi elikot ääreen?

Alan kai käydä hentomieliseksi, vaikka olen häirinnyt hiiriä ihan oikeissa eläinkokeissakin opiskelijana. Ainakaan myrkkyä en halua käyttää, nuo fiksut symppikset elukat oksentamassa suoliaan pihalle kunnes kuolevat ei ole mun juttu.
exsu kirjoitti:Tässä russeleita rottajahdissa:
[youtube]
Anteeksi, tuossa sanottu "inner wolf" noin pienistä vähän huvitti.
Niinkuin William Shatner (Kirk) kertoi miten välinsä katkesivat tohtori McCoyn näyttelijän DeForest Kelleyn kanssa. Kelleyllä oli tosin pienempi koira, varmaan Daven koirien tapaan kiakuakokomekikki. Yhtenä kuvauspäivänä Kelley tuli kauhuissaan: "Minun koirani kuoli!" William Shatner kysyi miten. Kelley: "Se juoksi nurmikon pyörivään sadettimeen!" Shatner sanoo että hän pitää koirista, hänellä itsellään on koiria, mutta silloin hän ei vain voinut olla nauramatta. Minä ymmärrän. Kelley ei puhunut Shatnerille vuosiin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt on huono omatunto.
Eilen illalla nimittäin murhasin hiiren.
Yksi söpö nappisilmä juosta vilisteli olohuoneessa. Kahteli minua silmiinkin, kaunis eläin. Yritin pelottelutaktiikkaa eli heitin sitä tyhjällä kaljatölkillä. Elikko pakeni takan edessä olevien kahden halkokorin ja pahvilaatikon taakse. Potkiskelin niitä, silleen varovasti. Jäin odottamaan, ja kohta se söpöliini yritti sieltä pois. Minä taas potkimaan. Sama kolmannen kerran ja tällä kertaa ajattelin kokeilla selviääkö se jos myös nostelen halkokoria. Kuului liikuttava vinkaisu ja korin takaa löytyi hiiri kuolemaisillaan, selällään, raskaasti huohottaen. En lopettanut sitä vaan odotin minuutin josko vielä tokenisi, mutta kuolihan se siihen. Surullista.

Edit: Vasta tänään vein raadon ulos. Hetikohta ilmestyi naakkoja ja yksi niistä lensi raato nokassaan kiireesti pois muiden naakkojen luota. Jollain sentään hyvä mieli.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:Koirat tappaa hiiriä, hävittämisen joutuu ratkaisemaan jotenkin toisin.
Ei meillä vain jos ei ehdi väliin.... Myyrät on kans ykkösjuttu O_o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti:
exsu kirjoitti:Koirat tappaa hiiriä, hävittämisen joutuu ratkaisemaan jotenkin toisin.
Ei meillä vain jos ei ehdi väliin.... Myyrät on kans ykkösjuttu O_o
Joo, voi olla, etä isommalta käy myös hävitys kätevämmin.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

annepa kirjoitti:
exsu kirjoitti:Koirat tappaa hiiriä, hävittämisen joutuu ratkaisemaan jotenkin toisin.
Ei meillä vain jos ei ehdi väliin.... Myyrät on kans ykkösjuttu O_o
Näin meilläkin. Kaksi russelia hoitaa hiirten (ja myyrien) metsästyksen tehokkaasti, niin kotona kuin maallakin. Tapporavistuksen jälkeen on oltava nopea, että ehtii väliin. Muuten saalis nielaistaan kokonaisena. :laatta:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ok. Meidän neiti on sitten vaan (tappava) sievistelijä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:Ok. Meidän neiti on sitten vaan (tappava) sievistelijä.
Metsästykaveri iso paha Sissi-laika (sissi as in metsäsissi, ei sissi as in Itävallan keisarinna, näin päättelin, koska laika-Sissi on poika!) tappaa, ei syö. Ehkä niillä on vain erilaiset makutottumukset :D
Metsällä en ehdi väliin koska pönteri on usein kauempana kuin kymmenen metrin päässä (enkä kyllä ehtis väliin vaikka ois alle kymmenen metrin päässä). Vois ne hirvet kiinnostaa yhtä paljon kuin myyrät.... Toisaalta, ehkä ne sarvipäät alkaa sitten kiinnostaa kun saa ekan kaadon (Sissillä on jo muutama). Myyriä on kaadettu jo mielin määrin, ehkä se kiinnostus johtuu siitä. Sitähän sanotaan että sellainen koira kuin emäntä ja minähän menen aina siitä mistä aita on kaatunut. Ehkä koirakin ajattelee että täs on varma saalis, mitä sitä tuolla metsässä tyhjin vatsoin hyppelehtimään kun voi jängällä saada metsästyksen riemua JA makuelämyksiä.

