Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toisten palstojen mukaan sata pulloa 80%:sta ei tuota ongelmia vaikka on kuorrutettu viinilaatikoilla.

Ota kuva mökistä ja näytä tullihemmoille, että tämä pitäisi fiksata talkoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
William Munny

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Bliss kirjoitti:Lauttasaaren Pyörä ja Urheilu. 10 pistettä.
Ilmeisesti tämä? Kivoja mankeleita kauppaavat. Uskaltaakohan sinne mennä ollenkaan - tarttuu vielä uusi vanhan sijaan. Jos nyt alkuun soittelis ja kyselis huoltohintojen perään.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

William Munny kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Lauttasaaren Pyörä ja Urheilu. 10 pistettä.
Ilmeisesti tämä?
Juuri tuo :]
Hillitsin itseni tuommosen Kalkhoffin suhteen, ja kiltisti huollatin Trekkini. Maksoin täyshuollosta MUISTAAKSENI 84 euroa.
PerttiMakimaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

William Munny kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Lauttasaaren Pyörä ja Urheilu. 10 pistettä.
Ilmeisesti tämä? Kivoja mankeleita kauppaavat. Uskaltaakohan sinne mennä ollenkaan - tarttuu vielä uusi vanhan sijaan. Jos nyt alkuun soittelis ja kyselis huoltohintojen perään.
Ovat muuten tosi ärsyttävät nettisivut. Hintaluokittain pitää klikkailla, ihan kuin ei kukaan osaisi isompaa listaa lukea. Vai enkö vaan osaa?
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

PerttiMakimaa kirjoitti: Ovat muuten tosi ärsyttävät nettisivut.
Joo ne panostaa ihan muihin asioihin kuin nettisivuihin. Kyllähän sieltä oleellinen selviää, vai? ;)
PerttiMakimaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Ovat muuten tosi ärsyttävät nettisivut.
Joo ne panostaa ihan muihin asioihin kuin nettisivuihin. Kyllähän sieltä oleellinen selviää, vai? ;)
Sinällään, kyllä. Eivät nuo pyöräliikkeitten sivut yleensäkään paljon silmiä hivele.

Olen hivenen pudonnut näitten Trekkien ja Nishikien maailmasta. Nykyään alla on alumiinirunkoinen Helkama, joka on (hintaluokassaan) minusta aivan lyömätön peli (n. 500e).
William Munny

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Ovat muuten tosi ärsyttävät nettisivut.
Joo ne panostaa ihan muihin asioihin kuin nettisivuihin. Kyllähän sieltä oleellinen selviää, vai? ;)
Saiskohan jonkun tuntuvan rabatin jos tekasis niille uudet ja uljaat sivustot. Alkoi nimittäin ihan vaan pikkuisen kuumottamaan uusi fillari. Oikeastaan mähän käyn jo ihan ylikierroksilla. Nyt pitää saada jäitä hattuun.
Kid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kid »

Tännekkin tämä :
Kid kirjoitti:Pitäis kehitellä joku kiinteyttävä harrastus. Salille en kesäkuumalla mene :? Kotona vääntäny vatsoja, pyllyä, reisiä, käsiä jne. Joku dvd ehkä auttais? Kokemuksia? Anyone?
PerttiMakimaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kid kirjoitti:Tännekkin tämä :
Kid kirjoitti:Pitäis kehitellä joku kiinteyttävä harrastus. Salille en kesäkuumalla mene :? Kotona vääntäny vatsoja, pyllyä, reisiä, käsiä jne. Joku dvd ehkä auttais? Kokemuksia? Anyone?
Edellisiin kommentteihin viitaten, polkupyöräily? Ainakin ilmanvaihto pelaisi.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

PerttiMakimaa kirjoitti:polkupyöräily
Yhdyn Perttiin.
Rullaluistelua voisin kans suositella :)
Kid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kid »

Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:polkupyöräily
Yhdyn Perttiin.
Rullaluistelua voisin kans suositella :)
Pyöräily onnistuu, rullaluistelua en taida uskaltaa. Mulla kyllä rullat on..Sain ilmatteeks siskoni mieheltä. Pitäs mennä jonnekkin kurssille missä opetellaan alkeista asti.
William Munny

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:polkupyöräily
Yhdyn Perttiin.
Jösses! GATTACAAAA!!! Mä tyydyn tässä kohtaa myötäilemään Pertin mielipidettä.
Sheetlord

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Bliss kirjoitti:Rullaluistelua voisin kans suositella :)
Lämpimästi suosittelen. Jos laji on uusi, opettele ensin menemään pelkillä luistimilla ja sit pikkuhiljaa sauvat mukaan. Jakaa rasitusta myös yläkropalle.

Ja ne suojukset päälle perkele! Mua kylmii joka kerran, kun näen porukkaa rullailemassa ilman syndejä. Ihminen ei vissiin usko, että asfaltti on kovaa ennen kuin ottaa sen kanssa riittävän lujan kontaktin.

Toissapäivänä meinasi taas vaihteeksi yksi risteykseen pysähtynyt auto ajaa päälle, kun tuli rullilla. Onneks ei ehtinyt saada vauhtia ennen kuin ukko huomas mut. Huusin volvon nokkapellin päällä pallo punaisena "KATTO ETEES VITUN IDARI!" Oli äijän ilme näkemisen arvoinen.
PerttiMakimaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

William Munny kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:polkupyöräily
Yhdyn Perttiin.
Jösses! GATTACAAAA!!! Mä tyydyn tässä kohtaa myötäilemään Pertin mielipidettä.
Kiitokset siitä, ja kiitokset Blissille. Tämä päivä on täynnä herkullisia tarjouksia (vai miten se mainos meni?). :)
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti:
Toissapäivänä meinasi taas vaihteeksi yksi risteykseen pysähtynyt auto ajaa päälle, kun tuli rullilla. Onneks ei ehtinyt saada vauhtia ennen kuin ukko huomas mut. Huusin volvon nokkapellin päällä pallo punaisena "KATTO ETEES VITUN IDARI!" Oli äijän ilme näkemisen arvoinen.
Hahaa, melko mielikuva tuli tuosta :D

En oo ehtinyt rullailemaan, nyt yritän äpöstää rakennusaikaista turvallisuussuunnitelmaa. Vittulainen mikä homma. Ja oon tosi huono löytämään netistä mitään, voisko joku tähän läjäyttää semmoisen valmiin asiakirjamallin jota mä sitten miettisin ja soveltaisin meidän rakennushankkeeseen sopivaksi?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sheetlord

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Georgina kirjoitti:Hahaa, melko mielikuva tuli tuosta :D
Se kynäniska näytti oikeasti siltä, että sitä pelotti. Muah!

Jos sopivaa turvallisuussuunnitelmapohjaa ei löydy, niin eikös tuollaiseksi riitä vapaamuotoinen josta käy ilmi:

- kuka rakentaa
- missä eli tontin sijainti
- mitä tehdään
- mahdolliset riskit
- kuinka niihin ollaan varauduttu
- allekirjoitukset, todistajat ja kaikki mahdolliset leimat

Tämä ei ole tieto, koskan eläissäni en ole puumajaa isompaa juttua rakentanut - ja se hoidettiin kunnan rakennnustarkastajalta pimennossa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Hahaa, melko mielikuva tuli tuosta :D
Se kynäniska näytti oikeasti siltä, että sitä pelotti. Muah!

Jos sopivaa turvallisuussuunnitelmapohjaa ei löydy, niin eikös tuollaiseksi riitä vapaamuotoinen...
Hyi sua kun pelottelet viattomia kynäniskoja tuolla tavalla =P

Joo, nuokin asiat. Mutta kun pitäisi vissiin puhua myös maapohjan kantavuudesta isoille ajoneuvoille, tehdä siihen liittyen pihankäyttösuunnitelma. Rakennustelineet ja sen semmoiset pitää ottaa huomioon. Mä oon kyllä löytänyt sellaisen monisivuisen listan kapulakieltä jossa mainitaan nuo vaadittavat asiat vaan kun niiden kääntäminen valmiiksi dokumentiksi tuntuu aivan tuskalta. Yritän tässä etsiä sellaista jonka joku on jo tehnyt niin ottaisin siitä vähän mallia, vaan on paljon hankalampi löytää kuin kuvittelin. Tämänkin voisi tietysti teettää vastaavalla mestarilla joka meidän tapauksessa on osoittautunut täysin epäpäteväksi ja kalliiksi ja mahdottomaksi irtisanoa kesken sopimuksen. (lyhytmuotoinen avautuminen väärään ketjuun, sori)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sheetlord

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Georgina kirjoitti:...Rakennustelineet ja sen semmoiset pitää ottaa huomioon...
My bad, ymmärsin väärin.

Olisiko tästä apua: Google löysi Käytännön ohjeita pientalorakentamisen louhintatöihin
Onko Rakentaja.fi tuttu?