Kotipihalla ei ole myyriä vaikka naapurien pihalla on. Hankkikaa koira, ei tule myyrävahinkoja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ostin paitsi hiirenloukkuja, myös sellaisen jyrsijöitä muka karkoittavan yliääniujeltimen, joka laitetaan töpselillä seinään. Kokeilen ennen loukuilla tappamista. Kuvittelenko vain, vai toimiiko se todella? Uskomatonta jos.

Nimittäin eilen sen värkin käynnissä ollessa hiiret ei uskaltautuneet kuin pikareissuihin vessaan (käynevät siellä juomassa) ja sitten kiireesti takaisin ilmeiseen tukikohtaansa jääkaapin alle. Eivät ollenkaan hortoilleet edes olohuoneessa illalla, kuten tapansa on. Jääkaapin alustaakin sorkin kapealla rimalla kun sinne pakenivat. Tuntui jotain pehmeää, tulikohan tehtyä lastenmurhia? Tänään ei ole näkynyt yhtään hiirtä.

Saattaisiko se elektrovingutin toimia? Teoreettinen haitta sitten, että vaikka se soittaa ihmisen kuuloalueen ulkopuolella, niin tiedostamattomatkin taajuudet ovat kuulemma ihmiselle tärkeitä joten mietin tappaako tuo omien korvieni värekarvoja myös.

Mutta oikeastaan parempi, jos niille jää perinne että täällä ei kannata olla kuin että tappaisi nuo ja tulisi uusia tietämättömiä tilalle.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Mutta oikeastaan parempi, jos niille jää perinne että täällä ei kannata olla kuin että tappaisi nuo ja tulisi uusia tietämättömiä tilalle.
En yhtään ihmettele että sun elämänhallintasi on mitä on, kun teet hiiristäkin elämääsi suuremman numeron.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti: En yhtään ihmettele että sun elämänhallintasi on mitä on, kun teet hiiristäkin elämääsi suuremman numeron.
Elämänhallinta? Minkä elämän?
Ontopic kunhan aprikoin hiiriongelmaa.
Mutta kun ne on niiiiiiin söpöjä, ei ne tee tarkoituksella mulle pahaa (kunhan yrittävät selvitä kuten kaikki) enkä minä edes naturellisti syö niitä. Sikäli surettaa häiritä, ärsytyskynnys oli melko korkealla. Siinä kun käyttlvät pari t-paitaani ja verkkarit pesiinsä ja paskoivat ja kusivat ruokapöydälle ja komeron puhtaisiin lakanoihin.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Gat kirjoitti: Saattaisiko se elektrovingutin toimia? Teoreettinen haitta sitten, että vaikka se soittaa ihmisen kuuloalueen ulkopuolella, niin tiedostamattomatkin taajuudet ovat kuulemma ihmiselle tärkeitä joten mietin tappaako tuo omien korvieni värekarvoja myös.
Meillä on mökillä tommonen vekotin ja hyvin toimii. Paitsi ainoa vika on se ääni, joka on ärsyttävä, mitä muut meidän perheessä ei kuule. Korkea vinkuna, kaksi eri kuviota. Rrrrraivostuttavaa kuunneltavaa pitemmän päälle ja tulee pää kipeäksi.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

par-sky kirjoitti:
Gat kirjoitti: Saattaisiko se elektrovingutin toimia? Teoreettinen haitta sitten, että vaikka se soittaa ihmisen kuuloalueen ulkopuolella, niin tiedostamattomatkin taajuudet ovat kuulemma ihmiselle tärkeitä joten mietin tappaako tuo omien korvieni värekarvoja myös.
Meillä on mökillä tommonen vekotin ja hyvin toimii. Paitsi ainoa vika on se ääni, joka on ärsyttävä, mitä muut meidän perheessä ei kuule. Korkea vinkuna, kaksi eri kuviota. Rrrrraivostuttavaa kuunneltavaa pitemmän päälle ja tulee pää kipeäksi.
Kiinnostavaa että tuollaiset toimivat. Luulin ihan huijaukseksi. Ehkä ostan pari lisää.

Kai tuo sitten raivostuttaa hiiriäkin niin, että päättävät muuttaa. Jännä että kuulet sen. Minä olen tuntevinani jotain kummaa korvissani, mutta en varsinaisesti kuule. Mikä on harmi, koska nuorena kuulin jopa putkitelevisioista kuuluvan yliäänivinkunan. Nyt en enää, ellei niitä ole monta vierekkäin esim. kaupan mainosmonitoreina. Ilmeisesti musiikki ja pari kertaa traktorilla kuulonsuojaimet unohtaen tylsytti kuuloni.Tyhmää. Tai ikä. Kerran sain lievän tinnituksenkin, ja vakavana sellainen ei ole hyvä juttu. Joten suhtaudun melko hysteerisesti kuulonsuojaukseen. Konserteissa ja elokuvissakin on mielestäni liikaa ääntä.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Raksareinot hoi. Saako tulvakynnyksen toteuttaa siten, että laittaa oviaukkoon normaalisti vesieristyksen ja laatoituksen ja sitten laatoituksen päälle 20 mm tammikynnyksen asennusliimalla kiinni? Pitääkö sitä kynnystä vasten vielä nostaa vesieristettä tai jotain massaa sen 15mm, vai riittääkö pelkkä tammikynnys kunhan se on tiiviisti kiinni laatoissa?
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti: Paska rakenne tuo kaiketi, vois olla fiksumpi tehdä apukynnys alle ja sen yli vedeneriste, niinkun normaalisti. Jos ei ole esteettömyysvaatimuksia niin vähän pöljää kikkailla.
Ok. Eli siis tuo olisi kikkailua.

Entä jos laatoituksen paksuus on sen 10mm, niin laitanko kynnyksen kohtaan esim 10 mm vanerisoiron joka vesieristetään ja sen päälle sitten sen kynnyksen?

Esteettömyysvaatimuksella tarkoittanet pyörätuolia? Jos tarkoitat, niin eikös sille vaaadita nykyään pääsy aina kylppäriin ja kynnys ei saisi laatan pinnasta olla sitä 20-30 mm korkeampi?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hiiritaistelu jatkuu. En vieläkään hennonut ottaa loukkuja käyttöön, kun se yksi suloinen tuli omin käsin murhattua. Elektrovingutin ja muu säikyttely on selvästi saanut ne aremmiksi, mutta vielä niitä joskus näkyy. Ostin kolme vingutinta lisää (noin 8 ekua kappale), ja kaasutin niiden tukikohdan eli jääkaapin alustan uuninpuhdistussuihkeella. Pitää olla kovaluonteinen hiiri, jos siellä enää viihtyy, häh häh.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Miksei niitä voi vain tappaa, vaan pitää noin vitun epäinhimillisesti rääkätä?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:^ Miksei niitä voi vain tappaa, vaan pitää noin vitun epäinhimillisesti rääkätä?
No elämää se on kituelämäkin, ja kuolemaa parempaa. Lisäksi näin minulla on hauskempaa. Jumalauta vielä yksi näkyi menevän sinne jääkaapin alle. Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi. Nisäkkäille vaaratonta, mutta takuudella epämiellyttävää. Mutta jospas tuo jääkaapin alusta on vain sisääntuloväylä, ja niillä on kokonainen kaupunki seinien sisällä? Aiemmin talvella sieltä nimittäin kuului ankaraa jyrsintätyöskentelyn ääntä.