Numballa vois kanssa olla jotain tietoa aiheesta.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti: Onko Rakentaja.fi tuttu?
Kiitos, vaan luojan kiitos meidän ei tarvitse louhia mitään. Nyt löysin aika hyvän sivuston jonka printtailin ja ajattelin illalla käynnistää ajatustoiminnan sen suhteen. http://www.tyosuojelu.fi/fi/rakennuttamisenturvtehtavat

Rakentaja.fi oli ensimmäinen jonka katsoin vaan siellä ei yllättävää kyllä löytynyt oikein mitään. Suomirakentaa pitää muuten muistaa vielä katsoa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sheetlord

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Hatunnosto rakentamista suunnitteleville, multa jäis tekemättä. Ensiksikin: en osaa ja toiseksi: harva muu yksittäinen syy on ajanut niin monta pariskuntaa joko hulluuteen tai avioeroon kuin yhteinen talonrakennusprojekti
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti:Hatunnosto rakentamista suunnitteleville, multa jäis tekemättä.
*Niiaa kauniisti*
Sheetlord kirjoitti:Ensiksikin: en osaa ja toiseksi: harva muu yksittäinen syy on ajanut niin monta pariskuntaa joko hulluuteen tai avioeroon kuin yhteinen talonrakennusprojekti
Joo, ei tässä ole ihan pikkuhommiin ryhdytty vaan lopputulos lienee sen arvoinen. Ainakin toistaiseksi ollaan vältytty riidoilta kun kumpikin on kotiin tullessaan niin väsynyt että kaatuu tajuttomana sänkyyn...

Tuskastuttaa vaan sellainen kyvyttömyyden tunne kun on niin monta asiaa jota ei tiedä miten kannattaisi järkevimmin hoitaa ja mistä siihen saisi tietoa. Ja väkisinkin joutuu asioimaan kaikenlaisten idioottien kanssa, kärsivällisyys ei aina riitä.

On vaikeaa olla itse niin ihana ja viisas 8)

Jutut on sillä tasolla että jospa painelis töihin... hauskaa viikonloppua kaikille, pus!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
didi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja didi »

Nyt lähinnä kitinäurpo ihmettelee Vantaan terveyskeskussysteemiä.

Yritän Vantaan kaupungin sivujen kautta löytää jonkin yleisen puhelinnumeron terveyskeskukseen. Löydän vain puhelinunumeroita jollekin hoitsuille joilla on 1,5h ja 0,5h puhelinpäivystykset päivässä jotain puhelinaikoja. Viimeksi yrittäessäni päästä edes hoitsun juttusille, niin puhelin tuuttasin 1,5h varattua. Eikö koko terveysasemalle ole edes vaihdetta johon voisi soittaa, ja josta voisi kysyä neuvoa tai terveyskeskuksen käytännöistä?

Tämä kaupungin ainoa ( ? ) sairaala on toisella puolella vantaata, jonne matka kestää niin julkisilla kuin omallakin autolla pienen ikuisuuden.

Mä olen siis pakotettu menemään huomenna yksityiselle lääkäriasemalle.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vantaan kaupunki > Asukas > Sosiaali- ja terveyspalvelut > Terveyspalvelut > Sairaalat

http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti. ... ;7983;4805
didi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja didi »

Bhven kirjoitti:Vantaan kaupunki > Asukas > Sosiaali- ja terveyspalvelut > Terveyspalvelut > Sairaalat

http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti. ... ;7983;4805
Tuolla sivuilla on Jorvi, joka on Espoossa. Kerran vanhemmat veivät minut sinne, kun hengittäminen muuttui yllättävän vaikeaksi. Alkoivat siellä marista siitä, kun en ollut kirjoilla Espoossa. Eivät meinanneet suostua hoitamaan minua. Asuin silloin Kilossa, en vain ollut vielä tehnyt osoitteenmuutosta.

Tuo kolmas sairaala on minulle outo/uusi.
Edith

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mitkä ovat suomen ja ruotsin kielen parhaat sanat? Mun pitäisi askarrella-paskarrella noista tiistaiksi jokin yhteensä yhden sivun kirjoitustehtävä ja perustella valintani, mutta en keksi mitään. Mulla kun on vakaumus, jonka mukaan kaikki sanat ovat samanarvoisia ja että kieli on kommunikaatioväline ja ikään kuin varasto, josta sitten valitaan tilanteen mukaan sopivimmat sanat. Mutta että siis niin kuin noin vaan absoluuttisen parhaat sanat?!
Viimeksi muokannut Edith, 09.06.2007 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.