Pihalla kulkee usein naapurin helvetin iso musta kissa. Saisipa sen houkuteltua vieraisille. Kissan hajukin varmaan säikyttäisi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:En vieläkään hennonut ottaa loukkuja käyttöön, kun se yksi suloinen tuli omin käsin murhattua.
No elämää se on kituelämäkin, ja kuolemaa parempaa...
Lisäksi näin minulla on hauskempaa.
Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi.
ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Eli mielestäsi hiiriä saa rääkätä? Ja kiduttaa? Muttai kivuttomasti tappaa giljotiini-loukulla? :axe:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi. .
Ota sytkäri sumutinpullolle kaveriksi ja kärvennä se paskiainen!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti: ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Eli mielestäsi hiiriä saa rääkätä? Ja kiduttaa? Muttai kivuttomasti tappaa giljotiini-loukulla? :axe:
Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!
Yliopiston eläinfysiologian harjoituskurssista (josta muuten sain kurssin ainoa kolmosen, joka oli lisäksi 3+, höm) muistan rakastuttavan työparimisuni lisäksi vain.. Kissanraadot, hiirien kaasukammion ja miten uskomattoman sitkeähenkisiä elukoita sammakot ovat, teki niille mitä vaan. ÖHÖHÖHÖHÖ. (No jaa, sammakon saa varmasti hengiltä vain jos sakset suuhun, pään yläosa irtipoikki ja pyörittelee neulaa ydinjatkoksessa)

Mutta mun talon hiiristä siis että jos ajattelisi niinkuin hiiri. Jos hiiret osaisivat ajatella. Kumman ne valitsisivat: kuolemisen vai että olot käyvät niin epämiellyttäviksi, että ymmärtävät itse muuttaa?
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!
Tällä taisi nyt mennä ne viimeisimmätkin teoreettiset mahkut päästä luomumuna-suvisen pöksyihin.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko jollakulla persaukisella autossaan bluetooth-handsfree käytössä? Siis tommonen

http://www.jabra.com/sites/mobile/na-us ... iser2.aspx


Onko noista mihinkään?

Edit.

Äh. Ootte hitaita vastaamaan. Tilasin jo kys. killuttimen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!
Tällä taisi nyt mennä ne viimeisimmätkin teoreettiset mahkut päästä luomumuna-suvisen pöksyihin.
??? Vaikka olisin pannut (siis halunnut panna), enhän minä enää varattua perheellistä! (Mutta onko sulla salaista tietoa, että Suvinen olis harkinnut antaa mulle?)

Tänään näin kaksi hiirtä ulkona, pakenemassa talosta!! Jiihaaa! Laupiaasti oli lumisade, joten naakat eivät olleet liikkeellä syömässä.
Viimeksi muokannut Gat, 22.03.2012 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23546
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos lyön 8-10 kananmunaa silikonivuokaan ja 200 asteiseen uuniin niin kauanko pitää pitää, että saan 3/4 jäykkää?

Edit: 170 astetta ja 35 minuuttia oli liikaa. Huomenna hiukan vähemmän niin kyllä se löytyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Jos lyön 8-10 kananmunaa silikonivuokaan ja 200 asteiseen uuniin niin kauanko pitää pitää, että saan 3/4 jäykkää?

Edit: 170 astetta ja 35 minuuttia oli liikaa. Huomenna hiukan vähemmän niin kyllä se löytyy.
Sama homma hoituu kannellisessa teflon-kattilassa hellalla. Lämpöä 2-3 verran, vatkattu seos kattilaan kansi päälle ja kama on valmis kun munakkaan pinta on noussut miltei kattilan kanteen asti kiinni.

Vaikka en kyllä tiedä nouseeko se noin korkeelle, jos ei käytä kermaa.